Spring naar bijdragen

Oh de schaamte...


Bellebes

Aanbevolen berichten

Ik heb ineens de stap genomen om er wat aan te gaan doen. Ik drink al heel lang veel te veel en ik merk dat het aan alle kanten steeds lastiger wordt om normaal te functioneren.

M'n inschrijving bij een hulpverlenende instantie is de deur uit en ik meldde me hier aan om lotgenoten te ontmoeten en hopelijk elkaar te kunnen inspireren.

Ik schaam me zo voor m'n probleem. Ik ben moeder van twee, heb een prima baan en een huis. Niemand weet hoe het écht gaat met mij. Ik kan dat niet meer opbrengen. Ik wil weer gewoon. Gezond en niet meer zo bezig zijn met dat drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Bel,

 

Wat goed van je! Welkom en je hoeft je hier zeker niet te schamen! Je mag er wel trots op zijn dat je die stap genomen hebt :-).

 

De erkenning is er, je hebt je hier aangemeld, dat is al een hele grote stap. De andere stapjes volgen vanzelf!

 

Ik zou zeggen, ga ervoor! Het is het absoluut waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bellebes,

 

Welkom op dit forum :rose:

Je staat bij mij op het terras in een grote pot en krijgt vaak water; geen wijn want dat gaat niet goed anders ;)

 

Goed dat je hebt ingezien, dat drank voor jou problematisch aan het worden is. En nog beter dat je daar wat aan hebt gedaan door je hier aan te melden en hulp te zoeken bij een hulpverlenende instantie.

Ik heb het ook zo gedaan, na een aantal jaren op eigen kracht te hebben geprobeerd om te minderen en sociaal en gematigd te drinken. Of helemaal te stoppen.

Ik heb de internetbehandeling bij Tactus gedaan en tezamen met het forum is dat me prima bevallen. Ik hoop dat jij ook zo'n ervaring gaat krijgen.

 

Voor de hulp moest ik wel een week of vijf wachten en die heb ik toen droog weten te houden.

 

Wil je vertellen wat jij gaat doen en hoe je de wachttijd wilt doorkomen?

 

Na dit bericht stuur ik je een PB, een persoonlijk bericht, met wat informatie over het forum. Misschien ben je hier dan wat sneller op weg. Als je aangemeld bent, zie je het envelopje rechts bovein je scherm rood kleuren, ten teken van het ontvangen van zo'n bericht.

 

Heel veel succes; ik hoop je veel te lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Bellebes

ik denk dat meer mensen het herkennen

een goed leven, uiterlijk niets te wensen meer

en toch ontevreden/gestressed/ongelukkig

en dat met drinken verdoven of troosten.

Meestal zit er wel iets onder en is het niet alleen

wat hierboven staat. En Datgene wat boven komt

als je stopt met drinken, dat kun je aan en daar

kun je mee aan het werk en een stap verder komen.

In plaats van schaamte kan er na verloop van tijd juist weer

trots zijn ontstaan. Want dan ga je alles aan wat je tegenkomt.

En weet dat het kan meis, velen gingen je hier voor. succes :rose::present::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt mensen, voor het welkom heten. Gek genoeg voelde de stap zetten al als een opluchting. Alsof een deel van het probleem al is opgelost. Dat is natuurlijk niet zo.

Ik ben 2 jaar geleden gestopt met roken na 20 jaar. Ik zag dat ook als een enorm groot ding. Nu denk ik, het is toch een kwestie van gewoon niet meer doen.

Nu de alcohol nog.

Fijn, dat jullie die schaamte herkennen, ik durf bijna niet te vertellen hoeveel ik drink.

Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bellebes, het herkennen en erkennen van het probleem is onderdeel van de oplossing, denk ik.

Dus wat mij betreft heb je eigenlijk wel degelijk een deel opgelost!

 

Hoeveel je drink hoef je niet te vertellen. Er is ergens een draadje waar frummers daar wat over zeggen.

Het risico bestaat dan altijd, dat het lijkt alsof het een prestatie wordt. Ook loop je het risico dat iemand, die minder drinkt, denkt "Och, bij mij valt het wel mee".

Uiteindelijk gaat het erom, of iemand zijn of haar drankgebruik ervaart als een probleem. Of dat nou om twee glazen of twee flessen of om eenmaal per week of eenmaal per maand gaat, maakt niet uit.

 

Blijf lezen en schrijven hier, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...