Spring naar bijdragen

dinsdag 17 februari


blondie6173

Aanbevolen berichten

goed gegaan op je werk kastanje?

Ja, het is goed gegaan op mijn werk. De combinatie met fietsen/wandelen is me heel goed bevallen.

Dat uurtje is ging snel voorbij, maar was ook genoeg.

Vanavond nog groep gehad, ook intensief.

Tja, als ik gesprekken inga enz. dan kan ik dat alleen maar met volle aandacht, heel intensief.

Kost veel energie, maar zou het niet op een andere manier kunnen/willen doen. Nu 2 dagen betrekkelijk rustig.

Dus nu weer bijtanken.

Ik ga dus nu mijn bed op zoeken. Moest vanavond eerst opslomen, het ratelde maar door in mijn hoofd.

Slaap lekker allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bertd,

 

Er zijn enkele frummers die we niet veel (meer) lezen en die inderdaad af en toe een glas kunnen drinken. Op die manier geven zij vorm aan hun eigen manier van alcohol de baas zijn. Voor veel mensen met een alcoholprobleem is die manier niet weggelegd. Dan blijft het een strijd, met altijd het risico dat het alcoholgebruik langzaam (of opeens heel snel) weer totaal uit de hand loopt.

Dat heeft voor mij een aantal jaren in ieder geval zo gewerkt. Ik probeerde toen gematigd te drinken, doordeweeks niet, alleen met visite. Je kent het wel. Nu ik helemaal niet meer drink is het allemaal veel rustiger geworden en lijkt, in mijn geval, het denken aan drank steeds verder weg te zakken. Omdat ik absoluut niet terug wil naar waar ik vandaan gekomen ben, blijf ik aandacht besteden aan mijn hang naar onmatigheid, die zich overigens op allerlei andere terreinen ook voordoet.

 

Knap dat je aan de bel gaat trekken omdat het nu niet gaat zoals je wilt. Veel succes Bertd, zet hem op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...