Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


Vicarious

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb me net aangemeld hier op het forum. Ook voor de internet behandeling. Ik zit bijna te huilen van opluchting nu ik eindelijk de stap heb gezet om iets aan mijn alcohol gebruik te doen. Ik was me er al langer van bewust dat het problematisch was, maar ik was er emotioneel nog niet klaar voor.
Gisteren was ik bij de huisarts en zag in een blad een artikel over een vrouw die enorm geholpen was. Er werden wat websites als tips opgegeven en alcoholdebaas.nl stond ertussen.
En ik kon alleen nog maar staren naar het adres. Het leek wel of alles ineens op zijn plek viel.
Toen ik thuis kwam, ben ik meteen naar de site gegaan en informatie opgezocht. En nu dus vandaag aangemeld. Ik hoop alleen niet dat ze me 'afkeuren' en ik niet kan deelnemen aan het programma. Niet nu ik deze stap heb gezet voor mezelf.
Wat persoonlijke info: ik ben een 31 lentes jonge vrouw. Ik zit in de ziektewet en woon alleen met mijn 2 katten. Ik ben net verhuisd naar een pracht appartement en heb me voorgenomen 'mijn leven te beteren' en beter voor mezelf te gaan zorgen.
Hobbies zijn: lezen, films en series kijken (ik download me suf). Lekker eten met vrienden, terrasje pikken en mensen kijken. Ik heb altijd muziek op staan en dat variert van de standaard 3fm tot de wat hardere rock.
Mijn naam hier is de titel van een liedje van de band Tool, om een voorbeeld te geven van muziek die ik mooi vind :)

Nou, ik hoop hier aansluiting te vinden met de mensen. Wat kletsen over ditjes en datjes met de mogelijkheid tot de serieuzere gesprekken.
Als je vragen hebt; stel ze gerust!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Vicarious,

Ik hoop niet dat je in de ziektewet zit vanwege je alcoholgebruik?
Maar ook dat zou kunnen natuurlijk.
Welkom hier; ik hoop dat je veel aan het forum zult hebben!
We zijn hier allemaal voor hetzelfde. Daar steek je een boel van op.
Lees en schrijf mee, dan gaat dat het snelste.
Heb je al enig idee hoe je het gaat aanpakken V.? Los van de internetbehandeling?

Ik denk niet dat iemand snel zal worden afgekeurd hier, maar soms is er wel een kleine wachtlijst
heb ik wel eens gehoord.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, ik zit in de ziektewet omdat ik Borderline heb. Middelen misbruik schijnt ook vaak voor te komen bij mensen met mijn soort klachten.
Ik heb al therapie en een training (VERS) gehad om ermee te leren omgaan en dat aspect heb ik redelijk onder controle.
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet gaan aanpakken. Vanuit mezelf minderen met alcohol lukt me niet, vandaar dat ik ook hulp ben gaan zoeken. Ik realiseer me dat het meeste werk vanuit mijzelf moet komen en ik negatief gedrag moet afleren en het moet invullen met positief gedrag.
Maar hoe dat eruit gaat zien...geen idee nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vicarious Welkom

Wat knap van je ,dat je het Probleem
wilt aan pakken,
en dat je hetzelf inziet ook heel belangrijk,
zelf heb ik de ADB internet behandeling gedaan
en het heeft mij heel goed geholpen en nog

Ik denk dat je daar heel veel inzicht krijgt over je ADB probleem

En je krijgt hier zeker heel veel steun,
kom naar de dagdraad daar kun je meepraten

Wens je dan ook heel veel sterkte ermee



Lieve knuffel van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Vica. Vn harte welkom meid. En wat goed dat je de stap genomen hebt hoor. Het is nooit te laat.
En twee katten? Dan zit je hier helemaal goed. Bijna al onze frummers zijn dierenliefhebbers.
En ff tussen ons (download jij films) Als dat zo is, worden wij dan vriendinnen?
Nee ff serieus. Sluit je lekker aan bij onze club en voel je vooral thuis. We zitten bij ditjes en datjes. Als je zin hebt wip dan binnen in onze huiskamer. Vind je het nog wat eng, blijf dan gerust hier dan komen we gewoon naar jou toe. Hartstikke leuk dat je er bent.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag eens serieus gekeken hoe dat moet. Loop al jaren te zeggen tegen mezelf, "Bol leer dat nou is" maar ik moet zoveel lezen en dan begin ik er weer niet aan. Zou zo graag games willen leren downloaden, en ook films. Nou misschien, als je wat langer op het frum bent, je me eens kan uit leggen hoe dat moet.;)
Hoe is het trouwens vandag met je gegaan. Ging het een beetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het een maal door hebt, is het niet zo moeilijk. Ik zou het je graag willen uitleggen als je de tijd ervoor wilt nemen. Het is voor mij een kleine moeite en voor jou een groot plezier.
Ik heb net gepost op het ditjes en datjes forum, op aanraden van jullie.

Ik moet trouwens zeggen dat het onthaal van jullie me veel goed doet! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vicarious,

Fijn dat je er ook bij bent! Is een hele opluchting als je ineens ziet dat er een weg uit blijkt te zijn. Natuurlijk moet je het zelf doen maar met behulp van de behandeling en de lieve mensen op het forum kun je een heel eind komen.

Ik schrijf je vooral omdat je Tool fan bent. Ik weet het nog als de dag van gisteren. Het was 1993 en ik was op vakantie in de USA. Op mijn hotelkamer lag ik met een biertje MTV te kijken. Daar kwam een clip voorbij van Tool - Sober. De clip, de muziek, een hele impact en op dat moment nooit kunnen bedenken hoe het verder zou lopen met me. Hoe vaak ik de laatste 5 jaar niet heb gedacht "why can't I be Sober"

Heel veel sterkte en... stay Sober.

De groetjes,

Max

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...