Spring naar bijdragen

Hi, ik ben Guinan


Guinan

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, zoals gezegd, ik ben Guinan - vrouw van bijna 62 - alleenstaand met 3 katten en 2 computers *grijns*
Als iemand me 10 jaar geleden verteld had dat ik ooit problemen zou krijgen met alcohol, had ik hem/haar midden in het gezicht uitgelachen! Ik was jaren daarvoor ooit getrouwd met een alcoholist. In die tijd dronk ik zelf natuurlijk ook meer dan ik daarvóór gewend was (het werd gewoon voor m'n neus gezet), maar na onze scheiding was dat in 1 dag afgelopen, ik nam gewoon weer een glaasje als ik er trek in had en dat was - niet elke avond - en dan hooguit 1 á 2 wijntjes of longdrinks.

13 jaar geleden begon voor mij de ellende, zware evenwichtstoornissen (3 dagen in bed, kon niet alleen lopen), die maar héél langzaam weer overgingen. Ik had al járen last van pijn in de bovenbenen (etalagebenen) en toen kwam er ook nog rugpijn bij. Allerlei therapieën, Mensendieck, 3 Fisio-mensen enz., niets helpt (massage was wél lekker ;) ).

Toen ik desondanks toch weer terug naar m'n werk wilde... ontslag, hadden een goedkopere gevonden denk ik. Ontslag némen??? ammehoela! Dan maar naar de Kantonrechter. Die heeft me aardig bedacht, want terug wilde ik toch ook niet meer.
Okeeey... de WW in dan, opleiding (via Arbeidsbureau) voor Webdesign, héérlijke 6 maanden, genóóóten! Daarna 6 maanden stage... dacht ik...

Al tijdens de eerste week werd borstkanker bij me geconstateerd, dááág stageplaats!
Operatie, chemo, 26 bestralingen en 5 jaar medicijnen waar ik van zweette als een paard. Al bij de chemo ging het mis. Na de eerste kon ik niet meer lópen, de interniste heeft het uitgezocht en onmiddelijk de chemo stopgezet want m'n aorta zat helemaal dicht (daar doet chemo écht geen goed aan!).
Wél bestraald en een jaar later lag ik dus in Dijkzicht voor - wat later bleek te zijn - m'n eerste bypass. Daarna zijn er nog 2 gevolgd. De pijn in m'n benen ging over maar niet die in m'n rug!
Nog vóór die eerste bypass aan de antidepressivum via de kliniek waar ik voor de kanker was behandeld.

Da's allemaal al een poos geleden nu. In de tussentijd heb ik jarenlang mijn moeder achternagelopen die welliswaar in een verzorgingstehuis zat, maar dat is tegenwoordig ook niet álles meer, drie kwartier huishoudelijke hulp per week en de familie moest de koelkast schoonhouden. Het laatste jaar zag m'n moeder het niet meer zitten en ging zienderogen achteruit (mag ook wel als je 88 bent).
Toen zij overleed was ik meer blij voor haar dan verdrietig. En heel zachtjes gefluisterd was ik ook wel een beetje opgelucht want het viel mij hoe langer hoe zwaarder, rugpijn en al.

En toen ging het mis. Vrijheid blijheid, ik kon weer doen wat ik wilde. Ik heb me aangemeld bij Second Life (een virtuele wereld op internet waar letterlijk álles uit het echte leven mogelijk is), heb geleerd daar meubels te maken (heerlijk, kon ik iets maken vanuit m'n stoel, geen last van m'n rug :D) en vrienden gemaakt, een paar Nederlandse maar voornamelijk Amerikanen en Canadezen die nu eenmaal een heel ander tijdschema hebben dan wij, ze lopen 6-9 uur op ons achter. Dus als het daar het begin van de avond was, was het hier al 3 uur 'snachts.
En als je dan 'pas 'savonds' gaat drinken... duurt die avond wel héééél erg lang en kan je hééél veel drinken. En dat deed ik ook!
Ik was er n.l. ook achtergekomen dat ik met een fles wijn en/of een paar longdrinks (geen slappe) veel makkelijker in slaap viel, ondanks m'n slaaptabletten. Ik stortte eigenlijk als een blók in slaap en dat was voor de verandering héérlijk want die slaapmiddelen hielpen ook al niet meer zo goed.
Na zo'n anderhalf jaar zag ik toch wel dat ik flink verslaafd was aan Second Life en ben er toen uitgestapt. Ik kom er nu nog eens in de zoveel weken om met een vriendin bij te kletsen. Dat kostte eigenlijk best wel moeite want ik besteedde meer tijd aan Second Life dan aan m'n eigen leven.
Alleen... eerder naar bed ging ik niet want ik had inmiddels Usenet ontdekt en zat als een razende films en series te downloaden en op DVD te branden. Ik heb nu dus een kast vól met DVD's, maar ik ging niét vroeger naar bed en ik ging ook niét minder drinken.
Tja, dat duurt nu ook zo'n anderhalf jaar en nu zit ik hier, ben inmiddels ruim een week bezig met het programma en blij met het contact met de behandelaarster, of hoe je die dan wel noemt.

Deze week begonnen met een dieet want ik weeg inmiddels 100 kilo en vanaf maandag niet meer gedronken. Dieet houden moet ik 3 dagen in de week, di-woe-do en de andere dagen mag ik 'normaal maar voorzichtig' eten. Vandaag is vrijdag en ik heb 2 glaasjes wijn op. Ik heb deze week géén last gehad van het niet drinken en de verandering in m'n lichaam best gevoeld. Minder getranspireerd, frisser opstaan en in het algemeen ook meer opgewekt. Na het eerste wijntje vanavond ging ik weer transpireren dus dat moet ik in de gaten houden.

Jéétje wat heb ik weer een verhaal zitten schrijven!! Sorry hoor, ik kán het nou eenmaal niet kort houden, moeder zei altijd al dat ik een 'lang hemd' had...
Afin, als jullie me nóu nog niet kennen... dan weet ik het niet meer!

Ik ga gauw naar bed voor ik nog verder door draaf,
weltrusten,
Guinan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Guinan,
Je uitgebreide verhaal gelezen. Je hebt heel wat meegemaakt. Niet gemakkelijk allemaal.
Maar door drank wordt alles nog veel moeilijker. Het is goed dat je dat aanpakt. Wel maakt het erg zwaar dat je ook moet afvallen. Maar ja, ik snap wel dat dat waarschijnlijk ook niet langer kan wachten.

Ik ben 61 en woon ook alleen. Mij is het gelukt van de drank af te komen dankzij de AA.

Ik wens je heel veel moed en sterkte toe.

Groet Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Guinan,
Nou verslavingsgevoelig he, dat is wel duidelijk.
We hebben het niet alleen met alcohol maar met veel
wat we leuk, lekker of rustgevend en afleidend vinden.
Blijkbaar is er iets in ons leven wat te moeilijk is zonder verdoving.
Misschien is het wel goed om eten en drinken gelijk aan te pakken, zo
ben je gezonder bezig en kweek je niet weer een slechte gewoonte erbij.
Het is dan wel zaak goed de verantwoording te nemen dat je niks in huis haalt
en dat je een poosje verleidingen uit te weg gaat. Dat geeft veel rust en die rust heb je nodig
om te resetten en ontgiften, zowel lijfelijk als prsychisch.
Het is niet gemakkelijk, maar met hulp van de ADB training en de medestrijders van het forum
wel te doen.
Veel succes en tot ziens op de dagdraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor jullie reacties! Fijn te weten dat er 'daar buiten' mensen zijn die naar je lúisteren.

Ik heb dan misschien niet zo'n makkelijk leven achter de rug, maar de ellende die ik ondervind van het drinken is niéts vergeleken bij sommigen hier. Ik heb een paar draadjes hier gelezen en kwam tot de ontdekking dat ik nog één van de 'gelukkigen' ben! Afgezien van - uiteraard - lichamelijke gevolgen, heeft mijn drankgebruik in mijn leven (nog) niet zo veel kapot gemaakt.

Het ging trouwens al gelijk fout hoor! Nadat ik mijn bericht had gepost ging ik nog even 'voor de ontspanning' en potje Rummy-en (op de pc) en ik zat te winnen bij het leven. Nóg een wijntje dus... :wine: en toen ging heel de fles er aan! Van de dag weer de nacht gemaakt (wél zitten winnen met 1300 tegen allemaal min-punten, Hah... fanatiek ben ik wel ja) en ik rolde een uurtje geleden m'n bed uit. Niét fris en vrolijk uiteraard en met een flinke domper van 'óen! stommeling! muts! (de rest zal ik jullie besparen ;) ).
Gelukkig gaan de winkels gauw dicht en ik ben dan ook niét van plan alleen voor een fles wijn de deur uit te gaan, dus 'eigen schuld - dikke bult', dat betekent t/m as donderdag géén drank in huis want ik laat m'n dieet er niet door verzieken! :devil:Wácht maar duiveltje, ik krijg je nog wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Guinan. Je lijkt me op zich wel een vrolijke vrouw, die de dingen neemt zoals ze komen.
Wat denk jij, hoe zou je zonder alcohol zijn?
Heb je wensen die buiten alcohol liggen?
Welkom nog en... doe er wat aan. Je bent gewoon te leuk om kapot te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me zo bij Vie aansluiten. Er gaat wel een zekere levenslust en power van jou uit.
En verder vroeg ik me af of je ook een leven buiten de deur hebt ipv alleen bij de veilige pc?
Fijn dat je gelijk zoveel schreef over jezelf; het geeft een goed beeld.
Ik hoop dat je veel aan het forum zult gaan hebben, en het is super dat je met de behandeling hier begonnen bent!

Ja, hoe zouden we zijn - wat zou het allemaal oproepen - wanneer alle verslaving weg zou zijn??
Welke onrust komt er dan? En wat is er mis met onrust?
Een mens blijft een raar ding.

Good luck!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie

Hoi Guinan. Je lijkt me op zich wel een vrolijke vrouw, die de dingen neemt zoals ze komen.


Wat denk jij, hoe zou je zonder alcohol zijn?


Heb je wensen die buiten alcohol liggen?


Welkom nog en... doe er wat aan. Je bent gewoon te leuk om kapot te gaan.



Hoi Vie!
Toen ik dit schreef was ik nuchter hoor, nu trouwens ook. Het gekke is dat als ik weet dat ik op dieet ben en ik niet afval als ik drink, en ik heb het ook niet in huis, dan heb ik er helemaal geen moeite mee.
Ik ben er ook achtergekomen dat ik prima slaap, ook zonder fles wijn achter m'n kiezen, dus dat excuus heb ik ook al niet meer :$
Ik heb nog steeds niet het idee dat ik verslaafd ben aan de alcohol, eerder aan het idéé van drinken, zo van 'dan ben ik lekker nóg onverschilliger', want mijn lijf reageert persé niet op het gebrek aan alcohol, integendeel, ik transpireer minder en word frisser wakker, niet bepaald ontwenningsverschijnselen.
Maar om jouw vragen te beantwoorden:
1) Zónder alcohol ben ik al tamelijk onverschillig, mét alcohol ben ik echt 'who gives a shit'-achtig... en da's wel es lekker als alles tegenzit ;)
2) LOL, ik heb géén wensen die bínnen alcohol liggen!
En ik doe er zéker iets aan, ik ben nu toch ook hier? En er was in het verleden al zó veel wat me kapot had kunnen krijgen, is ze ook niet gelukt, dus dit word ik ook wel weer de baas hoor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
cathy56

Ik kan me zo bij Vie aansluiten. Er gaat wel een zekere levenslust en power van jou uit.

En verder vroeg ik me af of je ook een leven buiten de deur hebt ipv alleen bij de veilige pc?

Fijn dat je gelijk zoveel schreef over jezelf; het geeft een goed beeld.


Ik hoop dat je veel aan het forum zult gaan hebben, en het is super dat je met de behandeling hier begonnen bent!


Ja, hoe zouden we zijn - wat zou het allemaal oproepen - wanneer alle verslaving weg zou zijn??

Welke onrust komt er dan? En wat is er mis met onrust?

Een mens blijft een raar ding.


Good luck!



Power? Ja, dat heb ik vaker gehoord, dat ik overal zo sterk onder blijf, maar ik zou niet weten hoe ik het ánders zou moeten doen, kiezen op mekaar en dóórgaan.
Buiten de deur heb ik idd niet zo veel. Een vriendin en een vriend waar ik elke dag mee bel en af en toe es ga eten. Mensen worden minder enthousiast als je niet méé kan komen en verder dan een paar honderd meter lopen gaat dus niet meer. Die 'veilige' pc is mijn venster naar de wereld en mijn manier van bíjblijven met de tijd.
Ik voel niet bepaald onrust als ik niet drink, wel es zo'n gedachtenflits 'straks lekker een....' niet dus, haha. Maar goed, dat zou net zo makkelijk een kop koffie kunnen betreffen als een glas wijn.

Ja, het is fijn ergens bij betrokken te zijn waar ik eerlijk kan zeggen wat mijn probleem is, met mijn vrienden heb ik het daar niet zo uitgebreid over, wel dat ik de laatste tijd meer gedronken heb dan vroeger maar niet dat ik 3 jaar lang 'stoned' naar bed ging. Dat kan ik hier rustig zeggen en dat is ook de eerste stap naar acceptatie.

... en morgen fris weer op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hay Poezenmens,

Welkom bij ons forum. Ik las dat je ook mantelzorger bent geweest? Opzich al een hele zware belasting zeg, en dan nog de lichamelijke klachten die je hebt. Dat is niet mis.
Ik hoop dat je je thuis gaat voelen bij ons forum en dat je je verhaal kwijt kunt. En wat heel belangrijk is, is dat je het gevoel hebt dat je vrienden er bij krijgt want ik kan je verzekeren dat dat gebeurd. Je bent niet alleen:heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

hay Poezenmens,




Welkom bij ons forum. Ik las dat je ook mantelzorger bent geweest? Opzich al een hele zware belasting zeg, en dan nog de lichamelijke klachten die je hebt. Dat is niet mis.


Ik hoop dat je je thuis gaat voelen bij ons forum en dat je je verhaal kwijt kunt. En wat heel belangrijk is, is dat je het gevoel hebt dat je vrienden er bij krijgt want ik kan je verzekeren dat dat gebeurd. Je bent niet alleen:heart:
:sun:



Dank je voor het welkom Bolletje, ik voel me hier idd al thuis!
'Mantelzorger'?? Oh, zo had ik het nog nooit gezien, ik was meer 'dochter' voor mijn gevoel, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Guinan. Ben jij ook zo'n nachtbraker? We hebben het daar toevallig van de week nog over gehad. Dag en nachtmensen.
Nou als jij je moeder verzorgd hebt, dus een hoop dingen voor haar gedaan hebt, ben je wel degelijk mantelzorger geweest meid. En ik kan je verzekeren, als je daar helemaal alleen voor gestaan hebt, dat dat een hele zware belasting is geweest. Nee ik denk dat je moeder, kind van jou is geweest. Dat ligt er ook aan of je moeder iemand was die veel aandacht nodig had of niet.
Één op de drie mantelzorgers wordt overspannen omdat ze teveel belast worden. Je mag het ook niet meer doen dat 8 uur per week, en niet langer dan drie mnd. Ik deed het 56 uur per week, 9 jaar lang.
Maar ff nog over jouw schrijven. Ik weet niet of je ditjes en datjes leest maar daar wordt ook veel over huisdieren gesproken. Heb je de dagdraad van gisteren al gelezen?
Misschien wel leuk om jou verhaal daar ook te plaatsen. Hoe lang heb je je diertjes al?
Doe je iets van vrijwilligerswerk of lukt dat niet? Meubeltjes maken hoe moet ik dat zien? Ikzelf ben een tijdje bezig geweest met meubels maken. Heb zelf nog een draaibank.
Afé schrijf maar lekker hoor als je wilt. Het wordt gelezen.:heart:
O ja, zijn ze er nu achter gekomen waardoor je die evenwichtstoornis gekomen is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Goeie morgen Guinan. Ben jij ook zo'n nachtbraker? We hebben het daar toevallig van de week nog over gehad. Dag en nachtmensen.


Nou als jij je moeder verzorgd hebt, dus een hoop dingen voor haar gedaan hebt, ben je wel degelijk mantelzorger geweest meid. En ik kan je verzekeren, als je daar helemaal alleen voor gestaan hebt, dat dat een hele zware belasting is geweest. Nee ik denk dat je moeder, kind van jou is geweest. Dat ligt er ook aan of je moeder iemand was die veel aandacht nodig had of niet.


Één op de drie mantelzorgers wordt overspannen omdat ze teveel belast worden. Je mag het ook niet meer doen dat 8 uur per week, en niet langer dan drie mnd. Ik deed het 56 uur per week, 9 jaar lang.


Maar ff nog over jouw schrijven. Ik weet niet of je ditjes en datjes leest maar daar wordt ook veel over huisdieren gesproken. Heb je de dagdraad van gisteren al gelezen?


Misschien wel leuk om jou verhaal daar ook te plaatsen. Hoe lang heb je je diertjes al?


Doe je iets van vrijwilligerswerk of lukt dat niet? Meubeltjes maken hoe moet ik dat zien? Ikzelf ben een tijdje bezig geweest met meubels maken. Heb zelf nog een draaibank.


Afé schrijf maar lekker hoor als je wilt. Het wordt gelezen.
:heart:

O ja, zijn ze er nu achter gekomen waardoor je die evenwichtstoornis gekomen is?



Hoi Bolletje!

Tja, enig kind hè, hoewel mijn (stief-)schoonzus altijd wel klaar stond om in te springen als het nodig was, maar dat vráág je niet gauw, alleen toen ik 3 weken met vakantie was. Kwam ik terug en hoorde van mijn moeder 'Ja, dát heb ik niet aan Yvon gevraagd, die heeft het tóch al zo druk'... grrrrr :devil: Klopt, Yvon heeft het druk, maar dié heeft dan ook geen last van haar rug (hóu je in Guinan! ...anders komen de tranen en het pruillipje weer bij ma!).

Erg he, oud en afhankelijk worden! Daar zit ik nu vaak zelf ook over in. Ik ben bijna 62 en heb geen kinderen of eigen broers en zussen dus die 'mantelzorg' kan ik later wel vergéten, kan nog leuk worden! De reguliere zorg is ook weinig meer van over, dat merkte ik wel toen mijn moeder het laatste jaar in een tehuis verbleef. Ik was er 1 x per week en later 2x. Dan moest er b.v. weer een kast leegehaald en opgeruimd worden, iets wat ik thuis nooit doe, dus ik vond het vaak nog tijdverspilling ook.

56 uur per week??? Jéémig, da's meer dan volle dagen!! Wow... zo erg was bij mij dan toch niet hoor! Was jouw moeder nog thuis of woonde ze bij jou? Was er geen mogelijkheid om haar in de verzorging te plaatsen en dan geregeld te gaan helpen, zoals ik deed?

Meubeltjes maken op Second Life komt geen gereedschap aan te pas hoor, is allemaal virtueel op de computer! Maar ik heb in het echie wel spulletjes opgeknapt, geverfd enzo, lijstjes gemaakt voor tekeningen spiegels enz. Ik wil gewoon graag iets met m'n handen doen, máken, creëren. Alleen jammer dat je er vaak ook een goeie rug bij nodig hebt... :(

Die evenwichtstoornis was toen een volslagen mysterie en ik heb nu ook een andere huisarts dus daar zijn we nooit verder op doorgegaan. Ik zou het hem nog wel es kunnen vragen, maar het haalt zo weinig uit. Kwam niet door de alcohol want ik ben pas véél later veel gaan drinken.

Ik vind het hier écht een gezellige boel, leuke en lieve mensen allemaal en ik voel me hier ook vrij om over problemen te praten. Als ik sommige verhalen lees dan heb ik het écht zo slecht nog niet en dat mag óók wel es gezegd worden :) .

groetjes,
Guinan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey meis,
Ik ben mantelzorger voor mijn vriend. Ik ben ssssttttt nog 59, en hij is 73.
Ja meis, ook ik heb geen kinderen dus vraag ik me ook vaak af, hoe moet het nu met mij als ik oud wordt:( Maar goed, nu ben ik nog erg gezond dus moeten we daar maar niet aan denken.
Weet je trouwens al van het bestaan van "ditjes en datjes"? Daar kun je dan, samen met de andere forumleden babbelen over van alles en nog wat. Dat is misschien wat gezelliger voor je. Maar kijk maar hoor.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...