Audio Geplaatst 2 september 2014 Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 Hoi, Graag wil ik mij even voorstellen. Mijn gebruikersnaam is Audio, en sta sinds November 2013 droog. Mijn hobby is muziek. Zelf heb ik jarenlang in de horeca gewerkt, echter dat was niet bevordelijk voor mijn drank gebruik. Ik hoop in September mijn HBO studie weer op te pakken en vol te gaan voor een mooie toekomst zonder drank. Greetz Audio Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 2 september 2014 Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 Ha Audio, Welkom op dit forum, Goed van je zeg, vanaf november al droog , Wens je heel veel succes, en hoop dat je wat aan dit forum hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Audio Geplaatst 2 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 Thanks Rapilos, Gaat zeker goedkomen, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 2 september 2014 Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 Hee audio . Welkom! Goed zeg! Lekker zo doorgaan zou ik zeggen. Veel succes ! En met je studie natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Audio Geplaatst 2 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 Thanks allemaal voor de complimenten. Natuurlijk is stoppen met een verslaving niet iets wat je "even"" doet. Samen met de ambulante hulp van Tactus ben ik een jaar of drie onderweg met mijn herstel. Steeds probeerde ik sociaal te drinken, maar dat is gewoonweg onmogelijk. Het is makkelijker om niet te drinken dan om je de hele dag te focussen op je 2 drankjes. Dat kost veel meer energie. De graving is er nog wel maar ik heb nog geen moment spijt gehad om te stoppen. Ik zit weer in een positieve flow! De reden dat ik graag op het forum wilde is kennis te delen met andere lotgenoten. Over mijn studie: Ik heb Spw4 woonbegeleiding, en mijn propedeuse Pedagogiek. Nogmaals bedankt voor het warme welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 2 september 2014 Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 Welkom audio, Horeca heeft zijn eigen normen en waarden wat betreft alcohol na en op het werk. De branche trekt ook vaak mensen aan die graag uitgaan. Heel anders dan kantoorvolk bijvoorbeeld. Goed dat je de stap hebt genomen om geheel te stoppen. Zeker met leren, school, en een goed plekje voor jezelf vinden in de maatschappij is het belangrijk dat de hersenen goed kunnen ontwikkelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Audio Geplaatst 2 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 Hoi Plofkip, Je slaat de spijker op de kop wat betreft de normen en waarden in de horeca. De drank is er bij mij ingeslopen, tot het moment dat je elke dag brak wakker wordt. Alcohol misbruik en drank verslaving resulteren in stilstand. Je ontwikkelt je niet meer omdat je te druk bent met het faciliteren van je verslaving. Juist die stilstand was voor mij een reden om te stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 september 2014 Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 Hoi Audio, welkom hier!En wat een aanwinst met zo'n sterke start hier, je hebt vast ook veel te bieden. Audio reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Audio Geplaatst 2 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 Hoi Lady Jane, Ik hoop dat ik mijn bijdrage kan leveren. Ik zie dat jij al een tijdje onderweg bent? Wat is het geheim? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 september 2014 Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 Geen geheim hoor ik kom trouw elke dag even 's morgens en 's avonds. heb al jaren geen craving/trek meer maar het houdt me scherp hier en ik voel me verbonden met adb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 2 september 2014 Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 Hoi Audio, Wauw...positief en sterk...zo kom je binnen! Ik wens je succes met de stappen die je nog gaat nemen en proficiat met je tien maanden!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Audio Geplaatst 2 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2014 Dank je kruidenthee. Een positieve instelling draagt bij aan mijn herstelproces. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Audio Geplaatst 20 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Hoi MijnGerrit, Mijn hulpmiddel tegen de trek is water drinken. Een vol gevoel zorgt ervoor dat de trek momenten verdwijnen. Daarnaast ga ik naar een aa meeting en en terugvalpreventie groep. Vooral die eerste heeft mij enorm geholpen omdat lotgenoten alle valkuilen kennen, en je helpen door het proces heen te komen. Wat ik vooral geleerd heb het afgelopen jaar is dat drankgebruik stilstand betekend. Ik zit nu in een turbulente tijd wat betreft relatie carriere enz, maar juist door niet te drinken pak ik de problemen beter aan. Regelmatig draai ik het filmpje van vroeger terug en besef dat ik veel beter voel zonder dat gif. Audio Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Audio Geplaatst 20 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Ps, Fantastisch dat je 7 maanden onderweg bent. Als elke vezel in je lichaam schreeuwt om alcohol maar het toch weet te weerstaan, dan verdien je respect. En die krijg je bij deze van mij Mijn Gerrit. Audio Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Hoi Audio, ik heb gelukkig weinig last van trek. Heel soms een flauw momentje. Waar ik erg beducht voor ben, is dat als ik de aandacht laat verslappen en het niet drinken vanzelfsprekend ga vinden, ik weer aan de drank ga. Daarom blijf ik hier lezen en schrijven en bezoek ik sinds kort wekelijks een zelfhulpgroep. Inderdaad zijn de dingen veel beter aan te pakken zonder drank en komt de ontwikkeling weer op gang. Ga goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomi75 Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 "Je ontwikkelt je niet meer omdat je te druk bent met het faciliteren van je verslaving."Bedankt voor deze zin, nog een motivatie die ik voor mezelf kan toevoegen als nadeel van drinken. Thx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 september 2014 Rapport Share Geplaatst 21 september 2014 Goed bezig Audio! Ik vind het soms hartstikke moeilijk... Verhalen zoals die van jou geven weer ff een positieve boost. Succes verder! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden