Spring naar bijdragen

Hallo allemaal

Laelia

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben een vrouw van 34 die sinds ruim een jaar te kampen heeft met een alcoholverslaving. Ik drink zo'n beetje om de dag, en dan gemiddeld tien tot veertien kleine blikjes bier. Sinds een half jaar is het echt een probleem geworden dat veel van mijn leven beheerst. Ik red het niet meer in mijn eentje om te minderen of te stoppen, en daarom heb ik de hulp ingeschakeld van de Brijder. Volgende week maandag begin ik met een leefstijltraining, en ik overweeg sterk om met aversiemedicatie te beginnen, hoewel ik dat eigenlijk heel eng vind omdat ik niet zo sterk in mijn schoenen sta. Mijn omgeving is op de hoogte van mijn alcoholisme, maar iemand die het zelf niet is, kan zich lastig in jouw schoenen verplaatsen, om het zo maar te zeggen. Ik heb mij aangesloten op dit forum omdat ik informatie en steun zoek voor, tijdens en na mijn behandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik weer, heb je nu gelezen en mijn reactie is : wat goed dat je het zo snel aanpakt, dan is het veel "makkelijk" onder controle te krijgen dan wanneer je, zoals ik een halve eeuw van te veel drinken achter de rug hebt.

Voor wat betreft mensen die zelf dir probleem niet hebben, daar heb je helemaal gelijk in. Je kunt uitleggen en praten als Brugman, maar het is verloren energie. Het is niet dat ze het niet willen begrijpen, ze kunnen het gewoon niet.

Net als stoppen met roken, dan wordt er gezegd: nou, dan hou je er toch gewoon mee op?

Of met drinken, : dan neem je toch gewoon 2 glaasjes?

Jaaaaaa, dan begint de trek pas goed.

Ik heb me altijd verzet om helemaal te stoppen, maar 2 weken geleden besefte ik dat als ik dat niet deed, het wel eens verkeerd met me kon aflopen. Eigenlijk heb ik veel geluk gehad dat er geen blijvende schade is veroorzaakt.

Bij de Brijder ben ik ook geweest, ik zeg daar niets over, want je moet alles zelf proberen.

Lees hier maar veel, dat heeft mij ook veel inzicht gegeven, hoewel ik dacht dat ik alles zo'n beetje wel wist.

Bij "Thema's" is "mijn ervaringen met alcohol" te vinden, als ik mij niet vergis.

Dat is werkelijk een eye-opener.

Veel succes en houd vol, want het is niet met een toverstafje weg te zwaaien.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Somrero,

Dat is niet mis zeg 14 blikjes bier. Dat zijn zo'n 7 halve liters. Dat was ook zo'n beetje hetgeen ik op het laatst dronk.

De volgende dag had ik nodig om weer bij te komen van die vreselijke kater. Poeh als ik daar nog aan denk.

Ik hoop dat je veel aan dit forum zal hebben. We kunnen je erbij helpen en steunen als je het moeilijk krijgt. Je moet natuurlijk wel zelf aangeven wanneer je het niet meer alleen kan.

Heel veel succes. Ieder mens kan stoppen maar geef jezelf wel de tijd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Sombrero!

velen gingen je voor hier

dus ik zou zeggen, lees en schrijf

elke dag even mee, zodat je gemotiveerd

blijft om aan je drankproblemen te werken.

het kan echt!

Je bent relatief kort verslaafd, dus het moet mogelijk

zijn deze gewoonte om te buigen.

Eerst maar eens helemaal stoppen lijkt me, het gif

uit je lijf, dingen zonder drinken leren aangaan, en het

nuchtere leven weten te waarderen. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Somrero,

Dat is niet mis zeg 14 blikjes bier. Dat zijn zo'n 7 halve liters. Dat was ook zo'n beetje hetgeen ik op het laatst dronk.

De volgende dag had ik nodig om weer bij te komen van die vreselijke kater. Poeh als ik daar nog aan denk.

Ik hoop dat je veel aan dit forum zal hebben. We kunnen je erbij helpen en steunen als je het moeilijk krijgt. Je moet natuurlijk wel zelf aangeven wanneer je het niet meer alleen kan.

Heel veel succes. Ieder mens kan stoppen maar geef jezelf wel de tijd. ;)

Hoi Bolletje,

Ja, het is al vreselijk uit de hand gelopen helaas. Ik schaam er ook enorm voor eigenlijk. Mijn probleem is dat ik als ik eenmaal over de kater heen ben, ik denk: Nu kan ik wel weer gaan drinken", en dan ben ik weer terug bij af. De grootste redenen waarom ik ben begonnen met drinken zijn verveling (ik ben werkloos) en een aantal traumatische ervaringen wegdrinken die ik de afgelopen vier jaar te verduren heb gehad. Daarnaast voel ik me erg eenzaam omdat ik single parent ben (ik MOET stoppen voor mijzelf en mijn zoontje van anderhalf). Ik voel me ook eenzaam in mijn alcoholprobleem. Daarom heb ik mij aangesloten op dit forum, ga ik de groepstherapie volgen bij de Brijder en aanstaande donderdag ga ik voor het eerst een kijkje nemen bij de AA in mijn woonplaats. Ik was het vandaag zo spuugzat, dit gebruik en hoe ik mij voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Sombrero,

Welkom hier. Ik ga ook naar de AA. De groepen zijn heel verschillend. Soms moet je even zoeken. En iets verder reizen. Maar wie weet  tref je het met de groep in je woonplaats. Je moet het wel even de tijd geven. In ieder geval 8 weken gaan voor je besluit al of niet te blijven. Niet na 1X afhaken.

Alle goeds en veel succes.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Sombrero,

Welkom hier. Ik ga ook naar de AA. De groepen zijn heel verschillend. Soms moet je even zoeken. En iets verder reizen. Maar wie weet  tref je het met de groep in je woonplaats. Je moet het wel even de tijd geven. In ieder geval 8 weken gaan voor je besluit al of niet te blijven. Niet na 1X afhaken.

Alle goeds en veel succes.

Hanneke

Bedankt voor je advies, Hanneke!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom S.

Wat goed dat je zo adequaat je situatie oppakt, nu je doorhebt dat je een probleem hebt. Ik gun je dat je warm wordt ontvangen bij de AA. Zoals gezegd, overal is de sfeer weer anders, er is altijd wel een meeting-groep waar je je thuis kunt voelen.

En schaamte is zinloos geweld hoor! Iedereen maakt fouten, alleen wij maken/maakten fouten waar een taboe op heerst, welkom in de club. Je bent begonnen je verantwoordelijkheid te nemen, petje af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...