Spring naar bijdragen

Voorstellen


Audio

Aanbevolen berichten

Hoi,

Graag wil ik mij even voorstellen. Mijn gebruikersnaam is Audio, en sta sinds November 2013 droog. Mijn hobby is muziek. Zelf heb ik jarenlang in de horeca gewerkt, echter dat was niet bevordelijk voor mijn drank gebruik. Ik hoop in September mijn HBO studie weer op te pakken en vol te gaan voor een mooie toekomst zonder drank.

Greetz Audio

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks allemaal voor de complimenten.

Natuurlijk is stoppen met een verslaving niet iets wat je "even"" doet. Samen met de ambulante hulp van Tactus ben ik een jaar of drie onderweg met mijn herstel. Steeds probeerde ik sociaal te drinken, maar dat is gewoonweg onmogelijk. Het is makkelijker om niet te drinken dan om je de hele dag te focussen op je 2 drankjes. Dat kost veel meer energie. De graving is er nog wel maar ik heb nog geen moment spijt gehad om te stoppen. Ik zit weer in een positieve flow! 

De reden dat ik graag op het forum wilde is kennis te delen met andere lotgenoten.

Over mijn studie: Ik heb Spw4 woonbegeleiding, en mijn propedeuse Pedagogiek. 

Nogmaals bedankt voor het warme welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom audio,

 

Horeca heeft zijn eigen normen en waarden wat betreft alcohol na en op het werk. De branche trekt ook vaak mensen aan die graag uitgaan. Heel anders dan kantoorvolk bijvoorbeeld.

 

Goed dat je de stap hebt genomen om geheel te stoppen. Zeker met leren, school, en een goed plekje voor jezelf vinden in de maatschappij is het belangrijk dat de hersenen goed kunnen ontwikkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Plofkip,

Je slaat de spijker op de kop wat betreft de normen en waarden in de horeca. De drank is er bij mij ingeslopen, tot het moment dat je elke dag brak wakker wordt. 

Alcohol misbruik en drank verslaving resulteren in stilstand. Je ontwikkelt je niet meer omdat je te druk bent met het faciliteren van je verslaving. Juist die stilstand was voor mij een reden om te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi MijnGerrit,

 

Mijn hulpmiddel tegen de trek is water drinken. Een vol gevoel zorgt ervoor dat de trek momenten verdwijnen.

Daarnaast ga ik naar een aa meeting en en terugvalpreventie groep. Vooral die eerste heeft mij enorm geholpen omdat lotgenoten alle valkuilen kennen, en je helpen door het proces heen te komen. 

 

Wat ik vooral geleerd heb het afgelopen jaar is dat drankgebruik stilstand betekend. Ik zit nu in een turbulente tijd wat betreft relatie carriere enz, maar juist door niet te drinken pak ik de problemen beter aan. Regelmatig draai ik het filmpje van vroeger terug en besef dat ik veel beter voel zonder dat gif.

 

Audio

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Audio, ik heb gelukkig weinig last van trek. Heel soms een flauw momentje.

Waar ik erg beducht voor ben, is dat als ik de aandacht laat verslappen en het niet drinken vanzelfsprekend ga vinden, ik weer aan de drank ga.

Daarom blijf ik hier lezen en schrijven en bezoek ik sinds kort wekelijks een zelfhulpgroep.

Inderdaad zijn de dingen veel beter aan te pakken zonder drank en komt de ontwikkeling weer op gang.

 

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...