Spring naar bijdragen

maandag 29 september


blondie6173

Aanbevolen berichten

Hier rauwe andijviestampot met Zwitserse strooikaas en twee bieflapjes met heerlijke jus :P

 

Goh ik ben echt moe zeg. Al dagen. Ik word zo moe van iedere dag weer te moeten poetsen. Al maanden lang ben ik bezig met rotzooi opruimen. Het terras is er niet meer dus ligt er zand en omdat mijn hondjes toch willen ravotten buiten moet de deur open blijven. Het gevolg overal zandpootjes op de vloer. Pfffttttt ik word er zo moe van, echt. Zal blij zijn als alles klaar is hoor, heb er een beetje heel erg genoeg van. s' Ochtends sta ik met goeie moed op en denk, "vandaag er weer flink tegenaan" maar na een uurtje heb ik het eigenlijk wel helemaal gehad. Toch moet het schoon blijven hier dus ga ik tegen mijn zin in aan de gang. Das nie goe voor mij want daar word ik een beetje deprie van. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Fruitje, ja sommige mensen knippen ze zelf maar ik doe het zelf nooit. Die nageltjes hebben ze nodig om grip te hebben. Komt ze wel buiten? Want dan slijpt het er vanzelf af. Maar anders kun je het zelf ook doen met een nagelschaartje. Je neemt het pootje tussen je vingers en duwt zachtjes op een teentje dan komt het nageltje eruit. Je kan dan het puntje eraf knippen. Heel veel mensen doen het, maar de dierenarts of een trimsalon hebben het zo gedaan voor je. Maar ikzelf zou het lekker zo laten hoor. Als je een krabpaal hebt zijn ze zo weer scherp en hoor je ze weer lopen.

Aan de bank of krabpaal krabben doen ze om de nageltjes scherper te krijgen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat de kat betreft. Als ze tikken kun je ze of zelf knippen of even naar de dierenarts. Ik ga altijd naar de dierenarts. Als ik het doe heeft de kat nog lange nagels en zit ik op de eerste hulp. Een goed lange krabpaal, 1 die langer is dan de lengte van de kat kan goed helpen voor de nageltjes van de voorpootjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Fruitje das nog niet helemaal duidelijk, a.s. zondag zouden we gaan beginnen om het zand eruit te scheppen (heb al wat gedaan) maar ik heb zondag dienst dus hoop ik dat het maandag ook kan. Tja en dan moet er beton gestort worden. En dan is het wachten op het volgende voorjaar zodat de tegels gelegd kunnen worden. Maar binnen is het op nieuwe deuren en kozijnen, klaar. Gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk om de hele draad te lezen en de herkenning (we hebben twee lichtingen katten gehad, beide generaties leefden ong 18 jaar - kejje nagaan hoe oud ik ben - maar van die nageltjes weet ik nog maar al te goed; en ik at vandaag voor het eerst sinds mensenheugenis andijviestamppot)

 

verder levert internet twee verklaringen voor mijn sterretjes/lichtjes (1) migraine en (2) te lage suikerspiegel. migraine heb ik niet, goddank. Vervolgens uitgerekend hoeveel suiker ik minder naar binnen hengst sinds ruim 3 weken, en bingo. Toch partner beloofd de dokter op te zoeken. 

 

andere opmerking en wie weet moet ik elders zoeken, maar dan weet iemand van jullie dat vast wel: ik had het gisteren (of zo) over hoe ik er bijna per ongeluk mee ophield (adb) en herinnerde me hoe ik er ook bijna per ongeluk in gerommeld ben, in de drank. Is er een site of zo waar mensen vertellen hoe het bij ze begon? Ben ik best benieuwd naar. Niet naar hoe erg en hoe veel en de drama's - maar hoe we 'hooked' raakten. Ben er in elk geval zelf mee bezig. (Eerste herinnering: ik moest vaak kolen scheppen voor mijn oma - op zolder, vier hoog - en dan de kolenkitten mee naar beneden - een hoog. Ik zal dertien geweest zijn toen ze zei dat ik nu oud genoeg was voor een Stuyvesant en een Oud Bruin). Those were the days. 

bewerkt door walrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

android en windows heb ik vele jaren gebruikt. Was 1 van de eerste met een draagbare mobiele telefoon, schat half jaren '90 en ook de eerste computer uit die tijd. Een 8086 processor. 2 jaar geleden werd ik helemaal doodziek van al die updates. Ben overgestapt op apple, wat een verademing. Het werkt altijd.

Katten heb ik al vanaf de jaren '70. Iedere kat heeft zijn eigen karakter en ze zijn me allemaal lief.

Wat suiker betreft, als je te laag zit ga je wat slechter zien. je gaat wat honger krijgen, zweten en bibberen. Hartkloppingen en wat zenuwachtig. Als je de suiker dan meet zit je onder de 4.

Vroeger kon niets kwaad. Ik rookte al vroeg. Ben er nu bijna 15 jaar vanaf. Mijn eerste pilsje nam ik toen ik 20 was.

We deden vroeger wel gekkere dingen. 's zomers had je veel muggen op de slaapkamer. Je spoot dan eerst de kamer vol met DDT en ging er dan in slapen. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Volgens mij begon het toen dáár. De eerste echte trek nog jaren voordat ik mijn eerste slok alcohol zou drinken.

 

 

 

Dus dat kan ook: al trek hebben voor je weet dat het bestaat. Ik lees hier allemaal nieuwe dingen. Droogdrinken vond ik ook al een vondst. Maar ik snap het allemaal intuïtief wel. Ik ben op een punt aangekomen dat ik niet alleen óf aan mijn afhankelijkheid toegeef óf er zo hard mogelijk vandaan ren en daarbij al of niet in therapie ben. Ik ben nu vooral nieuwsgierig.

 

Nog even een grapje, komt door de DDT van Jozef. Professor staat voor de eerstejaars studenten geneeskunde met twee glazen doorzichtige vloeistof. In ene glas pure alcohol, in andere glas water. Hij wil zijn studenten voor eens en voor al duidelijk maken hoe gevaarlijk alcohol is. In beide glazen laat hij een regenwurm vallen. Die in het water zwemt vrolijk rond. Die in de pure alcohol lost na korte tijd gewoon op. 'Wat leren we hiervan, dames en heren?" 

Een lolbroek steekt zijn hand op: "Als je veel zuipt krijg je nooit wurmen!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...