Spring naar bijdragen

De knop moet om - aangenaam allen


Tomi75

Aanbevolen berichten

Thanks Skip.

Ik schrik er inderdaad AF EN TOE van, als ik denk aan de supermarkt, of in een situatie beland dat ik opeens cash geld heb of ga krijgen,
bijvoorbeeld van een Marktplaats verkoop. Ik schrik dan van die duivel die ergens nog zit en zegt: "Kom dan, gewoon nog een keer, ons geheimpje, het was toch lekker?"
Ga weg!!!

Gewoon overheen stappen, lukt me tot nu toe.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi MGerrit,

Het gaat vrij goed, veel minder drankzucht, gisteren uit eten geweest met collega's, dat ging goed, in het begin wel even slikken, maar gewoon lekkere frisjes gekozen.

Inmiddels begonnen met de online cursus, daarnaast gesprekken met bedrijfsarts en vandaag maatschappelijk werker, allemaal prima.

Ik voel me nog snel moe, heeft te maken met herstel van burn-out en het feit dat ik mijn "gevoel" niet meer verdoof  ; )

Bedankt voor je mail!  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Serieuze terugval helaas, een paar dagen achter elkaar gedronken, ik voelde me goed, nu zwaar beroerd, en verdrietig en in paniek

Vreselijke nacht gehad en vanochtend wederom besloten dat ik hiermee moet kappen, wat heb ik hieraan

Volgende week begin ik weer met werken, de stress daarover hielp niet mee, maar daar had best mee geleefd kunnen worden,
dit versterkt alleen het negatieve

Ik wil hier echt mee stoppen, ik ga gewoon door met de cursus en het stoppen, ik moet over deze terugval heen stappen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tomi,

 

Op je snufferd gegaan, nu weer opgekrabbeld. Knietjes afvegen en doorgaan, lees je hier ook wel eens. Je wilt niet weten hoe vaak ik onderuit ben gegaan de afgelopen jaren.

Dus: goed voornemen en veel succes.

 

Als je voor jezelf kunt vaststellen, waar en waarom het verkeerd is gegaan, dan heb je er misschien nog iets aan. Dan zou je kunnen kijken, of je eeen risicovolle situatie, gebeurtenis of emotie eerder kunt zien aankomen. Zodat je nog een kans hebt om een list te verzinnen, een alternatief.

 

Hup Tomi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks, ik ga ook gewoon alles op alles zetten

Het gevaar is dat je af en toe gaat denken "het gaat wel weer", "één keertje, de laatste keer", "niemand die het weet"

Als ik alle voordelen van niet drinken in mijn hoofd oplees dan is dat alweer goede motivatie,
voor nu overheerst verdriet en teleurstelling, schuld

Maar ik moet er overheen stappen en positief verder, fijn dat jullie helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"het gaat wel weer", "één keertje, de laatste keer", "niemand die het weet". Jaja, bekend terrein. Ik denk dat we hier met z'n allen zo bladzijden vol kunnen schrijven.

 

Niet te lang bij stilstaan en doorrrrr!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Maak het niet te groot' kreeg ik ook een keer als tip...met name die schuld... die je voelt..niet doen.

 

Opstaan en verder gaan...inderdaad erover heen stappen. Nobody is perfect...velen zijn je voorgegaan en velen zullen je volgen.

Jij volgt je eigen pad en weet waar je naar toe wilt, je hebt je motivatie helder! 

 

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks KT / MG, ik voel me inmiddels iets beter, straks lekker naar bed, vandaag ging het goed

Berichten op het forum helpen ook.

Ik doe nu de online cursus, verder dan doelen stellen en verkregen tips ben ik nog niet,
misschien komt er nog meer of verwacht ik teveel, ik snap ook dat ik zelf aan de bak moet  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de internetcursus hadden de dingen regelmatig echt de tijd nodig om te landen. Je hebt jaren gedronken en bent vast komen te zitten in een bepaald gedrag, drank-gestuurd kun je zeggen. 

Dan vallen niet alle puzzelstukken 1-2-3 op hun plaats. Voor mij was het een kwestie van erg veel aandacht besteden, alles goed dordenken, goed op me in laten werken, teruglezen.

Ik ben nu 8 maanden droog, maar ben nog iedere dag met mijn verslaving bezig. Ik ben hier iedere dag, ga eenmaal per week naar een zelfhulpgroep en kijk nog steeds vooruit naar wat er op mij afkomt. Niet meer zo strikt als in het begin, maar toch.

Wat ik eigenlijk met dit alles probeer te zeggen is: rustig aan, stel je verwachtingen ten aanzien van de cursus niet direct te hoog. Uiteindelijk moet je het zelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me een stuk beter vandaag, op het werk ging het goed, ook een goed gesprek met maatschappelijk werker gehad.

Moeilijke momenten waren er, maar ik wil me gewoon goed blijven voelen, dus doorgaan.

 

Ik MOET niet, ik KAN. Dat kun je op heel veel dingen toepassen. Ik moet niet drinken, ik kan drinken als ik dat wil. Ik wil het niet meer,
maar liet me omver praten door MOETEN.

 

Nu lekker avond en dingen doen waarvan ik geniet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Gerrit bedankt voor je PM. Het gaat goed met me. Aan het herintegreren op het werk, 3 dagen p/w een halve dag, dat is wel vermoeiend, maar het voelt goed.
Ik probeer met structuur te eten en zoveel mogelijk gezond, af en toe schiet ik wel uit, met drop of vlees  ;) . Toch al bijna 8 kilo lichter sinds half augustus.

Na mijn laatste 'drinking run' heb ik niks meer gedronken. Ik hou me voor dat ik me niet meer zo beroerd wil voelen, de laatste kater duurde 3 dagen  :( .
De online cursus helpt me, met stof tot nadenken. Afgelopen weekend bezocht ik een verjaardag en daarna een eredivisie wedstrijd, even lastige momenten.
Ik blijf dan vasthouden aan de voordelen van NIET drinken, en de gedachten aan wat ik nu allemaal WEL doe: genieten van lezen, luieren, goed slapen, spelen met mijn kinderen, muziek.

Het leven is nu veel mooier. Het belangrijkste blijft vastberadenheid vasthouden, dan kun je af en toe wel wankelen, maar val niet! De trekaanvallen gaan weer over.

Het fietsen, met muziek op die me steunt, mindset KILL. Gewoon doorgaan. Boodschappen doe ik samen, lekkere dingen kopen en gezond.

Muziek die mij helpt als het even zwaar is:



Slave to habit, a bottle, a pill-what will you do?
DEMAND INDEPENDENCE!
You're losing your mind and you're losing your will
Is that really you?
"Hey I'm just growing up, I'm just having fun"
You're just on the run
You reach for excuses, but there are none
Should've never begun


:D 

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Gevallen, opgestaan, knietjes afvegen en doorgaan. Hup!

Probeer voor jezelf goed vast te stellen, wat er nu is gebeurd. Aanleiding, reden, situatie ...

Dan kun je een volgend lastig moment misschien voorspellen en vooraf je actieplan klaar hebben liggen.

 

Ik weet niet wat jij doet om scherp te blijven. Als ik niet dagelijks aan dit onderdeel van mezelf "werk" dan ben ik bang dat ik ook terig zal vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks guys--

Ja idd een flinke terugval. Ik werd geveld door de griep, er viel een leegte in tijd zonder structuur / ritme,
dat is een valkuil voor mij

Ik heb wel steun aan de gevolgde cursus, blijf stilstaan bij de nadelen van dit destructieve gedrag

Hier lezen en schrijven helpt ook

Ik wil positief verder, dus vooruit 'things will get better', weer keihard richting de zon
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook als er hier en daar een bui valt Tomi

kun je dat nuchter aan. Als je alleen op zon rekent

ben je niet erg realistisch helaas. het leven is niet enkel positief of eerlijk.

Hoe langer je nuchter blijft, hoe beter je dit leven aan kunt

in al haar facetten.

ups en downs horen daarbij. gelukkig maar denk ik soms, en soms denk ik

dat ik toch liever zonder de downs verder zou willen. Maar ja.... ;) da ken nie he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...