Spring naar bijdragen

Ik stel mij ook even voor.

Casper

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Casper en heb mij heel lang geleden al eens aangemeld op dit forum, maar nu gaat het wat slechter met mij en heb ik mij aangemeld bij Tactus Verslavingszorg Alcohol de Baas en ik hoop dat ik aan mijn alcoholprobleem kan gaan werken, gelukkig ben ik niet heel erg verslaafd, tenminste dat denk ik zelf eerlijk gezegd, maar ik merk wel dat ik vaker in de week toch bijna een fles wijn leeg drink, terwijl ik een tijd geleden alleen maar in het weekend twee glaasjes wijn dronk en nu begin ik toch wel wat bang te worden dat het uit de hand gaat lopen.

In het begin dronk ik alleen maar op de zaterdag en zondag twee glazen wijn en soms als wij uitgingen werd het wel meer, soms wel 5 glazen op een avond. Nu is mijn drankgebruik al gestegen naar de donderdagavond en de vrijdagavond, zaterdagavond en zondagavond, alles bij elkaar soms bijna anderhalve fles wijn en hier word ik toch best wel een beetje angstig van. Ik merk zelfs dat als ik niet goed in mijn vel zit dat ik in mijn eentje als mijn man aan het werk is, gewoonweg nog een paar glazen wijn begin te drinken. Ik wil hier van af en heb mij, zoals ik al schreef aangemeld bij Tactus omdat ik mijn drinkgedrag terug wil dringen naar alleen maar in het weekend twee glazen wijn te drinken en als ik uit ga ditzelfde aantal aan wil blijven houden. Ik hoop hier op het forum kracht te putten om het voor elkaar te gaan krijgen.

Dit was even mijn verhaal.

Hartelijke groeten,

Casper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mijn Gerrit,

Hartelijk bedankt voor jouw opbeurende woorden en ik lees dat jij ook de internettraining bij Tactus gedaan hebt en er heel veel baat bij hebt gehad, dit doet mij goed en zo hoop ikzelf ook, dat ik het weer onder controle kan krijgen. Zelf denk ik dat het allemaal wel meevalt met mijn drankgebruik, maar ik ben er diep van binnen wel van overtuigd, dat ik mijzelf misschien ergens toch wel voor de gek aan het houden ben en ik wil door middel van de internettraining en het forum weer een gelukkiger gevoel gaan krijgen wat dus echt een gevoel is wat je echt voelt en niet het gevoel van een soort verdoving.

Nogmaals bedankt voor jouw steun en begrip.

Hartelijke groeten,

Casper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom (vrouwelijke?) Casper

even wennen hoor.

Ge;ukkig gaat het hier niet om

namen maar om adb worden.

Goed dat je nu aan de bel trekt

en niet wacht tot het echt de spuigaten uitloopt

want hoe langer je meer drinkt dan je wil

hoe moeilijker het wordt weer te minderen.

Alle hulp daarbij is welkom, toch?

ik wens je veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Casper,

ik doe ook een internetbehandeling, minderen lukt een week, het blijft een strijd, maar zover om er helemaal mee te stoppen ben ik nog niet.

Sterkte en heel veel succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Casper,

Allereerst een hartelijk welkom op dit forum.

Ik herken wat je schrijft. Eerst alleen in het weekend, dan wordt het begrip weekend steeds langer en tenslotte drink je elke dag. Althans zo ging het met mij. Ook ik dacht dat het wel meeviel met mijn verslaving. Toch naar de huisarts gegaan, ook zij vond dat het qua hoeveelheid (vergelijkbaar met jouw hoeveelheden) wel meeviel in eerste instantie. Maar toen ik zei: maar als ik het niet in huis heb word ik heel onrustig, was haar reactie: dan heb je een probleem. Via haar ben ik bij Tactus terecht gekomen, nu ruim 2 jaar geleden.

Individuele training gedaan en daarna hard gewerkt aan de onderliggende oorzaken van mijn drinken.

Ik ben volledig gestopt, omdat ik al wist dat minderen niet zou werken. Dan ben ik er nl. nog elke dag mee bezig; wanneer mag ik weer.

Ik weet niet of jij je probleem bagitaliseert, dat kun jij alleen bepalen.

Ik hoop dat de internettraining je inzicht gaat geven en je helpt bij het maken van keuzes.

Ik wens je heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik wil jullie allen bedanken voor jullie goede adviezen. Ik heb jullie berichten goed gelezen en ik hoop dat het mij mag gaan lukken om veel minder te gaan drinken en zover te gaan komen dat ik zonder alcohol kan. Als ik het zo lees bij jullie dan moet dit zeker mogelijk zijn. Nu kan ik mij dit nog niet voorstellen dat ik een keer zover kan komen dat ik geen alcohol meer nodig heb.

Trouwens even tussen haakjes, mijn naam is Casper zoals ik mij aangemeld heb maar ik ben een vrouw.

Groetjes,

Casper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Casper,

Goed bezig! De bewustwording is al een heel grote stap! Wijn zou een genot middel moeten zijn. Uitsluitend drinken bij speciale gelegenheden.. Kan ook helpen. Maar de gedachte " vandaag neem ik de eerste niet" is heel erg waardevol. Denk er maar aan. Want zeg nou zelf.. hoe belangrijk is alcohol nou echt? ;-)

Succes meis, je kan het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Phaedra en Huttula,

Bedankt alvast voor jullie ondersteunende woorden.

Een paar jaren terug kon ik nog wel heel netjes alleen maar drinken bij speciale gelegenheden en dronk dan niet meer dan 2 of 3 glazen wijn, maar op een gegeven moment kwamen er steeds meer dagen bij die niets met speciale gelegenheden te maken hadden.

Nu heb ik mij aangemeld bij Tactus en als men de verwijsbrief van mijn huisarts heeft gekregen kan ik starten.

Zelf heb ik mij een heel, heel klein pluimpje gegeven want ik heb nu 4 dagen zonder alcohol geleefd en alleen maar frisdrank gedronken. Ik bekijk het zoals MijnGerrit ook al zei per dag en als het weer een dag zonder alcohol geworden is, dan geef ik mij weer zo'n kleine pluim. Ik hoop dat het dan steeds beter zal gaan, maar daar geloof ik beslist wel in als ik lees hoe jullie dit zelf ook al voor elkaar gekregen hebben.

Groetjes,

Casper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Huttula,

Bedankt joh, ik heb nu sinds 6 mei jl. geen drank meer gedronken, ik had mij wel vergist in de dagen want ik had verteld dat ik 4 en 5 mei ook niet had gedronken maar ik realiseer mij dat dit niet klopte want dit is pas sinds woensdag 6 mei, dus pas sinds vandaag is het 4 dagen dat ik geen drank genomen heb. Ik wil eerlijk zijn, daarom nog even deze bijstelling. Ik moet wel zeggen dat ik het vandaag wel wat moeilijker vond. Ik was plantjes gaan kopen samen met mijn man en daar kon je ook een kleine maaltijd eten en heel even kwam ik toen in de verleiding om een flesje wijn te pakken, maar opeens dacht ik van nee, niet doen, neem gewoon wat fris. Ik heb het inderdaad niet gedaan en een milkshake genomen, daarna was ik blij dat het mij gelukt was want nu kan ik zeggen dat het dus 4 dagen zijn zonder alcohol. Nou hoop ik dat ik volgende week zondag (dan is mijn vriendin jarig) een drankje kan laten staan maar ik ben toch ergens een beetje bang dat ik het heel moeilijk zal vinden, maar daar zal ik dan toch nog maar niet aan denken.

Groetjes,

Casper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel MijnGerrit,

Ik zal proberen zoals jijzelf hebt gedaan, om vooraf er alvast over na te denken en mij een voorstelling ervan te maken als er gevraagd wordt wat ik wil drinken. Ik vind het nog wel moeilijk maar wil toch proberen om nee te zeggen tegen de alcohol en frisdrank te nemen.

Groeten,

Casper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is juist stoer Casper om nee te zeggen...doe mij maar lekker water!! Of een sprankelende tonic... heeft ff meer bite! Doe lekker gek!

Misschien kijkt je vriendin even raar.. maar dat is haar dingetje. Jij bent daar niet voor de drank, maar voor de gezelligheid. En het leuke is, je weet het dan ook allemaal nog de volgende dag en je hebt er ook nog wat aan. Beter dan je roes uitslapen met een katterig hoofd en dan te beseffen dat het ineens half 4 is...dag vrije dag!!

Antwoorden, nee dank je, doe maar lekker water. Heb geen zijn in wijn. Heb dorst..moet nog rijden, whatever!

Mijn eerste feestje vond ik het super spannend. Zouden ze het doorhebben? Was best een beetje trots eigenlijk dat ik het kon weerstaan..

Geniet lekker van je pas verworven vrijheid!!

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lady Jane, Royco en Phaedra,

Het geeft mij meer moed als ik zo julllie adviezen hoor, het lijkt echt wel dat ik het dan beter kan omdat jullie het zelf ook voor elkaar gekregen hebben. Ik ga voor frisdrank en laat mij er niet van afhouden, ook al wil mijn vriendin graag dat ik wat drink omdat zij jarig is. Ik doe het niet en blijf sterk. Ik heb tot nu toe het voor elkaar gekregen helemaal geen drank te drinken, ik heb 5 mei jl. voor het laatst alcohol gedronken en wil het vol blijven houden.

Bedankt alvast voor jullie lieve steun, doet mij echt goed.

Groetjes van mij,

Casper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk oprecht dat je niet iemand KUNT kwetsen

door niet te drinken.

andersom juist

je kwetst jezelf door wel te drinken

en uiteindelijk bezeer je dan ook de ander waarschijnlijk

eerlijk bespreekbaar maken dat je dat niet meer wilt

en steun vragen

geeft hen/haar een kans zich van de juiste kant te laten zien.

hulp vragen

en durven ontvangen

is voor mij nog steeds een groot issue

en een positief leerpunt ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Royco en Lady Jane,

Ik heb weer heel veel aan jullie lieve adviezen. Ik houd mij bij mijn standpunt. Ik laat uiteraard weten hoe het gegaan is bij mijn vriendin a.s. zondag.

Groetjes van mij en een fijne Hemelvaartsdag alvast. Het blijft geloof ik aardig weer. Ik ga lekker in de tuin werken, vind ik heerlijk om te doen.

Casper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...