Spring naar bijdragen

Na een tijdje meegelezen te hebben....


vino

Aanbevolen berichten

Haha, herkenbaar! Ik was wat je noemt 'forumverslaafd', als een spons alles opzuigen en herlezen. Nog wel, lees ontzettend veel op het forum. Maar de wasmand kijkt me nu weer uitpuilend en verwijtend aan, dus voor vandaag maar weer even stoppen met deze hobby ; )

Die vrijheid komt Vino! Als je dag voor dag blijft besluiten, 'vandaag niet!'. Wat er ook te vieren, of juist te treuren valt.... hoort allemaal bij het circus dat leven heet ; )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, jongens, jongens, wat ben ik chagrijnig ineens vanavond. Ben niet te genieten. Loop hier iedereen wat af te snauwen, terwijl ik weet dat ik het probleem ben. Ben gewoon onredelijk. Ik ga naar bed en trek de dekens over me heen. Trusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen ladyjane, NBWtje, mijngerrit en kruidenthee,

Heb net mijn oogjes open....:-). Eens kijken wat de dag van vandaag ons brengt. Geen verplichtingen op het programma dus dat is lekker.

Benieuwd of ik vandaag niet zo kribbig ben. We zullen het straks merken. Haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk! De eerste twee weken al achter de rug, dat verdient een bloemetje  :rose:

Lekker zo door gaan, per dag blijft beslissen: vandaag NIET, wat er ook gebeurt, uitgelaten blij, of diep in de put, dan kom je een heel eind. Heb hier heel wat afgesjouwd door het bos, flinke 'aanvallen' gehad bij 6 weken en bij 3 maanden. Voor mezelf achteraf verklaarbaar, want had mezelf die doelen in eerste instantie gesteld. Was alsof er daarna een soort vacuüm ontstond, zo van doel gehaald en wat nu? Maar gelukkig duurden die aanvallen telkens maar een dag, en de volgende ochtend zo'n gevoel van 'huh wat was dát??' en vervolgens zo blij dat ik er geen gehoor aan gegeven had. Ik zelf stel nu zo weinig mogelijk doelen, wil niet meer die horde wilde beesten op mijn nek krijgen. Maar als ze wel weer eens langs komen, ik ben tot de tanden gewapend. Met al mijn lijsten, brief, informatie, een fijn forum om gelijk naar toe te rennen..

 

day bij day, vond het eerst maar een beetje 'suffe' leus, maar brengt mij in ieder geval al een eind, en heb daar mijn tanden in gezet, ook vandaag drink ik niet!  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De weegschaal liegt er niet om. Al 1 kg afgevallen. Als je 'maar' 5 kg kwijt wil, is dat mooi meegenomen. Bovendien is het niet alleen die ene kilo, maar mijn buik is heel veel platter. Lijkt wel of zich daar alles geconcentreerd heeft. Riem moet tandje strakker. Lekker! Ben benieuwd of er nog meer kilo's volgen. Ik merk dat ik wel wat meer snoep. Zin in zoetigheid. Blijkbaar was de inname van de alcohol groter dan de koekjes met chocolade :-)

We gaan doorrrrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn hoor Vino, extra bijkomende voordelen van het stoppen met drinken.

Moet wel zeggen dat ik na aanvankelijk afvallen in een wat later stadium dat weer heb ingehaald, maar vaak gelezen dat het enorm wisselt na het stoppen, de een valt blijvend af, een ander komt juist aan.

Maar ach, dan maar een paar kilootjes meer, alles beter dan drinken! Je gaat goed Vino!  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen onder jullie.

Het gaat best goed. De trek naar wijn is er niet echt. Heb nog geen moment gehad dat ik tegen de muren opvloog. Of dat ik mezelf zielig vond..of dat...nou ja vul zelf maar in. Daar ben ik dus heel content mee. Maar.....in mijn hoofd ben ik wel 24/7 met niet drinken bezig. Dit vind ik eigenlijk best vervelend. Hoe zou ik hier mee kunnen omgaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja...da's een lastige.

Ik weet niet of ik daar een goed antwoord op kan geven.

Als ik er zo over nadenk ben ik er in mijn hoofd ook behoorlijk mee bezig.

Voor mij betekent dat dat ik nog steeds 'in strijd' ben...voor mezelf nog niet volledig geaccepteerd heb dat het een probleem is.

 

Wat vind je precies vervelend?

 

Ik hoor hier vaak verschillende geluiden...er veel mee bezig zijn is nodig om het vol te houden

Of juist het tegenovergestelde, er veel mee bezig zijn is een trigger, nodigt juist uit om....

 

Voor mij is het die balans.....ik moet er mee bezig zijn, soort van bewustwording...maar het is ook fijn als het naar de achtergrond verdwijnt.

Dat wisselt en heeft vaak ook te maken met mijn 'mood'

 

Is het een idee om te 'onderzoeken' wat voor gedachten het zijn? Ze op te schrijven? Er zo dus afstand van te nemen? Dan zijn ze minder 'aanwezig'.

Dan geef je er automatisch wat minder aandacht aan? En aandachtsoefeningen, mindfulness, yoga, wandelen...dat soort zaken wil ook nog wel eens helpen om wat minder in je gedachten te zijn.

Over het algemeen zijn de geluiden dat het wel wat minder wordt na verloop van tijd.

 

Succes!

 

 

 

typo

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn om hier even over te lezen, Vino en Kruidenthee....

Ook iets wat mij bezig houdt..... balans vinden ja, hoe veel er mee bezig te zijn....

Dat ik de eerste tijd bijna 24/7 aan wijn dacht is een feit, en logisch voor velen denk ik... Dat is steeds meer en meer afgenomen...

 

Ook proberen uit te vinden hoe ik het vorm wil geven.... Een rondje op het forum brengt mij vaak inzichten, en ben ik al maanden gewend zo te doen.... In het begin was ik nog veel meer online, ochtendrondje, middagrondje en avondrondje :)  

 

Ook hier zijn is 'bezig' zijn met je probleem... En waar liggen grenzen.... Wat bij mij op het vorige forum begon op te spelen (klein maar o zo lief forum) was me 'verantwoordelijk' voelen, te veel online, te veel bezig met anderen verwelkomen etc. Alhoewel het natuurlijk twee kanten op werkt, want ondertussen de langste tijd droog gestaan ooit. 

Enfin, ik ben er ook nog niet over uit, voelt nu qua bezig zijn met alcohol voor mij niet belastend, houdt me goed bij de les.. 

Overigens sluit ik hier voor nu even af, want even niet denken aan alcohol is ook erg fijn, paar uurtjes vrijwilligerswerk straks, kids voederen en weer een fijn droog dagje.... lieve groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel herkenbaar

ik vind mijn weg hierin

ook met ups en downs.

Ben hier soms (te) veel

en soms hele dagen niet.

Toch houdt het me alert,

doe ik steeds meer andere dingen

is mijn wereldje veel groter en fijner

geworden dan toen ik hier startte

en voel ik me een fijner mens.

Ik denk dat het proces voor iedereen anders gaat,

dat we wel door deze dingen heen moeten en

zelf kunnen kiezen hoe hiermee om te gaan.

Ik doe dat op de manier die bij mij past.

Soms vergelijk ik dit forum met mijn andere

vrijwilligersbaantjes, ook daar leveren die mij

zoveel op dat ik er nog steeds in groei.

(jaja ook op de weegschaal helaas☻)

en verslavingsgevoelig zal ik altijd blijven, maar

IK bepaal toevallig wel de gezondheid van mijn verslavingen

meestal dan toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ook beiden.

Soms ben ik er de hele dag mee bezig, soms heb ik er even genoeg van en kan het me irriteren.

Ik neem het maar een beetje met de dag. Als ik er wel aan denk en de hele dag hier wil lezen is dat goed. Wil ik er even niets van weten is dat ook goed. Er is, denk ik geen goed of fout. Alleen waar jij jezelf goed bij voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...