hartje Geplaatst 17 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2015 (bewerkt) ik ben hartje een vrouw van 49 en al jaren in gevecht met de grote duivel,drank....sinds kort ben ik volledig clean na meerdere malen te zijn her gevallen en een reeks van opnames achter de rug.mijn huwelijk is hier aan onderdoor gegaan en nu vrees ik ook voor mijn relatie van een jaar die ik nu nog heb.ik heb per toeval dit forum gevonden en wil graag ervaringen delen met lotgenoten. groetjes 17 maart 2015 bewerkt door hartje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 17 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2015 Hoi Hartje, van harte welkom hier! Goed dat je nu volledig clean bent, alhoewel je situatie niet rooskleurig is, zoals ik lees. Knap dat je dat dan toch gelukt is. Fijn dat je dit forum gevonden hebt, ik hoop dat je er net zoveel aan zult hebben als ik. We zijn vaak te vinden op de ditjes, datjes en dagdraad, kijk daar maar eens. Alvast voor nu veel succes gewenst en ik hoop je hier nog vaker te lezen! hartje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hartje Geplaatst 17 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2015 dank je nancy,tsja het is niet gemakkelijk nu.maar ik gebruik antabuse wat voor mij een goeie stok achter de deur is,mijn vriend heeft ook een alcoholprobleem wat het er niet makkelijker op maakt.ik heb besloten om ervoor te gaan en wil geen druppel meer drinken,het leven is de moeite waard zonder drank.ik hoop hier snel mijn draai een beetje te vinden met behulp van jullie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2015 Hoi Hartje, welkom hier De grote drankduivel, een bekende verschijning. Toen ik in het begin een keer zoiets schreef hier, maakte een forumlid me opmerkzaam op het feit, dat de drankduivel niet echt bestaat; het zit in onszelf natuurlijk. Maar het is een mooi beeld. Toen ik stopte, kwam hij regelmatig aan het einde van de dag op mijn bureau zitten: "Zullen we...?". Hoe langer ik volhield, hoe kleiner het ventje werd. Al snel werd het meer een klein, zeurderig kind, dat ging dreinen als hij z'n zin niet kreeg. Tegenwoordig zie ik hem niet zo vaak meer. Ik hoop dat je op dit forum gaat vinden, wat je zoekt of nodig hebt. Een steuntje in de rug misschien. Als jij schrijft, ga ik je lezen. Ik wens je heel veel succes. Na dit bericht stuur ik je een PB-tje, een persoonlijk bericht, met daarin wat algemene informatie over het forum. Misschien ben je dan wat sneller wegwijs hier. Als je aangemeld staat, zie je het envelopje rechts bovenin je scherm rood kleuren, ten teken van het ontvangen van zo'n bericht. Zet hem op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2015 welkom hartje Is jouw vriend ook gestopt of zit daar de angel juist? Dan is het extra belangrijk je eigen koers te varen meis. De relatie van jou met jezelf gaat vóór en jij weet wat daarvoor nodig is en blijft. Het kàn en het is erg de moeite waard. succes! hartje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hartje Geplaatst 17 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2015 ja lady jane...daar zit de angel,ik heb het er erg moeilijk mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2015 Hartje, Mijn vrouw drinkt voor het eten graag twee glazen wijn. Dat heb ik niet moeilijk of vervelend gevonden. In de eerste weken van het stoppen vond ik het wel lastig om de open fles te zien staan en daar deed ze, op mijn verzoek, dan een theedoek of iets anders overheen. In jouw situatie zal het flink anders liggen, als ik het goed begrijp. En dat lijkt me dan heel erg lastig. Ook meen ik dan uit je woorden op te maken, dat het niet goed goed bespreekbaar is met hem, of dat dat geen effect sorteert? (zo, even een lekker stukje invullen van mijn kant ..). Sterkte Hartje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucide Geplaatst 18 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2015 Van harte welkom Hartje, Knap van je dat je deze stap gezet hebt. Ook top dat je bij dit forum terecht bent gekomen. Ik ervaar het echt als een steuntje in de rug zoals MijnGerrit het noemt! Ik wens je alvast heel veel kracht en wijsheid toe op de weg die je nu bent ingeslagen! Groet Bas. hartje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 18 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2015 Hartje, welkom. Je zit in een moeilijke situatie met je vriend. Knap dat je zelf niet drinkt. Houden zo. hartje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 18 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2015 Hartje ❤️ Hier boven al mooie reacties gelezen . Vooral die van Jane dat jouw relatie met jezelf het belangrijkste is. Alleen als je net bent gestopt wil je graag gesteund worden door je partner. En het maakt het lastig als hij gewoon het oude leventje voortzet waar jij uit wilt stappen. Het maakt dat je je een uitzondering voelt en eenzaam. Of zit ik nu in te vullen ? Het is belangrijk om voor je zelf te kiezen. Hoe langer je achter je eigen keuze blijft staan hoe meer vertrouwen je krijgt in jezelf en hoe sterker je in je schoenen gaat staan . Ik zeg niet dat het gemakkelijk is maar wel dat het Absoluut de moeite waard is. Ik gun je een helder leven ! hartje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hartje Geplaatst 18 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 maart 2015 lieve mensen,allereerst hartelijk dank voor jullie steunende woorden en dat ik zo welkom hier bij jullie,dat doet me zo goed he.ja mijn vriend heeft ook een alcoholprobleem,hij wilt steeds stoppen maar het lukt hem niet,hij heeft al talloze opnames gehad maar telkens grijpt hij weer naar de drank.gelukkig heb ik mijn eigen huisje waarnaar ik terug naartoe kan gaan,dat heb ik gisteren gedaan.we laten elkaar even met rust,hij heeft tijd nodig zegt hij om alles op een rijtje te krijgen,tsja ik natuurlijk ook zei ik.ik heb totaal geen behoefte om te gaan drinken,en wil er echt voor gaan,maar ik heb het idee dat hij denkt dat ik zonder hem toch weer ga drinken,er is zoveel achterdocht,jaloezie enz.ik ben het echt beu zo.als hij niet zou drinken is het een schat van een man waar ik echt verder mee zou willen gaan,maar op deze manier zal het niet gaan vrees ik.ik moet voor mezelf kiezen,dat zeggen de mensen die van me houden ook steeds.hopelijk komt hij tot het besef dat er nu heel veel op het spel staat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2015 Hartje, dit is een hele lastige situatie waar je in zit. Even afstand nemen vind ik wel een hele verstandige keuze voor je op dit moment. Als je stopt met drinken, verandert je leven. Nogal. Overigens alleen maar ten goede, wat mij betreft; maar niet makkelijk. Dat heeft ook gevolgen voor je omgeving. Ik heb tegen mezelf gezegd "als er mensen niet met mij mee veranderen, nou dan doen ze dat maar niet". Met andere woorden: dan blijven ze maar weg. Ik liep daarmee echter niet het risico mijn partner kwijt te raken, dus ik kon dat ook makkelijk zeggen. Nu heb je wat rust en ruimte voor jezelf gecrëëerd misschien en dat lijkt me goed. Sterkte én succes! Vandaag drinken we niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hartje Geplaatst 18 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 maart 2015 dank je gerrit,ja er verandert zeker veel als je niet drinkt,normaal zou ik in zo,n situatie alweer vertrokken zijn,maar ik doe het niet!ik heb rust en ruimte nodig in mijn hoofd,ik heb gelukkig pilletjes waardoor ik me kalm voel.ik heb sinds gisteren toen ik bij hem ben vertrokken nog niets gehoord,geen smsje of mailtje,dat zegt voor mij al genoeg,ik denk dat ik weet waar hij nu mee bezig is,drinken en roes uitslapen,en weer opnieuw beginnen,het is een liedje dat niet stopt,ik heb net braaf mijn pilletjes genomen,lekker ontbeten,nu lekker douchen en mijn huisje poetsen en vanmiddag me de fiets erop uit,leuke spulletjes halen voor de pasen.en drinken doen we zeker niet vandaag!lekker koffie met appeltaartje vanmiddag na het winkelen,haha.fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 18 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2015 Hoi, ik had je hier welkom moeten heten ipv op dagdraad, bij deze. Lijkt me lastig voor je, Schrijf van je af, misschien helpt het. Wel mooie leeftijd hoor, kan je hand schudden. Veel succes hartje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hartje Geplaatst 18 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 maart 2015 dank je suikertje,is idd lastig maar zal erdoor heen moeten,met hulp van jullie allen en het blijven geloven in mezelf.zeker een mooie leeftijd he!te mooi om alleen te blijven,haha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miriam Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Welkom Hartje heel veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Laat het hartje een mooi groot hart worden Welkom hartje en succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden