Spring naar bijdragen

vrijdag 12 december


blondie6173

Aanbevolen berichten

Hoofbehandelaar en therapeut zijn het met elkaar eens (had ook niet anders verwacht.

Ondersteuning met medicijnen via de huisarts.

Afspraak met huisarts is gemaakt. Dinsdagochtend. Dubbele tijd gevraagd, geeft mij meer rust.

Gisteren bij haptonoom geweest, even weer lekker ontspannen, niets hoeven.

Ook zij hoorde mijn verhaal aan en kon zich ook vinden in de tijdelijke ondersteuning.

Fijn dat alle neuzen dezelfde kant op staan.

Zelf ben ik toch ook nog wel huiverig voor anit-depressieva merk ik.

Maar goed als het me helpt om iets van de zwaarte kwijt te raken, dan kan ik niet anders.

Ik ben door iemand gewezen op een orthomolucair arts, die haar enorm geholpen heeft met de vermoeiheidsklachten. Ik heb toch 30 jaar roofbouw gepleegd op mijn lijf. Door de drank, slecht eten, angst, weinig slaap enz. Dus wellicht is daar ook nog winst te behalen.

Alles doen om er voor te zorgen dat ik me weer energiek genoeg ga voelen om weer meer dingen te ondernemen. En dit zal dan ook zorgen voor een positieve flow.

Afgelopen dinsdag ook de hulp ingeschakeld van de mentor van mijn dochter.

Haar gevraagd of ze kan helpen met het organiseren van haar schoolwerk. Zoals het nu gaat (4 tot 5 uur per dag bezig zijn met huiswerk) kan gewoon niet langer. Ook die mentor pakt dit gelijk op met mijn dochter. Ook hier hoef ik het niet meer in mijn eentje te doen.

En ook in deze gemoedstoestand zie ik mijn groei..

Ik kan het dragen, ik hoef het niet de dempen met eten of met drank.

Dat is dan ook weer fijn om te voelen.

Ik heb het heft weer in eigen handen genomen, in dit geval door hulptroepen in te schakelen.

Dat voelt sterk en maakt het minder donker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal !!!

Leuk pm dagje met je zusjes.

Yvonne gezellig met die kaarsen

Ik was al vroeg op pad voor de ( Jaaa nu wel vandaag ) yoga les.

Met gevaar voor eigen leven op de fiets gestapt.

De eerste 30 minuten adem oefeningen gedaan. Heerlijk daarna iets met een hond. Ik heb t niet goed onthouden. Natte hond kan dat?

In elk geval was wel duidelijk dat ik beginner ben.

Die hond was geen soepele hazewindhond maar meer een stug tekkeltje

Rustig aan beginnen.

Vanmiddag workshop kerststuk maken bij een vriending en vanavond een massage ...

Nou nou het is wel skip's verwen-dag

Ik gun jullie ook zo"n dag !

Maar dat zal niet voor iedereen weggelegd zijn dat realiseer ik me heel goed.

Sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ik zie ineens dat er veel meer berichten staan sorry ik heb jullie over t hoofd gezien

Kastanje 5 uur huiswerk is wel veel . Is je dochter een strebertje? Wel een mooie eigenschap maar kost bakken energie.

Het zo graag goed willen doen.

Hier thuis de andere kant namelijk een puber die altijd zegt :

" mam het komt allemaal goed " Vervolgens blijft de boekentas dicht en dan lekker voetballen .

De onvoldoendes vliegen om de oren maar hij is wel gelukkig ! En dat is ook weer wat waard .

Goed dat jij aan de bel hebt getrokken !

Want een overspannen kind is zo akelig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

 

Heb er al 4 uurtjes werk opzitten.

Straks om 17.00 de volgende 4 uurtjes vol maken.

En wat een storm en regen zeg

Heb weer aardig aan mijn conditie gewerkt, door wind en regen op de fiets.

 

Wijfie,

Moest wel een beetje lachen om je zin; Weten we ook weer, geen drank in huis dus!!!

(Wist je toch allang :) )

 

Ann,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en hoop, dat je een gezellige dag hebt.

 

Ook DV. Gefeliciteerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie...hij kwam dus hard aan die fles

Weer een eye opener

Misschien dat ik daarom wel bang voor drank ben...weet precies wat het met me doet...die eerste nemen

Die hakt erin

Goed dat je jezelf weer opgepakt hebt

Waar je vandaan komt wil je niet meer wezen

Drank het voegd niks toe

Zet um op wijfie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thuis, na een dag om snel te vergeten...

Begon al met uit huis stappen.

Fiets foetsie, gewoon voor de deur weggekaapt!

Dus snel met tram en metro naar cursus.

Veel droge stof en nog meer onduidelijkheid over hoe het per januari 2015 moet vorm krijgen.

Gelukkig ook nog een pluspuntje...

Heb mijn ronde met de hond door dit hondenweer er al opzitten...

Doorweekt!

Nu opdrogen op de bank en er niet meer vanaf komen voor vanavond.

Dochter kookt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie en anderen,

als je dan toch lekker op de bank zit/ligt, er komt om 20.30uur op RTL8 een hele mooie film: Boys don't cry.

Niet te missen 4 sterren.

Dus voor iedereen een fijne avond gewenst door mij, Lidia, met wie het veel beter gaat sinds ruim een week vrij van hoofdpijn, wat een heerlijkheid na het hele jaar elke dag moe en hoofdpijn. Voel me ook al energieker, niet zoals jullie, door weer en wind, maar doe allerlei klusjes die ik steeds voor me uit schoof en dat geeft weer bevrediging en houdt me van de fles af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aardappels..bloemkool..hamlap

ijs na

Vanavond kerstkaartjes schrijven...mijn man is speciale kerstkaartjes aan het opzoeken en uitprinten

Bracht hem koffie...zit hij met een borrelglas voor zich

Heb niks gezegd...want ja ik had een probleem hij niet

Toch zie ik hem steeds vroeger alcohol drinken terwijl er niks te vieren valt

Weet wel dat hij het super moeilijk zal krijgen als hij verslaafd is....

Waarom..tis geen vechter.

Hoop dat mijn vermoeden niet uitkomt.

Zijn wel de jaren gebruik die meetellen

Verslaving sluipt er langzaam in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ap Hoe is ie? Lukt het nu allemaal een beetje?

 

Hut. zeg je er wel eens iets van? Ik weet wel dat ik af en toe J. wel waarschuwde. Dan ging het toch weer een paar dagen goed. Tja het zijn maar een paar dagen maar toch. Misschien dat jouw man toch eens na gaat denken.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ik moeten doen.

Alleen heb ik ook nooit geluisterd als iemand zei dat ik veel dronk....

Misschien dat ik daarom ook alleen begon te drinken.

Rottige is ook...wil ook geen ruzie

Ben een aantal malen wel over begonnen vanwege xij gezondheid....maar ja daar lag het niet aan

Binnenkort heeft hij weer onderzoeken...kijken wat de scan en dokter zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hut. helpt het ook niet door te zeggen dat je je erg zorgen maakt of dat je heel veel herkent? Tja en verder is het toch ook zijn eigen verantwoordelijkheid, maar ik kan me goed voorstelen dat dit niet prettig is. Ik zorgde ook wel dat J. altijd goed at, zodat hij de drank soms kon uitstellen, maar op het laatst at hij helemaal niet meer.

Als je er zelf maar geen moeite mee krijgt. Tja en teveel zorgen maken helpt ook niet, maar is zo moeilijk om niet te doen.

En de dokter vragen of die hem wil waarschuwen? Maakt misschien wat meer indruk.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ap Hoe is ie? Lukt het nu allemaal een beetje?

 

Hut. zeg je er wel eens iets van? Ik weet wel dat ik af en toe J. wel waarschuwde. Dan ging het toch weer een paar dagen goed. Tja het zijn maar een paar dagen maar toch. Misschien dat jouw man toch eens na gaat denken.

Gaat z`n gang Bol, dank voor `t vragen, kan niet uitweiden. Situatie is nog steeds dezelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg,

Ook ik heb ritalin gebruikt en later concerta (de langwerkende variant van ritalin)

Mijn ervaring was dat ik veel baat had aan de ritalin.

Het gaf mij meer rust in mijn koppie en daardoor kon ik beter prioriteiten stellen.

Voordeel van de ritalin vond ik dat ik het in kon nemen wanneer mijn koppie overliep en dat het na een aantal uur weer uitgewerkt was.

Doseren/gebruik op indicatie zeg maar...

Helaas overgezet op concerta omdat ik vaak vergat de ritalin in te nemen, echter dat beviel mij allerminst.

Hoop dat mijn volgende psych mij weer terug wil zetten op ritalin, maar dat is voor nu afwachten.

Afijn, mijn ervaring met ritalin is positief. Maar ieder mens is uniek dus kan niet uitspreken dat het voor jou ook zo'n positief effect gaat hebben.

Een kwestie van uitproberen, denk ik.

En zelf de voor jou ideale dosis ontdekken.

Normaal gesproken zal ik nooit stimuleren om zelf te gaan experimenteren met de dosering, maar voor ritalin maak ik een uitzondering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...