Spring naar bijdragen

dreigt weer fout te gaan


shadow

Aanbevolen berichten

Als je nooit trekmomenten had

wat was dat droog blijven dan waard?

Ik zit momenteel ook in een triggersituatie

fysiek geen trek, maar af en toe zou

wegzakken in een schijnwereld wel ff lekker zijn.

Blijf ik toch leiver forumverslaafd :)

wees maar gewoon trots idd dat je je uitdagingen aangaat

zonder drinken. beter voor iedereen en vooral voor jou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo sterk voel ik me anders niet...al weet ik dat ik goed mijn best probeer te doen.Ik weet gewoon niet goed wat ik met mezelf aan moet.Het is al zo lang geleden dat ik zulke heftige trekmomenten had...het overdonderd me gewoon.Stond net gewoon 5 min. voor het drankenschap in de winkel!!!!(waar ik met een onzinnige reden naar toe ben gegaan..die suiker had ook tot morgen kunnen wachten.) Ik weet dat het sterk is dat ik toch niks heb meegenomen maar vind het dan weer zwak dat ik daar stond...herkennen jullie dit. Misschien ben ik wel weer eens te hard voor mezelf....dat word me vaker gezegd.

Ga maar weer eens de regen in met hond...ff de natuur weer in...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, herkenning!

Je mag lief zijn voor jezelf, maar als het gaat om drank,trek,triggers,

ervaar ik dat ik hard moet zijn. Ik word er ook door overvallen...en moet me dan vermannen.

Is dat hard? Kweenie..noodzakelijk.

Voelt het zwak..ja ook soms..maar meer ook: 'hè, waarom nou, wanneer houdt dit op?'

 

Sterkte!!!!

En ook zachtheid gewenst...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk weer een nacht redelijk geslapen,en het zonnetje schijnt.Heb weer heerlijk in het bos gewandeld met mijn doggie.

 

Gisteravond even een erg ongemakkelijk moment gehad.Onze oudste is woensdag jarig en dat vieren we de zondag erna...Ik heb besloten dat er absoluut geen drank in huis komt om mezelf te  beschermen.Dit dus ook aan bepaalde mensen mee gedeeld.Dit werd door sommigen niet goed ontvangen,echt ongelooflijk!!!Uit gelegd dat ik het er erg moeilijk mee heb de laatste tijd en al een paar keer bijna de fout in ben gegaan.Sommigen snapten zelfs niet dat ik me weer bij Tactus heb aangemeld!Je drinkt al 11 jaar niet...dan hoeft dat nu toch ook niet??!!Dat is het antwoord dat ik kreeg...dit is zo frustrerend!!!Ben er nog steeds boos over.Maar ik hou voet bij stuk..er komt niks in huis....mijn dochter steunt me daar wel in!

Bij diezelfde mensen ben ik ook met de kerst uitgenodigd en weet al precies hoe het gaat...je kunt toch wel een wijntje drinken?Nee dus..op dit moment niet..en dat kunnen of willen ze maar niet snappen.Ik word er zo moedeloos van,en stiekum ook wel verdrietig.

 

Nu is een nieuwe dag,het zonnetje schijnt en gister ligt achter me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shadow, we hebben allemaal schaduwkanten,

zij dus ook, en dit hoort daar misschien bij.

Soms ervaar ik zoiets als geestelijke armoe

en dan sluit ik me er voor af. Als ik er sterker in sta

dan benoem ik wat het me doet, en dat voelt beter.

Hoe dan ook, blijf jezelf en ga voor jouw manier

van leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ A3.....klinkt hard misschien maar ik haal voor niemand wat in huis!Ik ga voor een ander geen bijna 12 jaar op het spel zetten!!!De trek is te groot en als in nu wat in huis haal haalt het de visite niet eens,laat staan dat er wat over zou blijven.

 

En tuurlijk wil ik dat de visite het gezellig heeft maar daar is geen drank voor nodig.Ze moeten maar respecteren dat ik nu voor mezelf kies,dat kost me namelijk al moeite genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja.. mhm… lastig deze!

 

Mijn eerste reactie was: wat een zelfzuchtige (en drankzuchtige) mensen. Toch begrijp ik ook wel enigszins wat A3 bedoelt in voorlaatste posting…

 

Maar toch, in dit geval lijkt het me duidelijk dat zelfbehoud zwaarder moet wegen. Shadow, ik vind zelfs dat je het bijzonder open en eerlijk hebt aangepakt door het je gasten van te voren mede te delen. Kom op zeg, ze zouden dan toch hun eigen drankzucht wel een paar uurtjes on hold mogen zetten voor jouw welzijn? Bovendien gaat het hier toch ook niet om hen, maar om je dochter. Die is jarig en het lijkt mij echt dat een alcoholloze verjaardag - en een alcoholvrije moeder - in het belang van je dochter is. 

 

En waarom hebben sommige mensen toch altijd die enorme behoefte om dingen beter te weten dan degene om wie het gaat? Wat is dat toch, bewijsdrang, onzekerheid, superioriteitsgevoel? Poeh.

 

Ik hoop dat je er een beetje boven kunt staan Shadow, en vooral je niet laten beïnvloeden en dicht bij jezelf blijven.

 

Sterkte en alvast een fijne verjaardag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja...lastig.

Mooi hoe A3 het nuanceert en ik vind het een prachtige oplossing als je sterk in je schoenen staat.

Ik spreek met mijn partner af dat hij alle open flessen, na een feestje leegt of wegzet zodat ze voor mij weg zijn.

Maar als je zo eerlijk bent, weet dat de verleiding echt te groot is, het communiceert...tja...

dan mag daar wel met begrip en respect op gereageerd worden.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shadow, op een ander draadje schreef je:

 

''Ik ben ook alles of niets,jaren gelden geprobeerd te minderen maar ik persoonlijk kan dat niet.Dat is de reden dat ik in een keer ben gestopt.

Tot een paar maand geleden kon ik af en toe een glaasje drinken en het bij een houden of weggooien als ie TE lekker was.In de situatie waarin ik nu zit kan dat niet meer.toen had ik ook geen trekmomenten dat is een groot verschil.''

 

Betekent dat dat je nog wel af en toe een glas dronk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ kate..op onze trouwdag heb ik idd een glaasje gedronken en met de feestdagen ook.Moet er wel bij zeggen dat ik toen al 8 jaar helemaal droog stond en geen trekmomenten meer kende.

 

@ skip..zeker erg lief van mijn dochter.

 

Weer terug van een heerlijke wandeling,ik vind het zo'n fijn begin de dag,kids naar school en dan het bos in.Maakt mijn hoofd ook zo lekker leeg.

Vandaag een vrij drukke agenda,maar als t teveel blijkt schrap ik wel wat.Ik wil vandaag het huis aan kant hebben voor morgen,dan heb ik er geen tijd voor.

Morgen zal ik hier dan ook weinig zijn...morgenvroeg eerst met mijn dochter naar haar vader voor haar verjaardag en smiddags krijg ik maatschappelijkwerk op huisbezoek,kan de afleiding dus wel gebruiken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag dan de dag waar ik zo tegenop zag..de oudste is vandaag jarig en mijn man is er niet bij...wat een gemengde gevoelens zeg;blijdschap en verdriet.

 

Straks naar mijn man toe met mijn dochter..zou wel emotioneel worden denk ik.Vanmiddag komt maatschappelijkwerk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemengde gevoelens....je komt ze zoveel tegen.

Net als nu....ik wil je feliciteren en sterkte wensen

Soms valt een dag waar je tegenop ziet toch weer mee...

En emoties zijn er niet voor niets..ze mogen er zijn...

Ook dubbel gevoel is echt

Dus geef ze ook allebei de aandacht

Tis niet anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ MG..da's een goeie die houden we erin!

 

Was een fijn bezoek bij mijn man.Het was uiteraard voor ons alle 3 wel emotioneel maar het heeft ons ook goed gedaan.Het was goed om weer te zien en vast te houden.Daar kan weer even verder mee....

Nu toch wel zenuwachtig aan het worden voor maatschappelijkwerk die over een goed uur komt.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...