Anon Geplaatst 19 april 2015 Rapport Share Geplaatst 19 april 2015 Hoi allemaal, ik lees al een tijdje op het forum maar nooit gereageerd. Nu ter afleiding toch een profiel aangemaakt en mijn verhaaltje typen. Ik ben 3 maanden geleden gestopt met drinken, simpelweg om af te zijn van de constante drang om te drinken, paniekaanvallen, trillende handen verbergen en vrijwel elke ochtend niet weten hoe ik de avond ervoor naar bed ben gegaan. Het overdag en s'avonds niet drinken heb ik weinig problemen mee maar s'nachts begint de elende. Ik kom vrijwel niet in slaap en zodra ik slaap word ik bijna direct weer wakker door nachtmerries, denk geluiden in huis te horen enz. Flink paranoïde dus. Na een week niet drinken, ben ik 2 biertjes gaan drinken voor het slapen gaan in de hoop op een goede nachtrust. je raad het al, ik zit weer op de gebruikelijke 2/3 sixpacks per dag. Na gister wederom met een kater te zijn wakker geworden weer besloten dat het afgelopen moet zijn, de 2 resterende biertjes doorgespoeld en bezig met mijn volgende poging. Vanacht toch redelijk geslapen (4 uur) met de tv aan voor wat afleiding de uren dat ik wakker lig en nu ongeveer anderhalve dag droog. Ik heb totaal geen trek om te drinken (misschien omdat ik er zo klaar mee ben) maar ben wel weer bang voor de komende nacht, en morgen gewoon werken natuurlijk. Misschien heeft iemand nog tips tegen de nachtmerries en slapeloosheid? P.S. ter informatie: Ik ben 27, ongeveer 10 jaar een stevige drinker. Pas echt losgeslagen sinds ik 2 jaar geleden weer vrijgezel werd, mede door mijn drinkgedrag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 april 2015 Rapport Share Geplaatst 19 april 2015 Welkom Anon, helaas hoort het slechte slapen er voor de meeste stoppers een poosje bij. Je lichaam is aan het resetten, en detoxen en dat brengt lijfelijk onrust. Ook geestelijk gebeurt er nogal wat. Je kunt de processen ondersteunen natuurlijk. Yoga brengt rust, sauna en sporten ontspanning en mindfullness je geest in het hier en nu. Zelf dronk ik veel yerba maté in de eerste periode. Dat geeft energie en helpt detoxen. Later kocht ik een fakirmatje en die ligt nu naast mijn bed voor noodgevallen.Maar al weken niet gebruikt, want ik slaap weer net als voor mijn drinkjaren. Wat een zegen is een goede nachtrust. Dat werkt door in de dagelijkse dingen en motiveert mee om niet meer te willen drinken. Jij bent nog niet zo ver, maar kunt daar wel komen. Forummers namen ook vit. B1. En zullen wellicht hier ook hun tips schrijven. Je kunt ook bij anderen lezen, want velen gingen je hier al voor. Het kan echt, maar je krijgt het niet kado. Des te waardevoller straks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anon Geplaatst 20 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 april 2015 Alvast bedankt voor de reacties en de PM. Vannacht geslapen als een baby, fit en uitgerust wakker geworden en moet zeggen dat ik mij in tijden niet zo goed en fit gevoelt heb. Laat ik niet te hard van stapel lopen, ik krijg de deksel vast nog wel op mijn neus. Fijn om te lezen van mensen die in hetzelfde schuitje zitten, in mijn sociale omgeving is het toch geen gemakkelijk onderwerp. Ik blijf lezen en delen. Thanks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 april 2015 Rapport Share Geplaatst 20 april 2015 Welkom Anon, Het slechte slapen herken ik wel...de nachtmerries niet. Wel wakker liggen en piekeren. Geen alcohol betekent voor mij in principe beter slapen. Langer aan één stuk en vaster. En als ik dan eens minder goed slaap ben ik de volgende dag toch fitter. Wel komen gevoelens heftiger binnen, en stop ik mijn gedachtes niet meer weg door ze te verdoven met drank. Dat is niet altijd makkelijk, maar ik kan daar steeds beter mee omgaan. En soms niet..dat is dan zo. Kortom...het gaat allemaal niet vanzelf en gemakkelijk... Maar als je het volhoudt komen er betere tijden Succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anon Geplaatst 24 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 april 2015 Vandaag dan eindelijk dag nummer 7, vanaf morgen mag ik mijzelf officieel 1 week alcoholvrij noemen. Of ik er trots op mag zijn is het 2de. Ik had vooraf al besloten dat ik de zaterdagen gewoon bleef drinken omdat in 1 keer stoppen misschien iets te heftig zou zijn. Het komt erop neer dat ik de hele week al door de supermarkt loop te dwalen en het kopen van alcohol steeds uitstel met de gedachte: "Zaterdag mag het weer". Neem ik mijzelf nou in de zeik? Afgelopen week is bijzonder goed bevallen. Geen katers, ik voel mij scherp, ik slaap goed en de behoefte om te drinken lijkt er bijna niet te zijn. Zodra het er wel is (vooral s'avonds), ga ik hier verhalen lezen en een uurtje of 2 uurtjes later ben ik wel weer afgehaakt van de drang om te drinken. De twijfel om morgen dus drank te gaan halen slaat er aardig in, straks ben ik meteen weer verkocht eraan en ga ik weer op pad om nog ergens verder te drinken en ik heb er toch ook de hele week naartoe geleefd. Moet ik mezelf nu belonen voor het nuchter blijven voor 1 week of er toch definitief een punt achter zetten, ik weet het niet. Nog iemand hier ooit voor hetzelfde dilemma gestaan? En hoe opgelost? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 april 2015 Rapport Share Geplaatst 24 april 2015 ja Anon, idd je neemt jezelf in de zeik, gelukkig je eigen woorden☺☺☺ je bent de hele week al met drinken zaterdag bezig dat noemen we droogdrinken. Natuurlijk kun je je voornemen waarmaken en morgen drinken Maar deep down weet je al dat je dan niet echt een stap verder bent. Elke cel zit te wachten op alcohol. Of het nou dor falen komt, door beloning, euforie, maakt weinig uit. Je bent er afhankelijk van en door te blijven drinken houd je de zucht in stand. De mensen die kunnen minderen (en dat zijn er weinig van hier) maken de beste kans als ze lang niets nemen, zodat de hunkering weg is. Meestal voegt het idee van weer wat drinken dan niets meer toe ook. Maar in elk geval heb je dan iets meer een keus dan nu. Denk goed na voor je deze helderheid weer in gaat leveren en kies wat juist is voor je nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 april 2015 Rapport Share Geplaatst 24 april 2015 Anon, mijn eigen ervaring met dergelijke schema's is, dat ze bij mij gedoemd waren te mislukken. Ondanks al mijn goede voornemens ging ik dan toch weer meer drinken dan ik me had voorgenomen, eerder, langer, noem maar op. Nu besef ik, dat ik op die manier mijn verslaving in stand hield. Ik bleef strijd voeren en ik bleef verliezen, mislukken. Want zo ging het voelen. Je bent morgen een week droog en dat is een compliment waard. Je hebt nu al ervaren, dat een paar dagen zonder drank je al veel hebben opgeleverd. Hoe mooi is dat niet? Ik zou het dus niet doen, maar misschien moet je het zelf ervaren. Het is niet, dat ik tegen drank ben hoor. Alleen voor een aantal mensen, waaronder ikzelf, is het gewoon geen optie. Ik zag je reactie op het draadje van Kaartje. Normaliter regaeer ik niet op wat anderen op een eigen draadje van iemand plaatsen, om het wat zuiver te houden. Dit keer heb ik dat wel gedaan. Het is niet als aanval of kritiek bedoeld. Ook voor jou hierbij nog even een presentatie van een vrouwelijke psychiater over verslavingen en onze hersenen. Misschien had je hem al gezien. Het zijn 30 minuten, die ik zeer leerzaam vond. Sterkte en wijsheid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Phaedra Geplaatst 25 april 2015 Rapport Share Geplaatst 25 april 2015 Anon, gefeliciteerd met je week alcholvrij! Voelt dat niet fantastisch? Vrij en fris.. scherp.. Zou het niet heerlijk zijn om dat zo te houden? Heerlijk niet meer afhankelijk zijn, je eigen baas? Betere looks? Maar je houdt je gewoonte in stand door alcohol als beloning in te zetten..en dat is het niet hoor.. eerder een straf. Want je begint weer bij punt zero. Laat zien wie de baas is, je mag best drinken, maar je wilt het niet meer! Heel veel wijsheid toegewenst! :-) Liefs Phaedra Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anon Geplaatst 25 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 april 2015 Bedankt voor de reacties die bevestigen wat ik van binnen natuurlijk allang wist. voor sommige misschien wel herkenbaar maar ik heb de neiging om mezelf vaker iets voor te houden, een excuus waarom het nu geen kwaad kan om iets te drinken terwijl ik in mijn achterhoofd wel beter weet. Ik heb nu besloten om het anders maar op de "vandaag drink ik niet" tactiek te gooien. Wat ik volgende week Zaterdag doe zie ik dan wel weer, vandaag toch besloten om gewoon niets in huis te halen. Alleen de gedachte al om helemaal nooit meer te kunnen drinken is nu nog angstaanjagend voor mij. Ik zal mijn berichtje bij Kaartje nog even aanpassen, voordat ik andere mensen opzadel met mijn slechte ideeën. Dank jullie wel, erg fijn om af en toe terug te kunnen vallen op het advies van de meer ervaren medemens, gegroet. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 april 2015 Rapport Share Geplaatst 25 april 2015 Hoi Anon, Het was niet mijn bedoeling om je het bericht bij Kaartje te laten aanpassen. Dat laat gewoon de zaken zien waar we tegenop lopen of kunnen lopen en daar is niets mis aan. Dag voor dag was voor mij een goede aanpak in het begin. Van ver vooruit kijken werd ik behoorlijk onrustig en chagrijnig, dus dat heb ik niet gedaan. Na een aantal maanden werd dat ook wat minder heftig allemaal en tegenwoordig valt dat best wel mee. Je bent lekker bezig zo, veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertd Geplaatst 25 april 2015 Rapport Share Geplaatst 25 april 2015 Hoi hoi, STERKTE EN SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 april 2015 Rapport Share Geplaatst 25 april 2015 Hoi Succes ..ook jij kan het. Niet makkelijk maar ook niet onmogelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaartje101 Geplaatst 25 april 2015 Rapport Share Geplaatst 25 april 2015 Hee Anon, Ik was benieuwd naar jouw verhaal omdat je zei je in mijn verhaal te herkennen. Gefeliciteerd met je 7 dagen! En ik lees dat je besloten hebt om vanavond toch niet te drinken. Knap van je en heel veel succes! Ik weet zeker dat je het kan. Wat je hebt aangepast in mijn draadje ging over het idee van drinken vanavond als beloning? Attent dat je het hebt aangepast, maar had niet gehoeven hoor. Haha. Ik heb zelf genoeg van dat soort slechte ideeen in mijn hoofd. Die van mij was dat ik al aan het nadenken was over het feit dat ik dinsdag alweer vroeg moet werken, dus dat maandagavond drinken sowieso een slecht idee is en dat ik vanavond ook echt niet wil drinken, want ik ben net zo goed bezig, dus dat als ik wil drinken ik dat dan zondagavond moet doen. Ja, ik lees het nu terug en ik zie ook wel dat er weinig logica in zit. Haha. ik wil vanavond niet drinken omdat ik goed bezig ben, maar morgen drinken is wel een goed idee? Wat kan een mens toch vreemde gedachtenkronkels hebben. Maar dat was dus een stiekeme gedachtengang in mijn hoofd. Het lezen door jouw draadje en de reacties van iedereen heeft geholpen. Dan houd ik mezelf voor de gek. Het is maar goed dat ik even hier ben gekomen om jouw verhaal te lezen. ;-) Ik wens je nogmaals succes en sterkte! Zet 'm op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden