Spring naar bijdragen

Zondag 17-8-2014


Hanneke

Aanbevolen berichten

Ik blijf het grappig vinden hoe roken en drinken geromantiseerd wordt.

Alles heeft de betekenis die je er zelf aan geeft.

Maar dat mag natuurlijk ook.

 

Een kerstboom wordt ook geromantiseerd met kerst terwijl het niet meer is als een dode spar. Toch is het een ritueel rondom kerst. Mensen hebben rituelen en rituelen geven betekenis aan data, aan gebeurtenissen....alles kan je speciaal maken met rituelen. Roken en drank is maar een van de rituelen die geromantiseerd worden, De champagne op een bruiloft, de mannen die na een ruzie een biertje doen en daarmee een ruzie bijleggen ja zelfs de vredespijp roken.......maar een ander ritueel is een theeceremonie. Ik vind het heel normaal dat drank en roken rituelen zijn gezien hun positie in onze cultuur en dat dit al eeuwen zo is. En het is niet alleen de betekenis die je er zelf aan geeft, de betekenis is imo cultureel bepaald en daarmee niet echt individueel.Ook wij de groep forummers op ADB heeft een vorm van collectieve betekenis aan alcohol gegeven, een die vrij haaks staat op wat cultureel gangbaar is......dat blijkt wel uit hoe mensen reageren als je wel besluit drie weken te drinken......Zo individueel is het niet....het is ook hier groepsgedrag. Heel begrijpelijk is het wel gezien onze onmatigheid vooral met alcohol.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee joh, echt niet, dan was ik naar de dokter gegaan denk ik. Na een dag was de zwelling weg. Gek genoeg deed het amper pijn, het enige wat me zorgen baarde was: hoever zwelt dit en moet ik naar een ziekenhuis. Lichtelijke paniek, terwijl de landlord laconiek opmerkte "Let's wait and see".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieselot, ik hoor je. Je jeugd is verkloot, en daarmee je zelfrespect en eigenwaarde beschadigd. Abstinent zijn is een mooi begin, maar daar is je gevoel voor veiligheid niet mee terug. Wat gun ik je dat. Heel veel sterkte met je zoektocht. Helaas heb ik geen formule voor je, het is je eigen proces.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eric, wie zichzelf kent hoeft zich niet te bewijzen. Van wie was die klassieker?

 

 

Eric, wie probeer je te overtuigen?

 

Je vult nogal in wat mijn motieven zouden zijn. Waar haal je het vandaan dat ik iemand probeer te overtuigen. Ik lees iets over romantiseren van drank en roken en ik denk erover. Ik schrijf mijn gedachtengang hierover op. Het is helemaal geen kwestie van wie ik probeer te overtuigen. Waarom, als ik schijf hoe iets volgens mij zit, zou ik iemand perse willen overtuigen. Ik heb niet zoveel last van bekeringsdrang  ;)  Het zijn maar gedachten op papier....niks meer niks minder. (en mijn naam is met een k, je schrijft mijn naam altijd met een c....)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vakantie is nu echt voorbij.

Voorbereidingen voor morgen al gedaan. Ben er helemaal klaar voor zou je zeggen. Nee, dus niet.

Maar goed, start na de vakantie is altijd lastig vind ik.

Mijn hoofd loopt een beetje over, nu zo maar even de TV aan, tablet uit, dan naar bed.

Slaap lekker voor straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ben bitter en abstinent, maar wil mijzelf toch verdedigen. Tegen beide ouders gezegd dat ik hen accepteer zoals ze zijn en dat ik geen verwachtingen van ze heb, al vanaf jonge leeftijd. Jeugd een plekje gegeven zit nog wel een litteken en die wond gaat open omdat ik door omstandigheden tijdelijk bij moeder in huis zit. Zodra ik afstand heb, kan de wond weer helen. Ik weet dat ik de steun en toeverlaat ben van mijn ouders en wil dit ook omdat het dan goed me ze gaat. Normaal gesproken kan ik dit ook handelen, maar door zwangerschap en geen eigen woonruimte zijn ze me teveel en voel ik een eenzaamheid waardoor er geen licht meer door mijn lichaam stroomt.

Ik heb de wereld over gereisd en ben jaren blijven hangen in Australië. Mijn cadeautjes in mijn hart. Door het reizen dacht ik wat te vinden, maar wat ik zoek zit in mijzelf en dat ben ik even kwijt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reizen zoals ik doe is voor mij een totaal gevoel. Ingrediënten zijn: alleen reizen, veel mensen ontmoeten,  heel lang praten over van alles en nog wat (van politiek tot gezondheidszorg, wereldeconomie tot complottheorieën) met mensen uit heel veel verschillende landen, lang reizen met bus en trein, musea zien, muziek en andere cultuur opsnuiven, niks boeken of plannen maar complete vrijheid, veel uitgaan van hostel naar kroeg naar club en tegen de ochtend pas in je bed.....veel roken, drank, compleet geen dag en nachtritme maar dingen doen op het tijdstip dat je zin hebt......de sfeer van liftbordjes maken uren langs de weg met een peuk in je hand, even een paar pilsjes en dan slapen in de nachttrein of uren met een plastic bierfles van 3 liter de hele nacht praten met iemand die je niet kent in de nachttrein en het toevallig goed klikt.....

 

Ik lees toch een tegenstelling in je verhaal Erik.

 

De musea zijn overdag geopent en ook rijden er dan meer bussen en treinen waar je veel mensen ontmoet die hele interessante verhalen kunnen hebben en over het algemeen mag je in beiden niet roken en drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook weer bedtijd hier

Bijlezen lukt me alleen 'savonds snel

Vind ik wel jammer, er wordt veel geschreven waar ik ook op had willen reageren. En toch, overdag zo veel andere dingen...die (gelukkig) vóór dit forum komen.

'Savonds is prima plek hiervoor. Daarbij ook wel goed om niet meteen op discussies te spingen ;)

Trusten!

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...