Spring naar bijdragen

zondag 26 oktober


blondie6173

Aanbevolen berichten

Heej hoi allen,

 

Ik ben nog lang niet verdampt hoor Walrus ;). Maar vind je berichtje fijn. Ik lees best veel terug hier, maar weet vaak niet wat te zeggen, wil me ook niet overal tegenaan bemoeien. Soms schrik ik van mensen die wel erg bot/kort door de bocht zijn naar anderen en veel verkeerde opvattingen/elkaar niet begrijpen hier. Maar dat zal er wel bijhoren, want op de eerste plaats gaan we allen dezelfde strijd aan, die er voor ieder anders uitziet, en ten tweede omdat dit medium gewoon soms onhandig is. Maar vaak ook erg fijn en steunend natuurlijk.

 

Hier gaat het eigenlijk prima: morgen precies een maand droog. Weinig trekmomenten, wel veel afspraken waarbij gedronken wordt, cafeetjes etc etc. Het gekke is: ik besef mij ineens dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb in het drinken van 2 glazen bijvoorbeeld. Geen echte zin in die smaak, misschien vind ik zelfs andere drankjes zoals vruchtensap wel veel lekkerder.

Maar het draait eigenlijk om het volgende: na 2 glazen heb ik nog lang geen roes, dus dan zouden het er 10 moeten worden. En daar wil ik niet aan en ga ik niet aan. Niet vandaag. Ook ik doe het dag voor dag, dat voelt goed, invullen tm 1 januari kan ik niet :).

Mijzelf wel lekker mijzelf aan het belonen: elke droge dag vier ik met een 2 euro-plantje van de Jumbo: mijn huis staat nu dus vol met 30 bloeiende planten, maakt het erg visueel, voelt erg goed!

 

De nieuwe spijkerbroeken komen er deze week aan :). De oude hingen a la de huidige skater-mode als een bodybag om mijn poezelige (ahum) kont :)

 

Herkennen jullie dat (eigenlijk geen zin hebben in de smaak van alcohol, maar alleen in de effecten daarvan) ?

 

Veel goeds en sterkte ieder voor nu!

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een extremen vandaag, van felicitaties tot medeleven. Bij deze voor op wie het van toepassing is.Het leven zelf, zeg maar.

 

Ik zit er midden tussen in. Gewoon goed dus. Pilletje weer geslikt dus drinken is er niet bij gelukkig.

Agnieta? AR? Suiker? Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

 

Dagpact:
Blondie
jowan
Kipje 

Kaboutertje

Roberto
Kruidenthee
wijfie
Wimmelt
 
Ik ga snel naar buiten, het is mooi weer hier.
Carpe Diem!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kipje,

 

Ik heb mij hier nooit voorgesteld onder wie=wie.

Via google ben ik hier binnengerold en heb gelijk een vraag gesteld.

 

Ik heb 2 'eigen' draadjes:

- een onder thema's: ontwenningsverschijnselen (deel 1 van mijn verhaal)

- een onder vraag het de hulpverlener: stoppen met alcohol  m.b.v. librium (deel 2 van mijn verhaal, inclusief dagboek van de eerste 4 dagen)

Als laatste kwam er een reactie van de moderator op mijn vraag (als mosterd na de maaltijd).

 

Voor als je tijd en zin hebt om 'oude' draadjes te lezen.

Voor zover ik weet zijn hier weinig mensen met ervaring in stoppen m.b.v. benzodiazepinen.

Vandaar ook dat ik jou volg.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar Sebastiaan!

Ik dacht eerst altijd: die 2 glazen zijn lekker, gezellig, leuk sociaal, etc.; daarna wordt het pas een probleem. Maar het probleem zijn juist die 2 glazen, ze zijn nooit genoeg. En dus niet lekker. Het werd pas 'lekker' na een stuk of 5, op z'n minst. Die 2 glazen hadden iets dieps onbevredigends. Alsof je heel veel trek hebt, en aan een hele grote chocoladetaart, of een pan snert (vul in waar je zin in hebt) alleen maar mag ruiken. Dat is pure zelfmarteling.

O.a. door me dat te realiseren heb ik het minderen opgegeven.

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil nog wat toevoegen aan wat ik net schreef. De afgelopen weken kom ik erachter dat ik die roes óók niet meer zo lekker vind. Helaas helpen andere mensen mij erbij om tot dit besef te komen. Vriendinnen die al drinkend zwaar uit hun dak gaan - en op hun plaat- en gisternacht een lang telefoongesprek met een zwaar benevelde ex. Hun leed lijkt mij te redden. Geen fijn gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken er wel wat in...alleen ff het effect hebben

Gewoon ff niks voelen

Heb ook een tijdje valriaan en sint janskruid geprobeerd

Handvol homeopatische kruiden pillen..geen effect...wel hoofdpijn

Dus ook maar mee gestopt

Effect..moet ik in andere dingen zoeken.

Gevoel maar toelaten...tis er en ja het mag er wezen

Kan me ook geen leven meer voorstellen zonder echt gevoel

Vond het wel moeilijk om mijn eigen gevoelens te ervaren

Maar ook dat went :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sebas,

Vanaf de eerste borrel af aan heb ik het nooit echt lekker gevonden, het gaat mij om het effect. Daarom is 1 ook nooit genoeg. Als ik een periode niet gedronken heb vind ik het ook weer niet lekker en het effect zelfs niet fijn, maar daar zijn we dan snel weer doorheen. Dus daarom maar helemaal niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog mee bezig Spud.

Niet echt meewerkend nee, had liever daar nog even mee gewacht met die confrontatie, maar dat is nagenoeg onmogelijk gezien ik in dezelfde stad woon als mijn misbruiker.

(al lijkt het zo te moeten zijn dat ik hem hiervoor zelden tegen het lijf liep en nu sinds start van mij PTTS al 2 keer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mijngerrit,

haha ik zag het. Dadelijk word het hier nog een heel kippenhok.

na veel gesprekken en plannen gemaakt te hebben nu sinds afgelopen maandag alcoholvrij
mijn arts wil dat ik eerst 3 weken nuchter ben voordat hij medicijnen voor de alcohol voorschrijft.

ben nog op het forum aan het uitzoeken hoe het allemaal werkt en wat ik wel en niet kan schrijven.

voor iedereen een rustige zondag gewenst ;)


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen. Hoop berichten zeg.... Net thuis van een familiebezoekje. Gezellig aan de koffie thee en fris. Moest even denken aan voorheen dat ik altijd voor een aantal rode wijntjes koos.... Maar geen enorme trek ofzo... Wel miste ik het zondagmiddag roesje....

 

Zoals sommigen zullen weten ben ik een dag of 5 geleden gestopt. Zonder begeleiding/medicatie en tegenwoordig alleenwonend. Grote angst om te stoppen omdat ik de ontwenningsversch. vreesde. Dronk toch circa 3 flessen wijn per dag...

 

 De eerste 24 uur vielen me mee. Daarna veel zweten/trillen/slecht slapen malaise. Maar zeker wel te doen hoor... Maar zal per persoon verschillen. Ik ben nog maar 29 dus vrij jong. Misschien helpt dat.

 

Het gaat nu eigenlijk heel goed. Nog steeds droog! Wel slecht slapen nog. Vooral inslapen...  Allerlei gedachten/piekeren (beetje dwangmatig zelfde onderwerpen). Is dit herkenbaar voor sommigen?

 

Las op de site van Jellinek dat het ergste na 3 dagen voorbij is. Dat geeft me moed en motivatie om nu door te zetten! 

 

Ga nu maar lekker n rondje fietsen. Mn huis ook op orde (unieke gebeurtenis op een dag als deze:-)

 

ps: heb nog wel een hele aparte droge mond/tong. Is dit voor iemand herkenbaar?

 

Sterkte iedereen! 

bewerkt door jan555
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank jullie!

zal het onthouden gerrit ;)
 

we hebben daar een goed gesprek over gehad. En ook mijn eigen angsten daarin besproken.
en ik vind ook dat hij gelijk in heeft. Om eerst een tijd nuchter te zijn en om het daarna voor te schrijven
met de voorwaarde dat ik in begeleiding blijf. 
Het geeft me naast dat ik voor mezelf wil stoppen ook een streven.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi jan555

 

droge mond herken ik wel.

het helpt wel om iets van een zuurtje of pepermunt in je mond te hebben.
of ijsblokjes alleen weet ik niet zo goed of je daar op zit te wachten met dit weer
fris helpt ook wel maar voor een korte tijd.

succes en sterkte.
veel plezier op de fiets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...