Spring naar bijdragen

Een nieuw tijdperk is begonnen


Hypnos

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Over mijn jeugd..

 

Ik ben een man van 39.  Van nature nogal wat onzeker (vooral vroeger) en mijn vrienden vroeger dronken goed, en ik was zeker diegene die goed mee deed :) Dat ging allemaal redelijk goed, en er zaten meestal toch nog wat recuperatiedagen tussen.

 

Pakjes sigaretten, bakken bier, wiet, het ging er allemaal hartstikke goed in.  Ik kon er allemaal goed tegen, de meesten lagen dan al  lang om..

 

Ach ja je bent jong, je wil wat, en we vonden dat allemaal normaal.

 

Die wiet heb ik vaarwel kunnen zeggen bij mijn eerste relatie.  Die sigarettten, op het eind 50 per dag, maar dat gevecht heb ik 5 jaar geleden gewonnen zonder veel terug te kijken.

De laatste jaren echter zat ik in een problematische relatie, waarin mijn partner niet functioneerde en ik bijna alleen stond voor de zorg van ons kind.

Ik ben daarop enkel s'avonds de laatste 8 jaar elke avond alcohol gaan gebruiken, waarvan de laatste 5 jaar (minstens) onafgebroken, met uitschieters tot 1.5 liter wodka of whiskey s'avons. (niet- "overdag")

 

Doorgaan todat ik in slaap viel. De favoriete uitleg: van oververmoeidheid.  Elke keer opnieuw, een glas sterke drank, en na het eerste en nog een.. tot.. ik het niet meer weet.  Bij voorkeur onbreekbare glas, want anders veel kans dat het glas kapot lag op de grond.

 

Vorige week voelde ik het weer, meerdere dagen achter elkaar, nog dronken in de ochtend zo naar het werk.  Een rottig gevoel.  Alsmaar trillen.  Onzeker.. Vooraf beginnen drinken.. en:

 

Een klein detail die moeilijke relatie is al een jaar achte de rug.  Dus bedacht ik.. Waarvoor moet ik nog zo blijven zuipen?  Ik zou graag weer gelukkig worden en misschien later nog eens opnieuw willen beginnen.

 

Het leven gaat aan mij voorbij en ik ben niet gelukkig.  Ik ben niet meer dezelfde persoon als vroeger.  Mijn ma herkent mij niet meer zegt ze.

 

Dit weekend zaterdag-avond zette ik een drastische stap:  2 glazen wijn per avond, niks meer of niks minder, vaste maat met wat lekkers: 100 gram per avond. (kaas, vlees)

 

We zijn nu woensdag en de zelf-opgelegde regels zijn nog steeds gevolgd.

 

Een arts heb ik niet durven waarschuwen ik schaam mij diep dat dit mij is overkomen.  Ik ben wel vitamine B tabletten gaan halen, en ik voel me ondertussen al wat beter.  S'avonds drink ik sint-janskruid en slaapverwekkende thee.  Dat helpt, ik word nog maar een 5 tal keer per nacht wakker ipv bijna gans de nacht.

 

Of misschien is het omdat ik al een beetje "vrij" ben? 

 

Het bevalt, het liefste zou ik die 2 glazen nog verder afbouwen en enkel nog bij gelegenheid.. Maar ik heb nog angst. Voorlopig die 2 en geen gelegenheids-glazen maar frisdrank.

 

Ik heb hier nog sterke drank zat.  Het hoort in mijn optiek zo.. Ik heb hier ook nog sigarettten liggen en wiet heb ik ook nog lang gehad.  Mijn doel is vaarwel zeggen met alle verleiding in huis!

 

Enfin zover zit ik..Verder dan ooit tevoren, toch de laatste 5 jaar.  2 glazen wijn ivp "comazuipen" elke dag.  Ik voel me al beter!  In persoon durf ik er niet over praten omdat ik mij schaam vandaar mijn postje hier...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Hypnos,

 

Welkom!

Dat is knap, van zoveel sterke drank, naar 2 glazen wijn per dag.

Het gevaar is wel, dat je de alcoholbehoefte houdt, en snel geneigd bent, om toch weer net ietsje meer tot veel meer te gaan drinken.

Het is fijn, dat je inziet, dat je het waard bent om de alcohol (vrijwel) vaarwel te zeggen.

Vaak is helemaal stoppen een betere optie, omdat er dan meer rust in je hoofd komt.

(Nu ben je toch steeds nog met drank bezig; wel,niet, houdt ik het vol die 2 glazen enz)

In elk geval heel veel succes, en wil je mee babbelen, over je drankgebruik, of gewoon over ditjes en datjes, kom dan in onze virtuele "huiskamer";

Ditjes ,Datjes en Dageraad, onder het kopje forums

Nogmaals succes man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Gerrit en Rappilos,

 

Ik weet dat het misschien niet zo doorsnee is om tegen jezelf te zeggen en nu stop ik ermee, enkel nog 2 glazen wijn.  Ik heb afgelopen jaren misschien al eens hooguit 2 à 3 avonden gestopt.  Dat mislukte telkens weer op avond nummer 2, ik was dan zo zielig dat ik een glas sterke drank nodig had.  Meestal moest ik bekomen van de tegengevallen dag/nacht vol met ongemakken.

 

Als het al meeviel, één keer 3 jaar geleden bij de start van een nieuwe job dacht, ik, zie je wel ik kan het!  Vola nu heb ik er wel één verdient.  En ja van één naar twee, en ach ja twee, drie kan toch niet?..

 

Of dit bij mij gaat lukken?  Ik hoop van wel, omdat bij mij bier, of wijn bij de eerste glazen mijn verstand sterker is.  Waar het bij mij fout liep de laatste jaren is troost zoeken, meteen een flinke mep wodka, en nadien geen zelfcontrole meer..  Elke keer opnieuw, elke avond..  Morgen: stoppen, vandaag is niet nodig.

 

Dus ik ben voorlopig tevreden.  Toegegeven: als ik mij sterker voel zou ik liever s'avonds hier thuis geen 2x wijn meer drinken en enkel bij sterke gelegenheid, zoals een nieuwjaarsreceptie ed.  We zien binnen enkele weken!  Als ik herval, ik heb nu lang kunnen nadenken.

 

Hopelijk hielp een eventuele herval bij jullie toch, om er een punt achter te zetten?  Ik zie mezelf niet falen eerlijk gezegd op dit ogenblik, ik heb er al te veel voor gevochten.

 

ps: en als ik sommige lotgenoten zo lees mag ik precies toch niet klagen... http://www.alcoholdebaas.nl/getdoc/b668aea0-2cfe-412f-a43c-2b9534b970ab/Alcoholdebaas-forumboek-Binnenwerk_01-64.aspx

bewerkt door Hypnos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hypnos. Als ik t zo lees ben je een tijdje onder hypnose geweest en word je nu langzaam wakker.

Mooi !

Beseffen dat het anders moet.

Blijf alert en kom hier naar vaak

Veel succes. Geef de moed niet op als t even niet mee zit. Mij heeft het heel veel opgeleverd door met alcohol te stoppen. Ik kan wel zeggen dat mijn leven er heel anders uit ziet. ( maar het duurde wel even voordat ik de voordelen ook als voordeel aanvaardde)

Dat gun ik jou ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hypnos.

 

Veel herkenning in je verhaal wat betreft drank. Vooral ook de hoeveelheden. Maar die doen er niet toe.

Er zijn twee zinnen waar ik voor mezelf vraagtekens bij zet:

 

"Mijn doel is vaarwel zeggen met alle verleiding in huis".

en

"omdat bij mij bij bier of wijn bij de eerste glazen mijn verstand sterker is".

 

Bij die eerste zin vraag ik me af waarom je jezelf zo kwelt.

Bij de tweede zin vraag ik me af of je verstand sterker wordt of juist al aan het minderen is, waardoor alles anders (helderder) begint te lijken.

 

Alcoholhoudende drank wordt wel geestrijk genoemd. Meestal blijkt ze juist geestdodend te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skyp & Kruidenthee, hypnose was het zeker niet..  Misschien gewoon een gewoonte die effectief leek, zonder er verder bij stil te staan ivm mogelijke andere gevolgen.  Ik voel de voordelen al wel komen hoor, ze hangen soms nog wat in de "schemer" zone, maar ze beginnen zichtbaar te worden.  De broeksriem zit nu al in de stand "zelf bijgemaakt gaatje".  Maar er is ook zelfvertrouwen, minder trillen, meer voor mezelf opkomen, mijn situatie proberen te verbeteren..

 

Kothje@  het is voor mij geen kwelling.  Ik ben ooit 2 jaar gestopt met roken met alle verleiding weg, na 2 jaar liet iemand een pakje achter in mijn auto, en terug voor 10 jaar vertrokken.  Daarom ik wil de mogelijkheid hebben maar het niet doen.   Gewoon bewust kiezen, zonder iets tekort te komen, ook al betekent dit dat het er blijft liggen zonder dat je er aan komt.. Maar ik weet dat het voor andere mensen misschien een beetje raar overkomt.

 

2 glazen wijn vormen niet echt een roes. 

 

alcoholhoudende drank, ja sterke drank ze zeggen geestrijk te zijn.  Misschien is dat zo met één eenheid, volgens de regels van de horeca.  Ik ben zelf het bewijs dat meer in ieder geval geestdodend is en niet geestrijk.  Misschien slaat die uit-drukking op het feit dat het tongen losmaakt.  Maarja dan mag je geen problemen hebben met misbruik zoals ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...