Spring naar bijdragen

donderdag 15 januari


lady jane

Aanbevolen berichten

Lekker hè Rapi, savasana, de dodenhouding. Als je er niet uit wilt komen, misschien helpt dan het idee dat je je draait in de houding van de slapende boeddha, de houding waarin hij 'sliep' maar eigenlijk in een soort trance was, zijn bewustzijn nog 'aan'. Eigenlijk zou je op je rechterzij moeten draaien, niet op je linker. Je kunt je hoofd op rechter bovenarm leggen en met je onderarm je schedel omhelsen. Je linkerarm leg je om je opgetrokken knieën. Zo koester je jezelf. Hou je ogen gesloten, ook als je daarna weer gaat zitten. Dit maakt de overgang wat zachter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil aan het einde van de yoga ook nooit overeind komen; gewoon lekker blijven liggen en zo wegdommelen.

Ontspannen doe ik toch ook overdag vaak een aantal keer eventjes. In een vergadering, achter mijn bureau, in de trein. Lekker is dat.

 

Helden zijn we, ok, maar dan wel blije helden denk ik? Ik wel in ieder geval, iedere keer als ik er over nadenk.

Ik hoef niet meer. Heerlijk, meestal. Soms even niet, maar dat heeft dan een oorzaak en gaat weer voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij knipogen we al behoorlijk hier, Monster.

Voor jou nog even en dan niet meer zuchten hoor:

Phase1-01a.jpg

Mooie fiets, Gerrit! Welk merk/type is het? ik kan het zo niet lezen of herkennen.   Ok: Vincent, bekend merk uit de 60-ger jaren, maakten ook mooie racemachines....

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jowan, ja het is een plaatje! Volgens mij zijn ze niet te betalen.

Ik heb het plaatje gewoon van het internet geplukt en weet niet wat het precies is. Volgens mij is het wel een gemoderniseerde motor; ik denk niet dat bijv. schijfremmen al gebruikt werden, toen de productie stopte.

 

Jan Hanlo, een Nederlands dichter en schrijver, had er drie!

 

Even een stukje Hanlo

 

"Oote oote oote
Boe
Oote oote
Oote oote oote boe
Oe oe
Oe oe oote oote oote

...

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En kijk, via niet nader te noemen kledingstukken naar motorfietsen naar een dichter naar een gedicht ...

Ik realiseer me nu, dat ik vroeger erg veel plezier heb beleefd aan gedichten. Dat was ik eigenlijk vergeten.

Weggeglipt, misschien door te weinig rust en helderheid. Wie weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie fiets, Gerrit! Welk merk/type is het? ik kan het zo niet lezen of herkennen.   Ok: Vincent, bekend merk uit de 60-ger jaren, maakten ook mooie racemachines....

 

Vincent, klopt. Ze zijn eind jaren '50 failliet gegaan en productie is overgenomen door een Zwitsers bedrijf, die Egli-Vincent maakte met originele onderdelen. Ook heel erg mooi. Tegenwoordig schijnt er een Frans bedrijf te zijn dat een moderne Vincent bouwt. Er stonden geen prijzen bij.

 

In Engeland staat een Vincent Rapide te koop uit de jaren '50. Rond de € 60.000 :(

Prachtig om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...