Spring naar bijdragen

Ik ben nieuw


Ree

Aanbevolen berichten

Ik wens jullie ook vast een heel goede jaarwisseling.

Vannacht redelijk geslapen. 1x even wakker gelegen, maar daarna weer goed in slaap gevallen. Gelukkig.

 

Een paar keer kwam ik op het forum tegen dat mensen bang zijn hun hele verdere leven te moeten strijden tegen alcohol. Ik ben ook 1 van die mensen. Ik hoop ook echt dat ik straks minder hoeft op te letten, dat ik er steeds niet zo bewust mee bezig hoef te zijn om niets te pakken. Ik denk dat dat gaat gebeuren en dat het ook kan.

Vannacht was ik dus even wakker en dacht hieraan:

Nu heb ik vrij, maar volgende week moet ik weer voor half 6 uit bed. Ik ben geen ochtendmens, nooit geweest. Zeker in het begin toen ik besloot van baan te wisselen, moest ik erg wennen aan het vroeg opstaan. Iedere ochtend sleepte ik me uit bed, niet echt lekker goed gehumeurd, scheldend op mezelf hoe ik in godsnaam hiervoor zelf had kunnen kiezen, stomme geit. Maar als ik er eenmaal uit was, dan ging het wel weer.

Het heeft even geduurd, en ik spring nu ook nog niet zingend uit bed, maar ik sta op en doe mijn ding. Het is niet fijn, maar het hoort nu bij mij.

 

Ik heb nu gekozen voor een alcoholvrij leven. Zeker de eerste (korte) periode (want ik ben nog maar aan het begin) vroeg ik me wel af waarom ik hier in godsnaam zelf voor heb gekozen (want negatieve dingen vergeet je dan snel, hoor). Zag anderen van een wijntje genieten, en ik zat daar met mijn ijsthee...jammiejammie wat een lol. En als ik door die trek heen was, kon ik ook lol hebben en dan ging het wel weer.

Het zal even duren, en ik zal vast en zeker nog lang toch stiekem best wel een wijntje willen, maar ik doe het niet en leef mijn leven. Het zal niet altijd fijn zijn, maar het zal bij me gaan horen. Net als het vroeg opstaan terwijl ik een avondmens ben, zal ik alcoholvrij zijn, al ben ik een alcoholist.

 

Dus, we gaan gewoon door met het alcoholvrije, vrije leven. Ik zie de toekomst positief tegemoet. En misschien dat ik mezelf wel eens zal verslapen/toch een keertje iets drink, maar daarmee vergaat de wereld niet. Ik ga er voor.

 

Heel veel sterkte voor diegene die het nu hard nodig hebben,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een mooie vergelijking die je maakt, Ree. Ik hoop dat het zo voor je gaat uitpakken.

 

Je schrijft dat als je dan toch een keertje iets zou drinken, de wereld niet vergaat. Dat is natuurlijk zo en het is een logische stelling.

Als het je logica is, die je dit doet schrijven, dan is er wat mij betreft niets aan de hand. Mocht het "het stemmetje" zijn, dan moet je er wellicht voor opletten.

Mijn "stemmetje" wordt steeds slimmer en komt af en toe met gekunstelde constructies. Het zegt dan "wat ben jij goed bezig zeg, wat gaat dát goed!". Ja ja, opzouten, maak ik zelf wel uit.

 

Je klinkt sterk en positief en ik vind dat je erg goed bezig bent. Mooi om met je mee te mogen lezen en leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet naar het stemmetje luisteren. Ik wil niet meer drinken. Wat zit het drinken toch stevig vastgeklonken in onze hersenen, he. Maar ik ga er voor.

Vannacht goed geslapen, eindelijk. En nu weer klaar om te gaan sporten. Vanmiddag e.e.a. voorbereiden voor visite vanavond.

 

Heel veel groeten,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt het stemmetje ook gebruiken

om beter naar jezelf te luisteren Ree.

Op het moment dat je het hebt/hoort

is er een behoefte die achter die van drank zit,

wat is dat? Kun je daar misschien wel zorg aan geven

zonder in de drank te stinken, want dat is een randbehoefte

geen echte.

En dan ben je meteen met zelftherapie bezig en wordt de tijd

die dat stemmetje nodig heeft, vanzelf korter en jij sterker :rose::present::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ree,

 

Pas op voor het stemmetje!

Maar dat heb je inmiddels al wel begrepen 

en ook goeie adviezen gekregen...

 

Het kan op allerlei momenten de kop opsteken 

in verschillende hoedanigheden...maar het wil 

maar één ding...

En dat wil jij niet!!

 

Succes Ree en fijn dat je beter slaapt....heerlijk is dat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een fijne oudjaarsavond achter de rug. Gezellig geweest. De visite moest nog even wennen aan mijn niet drinken, vonden het in eerste instantie ook een onzin en ongezellig, maar daar heb ik me niks van aangetrokken. Ze weten nu dat ik ook gewoon met een frisje gezellig mee kan doen.

En ik zal echt niet gaan prediken dat zij er ook beter mee kunnen stoppen. Daar zijn mensen, geloof ik, af en toe wel bang voor. Dat ik ze be- en veroordeel. Niet hoor.

 

Ik zal misschien wat minder op het forum te vinden zijn. Ik weet dat ik er nog lang niet ben, want pas een dikke maand geleden gestopt en nog een lange weg te gaan. Maar het voelt nu goed. Ben weer gaan breien (ja, echt waar. Nog net niet met onze kat op schoot, maar het scheelt niet alles :D), doe pogingen tot tekenen, ga regelmatig sporten en heb nog leuke uitjes (ik rijd wel) in het vooruitzicht.

We gaan er voor in 2015. Ik kan het! (Ik blijf mezelf ook gewoon moed inspreken, he ;)).

 

Dat was het weer voor vandaag.

 

Groetjes en een heel fijne, frisse, fitte dag gewenst,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stikt. Ben echt verslavingsgevoelig. Toch nog even m;n 'dagboekje' hier bijwerken. Gisteren de eerste nieuwjaarsreceptie achter de rug. Wel gezellig, alleen vind ik het heel vervelend dat mensen op je in blijven praten om 'maar eentje, want dat kan' mee te drinken. Ik heb meer last van de echte stemmen, dan van dat duiveltje in mijn hoofd.

 

Heb uitgelegd dat ik juist die ene niet kan pakken, zonder echt goed de fout in te gaan. Wat heb ik zoal als tegenreactie gehoord.

'Och, het leven is zo kort. Geniet er nu maar van'.

'Iedereen drinkt wel eens wat te veel. Nou en? Met slapen gaat het wel weer over'.

'En dan kunnen we nooit meer gezellig proosten?!'

'Daar zit ze hoor, met haar glaasje cola. Stel je niet zo aan'.

 

En ik heb nogmaals gezegd dat ik echt niet wil drinken. Klaar uit. Is mijn beslissing en ik ga echt geen consumpties van anderen tellen of kijken hoe zat de anderen worden om de volgende dag spannende verhalen erover te vertellen. Nee. Iedereen moet zelf maar weten wat hij of zij doet.

Dus ze lekker laten kletsen en me met wat kinderen vermaakt.

Mensen zullen er aan moeten wennen dat ik niet meer met hun circus mee wil doen. En weet je? Ik ben nu dubbel zo trots dat ik vanochtend wederom fris ben opgestaan. Het motiveert me alleen maar meer om niet meer te drinken!

 

Zo, nog 2 recepties te gaan. Ik ben er klaar voor. Probeer me maar om te lullen, ik luister toch niet naar die domme stemmetjes.

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zit de wereld soms raar in elkaar, ja. Ben je gezond bezig, leveren sommige mensen nog een hoop commentaar. Maar waarschijnlijk alleen maar omdat ze zelf hun leven niet kunnen veranderen.

 

Gisteren is het weer goed gegaan. Ben nog steeds fanatiek aan het breien. Dat geeft me wel rust. Ik ben eigenlijk altijd wel iemand geweest die van afwisseling houdt (op mannen na dan. Met d'n deze ben ik al meer dan 25 jaar getrouwd, :)). Het was altijd al een periode van heel veel dingen tegelijk aanpakken en doen, om daarna weer van alles af te bouwen en rustig aan te doen. Ik heb ooit pogingen gedaan om dat allemaal beter te verdelen, maar dat lukte niet. Nu heb ik maar geaccepteerd dat ik zo'n wiebelkont ben. Geeft ook al weer wat rust, haha.

Dan kan ik me nu gewoon goed concentreren op het niet drinken.

 

Fijne zaterdag gewenst.

 

ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht weer veel gedroomd. Ik kan er ook altijd wel veel onthouden. Nu droom ik meer met gevoel, maak het allemaal niet altijd meer van de zijlijn mee, maar zit er middenin. Beetje vervelend is wel dat het nu veel dromen zijn met gevoelens zoals angst, boosheid, machteloosheid, gevoel hebben buitenbeentje te zijn......

Nu even uitvogelen wat het precies is.

Ik weet wel dat gevoel heel persoonlijk is, en dat niemand daar iets aan kan veranderen, behalve ikzelf. Als ik me buitengesloten voel, betekent het niet altijd dat iedereen me ook echt buitensluit.

Ja, heeft ook met het stoppen met alcohol te maken. Komt dus ook wel goed.

 

Heel fijne zondag.

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dromen is verwerken

je kunt je erin verdiepen

als je graag snapt hoe en wat

daar zijn mensen in opgeleid,

al is een deel toch altijd interpreteren.

Wat helpt is als je jezelf in alle belangrijke mensen plaatst

die in je droom voorkwamen; soms krijg je dan al een ingeving

wat die personages je te zeggen hebben.

Maar als je een beetje lui bent, zoals ik, dan weet je dat het

verwerken toch wel gebeurt.

Als je voelt dat je ergens vastloopt of daar bang voor bent,

dan kun je ook wat gesprekken met een coach/therapeut aangaan.

Of je dromen met je partner bespreken, die kent jou tenslotte ook

op sommige dingen misschien wel beter als jijzelf ☺.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, heb nog even de tijd voordat ik naar de volgende nieuwjaarsreceptie gaat.

Ik heb heel veel aan jullie. Uiteindelijk moet ik het toch zelf doen, maar jullie helpen me wel. Heel veel dank daarvoor.

 

Morgen weer in het gewone ritme van werken, sporten etc. Is wel weer goed zo.

Ik heb trouwens veel aan het 'spijkermatje'. Val zelfs naast een hard snurkende echtgenoot beter in slaap :D. Die me dus gisteren niet even wakker maakte na een half uur, om het flowmatje weg te halen. Werd na een uur vanzelf wakker toen ik wilde draaien.

 

Zat me net te bedenken dat de weg hier naartoe erg lang is geweest. Toen ik 40 werd, wilde ik al minderen of stoppen met het drinken van alcohol. Maar iedere keer was er wel een andere smoes te bedenken om de plannen niet door te zetten. Soms stopte ik een paar weken, na een domme dronkemans ruzie. Maar al gauw was de woede en het verdriet gezakt en zag ik geen noodzaak meer om geheelonthouder te worden. Het was wel prima zo, iedereen (zo leek het toen) dronk aardig mee, dus waarom ik niet? Maar de hoeveelheid bij mij werd steeds groter en soms dacht ik dood te gaan. Zweten, hartkloppingen, duizelingen, pijntjes hier en daar.....

Als ik zei dat ik toch wel aardig op een alcoholist begon te lijken, werd dat weggewuifd. Nee, dat zijn mensen die 's morgens onder de brug wakker worden en meteen naar de fles grijpen, sterke drank dan he. Geen wijntje. Tja, 's morgens had ik nog geen behoefte aan een borrel, nee.

 

Ik wilde gaan minderen en schreef me in bij ADB. Via internet het programma gevolgd, en jawel, het ging goed. Ik kon me inhouden. Ik was een matige drinker. Jippie. Maar dat was van korte duur. Tja, want eentje meer of minder maakte toch ook niet uit, en de volgende dag zou ik er die ene teveel van die dag er wel weer afhalen. Maar dat ging dus niet.

Ik heb een spaarpotje aangelegd. Iedere dag dat ik me aan mijn afspraak hield, gooide ik er wat geld in. Als ik teveel pakte, ging er weer geld uit. Jaaa, was erg goed in schipperen en mezelf bedonderen. Dus die spaarpot weg en dan maar flink feesten, want wat maakt het ook allemaal uit. Het lukte me toch niet.

Maar toch, het zat me niet lekker.

1 jaar gestopt om mezelf te bewijzen dat ik echt wel zonder kon. Een moeilijk jaar van zuchten, steunen en kreunen en aftellen naar die ene dag dat het weer mocht.

En toen zou ik weer matig gaan drinken. Dat was de bedoeling.

 

Vorig jaar 50 geworden en eind van het jaar ging de knop om. Nu wilde ik echt wat aan het gezuip van me doen. Meteen de dag na onze ruzie me hier aangemeld. En wat heerlijk, zoveel mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt, die weten hoe het voelt om te willen minderen, maar ook niet kunnen. Die ook hebben gekozen voor alcoholvrij zijn. Een verademing. Het vechten tegen die drang om een glaasje te pakken, de buien, de angst......ik ben niet de enige die er mee worstelt.

 

Ik ga goed nu, maar ben nog wel bang voor een terugval. Dus ik zal nog wel lang hier rondzwerven op het forum.

 

Deze maand heb ik veel verjaardagen. Dat is nu mijn project. Deze maand ook die dagen alcoholvrij doorkomen. En proberen negatieve gedachten om te zetten in positieve.

 

Wat een verhaal, maar heb nu de boel eens even op een rijtje gezet. Kan ik altijd zelf nog even teruglezen als het minder gaat.

 

Heel fijne av zondag gewenst en sterkte voor diegenen die het nu hard nodig hebben.

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere dag av is er weer eentje. Gisteren met de auto naar de receptie geweest. Niemand die dan afvraagt waarom ik niet drink. Heerlijk. Geen gezeur aan mijn hoofd.

Mijn man vroeg later wel of ik echt van plan was helemaal nooit meer te drinken. Dat was wel even een verrassing. Ik dacht dat hij dat nu wel zou weten.

Ik zei hem dat dat wel de bedoeling was. Nooit is ook zo'n woord, he. Maar ik ga er wel voor. En toen was het verder ook goed. Hij heeft vanaf dat ik gestopt ben ook niet gevraagd of ik echt geen wijntje wilde, hoor. Hij slaat lekkere frisjes voor me in en zorgt dat de grootste voorraad wijn wordt weggewerkt (overgenomen). Zelf mindert hij nu ook.

 

Vandaag weer aan de slag. Viel weer even tegen, zo vroeg uit bed.

Heel fijne dag gewenst.

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...