Spring naar bijdragen

Zondag 19 oktober


jowan

Aanbevolen berichten

Roberto..14de dag...mooi man

Begin is er

Focus op waar je op wil focussen...ADB worden

Zelf ken ik dat ook...sloten koffie drinken...snaaien

Het compenseren

Dronk in begin heel veel alcoholvrij

Het werd na mate steeds minder.

1 per dag moest ik hebben anders klopte het niet...was mijn dag niet compleet

Afgelopen jaar steeds vaker aan de fruit alcoholvrij...

Nu pas....gaat eigenlijk best vanzelf pak ik sinas..1 blikje einde dag.

Rare is ..kan een fles sinas neerzetten....maakt mijn dag niet compleet

Maar dat blikje met sinas doet het hem...

Raar hoe het hoofd onbewust overal mee bezig is....terwijl ik eigenlijk al weet dat het niks toevoegd

Ik heb weleens geforceerd om te stoppen met blikjes drinken

Was ik niet blij mee...werd ik niet blij van

Dus ja en zo ging het ook met koffie....van sloten koffie naar 4 bakken en ook nog nee kunnen zeggen

Omdat het niet meer smaakt

Niks hoeft tegelijk....adb is het belangrijkste

Adb is ook gewenning...en gewenning heeft tijd nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei en Huttula,

 

Overstappen van koffie naar thee is denk ik niet zo moeilijk.

Ik drink ik wel af en toe een glas water.

 

Stoppen met roken is veel moeilijker.

Ik ben nog maar net gestopt met alcohol.

De librium moet ik nog verder afbouwen.

 

Niet alles tegelijk doen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huttula,

 

Hoe heb jij die librium (hoeveel / hoelang) afgebouwd?

 

Ik was van plan het deze 2e week af te bouwen, morgen te stoppen, maar heb het iets veranderd / verlengd.

Dag 0 : 2 x 25 mg extra om te beginnen (i.p.v. de 1e dag 5 x)

Eerste week 3 x 25 mg per dag (i.p.v. 4 x)

Tweede week: 2 x 25 mg per dag (i.p.v. 1 x)

Derde week: 1 x 25 mg 's morgens

Vierde week: stoppen of halveren?

 

Het afbouwschema van de KNMP is:

Week 1 100%

Week 2 75%

Week 3 50%

Week 4 25%

week 5 12,5 %

Week 6 0%

 

Dit schema gaat uit van (langdurig) librium gebruik voor het afbouwschema.

En van omzetting van librium / chloordiazepoxide in hoeveelheden diazepam.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

net terug van een week vakantie, droog gehouden, ondanks veel verleidingen (met opvallend weinig moeite weerstaan). MijnGerrit voorspelde het al: het wordt steeds makkelijker. Toch heb ik nog geen dag zonder een 'craving-moment' gehad - hoewel steeds minder met de angst dat ik ook zou bezwijken. Nu de komende week voorbereiden. Een hele overgang - ben inmiddels 'vet relaxed' en uitgeslapen en heb totaal geen zin in de gekte van NL tussen 9 en 5, de hele dag achter een worst aanrennen en maar doen alsof je hem ooit grijpen kan... Waar zijn de vervroegde pensioenen als je ze nodig hebt? Ik weet nog van collega's die er met 57 jaar en 6 maanden met 90% salaris uitgingen... Sorry - eind jaren 80 - komt nooit meer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gypsy en Blondie,

 

Ik overweeg om dat schema van de knmp te volgen.

Maar dat is in eerste instantie bedoeld voor verslaving aan benzodiazepinen, dat geldt niet voor mij.

Dan zat ik wel op het benzoforum.

Volgens hun schema moet je eerst overschakelen naar diazepam en dat in 6 of 12 weken afbouwen.

 

Als hulpmiddel bij het stoppen met alcohol moet je librium / chloordiazepoxide) zo kort mogelijk gebruiken.

 

Op internet staat dit:

Er wordt, als iemand start met chloordiazepoxide te gebruiken, meestal een schema opgesteld, waarmee iemand binnen 2 weken gestopt is met het gebruik van chloordiazepoxide. Als het langer wordt gebruikt, kan ook de medicatie verslavend werken.[1] Meestal schrijven artsen standaard drie maal daags 25 mg voor, voor 10 dagen (precies 1 verpakking). Om de verschijnselen voor te zijn kan men de eerste dag 2 dragees innemen voordat de verschijnselen begonnen zijn om vervolgens daarna over te gaan op de voorgeschreven dosis van 3x daags 1 dragee (de eerste dag worden dan 5 dragees genomen).

Na ongeveer een week kan 1 dragee, in de ochtend ingenomen.

 

In de bijsluiter staat niets over afbouwen.

 

Mijn huisarts heeft mij de maximaal toegestane dosis voorgeschreven (60 x 25 mg voor 15 dagen).

We hebben het niet over afbouwen gehad.

Het is niet de bedoeling om een herhaalrecept te krijgen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Akelei

en alle anderen natuurlijk

 

 

Velen schrijven over wind en regen..................vandaag Autotron Rosmalen: BIKINI VERGETEN  ;)

de hele dag zon, boven de 20 graden , fantastisch zomerweer

 

eenmaal thuis................... precies op tijd de brommer in de garage, wát een bui en wat een geluk hadden wij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Monster,

 

Mooie dag heb je gehad dan! En net op tijd thuis is echt boffen.

Ik ben vanmiddag nog een uurtje weg geweest. Een weggetje met mooie bochten was afgezet, nou ja!

 

Walrus terug van een goede vakantie qua niet drinken; verder ook geslaagd mag ik hopen?

Gaat je werk je triggeren volgende week? Ik hoop het niet. Jammer dat je misschien niet zo'n zin meer hebt in werken. Hoelang moet je dan nog ongeveer? Een jaar of 10?

 

Eten staat op hier: aardappels, ballen gehakt, tuinbonen, peertjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Walrus terug van een goede vakantie qua niet drinken; verder ook geslaagd mag ik hopen?

Gaat je werk je triggeren volgende week? Ik hoop het niet. Jammer dat je misschien niet zo'n zin meer hebt in werken. Hoelang moet je dan nog ongeveer? Een jaar of 10?

 

Ik ben zo'n zzp-er MijnGerrit. Zeurpiet Zonder Pensioen betekent dat geloof ik. In mijn geval niet 100% waar want ik heb een klein pensioen opgebouwd toen ik nog loonslaaf was. Maar ik zal doorgaan tot ik wartaal uitsla (die door anderen wordt opgemerkt dan, want soms denk ik nu al wel eens: waar slaat het allemaal op - wat ik uitkraam) of tot ik echt iets vervelends krijg...

Nog een jaar of 8 al met al, denk ik. 

Moest wel denken aan iemand (Monster?) die helemaal aan het begin toen ik hier kwam kijken opmerkte dat velen van ons een aardige doorzonwoning door het keelgat gekieperd hebben... Ik dacht: kijk: daar heb je dat beroemde pensioengat dus. Als ik niet goed slaap reken ik niet alleen uit wat ik de afgelopen maand (en een half) heb uitgespaard, maar ook wat voor pensioen-spaarrekening ik had kunnen...

Maar niet getreurd hoor: ik ben blij dat ik sta waar ik sta. En ik ga voor meer. Meer helderheid.

Eet smakelijk trouwens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei,

 

Ik weet zelf niet hoe het met mijn ontwenningsverschijnselen (van alcohol) zit.

Daarvoor slik ik die librium.

Ik heb geen idee wat er gebeurd als ik stop.

Je hebt gelijk, dat kan voor iedereen anders zijn.

Mijn huisarts kan mij dat ook niet vertellen.

 

In zijn algemeenheid voel ik mij stukken beter dan 2 weken geleden.

Heb wat last van mijn voeten, maar dat kan ook door roken komen.

Heb gesuis / beetje druk in mijn hoofd, daarvoor heb ik een afspraak met een KNO-arts.

Zit nog teveel achter het beeldscherm.

Drink teveel koffie.

Ben nu aan de groene muntthee.

 

Soms rustig, soms onrustige buien, trek.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartstikke goed Wallie, en ja het wordt iedere keer weer wat makkelijker.

 

Poeh hier zijn we eindelijk klaar met het uitgraven van het terras. Eerst een laag zand eruit, toen een laag grond en toen het zand er weer in. Maar nu kan er nog een laag zand op en daarna een laag beton. Maar dit is nu klaar, zaaaaalig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...