Spring naar bijdragen

hi, ik ben


filippa

Aanbevolen berichten

Hai allemaal, misschien stom van mij , ben ik er aan toe om met andere mensen dingen te delen, zoals ellende geluk etc. Ik merk aan mijzelf dat ik af en toe weer de kriebels krijg om een borrel te pakken, zeker nu het weer beter wordt en de terassen weer vol zitten.
Ben 3 keer opgenomen geweest in een afkickkliniek en heb ook een half jaar een dagprogramma gevolgd om te stoppen met drinken, misschien wel als zovelen van jullie toch steeds weer gedacht dat ik het toch wel bij eentje kon laten, nee dus en dus vaak de mist in gegaan.
Op dit moment sta ik 4 jaar droog, toch merk ik aan mijzelf dat het "gekriebel" steeds vaker de kop opsteekt, vooral als ik niet lekker in mijn vel zit.
Ohhh ja ik ben 41 jaar en heb twee kinderen, zo nu heb ik in ieder geval mijzelf even voorgesteld, dan zal de rest vanzelf vast wel wijzen, ben nog nooit op een forum geweest, dus ..... wat dat betreft een groentje.

Groetjes Fillipa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Filippa,
Geen groentje hoor!! Al 4 jaar zonder alcohol, dat is fantastisch!

Maar ook dát zal enige gewenning geven? Is dat het ook waardoor je aarzelt en nu de kriebels wat krijgt?
Meid, je weet dus nog niet hoeveel schijn dat is, die zogenaamde lol van drank.... of wel? Wees eens eerlijk? De kans is zeer klein dat je het leuk kunt houden; weer een kater, weer al die moeite om het opnieuw te gaan oppakken. Bah, waag je er toch nooit meer aan!

Zo te lezen heb je vaak genoeg enorm in de ellende gezeten; waarom dat weer te riskeren?
Kom gewoon hier af en toe je verhaal vertellen. Dat scheelt al enorm!
We hebben hier een goed forum en een stel fijne mensen, ieder met eigen ervaringen.
Kom meepraten op "ditjes en datjes", dat is een zgn. dagdraad waar vrijwel steeds mensen op heen en weer kletsen met elkaar.

Houd je haaks!!


xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Filipa. Heb je ook al de dagdraad gelezen? Daar wordt iedere dag besproken wat er die dag met ons gebeurd, hoe we daar mee om gaan, enz. Ik zou zeggen, de eerste stap heb je al genomen, misschien zien we je op de dagdraad bij ditjes en datjes?
Nogmaals welkom.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet nu niet of ik dit goed doe, maar wat leuk dat ik al twee reakties heb, natuurlijk weet ik (verstandelijk) wel dat ik niet naar de drank moet grijpen ik kan me nog goed herinneren hoe vreselijk ziek ik ben geweest s'ochtends vroeg moeten drinken om een beetje bij te trekken en na een paar borrels mijn handen weer rustig genoeg waren om een sigaretje te roken, om hierna gewoon de hele dag door te tetteren zodat de volgende dag alles weer van voren aan begon.... vreselijk.
Natuurlijk ben ik na vier jaar niet drinken ook verandert (misschien wel na 20 jaar ge(mis)bruik van alcohol) dus ook mijn gezin moet hier erg aan wennen en ik misschien nog wel het meest.
Voel me soms supersterk, eigenlijk de meeste tijd, maar soms merk ik dat ik wel wat assertiever mag zijn, dat was met een borrel op nooit een probleem alleen was ik de volgende dag weer vergeten wat ik had gezegd, gezien de reakties meestal niet veel goeds.
Maar ja.... gelukkig gaat alles goed en ga ik zeker kijken bij de ditjes en datjes.
Ik wens natuurlijk iedereen op dit formum heel veel sterkte en kracht om "droog" door het leven te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh meid, als je denkt dat je assertiever kunt worden, dan is dát natuurlijk een belangrijk iets om mee aan de slag te gaan! Doe het! Ik kan me goed voorstellen dat je leven erg verandert is, maar misschien ga je verder doorontwikkelen en hoort assertiever worden daarbij.
Doen waar je gelukkiger van wordt!!

Veel succes en tot ziens bij de dagdraad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Filippa,
welkom hier op het forum.
Je staat 4 jaar droog, geweldig meid, en goed dat je hier komt
nu de twijfel soms toeslaat. Dit is precies de plek om het bij twijfel te laten
en er ook wat mee te doen. Assertiviteit is iets wat je moet leren, daar zijn gelukkig
vrouwengroepen voor bij de GGZ, al dan niet gecombineerd met lichaamswerk. heel belangrijk
om te merken dat dit een van je triggerpunten is en nu kun je dus een nieuwe stap hierin zetten.
Natuurlijk ga je 4 nuchtere jaren niet op het spel zetten, je zou wel gek zijn!
Je hebt bewezen sterk te zijn, verantwoording te nemen en bewustzijn te hebben over drinkgedrag,
je bent gewoon naar de volgende stap toe gegroeid, dus dit is je kans om weer verder te komen.
Assertief leren worden is meer van jezelf leren houden, zonder dat ten koste van anderen te moeten doen. En niet drinken, helpt je daar ook van te mogen genieten. ik gun je dat echt en hoop je te lezen op de dagdraad bij ditjes en datjes, want volgens mij heb jij ons ook een hoop te bieden, fijn:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Filiippa,

Jeetje al 4 jaar geen drank en als ik jouw was op naar de volgende dag zonder drank!!!
Ik drink nu 17 maanden niet meer en ik merk ook dat ik soms ga twijfelen.
Stom, dat weet ik.
Gelukkig blijft het bij twijfelen. Dat heb ik zelf in de hand en dat wil ik ook zo laten.
Inderdaad, een glaasje op het terras, dadelijk de vakantie....
Weet Fil, we weten zelf dat drank NIETS toevoegt.
Dat stomme kleine duiveltje dat in je oor fluister, dat moet je NEGEREN!!!!!!!!!

Ja, het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik (en jij ook) moet er niet aan denken om weer terug te vallen.
Misschien lukt het me om er ééntje te drinken maar dat risico ga ik liever niet meer aan!

Sterkte!

Groetjes Tine:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je volkomen gelijk in hoor, kan me nog als de dag van gisteren
herinnerern dat ik om 6 uur in de ochtend mijn eerste glas wodka
naar binnen schoof (ruik je niet zeggen ze, ahummmm.... dat klopt
dus voor geen meter) om weer een beetje "bij te trekken".
Dus wanneer ik daar aan denk, zegt het stemmetje ook wel niet
doen...... :angry:
Alleen zo af en toe steekt het de kop op omdat ik het gewoon
niet kan uitstaan dat ik niet gewoon een lekker wijntje op het
terras kan drinken maar dat zal een ieder van jullie beamen.
De gok neem ik in ieder geval niet, na 3 opnames diverse
terugvallen omdat ik mijzelf zo slap vond dat ik het niet bij een
glasje kon houden en jaar dagprogramma en avondgroep, welke ik nog steeds volg, ben
ik wel van mening dat het me niet om dat ene glasje gaat,
ik wil de hele fles :)
en dat is niet wat gezellig borrelen maar gewoon tanken....
Ik vind het een hele rare gewaarwoording dat ik na vier jaar
eindelijk weer mijzelf ben, die ik voor mijn drankperiode ben geweest
(periode duurde ongeveer 20 jaar waarvan de laatste 2 jaren
absurd veel hiervoor nog redelijk sociaal drinken)
Ben ook blij waar ik op dit moment sta moet alleen nog even mijn
eigen ik zoeken.... maar dat komt vast goed ! heb er vertrouwen
in !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, ergens zeg je juist al dat je je eigen ding terug hebt! Weet dat te waarderen!

4 jaar dat is een hele tijd.
De grote makke is voorbij. Dit is wat je bent en kijk wat je nog wilt doorontwikkelen.

Wees niet jaloers op hen... die terrasluitjes. Zij herhalen ons....
Er zitten er tussen die nog niet weten dat ze alcoholisten zijn. Of gaan worden.
Het ziet er zo vrolijk uit.
Als het lijf jong is verdraagt het nog wel iets, maar straks??

meid, be carefull

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Filippa
Welkom hier.
Ik heb gelezen dat je de weg naar en op de draad hebt gevonden,
en dat je al 4 jaar droog staat hartstikke goed! We kunnen dus veel van je leren :)
Succes en ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt.
Groetsss
Coco :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het heel leuk op het forum hoewel ik wel even de tijd moet nemen om de ditjes en datjes door te lezen, wat een hoop informatie.....
Werk nog 4 dagen per week dus probeer alles bij te houden maar of dit gaat lukken, neem me dus niet kwalijk als ik iets van jullie "mis".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...