Spring naar bijdragen

Aangenaam kennis te maken allemaal


Emjee

Aanbevolen berichten

Welkom.

 

Stevig verhaal. Wat leer je hier uit? Dat is dat drugs, roken en alcohol alleen maar negativiteit opleveren.

Ik begrijp uit je verhaal dat je nu nog alleen een probleem met drank heb.

Je schrijf dat je weer nuttig en positief voor de maatschappij wilt zijn. Dat is toch heel goed mogelijk?

De leeftijd is begin 40, nog een jonge hond. Ga hulp zoeken voor je alcohol en je angsten etc.

Stop met dat gezuip. Als de mensen zien dat het je is gelukt om al je verslavingen aan de kant te gooien zullen ze zeggen, op die vent kun je bouwen, die heeft een kracht. Al zijn verslavingen de baas en sta weer zelfverzekerd en met goede moed in het leven. Is dat nu niet positief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan.

Het is jou leven en jij bepaal.

Mijn advies, doe alles in stapjes. Ga naar je huisarts en vraag om hulp om te stoppen met de drank. Als je met die hulp met de drank weet te stoppen ga je eerst een hele tijd het rustig aan doen en leuke dingen die je altijd graag  had willen doen. Je komt dan weer tot jezelf. Goed en gezond eten en sporten deed je al. Kom eerst helemaal op krachten. Is dat gelukt dan is de volgende stap therapie en dan heb je genoeg kracht op dit aan te kunnen.

Maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen.

Ik heb ook genoeg meegemaakt in de jaren dat ik op aarde ben, ook al in mijn jeugd. Wat mij heel erg geholpen heeft is, dat ik er een vette streep onder heb gezet. Ik kan het toch niet meer veranderen. Geweest is geweest. Ik kijk nu vooruit en dat geeft enorm veel rust.

Aan jou de keus.

Doe je voordeel ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik had gisteren al wat info over mezelf geschreven bij het onderdeel "wie is wie". Maar na het eens teruggelezen te hebben
stond er teveel persoonlijke en niet relevante informatie in. Daarom is dat bericht even verwijderd.

Vanmorgen kreeg ik een persoonlijk berichtje van Jozefje of alles wel goed ging omdat het bericht plotseling verwijderd was.
Hartverwarmend en nogmaals bedankt daarvoor. Denk dat ik zonder je berichtje het forum had gelaten voor wat het is en nooit

meer gereageerd had om heel eerlijk te zijn...


Maar goed, even kort over wie en wat:
Ik ben een man van begin 40 uit de omgeving van Almelo en worstel al een jaar of 15 met verslavingen. Als de ene verslaving onder controle was
werd het middel weer vervangen door een ander. En op het moment is het middel dus alcohol.

Na therapie is gebleken dat ik vooral drink om (sociale)angsten te verdringen, conflictsituaties uit de weg te gaan en de eenzaamheid tegen te gaan.

laatst weer een tijdje gestopt, maar weer begonnen omdat de dagen eindeloos lang leken te duren en de angst toesloeg.
's Avonds maak ik lijstjes van dingen die ik wil veranderen of wil ondernemen. Als het ochtend is zoek ik excuses en blijf dingen uitstellen.

Rond het middaguur begin ik met drinken en heb dan iets van "zo, ik ben dronken en kan vandaag toch niets meer doen. Morgen begin ik echt".
En dit blijft zich maar herhalen. Dit speelt nu al anderhalf jaar lang. Ik leef als een kluizenaar en heb geen sociale contacten. Woon ook vrij afgelegen in het buitengebied,

dus ook lastig om daar mensen te ontmoeten.

Tot zover de situatie en het negatieve gedoe. Ik wil weer in beweging komen, die ***** drank laten staan en weer wat nuttigs en leuks
in het leven gaan doen. Hopelijk kan dit forum daar een beetje bij helpen.

Mijn doel is om rond kerst en oud & nieuw zo sterk in mijn schoenen te staan dat ik deze zonder depressies en toestanden doorkom. Want dat is altijd de moeilijkste tijd geweest tot nu toe.

 

Hartelijke groet en succes allemaal, :)


Maarten.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Emjee

fijn dat je jezelf en ons een 2e kans geeft.

Het is zoveel fijner met maatjes

samen, aan je verslaving te werken en we

weten hier wel ongeveer wat je doormaakt.

Voor jou fijn te weten dat je steun kunt ervaren, zoals

je door Jozefje al merkte.

Het kan MJ , ik ben al ruim 5 jaar zonder drank,

mede dankzij dit forum. Succes voor jou op jouw weg!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Lady Jane,

En het geeft inderdaad steun dit forum. Fijn dat er mensen zoals Jozefje en jij zijn die persoonlijk reageren.
Dat geeft een gevoel dat ik er niet helemaal alleen voor sta. Ben ook de verhalen van anderen aan t lezen
en er is zoveel herkenbaar. Blij dat ik niet afgehaakt ben deze keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jozefje, en terecht :)

 

@ MijnGerrit, bedankt voor je warme welkom. Zal komende tijd meer gaan schrijven, maar op het ogenblik ben ik een beetje uitgeput. Eerst die zooi maar eens uit het systeem zien te werken en dan verder kijken.. Tot zover voelt het heel goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmiddag ervaren hoe leuk het is om nuchter te zijn. Vlak bij mij is een aardig natuurgebied. Hier mag je vrij wandelen en ook met honden. Honden mogen er ook loslopen. De paden in dit gebied zijn zelf door de wandelaars gemaakt, dus je gaat kris kras door dit gebied, langs water, bomen en kleine stukjes gras. Je kunt er heerlijk dwalen.

Vanmiddag ben ik daar even gaan wandelen. Nu is het zo dat mensen met honden die veel ruimte nodig hebben ze daar laten rennen. Ik liep langs een rij bomen en ik zag een man en een vrouw lopen. Deze man liep in een pak en zij op pumps met een hele wijde rok. Mijn gedachten waren, die willen wat. Het lijkt wel een baas met zijn secretaresse. Ze liepen over de paden en kwamen bij een paar bomen met een stukje gras. Hij keek erg in het rond of er wat te zien was en ze doken beide naar beneden en waren uit het zicht. Naast mij lag een stronk van een boom en ik dacht, jozefje ga even lekker zitten want binnen een half uur gaat de voorstelling beginnen. Ik weet dat in het begin van de middag de plaatselijke hondenuitlaatservice daar de honden laat rennen. Een klein kwartiertje later hoorde ik schuin achter mij de deur van een auto. Ik zag tussen de bomen door een volvo station staan en een vrouw deed de klep achter open en daar kwamen 5 jachthonden uit. De vrouw ging lopen en de honden trokken een sprintje zonder te blaffen. Door het hoge gras en bomen kon ik de honden niet goed volgen. Een paar minuten later begonnen ze te blaffen en zag ik die man omhoog komen met de broek op de enkels en die vrouw kwam omhoog met de rok onder de oksels. De eigenaresse van die honden heeft me staan te lachen, was bang dat ze er in zou blijven. Dit zijn van die momenten dat je zo kunt genieten van het nuchter zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...