Spring naar bijdragen

zondag 16 november 2014


plof

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allemaal

Druilerig dagje, veel plannen voor vandaag...

Huis aan kant zetten, gisteren wat materiaal meegebracht om herfstkrans te maken. Is jaaaaren geleden dat ik dat nog gedaan heb.

Ben, tussen de drukte door, regelmatig aan het bijlezen over mindfull leven, heb de dag app van Flow, lees vaak op sochicken, haal er wel wat uit.

Bijvoorbeeld zoals vandaag, zou heel de dag kunnen werken, maar kies er bewust voor om wat te gaan knutselen.

Voor wat betreft het drinken, ben donderdag naar de huisarts geweest. De strijd wordt minder.

Ik drink sowieso niet meer als ik alleen ben, dan ken ik geen grens.

Ook geen drank om problemen of negatieve situaties onder te stoppen.

Verder nu een periode van drie weken evalueren, vrijdag naar feestje geweest, en perfect gelukt om twee glaasjes te drinken, tussenin water.

Heb mij goed geamuseerd, los van drank.

Vroeger kwam ik dan thuis, en ging er nog minstens een fles door, omdat ik me zogezegd had moeten inhouden.

Geen trek gehad daarin.

Nu ken ik het forum niet goed genoeg om te weten of ik mag blijven schrijven. Ik sta dus niet droog, maar is zeer gecontroleerd, ga ook opnieuw op therapie voor de onderliggende problemen die ik verstopte onder de drank.

Dat heb ik de afgelopen weken zeker geleerd, dat drinken niet helpt, het is geen medicijn. Zowel uit eigen ervaring als via het forum.

Zou natuurlijk wel graag blijven schrijven, maar als iedereen hier verder droog staat is dat misschien geen goed idee, wil niemand voor het hoofd stoten.

Wil zeker ook niet gezegd hebben dat het een pad zonder obstakels zal zijn.

Veel sterkte aan iedereen vandaag, en maak er een mooie dag van, zoals velen hier al vertelden, deze dag komt nooit meer terug....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil je niet al bij voorbaat teleurstellen kipje, maar ik kán niet gecontroleerd drinken. Ik neem er één en het dak gaat eraf

Met veel moeite zou ik een half jaar of zo (wat optimistisch!) controle kunnen houden, maar dan gaat het weer gruwelijk mis.

Een overdosis is dan zo dichtbij omdat je tegen die tijd al een poos niets had.

 

Wat voegt drank nou werkelijk toe? Ik zou het eens heroverwegen als ik jou was.

 

Ik ben er mee gestopt om er nooit mee aan te beginnen, De ellende was met te groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

zie dat de ontbijtboel al klaar staat, mooi... 

 

Kipje, je mag hier blijven schrijven hoor, tuurlijk mag dat. 

Er zijn hier meerderen die met mate drinken. 

Maar het is niet de bedoeling dat je hier opmerkingen plaatst in de trant van ' zo, en nu eerst een lekker glas wijn' .... zoiets kan anderen triggeren. 

Maar gewoon schrijven hoor. 

 

Kabouter, ja wat een heerlijke periode vond ik de sinterklaastijd ook altijd. 

En de avond dat sint in het land kwam mochten ze hun schoen zetten, glaasje water er bij en een wortel. 

EN een liedje zingen natuurljk. 

Moest wel even lachen toen ik de schoenen van Ietje zag.... de presentjes die er bij ons in de schoen kwamen waren van het kaliber van de versiersels op de pakjes van haar.  ;)

 

Zo, en nu eerst een bakje thee. 

post-1140-0-31290000-1387265425_thumb.png
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Jowan, het lukt de meesten niet het onder controle te houden, maar sommigen weer wel. 

En die mogen hier uiteraard ook schrijven. 

Veel mensen zijn hier begonnen met als doel gecontroleerd te gaan drinken en komen er in de loop van de tijd achter dat dat toch niet werkt voor hen.

Dat is iets wat zelf moeten ondervinden, het klakkeloos geloven lukt vaak niet. 

En áls ze er dan achter komen dat stoppen de enige juiste stap is dan is het mooi dat er dit forum is om hen daarbij te helpen en/of te steunen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Gisteren wederom vroeg mijn mandje ingedoken.

Schijn het nodig te hebben, dus geef er maar gewoon aan toe.

Vandaag achter mijn schildersezel plaatsnemen wat ik gisteren van plan was maar niks van terecht gekomen is na een heerlijk dagje met dochterlief.

Afijn, nu eerst effe een bakkie om wakker te worden.

Dagpact :

Roberto

jowan

Kaboutertje

Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...