Spring naar bijdragen

Jan staat 8 dagen droog


Jan123

Aanbevolen berichten

Ik ben Jan, 37 jaar oud, getrouwd, 2 kinderen en een goedlopende eigen zaak.

Ik ben opgegroeid met alcoholisme. Mijn moeder is nog steeds alcoholiste, ondanks Korsakov en kanker.
We worden er als familie nog dagelijks mee geconfronteerd.

Ondanks dat, ben ik op vrij jonge leeftijd (15?) begonnen met drinken.
Op mijn 21e mijn eerste eigen bedrijf, en toen is de gewoonte begonnen om na het werk een jenever met bier weg te spoelen, om het hoofd leeg te maken.
Maar na verloop van tijd werkt 1 kopstootje niet meer, en worden het er 2, 3, 4, 5...

De afgelopen jaren was het meer regel dan uitzondering dat ik 1 tot 2 flessen sterke drank per week dronk, verdund met veel bier of wijn.
Een bescheiden avond telde 6 glazen, een uit de hand gelopen avond telde 15-25 glazen.
Het liep 2 tot 3 keer per week uit de hand, met steeds zwaardere katers tot gevolg, wat ook zo z'n invloed had om mijn werk en sociale leven.

Aangezien ik weet hoe het is om op te groeien met een drinkende moeder, wilde ik mijn kinderen niet opzadelen met een drinkende vader.
Mijn dochter is bijna 14, mijn zoon bijna 11, en die begonnen steeds meer te merken van mijn verslaving.
Ik bleef tot laat in de nacht beneden, en niet zelden lag ik dan compleet laveloos op mijn laptop te slapen als de kinderen 's ochtends naar beneden kwamen.

Mede onder druk van mijn vrouw, ben ik 8 maanden geleden in behandeling gegaan, met als eerste resultaat dat ik me wist te beperken tot 3-5 glazen per dag, maar wel iedere dag.
In het weekend ging het nog weleens mis, en na de zoveelste kater heb ik een paar weken geleden besloten om de knop om te zetten.

Ik gebruik nu 8 dagen Refusal, en heb sinds vorige week maandag geen druppel meer gedronken.
En ik moet zeggen dat ik me fantastisch voel!
De fitheid is geweldig, en de ontwenningsverschijnselen vallen alles mee, hooguit een beetje onwennig.

Ik ga 's avonds op tijd naar bed, en sta 's ochtends vroeg op. Eerst even een uurtje sporten, en daarna aan het werk.

Wel begin ik kennelijk in een "normaal ritme" te komen, want ik val 's avonds bijna letterlijk om van de slaap en op sommige dagen heb ik moeite om wakker te worden ondanks 7-8 uur slaap, maar dat zal ook wel het herstel van het lichaam zijn.

Overigens waren mijn medische resultaten op zeer merkwaardige wijze goed (normale leverwaarde na ruim 15 jaar stevig drinken).

Ik heb nog niet besloten of ik voorgoed wil stoppen met drinken.
Voorlopig voelt dit erg goed aan, en wil ik zeker nog een flinke poos alcoholvrij blijven om te kijken wat het lichamelijk verder met mij doet.
Of ik over een paar maanden ga proberen om matig te drinken, weet ik nog niet.

Overigens wel fijn om verhalen te lezen van lotgenoten.
Als ik sommige mensen op straat zie, dan meen ik regelmatig een alcoholist te herkennen aan de rode of "zware" ogen, maar via het internet praat iedereen er toch een stuk makkelijker over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tof spul hé Jan die Refusal? Het is hier op het forum bekend en veel mensen slikken het in het begin vaak.
Ikzelf heb het ongeveer 20 jaar geslikt en daardoor mijn drankgebruik weten te beperken tot één keer per week.
Welkom op ons forum en ik zou zeggen, schrijf gauw mee bij ditjes en datjes zodat iedereen weet dat Jan er is.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie, Bolletje.
Ik ben me flink aan het inlezen op de rest van het forum, ik zal later meer gaan posten.

Ik lees nu wel dat die slaap kennelijk van de Refusal komt :)
Ik dacht zelf dat het kwam omdat ik nuchter en helder een stuk harder werk en sport, maar de medicijnen en ontgifting zullen ook wel een aandeel in het geheel hebben.

Maar het is zeker goed spul!
Ik ben van mezelf een enorme doorzetter, en daarom was het ook zo frustrerend dat ik het niet voor elkaar kreeg om gewoon niet te drinken.
Dankzij de Refusal lukt dat nu wel, en ik heb totaal geen behoefte aan drank.

Eén zwaluw maakt nog geen zomer, maar voorlopig zie ik het positief in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die jan
welkom op dit forum.
Ja vechten tegen de alcohol
dat win je niet
das vechten tegen jezelf, zeker in het begin.
Accepteren dat jij en alcohol geen beste vrienden zijn
is de eerste stap, dus::musicnote::present::heart::;B):rose::musicnote::present::heart::;B):rose::musicnote::present::heart::;B):rose::musicnote::present::heart::;B):rose::musicnote::present::heart::;B):rose::musicnote::present::heart::;B):rose: voor je eerste droge week, toppie.

Het is niet goed om al te ver vooruit te kijken, wij leven hier bij de dag, vandaag drink ik niet en morgen is het weer vandaag. Houd de stapjes klein, maar goed, dan leg je eenm stevige basis.
Fijn dat je zo goed slaapt, bij mij duurde dat ruim 4 maanden en dat vond ik vreselijk. maar nu geniet ik weer van elke nacht en dat ga ik echt niet meer prijsgeven, voor ziver ik dat kan overzien nu.
Je lichaam zal in goede konditie zijn, dat is ook fijn, maar laat het geen valkuil zijn hoor, om weer te beginnen. Gewoon dankbaar zijn is genoeg.
ik heb een dochter van 14 en die was voor mij de aanleiding om te stoppen en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Pubers komen erg jong in aanraking met alco tegenwoordig en ik zou het mezelf niet hebben vergeven met een slecht voorbeeld dat te hebben gestimuleerd bij haar.
Onze relatie is er met sprongen op vooruit gegaan ook, sinds ik gestopt ben.
Ik wens je veel succes en je kunt nog overwegen de online ADB training hier te doen als extra steun.
heeft mij en velen hier goed geholpen. Voor tips en adviezen: zie het betreffende draadje, en als je het moeilijk krijgt, gauw naar de dagdraad voor steun, het stikt hier van de ervaringsdeskundigen en er zit
altijd wel wat tussen dat bij jou past en waar je wat aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan jij hebt ook al heel wat meegemaakt, op alcohol gebied dan, moeder aan de drank, en ziek, je hebt wel een voorbeeld hoe het niet moet.

En dan toch twijfelen hè , of je helemaal gaat stoppen of een paar drankjes per avond blijft drinken, als je dit in de hand kan houden is het niet erg.

Ik hoop dat het je gaat lukken, en als je zo op dit forum leest dan weet je dat je niet de enige bent en dat andere het ook gelukt is om te stoppen, maar het is wel een lange weg, als je steeds weer begint met drinken.

(praat ook een btje voor mijzelf hoor)

Gr. Soumy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik zal even een update posten om te laten weten dat ik nog steeds leef ;)

Ik heb het krankzinnig druk op mijn werk, dus vandaar dat ik erg weinig tijd over hou om hier op het forum te komen.

Ik sta inmiddels 2 maanden droog en voel me fantastisch.
Heel soms trek in een drankje, maar nooit zin in een zuipfestijn.
En de keren dat ik trek heb gaan heel snel weer over, dus vooralsnog niets aan het handje hier ;)

Verder sport ik heel veel en ben ik inmiddels bijna 6 van de 10 overtollige kilo's kwijtgeraakt.

Als ik weer wat meer tijd over hou zal ik me weer wat actiever op het forum begeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jan,

Goh, wat goed van je zeg, volgehouden en wat fijn dat je dat even komt
melden. Altijd goed te horen als het iemand zo goed gaat en de voordelen
van het gestopt zijn zo duidelijk!
Dit helpt namelijk ook heel veel andere mensen die hier schrijven en/of lezen.
Daarom, dank je wel Jan en ga zo voort! ;)
Hoop over een tijdje weer iets van je te horen?

Liefssss
Coco :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recht zo die gaat Jan, klasse!
en fijn dat je het even meldt.
Ik ben wel eens bang dat mensen waar ik
niets meer over lees, een terugval hebben, dus
het is fijn ook een goed bericht te lezen.
2 maanden al weer, wat vliegt de tijd he (als je het naar je zin hebt:D)
ja en sporten, dat doe ik ook veel, volgens mij de beste remedie en stimulans
om je lijf weer in vorm te krijgen en je goed te blijven voelen zonder alcohol.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...