Spring naar bijdragen

Dinsdag 30 september 2014


plof

Aanbevolen berichten

Goede middag allen,

 

Net mijn 3e toets afgerond, voor het medicatiecertificaat

Nu nog een werkstuk maken.

Van 2 clienten minimaal, 4 soorten medicijnen uitwerken, en het hoe en waarom omschrijven.

Dan uploaden ,bestand kiezen????

Eerst maar eens iets op papier uitwerken, dan hulptroepen voor het uploaden inschakelen

Morgen vragen, of collega's me willen helpen, met die medicatie.

 

Pffff, wordt daar alweer zo zenuwachtig van, dat de trek in...weer vreselijk is.

Ga eerst maar eens een flink stuk lopen, en veel water drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sta tegenwoordig steeds weer ingelogd ook al heb ik me toch echt uitgelogd, ach, tis wel zo makkelijk!

Dat van dat gewicht,Weegschaal, controle houden is wel een ' dingetje' inderdaad. Ik probeer idd ook maar steeds te bedenken dat gezondheid voorop staat en niet schoonheid en wat is dat nu eigenlijk? Als alles erop en eraan zit en het doet het ook nog dan mogen we blij zijn. Dat neemt niet weg dat je verdrietig kan worden van overgewicht, of meer van de gedachten die dat bij jezelf oproept. Gevoelens van minderwaardig zijn?! Mijn man vindt het ook mooier wanneer ik slanker ben maar een chagrijnige vrouw wordt hij ook niet blij van. Dus heb ik hem op een dag vriendelijk verzocht niets meer over mijn gewicht te zeggen omdat ik daar erg onzeker van wordt en dat het zeker niet helpt om af te vallen! En dat heeft echt geholpen!

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, flink stuk gelopen.

Bloemen gekocht, om mezelf een beetje blij te maken.

 

Als ik jullie zo lees, kan ik me er bijna niets bij voorstellen.

Vreselijk, lijkt me dat, de hele dag niet eten.

Kan zooo genieten van eten. :)

 

eet dan ook heel regelmatig, met op tijd een tussendoortje.

wel allemaal gezond hoor, over het algemeen dan.

 

Ploffie,

Geen geld om te eten??

Je kan toch wel een goedkoop brood kopen.

Beetje leverpastei,smeerkaas,jam.

Allemaal niet duur toch?

Voedselbank, misschien ook een optie?

 

Kate,

Lekker he, weer licht in huis.

Stoer hoor, dat je dat zelf allemaal doet.

Krijg je ook nog spierballen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg. Heb je je suiker al eens laten meten? Als je pancreas goed is mag eigenlijk een suikerdip niet voorkomen.

Daarnaast is het heel belangrijk om op tijd en dezelfde tijden te eten. Zorg ervoor dat de maaltijden ook langzame suikers bevatten. Hou je ook aan hetzelfde eetpatroon. Eet driemaal per dag een gezonde maaltijd en probeer tussendoortjes tot een minimaal te beperken.

 

Drink je nog, klopt dat of heb ik het verkeerd gelezen?

bewerkt door Jozefje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg.

Wat ik weet uit eigen ervaring is, dat wanneer je lichaam uit balans is en over een langere periode niet voldoende voeding heeft gekregen, het lichaam dit wel laat merken.

Jaren geleden heb ik een burnout gehad en een paar maanden slecht gegeten. Na de burnout vroeg mijn lichaam zo vaak om voeding dat ik bijna bij de plaatselijke frietboer de automaten van de muur vrat.

Nu mijn lichaam weer in balans is eet ik 3x per dag, tussendoor geen trek en mijn gewicht blijft al heel lang hetzelfde.

 

Op dit forum is niet de burnout het probleem maar de alcohol. Bij sociaal drinken kan een enkel glaasje juist een lekkere trek veroorzaken.

Bij teveel alcohol gaat de eetlust achteruit. Wanneer we langdurig teveel alcohol nuttigen gaat niet alleen de eetlust achteruit maar kan deze zelfs helemaal verdwijnen. Gevolg dat er ernstige tekorten aan belangrijke voedingsstoffen gaan ontstaan. Dit samen met de alcohol is de afbraak en tekorten aan vitaminen en mineralen compleet met alle gevolgen van dien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...