Spring naar bijdragen

maandag 13 oktober


jowan

Aanbevolen berichten

Vandaag dag 8.

Vannacht 10 uur geslapen, wel weer redelijk snel en diep.

Vanaf vandaag de librium proberen af te bouwen, volgens plan.

 

Dagpact


jowan
Blondie
Agnieta
Albert
Yogajuf
Kaboutertje

Meedoen

Ietje

Wimmelt

Roberto

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaboutertje, is Apie ook beter nu? Dan kan die ook mooi mee naar huis. Mooie verhalen en een creatief clowntje heb je.

 

Ik woon niet in het noorden, maar voor die 4 mijl heb ik het reisje wel over. Het lijkt me echt leuk, dus ik hoor wel over de vorderingen.

Zoals jullie weten hebben Vlieg en ik een loopje samen gedaan en dat was voor herhaling vatbaar; gaan we ook doen trouwens.

 

Nu weer aan het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jopie, hoop dat het inmiddels wat beter in je hoofd zit, al heb ik niet alles gelezen. Ik zal na afloop wel gezonde vegetarisch gerecht koken, Wel ervaring mee.

 

Je hebt ook bedrijvenloop met voorrang bij inschrijving, zie je het al voor je, shirts met adb op borst haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plantsoenloop doe ik graag met je mee Suiker, op 1 november.

Ik heb net even gekeken: lopen we dan bij de recreanten of de wedstrijdlopers? Recreanten lijkt me?

Ik hoor het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jopie, hoop dat het inmiddels wat beter in je hoofd zit, al heb ik niet alles gelezen. Ik zal na afloop wel gezonde vegetarisch gerecht koken, Wel ervaring mee.

 

Je hebt ook bedrijvenloop met voorrang bij inschrijving, zie je het al voor je, shirts met adb op borst haha

 

Als Tactus dat zou doen en er ook medewerkers zouden lopen, wat maakt het dan uit wat er op het shirt staat? Denk maar aan de film 'One flew over the Cuckoo's Nest", waar Jack Nicholson een boottochtje organiseert! Grandioze grap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet al wil ik je niet onderschatten MijnGerrit dat jij aan wedstrijdloop mee doet. Binnen 9 minuten?

 

Ik ben blij als Sowhat kan juichen als ik over finish komt,

 Als je het echt van plan bent, dan schrijf ik me vandaag in voor de recreanten Suiker en dan lopen we gewoon samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar log ik even voor in, 4 mijl volgend jaar....JJJJAAAAAA, zal ik goed voor moeten trainen dus de recreantenloop zal 1 november wel niet worden maar als Sugar en MG meedoen, gaan Kabouter en ik en Wimmelt? en..?????? juichen, soort ienimienie meeting....

Laat maar horen mensen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een terugval betekend voor mij, dat ik dagen aan de alcohol zit, een uitglijder betekend voor mij, dat ik weer heb gedronken, maar de

volgende dag meteen de draad weer op kan pakken...

 

Dat denk ik ook maar als ik vaker dan 4x per jaar een uitglijder heb zit ik toch gewoon in een terugval. Een uitglijder is voor mij het begin van een terugval omdat ik dan denk dat ik voor mezelf heb aangetoond dat ik het bij 1x kan houden. Dat betekend vaak dat er nog heel veel 1 keren komen.

Eem uitglijder is voor mij op een terras een kop koffie geserveerd krijgen met zo'n klein glaasje slagroom waarin, als je onderaan komt, een of ander likeur blijkt te zitten.

Nietsvermoedend alcohol binnen krijgen, maar als ik goed opgelet zou hebben.....

Een fles aan de mond zetten is voor mij dus duidelijk geen uitglijder maar een terugval, want die moet ik eerst kopen en is dus gepland.

 

Maar het verschil maakt me eigenlijk niets uit: alcohol is een no-go voor mij omdat ik er nou eenmaal niet tegen kan. En ik heb besloten dat ik het niet meer wil, dus ga ik er ook niet mee flirten door bijvoorbeeld een alcoholvrij biertje te nemen. Gewoon uitbannen en niets wat erop lijkt, een ander, nieuw leven. Daarin is voor alcohol geen plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hardlopen
Al lezende door het forum merk ik dat er flink wat hardlopers onder ons zijn. Dat doet me deugt. Ik loop zelf ook al ruim 30 jaar en heb het zelfs geschopt tot de marathon van New York en Berlijn. Daarnaast nog een stuk of 20 halve marathons en een veelvoud aan wedstrijdjes van 10-16 km. En dat allemaal terwijl ik ook dronk. In mijn marathon periode is er een hechte vriendengroep ontstaan van ca 100 lopers die met elkaar van wedstrijd naar wedstrijd toe trainden. Ook in deze groep heeft drank altijd een belangrijke rol gespeelt. Het hield niet op met hardlopen, maar er werden ook allerlei evenementen georganiseerd waarbij de fles altijd rijkelijk aanwezig was. Nooit geweten dat hardlopers zoveel kunnen zuipen. Sterker nog, we werden getraind door een ex profatleet die ons vertelde dat hij de avond voor wedstrijden altijd een paar flesjes bier dronk. Hij dronk ook door de week elke avond, behalve op maandag. Dat klonk mij natuurlijk als muziek in de oren.
In Frankrijk bestaat er zelfs een wijnmarathon, ‘le marathon du medoc”. Deze wordt sinds 1992 gelopen, en bij de drinkposten wordt wijn geserveerd. Er worden zelfs hele goede tijden gelopen (2:19 uur0.
Voor mij is gebleken dat hardlopen en drinken niet samen gaan. Twee tot drie flesjes bier redde ik sowieso niet, eerder een fles wijn, en dat doet je conditie geen goed.  Daarnaast heb je minder tijd om te lopen, en ook de zin om te gaan neemt af naarmate je je minder fit voelt. Dus, voor mij maar gewoon een lekker energiedrankje mee in de bidon en ’s avonds een colaatje. Vanmorgen samen met mijn ega een heerlijk rondje gelopen en zo fit als een hoentje onder de douche vandaan. Ik heb zin in het volgende loopje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...