Spring naar bijdragen

woensdag 10 september

blondie6173

Aanbevolen berichten

Wijfie ..begin eens met het makkelijkste

Koor opzeggen

Vertel ze wat het koor met je doet...dat je naar jezelf moet luisteren

Dat het een moeilijke beslissing is...maar wel achter deze beslissing staat

Je zult zien dat de volgende makkelijker worden

Beslissingen maak je niet zomaar..daar is echt wel overnagedacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Fruit dat zijn (en daar hebben ze een speciaal woord voor ik geloof verborgen gebreken. Maar daar zijn ook regels voor voor de verkoper van het huis. En daar is hij nog verantwoordelijk voor ook al heb je het huis gekocht en woon je er in. Maar dan moet er ook van de prijs af. ;)

En wat zijn de risico's van een verrotte fundering hé? Misschien dondert het huis van ellende in elkaar. En het grondwater zal er ook doorheen trekken met alle gevolgen van dien. Poeh dat wordt niet makkelijk kerel. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie tijdens de meeting in A. dam vorig jaar kwam je mij over als iemand die als maar probeerde zich aan te passen aan anderen. Iemand die weinig van zichzelf durfde te laten zien. Erg terughoudend was en als iemand iets zei, je niet jouw mening durfde te geven. Ik kon er niet achter komen wat er nu in jou omging, dus bleef er een afstand.

Dat was ook hier toen je was blijven slapen. Een eigen inbreng of een gesprek starten lukte je niet, had ik het gevoel.

Geen kritiek hoor gewoon een constatering. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn best blijven doen, verlamt me.

Mijn best blijven doen, kost mij heel veel energie

Dit loslaten geeft ruimte, waardoor ik weer kan voelen wat ik nodig heb.

Als ik mijn best niet meer doe dan gaat het weer stromen, geen stroperigheid meer.

Ik ben goed zoals ik ben, ik hoef niets te bewijzen. Niet aan mezelf en niet aan anderen.

Dit inzicht kreeg ik tijdens en na de schildercursus.

Dit geeft mij lucht en ik kan weer ademen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Fruitvlieg, een WIN WIN situatie dus met ook nog eens plezier in het spel zelf. ;)

Agnieta, als je nog niet aan de bril wil, kan je je scherm ook nog op vergroten zetten hè! Wel even met een vergrootglas dan die optie zoeken. :P

Wijfie,

Volgens mij ben je best wel assertief als je in de groep gewoon durft te zeggen dat je ze hard vind zingen en je daardoor hard moet spelen en last van van alles krijgt.

Lijkt er meer op dat de andere je niet willen horen.

Het kan door dat harde zingen komen natuurlijk, dat ze je niet horen. Dan is mijn advies harder roepen....

Maar als ze je punten niet willen horen. Kun je natuurlijk per brief gewoon je "ontslag" indienen. Kunnen ze lezen waarom en jij hoeft je niet steeds opnieuw te verantwoorden.

En..... dan kun je met een gerust hart wegblijven want je hebt het netjes opgezegd en helemaal positief je bent ervan af en hoeft niet meer tegen je zin in te gaan.

Volgens mij krijg je daar een beetje lucht van. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had vandaag weer een afspraak met mijn begeleidster voor werk, hartstikke tof mens en volgens mij is ze erg goed in haar werk.

Nou heeft ze alleen 1 nadeel, ze stinkt wat uit haar mond. Hoeft op zich geen probleem te zijn, waarschijnlijk stink ik net zo hard uit mijn eigen mond. Maar uiteindelijk gaat dat me tijdens het gesprek wat afleiden.

Begint met een stemmetje in mijn hoofd dat zegt: "Pfff, stink ik nu zo geweldig uit mijn mond of ben jij dat?"

Dus ga ik ongemerkt een beetje proberen uit te vogelen of ik dat ben. Maar ja dan denk ik uiteindelijk toch, die lucht komt van een andere kant dan vanonder mijn neus.

En dan ga ik me afvragen of ik er iets van kan, moet en wil zeggen. En dat afwegen kost zoveel energie dat ik een deel van het gesprek mis.

Als het iemand was geweest die ik privé heel goed ken, weet ik wel hoe ik het kan zeggen. Bij de 1 gewoon zeggen en bij de ander subtiel een snoepje aanbieden en bij wie echt dichtbij mij staat gewoon wel eens heel lomp. Maar bij iemand die je persoonlijk niet kent enkel zakelijk vind ik dat best ingewikkeld. :)

En ja dit is alcoholgerelateerd want ooit had ik dit euvel ook met een vriendin die refusal slikte, ik wist dat het daardoor kwam en dus woog ook af of ik er wel of niks van moest zeggen.

Ik koos voor niet zeggen in de eerste instantie, ze was al onzeker genoeg en had veel steun aan die refusal.

Maar toen ze me mee uit eten vroeg moest ik eigenlijk wel. :blush:

Ik heb het toen met veel pijn en moeite gezegd, vond ze niet leuk maar achteraf wel fijn. Want ze dacht altijd dat mensen altijd een eindje van haar af gingen staan om haar persoonlijkheid maar door die opmerking ging ze vragen of ze dat misschien deden vanwege haar mondlucht. Niet iedereen is daar eerlijk over natuurlijk, maar sommige gaven inderdaad toe. En toen is ze altijd pepermuntjes met zich mee gaan dragen en zelf uit gaan testen. Ze is nog steeds refusal blijven gebruiken, maar van het idee dat mensen haar om haar persoonlijk soms op afstand houden is ze voor een groot deel nu vanaf. Nu maakt ze er zelfs gebruik van bij mensen die ze zelf graag een beetje op afstand houdt. :D

Dus ik zie nog wel of ik er wat van zeg. Als het tijdens de samenwerking echt veel problemen op gaat leveren waarschijnlijk wel. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ze eerlijk en open met me is. En soms voorbeelden aangeeft waarom mensen soms een hele andere indruk van je kunnen krijgen dan dat je jezelf bewust bent.

Dat verteld ze vanuit haar eigen ervaring en ja..... kwartje valt nu pas.... ze houdt me wel een hele grote spiegel voor.... Want zo benader ik mensen ook altijd.... Keek er soms raar van op dat mensen mij dan behalve de klik ook als persoon zagen die geholpen moest worden.... Dat effect heeft ze dus ook op mij....

Hier ga ik nog eens over nadenken.

Dankjewel voor je nuchtere reactie Fruitvlieg. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om niet te agressief over te komen, te zijn, kan je juist ook goed een assertiviteitstraining doen! Is mij ook wel eens geadviseerd, vond ik niet zo nodig! Moest ik teveel naar mezelf gaan kijken.... Ik nam liever een drankje en dan kwam het allemaal helemaal goed met mij, dacht ik. Mijn moeite met nee zeggen, het meest in mijn werk maar ook vrijwilligerstaken ( het zorgen voor..goed willen doen), zorgt ervoor dat ik mezelf voorbij loop. Daardoor loop ik regelmatig over en kan dan te agressief reageren op anderen, schijnt ! Te fel, te direct noem ik het liever zelf. Dus inderdaad in een eerder stadium nee zeggen zodat ik gewoon in alle rust assertief kan zijn! En me er dan nog goed bij voelen! Wat heb ik nog een hoop te leren en dat allemaal nuchter. Voel me nog steeds sterk maar ben me bewust dat er slechte dagen komen, ineens, zomaar, stiekem, onverwacht EN dan heb ik jullie...;-))))

Ben nu bekaf , slechte nachten, weer het eea misgegaan bij BJZ waardoor ik weer van alles moet gaan regelen, pittig gesprek met man over relatie en hierin ongelukkig zijn en toch voel ik me sterk! Het kan! En alleen omdat ik niet drink! Wat is dit fijn! Geniet van het moment want morgen kan zomaar anders zijn!!

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Dribbel, assertief zijn is niet het boos kunnen worden, wat veel mensen denken, maar juist rustig je mening en wensen kunnen uiten voordat je boos wordt.

Ja als je niet meer vlucht in een roes kan er veel tegelijk op je afkomen. Toch kun je het vrijwel altijd beter aan met een helder hoofd.

En dat voelt dan ondanks de problemen ook weer lekker, dat je dingen aanpakt en zelf doet.

Nu zie ik weer een reuzenhond voor me, langharig kamervullend hi. Succes met de test morgen Aak. En met het je niet aantrekken van een wel of niet 'goede' uitslag. Hoe vind je het zelf gaan, is dat niet het belangrijkst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...