Ree Geplaatst 25 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 25 december 2014 Ook allemaal een heel goede morgen en een fijne kerstdag gewenst. Gisteren weer goed doorgekomen. Mijn man had de spa appel in een wijnglas geschonken. Haha, het zag er feestelijk uit. En ik heb van mijn spaatje genoten. Tja, het oog wil ook wat, merk ik nu. Ik krijg het idee dat ik nog van een glas pis kan genieten, als het maar mooi gepresenteerd wordt in een leuke omgeving, haha. (Beetje overdreven, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik ermee wil zeggen). Ik wens jullie heel veel sterkte en av-dagen en tot morgen. Het gaat jullie goed. Groetjes, Ree
Ree Geplaatst 26 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 26 december 2014 En vandaag een eind wandelen. Gisteren ook weer goed gegaan. Partner heeft ook niets gedronken. Groetjes, Ree
Ree Geplaatst 26 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 26 december 2014 Hoi Gerrit, ja wandelen doet me goed. Om rust te krijgen helpt het veel beter dan drinken. Deze dagen zijn dit jaar zwaarder. Sterfgeval in oktober, dus nog vers. Maar we zijn er bijna doorheen. Morgen weer sporten. En dan op naar het nieuwe jaar. Jij bent gelukkig ook goed de dagen doorgekomen. Op naar oud en nieuw. Groetjes, Ree
Skip Geplaatst 26 december 2014 Rapport Geplaatst 26 december 2014 Goed ree ben ook trots op jou en dat mag je zelf ook zijn. Je hebt t er maar weer op zitten die kerst! Die andere avond volgende week red je ook wel !!! Wat ik wel superlief vind is dat je partner ook niks heeft gedronken. Mooi gebaar ...
Ree Geplaatst 27 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 27 december 2014 Ja, die kerstdagen zijn alweer voorbij. Mijn man heeft zich ook netjes gedragen. Volgend jaar stopt hij met door de week drinken. Daar kan ik hem wel mee helpen. Weer slecht geslapen. Ik ga een matrasje en kussen kopen. Net terug van sporten. Met de auto door de sneeuw. Kon haast niet weg komen. Sporten ging goed. Voel me nu lekker fit. Groetjes Ree
huttula Geplaatst 27 december 2014 Rapport Geplaatst 27 december 2014 Still standing strong..mooi om te lezen Ree Zelfs je wederhelft doet een beetje mee...ben een beetje jaloers
Ree Geplaatst 28 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 28 december 2014 Jaaaaaah, op naar de volgende maand. Vannacht weer slecht geslapen. Komt ook wel weer, maar het is wel lastig. Dat draaien en nog maar een keer uit bed.....Maar geen behoefte aan alcohol, besef ik nu. Helemaal niet aan gedacht. Het gaat goed, misschien te goed. Begin nu bang te worden dat het binnenkort erg mis gaat. Kan niet geloven dat het nu zo makkelijk gaat. Gisteren even weer dat rare testgevoel gehad (heb ik echt geen zin in een wijntje?), maar die gedachte heb ik snel kunnen afkappen. Ik probeer volop van de dag te genieten, van het hier en nu. Wat er morgen of later komt, zie ik dan wel weer. Dus ik probeer dat rare angstgevoel van terugval kwijt te raken. Tja, het is altijd wat, he?! Ree En Gerrit, bedankt voor de bloemetjes. Doet me goed.
lady jane Geplaatst 28 december 2014 Rapport Geplaatst 28 december 2014 Ree, bij mij ging het ook zo het kan dus nu opletten als je euforie herkent dat kan ook een trigger worden. Maar het kan echt, geen trek en makkelijk. En eigenlijk is er geen standaard, alles kan en zolang jij open afwacht, en toch alert en kritisch blijft, kun je ook alles aan. Heb vertrouwen! Ree reageerde hierop 1
Ree Geplaatst 29 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 29 december 2014 Wat je zegt, het voelt nu anders aan. Ik was er ook echt helemaal klaar mee, de katers, de duffigheid en lusteloosheid. Die lange periode van stoppen, minderen, veel drinken etc. heb ik waarschijnlijk nodig gehad om deze definitieve stap te kunnen zetten. Gisteren visite gehad en nu voor het eerst verteld dat ik geen sociale drinker ben en kan zijn. Dat ik besloten heb te stoppen met drinken omdat het heel vaak uit de hand liep. Met hoeveelheid dan. Agressief werd ik er zelden van. Ze vonden het niet raar, waren gemeend geinteresseerd. Nu weer sporten. Heb er zin in. Wel weer ontzettend slecht geslapen. Niet eens van het piekeren of iets, gewoon wakker. Vanavond weer een nieuwe ronde, nieuwe kansen Ree
luna1961 Geplaatst 29 december 2014 Rapport Geplaatst 29 december 2014 Jemig Ree, je maakt hele grote stappen. Goed hoor. Lekker sporten dat maakt ook weer dat je je beter voelt. Ree reageerde hierop 1
Syertse Geplaatst 29 december 2014 Rapport Geplaatst 29 december 2014 Hoi Ree, Lekker gesport? Ik ga er zodra ik beter ben van de griep ook weer snel mee beginnen. Uit interesse: Hoe was je nachtrust voor je begon met drinken?
Ree Geplaatst 29 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 29 december 2014 Hoi Syertse, Over het algemeen sliep ik ook wisselend goed en slecht. Alleen als ik gedronken had en slecht sliep, was het anders. Vaak indommelen en wakker schrikken. Net of ik dan vergeten was adem te halen. Nu ben ik gewoon een tijdje klaar wakker. Eigenlijk slaap ik nu prettiger slecht. Ik wens je van harte beterschap. Goed uitzieken, anders blijf je maar tobben en snotteren. Groetjes, Ree
kruidenthee67 Geplaatst 29 december 2014 Rapport Geplaatst 29 december 2014 Fijn Ree...ik hoop echt voor je dat het proces zo verder gaat!! Mooi gezegd, dat je nu 'prettiger slecht slaapt...' Dat snap ik wel... Ga goed het nieuwe jaar in!
Ree Geplaatst 30 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 30 december 2014 Ik wens jullie ook vast een heel goede jaarwisseling. Vannacht redelijk geslapen. 1x even wakker gelegen, maar daarna weer goed in slaap gevallen. Gelukkig. Een paar keer kwam ik op het forum tegen dat mensen bang zijn hun hele verdere leven te moeten strijden tegen alcohol. Ik ben ook 1 van die mensen. Ik hoop ook echt dat ik straks minder hoeft op te letten, dat ik er steeds niet zo bewust mee bezig hoef te zijn om niets te pakken. Ik denk dat dat gaat gebeuren en dat het ook kan. Vannacht was ik dus even wakker en dacht hieraan: Nu heb ik vrij, maar volgende week moet ik weer voor half 6 uit bed. Ik ben geen ochtendmens, nooit geweest. Zeker in het begin toen ik besloot van baan te wisselen, moest ik erg wennen aan het vroeg opstaan. Iedere ochtend sleepte ik me uit bed, niet echt lekker goed gehumeurd, scheldend op mezelf hoe ik in godsnaam hiervoor zelf had kunnen kiezen, stomme geit. Maar als ik er eenmaal uit was, dan ging het wel weer. Het heeft even geduurd, en ik spring nu ook nog niet zingend uit bed, maar ik sta op en doe mijn ding. Het is niet fijn, maar het hoort nu bij mij. Ik heb nu gekozen voor een alcoholvrij leven. Zeker de eerste (korte) periode (want ik ben nog maar aan het begin) vroeg ik me wel af waarom ik hier in godsnaam zelf voor heb gekozen (want negatieve dingen vergeet je dan snel, hoor). Zag anderen van een wijntje genieten, en ik zat daar met mijn ijsthee...jammiejammie wat een lol. En als ik door die trek heen was, kon ik ook lol hebben en dan ging het wel weer. Het zal even duren, en ik zal vast en zeker nog lang toch stiekem best wel een wijntje willen, maar ik doe het niet en leef mijn leven. Het zal niet altijd fijn zijn, maar het zal bij me gaan horen. Net als het vroeg opstaan terwijl ik een avondmens ben, zal ik alcoholvrij zijn, al ben ik een alcoholist. Dus, we gaan gewoon door met het alcoholvrije, vrije leven. Ik zie de toekomst positief tegemoet. En misschien dat ik mezelf wel eens zal verslapen/toch een keertje iets drink, maar daarmee vergaat de wereld niet. Ik ga er voor. Heel veel sterkte voor diegene die het nu hard nodig hebben, Ree Kipje, Appeltje en kruidenthee67 reageerden hierop 3
Ree Geplaatst 31 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2014 Ik wil niet naar het stemmetje luisteren. Ik wil niet meer drinken. Wat zit het drinken toch stevig vastgeklonken in onze hersenen, he. Maar ik ga er voor. Vannacht goed geslapen, eindelijk. En nu weer klaar om te gaan sporten. Vanmiddag e.e.a. voorbereiden voor visite vanavond. Heel veel groeten, Ree
lady jane Geplaatst 31 december 2014 Rapport Geplaatst 31 december 2014 je kunt het stemmetje ook gebruiken om beter naar jezelf te luisteren Ree. Op het moment dat je het hebt/hoort is er een behoefte die achter die van drank zit, wat is dat? Kun je daar misschien wel zorg aan geven zonder in de drank te stinken, want dat is een randbehoefte geen echte. En dan ben je meteen met zelftherapie bezig en wordt de tijd die dat stemmetje nodig heeft, vanzelf korter en jij sterker Ree reageerde hierop 1
huttula Geplaatst 31 december 2014 Rapport Geplaatst 31 december 2014 Ree..alles mag behalve drinken...dus er blijft genoeg over. Het bewust nuchter zijn is een nieuwe ervaring...kan ook een nieuwe belevenis worden.
kruidenthee67 Geplaatst 31 december 2014 Rapport Geplaatst 31 december 2014 Hoi Ree, Pas op voor het stemmetje! Maar dat heb je inmiddels al wel begrepen en ook goeie adviezen gekregen... Het kan op allerlei momenten de kop opsteken in verschillende hoedanigheden...maar het wil maar één ding... En dat wil jij niet!! Succes Ree en fijn dat je beter slaapt....heerlijk is dat!
Ree Geplaatst 1 januari 2015 Auteur Rapport Geplaatst 1 januari 2015 Gisteren een fijne oudjaarsavond achter de rug. Gezellig geweest. De visite moest nog even wennen aan mijn niet drinken, vonden het in eerste instantie ook een onzin en ongezellig, maar daar heb ik me niks van aangetrokken. Ze weten nu dat ik ook gewoon met een frisje gezellig mee kan doen. En ik zal echt niet gaan prediken dat zij er ook beter mee kunnen stoppen. Daar zijn mensen, geloof ik, af en toe wel bang voor. Dat ik ze be- en veroordeel. Niet hoor. Ik zal misschien wat minder op het forum te vinden zijn. Ik weet dat ik er nog lang niet ben, want pas een dikke maand geleden gestopt en nog een lange weg te gaan. Maar het voelt nu goed. Ben weer gaan breien (ja, echt waar. Nog net niet met onze kat op schoot, maar het scheelt niet alles ), doe pogingen tot tekenen, ga regelmatig sporten en heb nog leuke uitjes (ik rijd wel) in het vooruitzicht. We gaan er voor in 2015. Ik kan het! (Ik blijf mezelf ook gewoon moed inspreken, he ). Dat was het weer voor vandaag. Groetjes en een heel fijne, frisse, fitte dag gewenst, Ree
kruidenthee67 Geplaatst 1 januari 2015 Rapport Geplaatst 1 januari 2015 Voor jou ook de allerbeste wensen! Ik vind je enthousiasme, positiviteit en inzichten inspirerend! Dank hier voor...en op naar een mooi droog jaar.
JaNina Geplaatst 1 januari 2015 Rapport Geplaatst 1 januari 2015 Wat ga jij goed Ree, complimenten en gefeliciteerd! Ga zo door meis.
lady jane Geplaatst 1 januari 2015 Rapport Geplaatst 1 januari 2015 ik ook Ree onderschat niet wat je hier ook komt brengen ik las je net terug bij anderen en wat ik las was fijn dat hier brengen brengt jou ook weer wat
Ree Geplaatst 2 januari 2015 Auteur Rapport Geplaatst 2 januari 2015 Stikt. Ben echt verslavingsgevoelig. Toch nog even m;n 'dagboekje' hier bijwerken. Gisteren de eerste nieuwjaarsreceptie achter de rug. Wel gezellig, alleen vind ik het heel vervelend dat mensen op je in blijven praten om 'maar eentje, want dat kan' mee te drinken. Ik heb meer last van de echte stemmen, dan van dat duiveltje in mijn hoofd. Heb uitgelegd dat ik juist die ene niet kan pakken, zonder echt goed de fout in te gaan. Wat heb ik zoal als tegenreactie gehoord. 'Och, het leven is zo kort. Geniet er nu maar van'. 'Iedereen drinkt wel eens wat te veel. Nou en? Met slapen gaat het wel weer over'. 'En dan kunnen we nooit meer gezellig proosten?!' 'Daar zit ze hoor, met haar glaasje cola. Stel je niet zo aan'. En ik heb nogmaals gezegd dat ik echt niet wil drinken. Klaar uit. Is mijn beslissing en ik ga echt geen consumpties van anderen tellen of kijken hoe zat de anderen worden om de volgende dag spannende verhalen erover te vertellen. Nee. Iedereen moet zelf maar weten wat hij of zij doet. Dus ze lekker laten kletsen en me met wat kinderen vermaakt. Mensen zullen er aan moeten wennen dat ik niet meer met hun circus mee wil doen. En weet je? Ik ben nu dubbel zo trots dat ik vanochtend wederom fris ben opgestaan. Het motiveert me alleen maar meer om niet meer te drinken! Zo, nog 2 recepties te gaan. Ik ben er klaar voor. Probeer me maar om te lullen, ik luister toch niet naar die domme stemmetjes. Ree Appeltje en Kipje reageerden hierop 2
huttula Geplaatst 2 januari 2015 Rapport Geplaatst 2 januari 2015 Het leven is zo kort....daarom ...ik wil het niet meer verdrinken Dat kwam direct naar boven toen ik je stukje las..bedankt Jessy en Kipje reageerden hierop 2
kruidenthee67 Geplaatst 2 januari 2015 Rapport Geplaatst 2 januari 2015 Jeetje zeg...je verantwoorden omdat je níet drinkt... Da's toch wel de omgekeerde wereld. Het zegt wellicht iets over die ander Terecht trots mag je zijn! Kipje reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden