Spring naar bijdragen

ik zoek hulp


anna79

Aanbevolen berichten

Ik ben 34 jaar en moeder van 2 jonge kinderen. Ik woon samen en ik vind dat ik een probleem heb, ik weet van mezelf dat ik erg verslavingsgevoellig ben en ik baal hiervan. Ik drink met gemak lijkt het wel een fles rosé leeg. Per dag!!!

En als ik sochtends uit bed kom en dr zit nog wat in een fles in de koelkast dan drink ik daar een paar slokken uit.

Geen flauw idee waarom !!! Ik baal van mezelf, tijdje terug besloten om te stoppen, dit gaat paar dagen goed en dan begin ik weer. Het is een drang. Het is niet zo dat ik me depri voel en dan ga drinken. Ik voel me juist vaak goed en ga dan drinken. Dan krijg ik zin in lekker eten, eet dit op, en anna wordt steeds dikker. Weer een extra baal moment.

Ik kan nog wel meer tikken maar ik zou niet weten waar ik allemaal moet beginnen. Misschien is vragen stellen aan mij wat makkelijker ?

Groetjes Anna.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Anna,

Welkom op ons forum.

Vaak weten we niet eens waarom we drinken, dat heb je met verslavingen. Het is de kick die we er van krijgen. We willen meer, nog meer, en nog meer.

Maar belangrijk is dat je tot de ontdekking bent gekomen dat het niet goed is, zeker als je kinderen hebt.

Het gaat namelijk hoe langer hoe meer worden.

Kijk eens rustig rond bij ons op het forum. We zitten bij ditjes en datjes de dagdraad. Dat is onze virutele huiskamer zeg maar.

Heel veel suc6.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom op ons forum anna.

ik heb nog geen vragen zo gauw.

wel merk ik dat je Javier citeert

en misschien geldt zijn verslaving wel niet

als voorbeeld voor jou. Misschien ook wel hoor,

maar het is niet vanzelfsprekend, want het is voor iedereen anders,

juist door ons verleden, sociaal leven, karakter en omstandigheden.

Ikzelf ben onmatig en was dat ook met drinken. Voor mij is niet zo

zeer dat eerste drankje de boosdoener, maar de gewoonte om met drank

emoties en stress over te kompenseren. En dat groeit als een slechte gewoonte.

Vandaar ook dat ik die eerste niet neem. Maar aan mijn eet en snoepgedrag

zie ik dat ik die aanleg/gewoonte nog steeds heb. Al kan ik er veel beter mee omgaan

als ik niet drink. Dan blijf ik me bewuster, kompenseer (ja daar heb je m weer) de extra

calorieen met sporten en probeer me te matigen door meer gezonde en leuke dingen te doen.

Maar de basis en oorzaak van mijn onmatig zijn blijft, ondanks jaren van werken daaraan.

Dat heb ik dus te accepteren en mag leren daarmee om te gaan. En dat lukt

me de laatste tijd vrij aardig. Dit forum helpt mij daar geweldig bij (al ben ik ook hier

wel onmatig in:D. soms dan toch)

Ik hoop dat jij je hier snel thuis voelt en jouw weg leert kennen om met drinken,

matig of niet drinken om te gaan. Het kan, en je leven krijgt er meer kwaliteit door als je door kunt zetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Anna,

Heel erg welkom hier op het forum. Stoer dat je bent aangemeld.

Hier vindt je zeker steun en lotgenoten.

Ik herken het rose verhaal een flesje of soms ander half jaren lang gedaan. Allen niet de slokjes in de ochtend..was sochtends wel klaar met mezelf en ook de alcohol ;)

Waar heb je vooral last van..ik kon nooit opstaan na een avondje drank? Dat is denk ik vooral met twee kleine kindjes zeer vervelend? Heb je steun aan je partner? Weet hij/zij dat je een problem ervaart met drank?

Ik herken ook wat je schrijft dat je een paar dagen kan stoppen en dan toch weer gaat drinken..ja daarom zit ik ook hier..verslaafd he..en het sluipt er in.

Hoe lang drink jij dank je al te veel?

Wens je heel veel sterkte en kracht. Geef je zelf de tijd..het gaat niet van de een op de andere dag en dit is ook niet erg. Je ben t ook niet in een dag aan de alcohol verslingert geraakt.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna,

Ook van mij welkom hier. Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van Jane.

Ik heb ook een reden om te drinken, afgezien van het verdoven van emoties, chronische pijn. Ook ik moet accepteren dat ik dat heb en kan alleen maar kiezen om er anders mee om te gaan.

Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en daardoor heb ik meer duidelijkheid gekregen over waarom ik drink/dronk. Ik heb ook geleerd om alternatieven te zoeken voor de moeilijke momenten.

Wanneer drink jij? Ik begon meestal tijdens het koken. In de keuken was het gemakkelijk een slok of meer uit de fles te nemen. Ik neem sindsdien een kop bouillon of soep en dat vermindert de trek. Het is sowieso goed om voldoende gezond te eten en te drinken. Genoeg water drinken voert de afvalstoffen sneller af.

Haal geen drank in huis, dan kan je ook niet zwichten. Haal je drank in huis voor bezoek, dan vlak tevoren en geef het restant mee met hen.

Het is in ieder geval een kwestie van volhouden! Een slechte gewoonte leer je niet zomaar af. Mocht je struikelen, sta dan zo gauw mogelijk weer op, kijk waarom het gebeurde, veeg je knietjes af en ga met hernieuwde moed weer door!

Veel succes.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Anna,

Ook van mij welkom hier.

Ik begreep ook nooit waarom ik dronk. Om de kick. Meer was het niet. De roes. Dat was de enige reden. Toch wilde ik ook graag een heldere kop houden en nam me bijna dagelijks voor: NU STOP IK ERMEE!! Ik meende dat echt. Ik gooide de drank door de gootsteen en dacht dat het me nu zou lukken. Maar hoe snel stond ik weer in de super om drank te halen. Het was sterker dan ik. Ook ik baalde van mezelf. En toch kon ik het niet laten. Om wanhopig van te worden. En dat was ik dan ook.

Iemand wees me op de AA. Ik ben daar dezelfde avond heen gegaan. Het is me met veel moeite gelukt 4 1/2 jaar nuchter te zijn. Toen vond ik dat het maar weer eens moest kunnen. Niet dus. Het nam me gelijk weer helemaal in beslag.

Ik heb ook de Tactive online behandeling gedaan en neem nu Refusal. Dat laatste helpt me om er zelfs niet meer over na te denken of ik wel of niet zal drinken. Het kan gewoon niet en is heel rustig. Ik blijf dat gebruiken totdat ik zeker ben dat ik weer zonder kan.

Ken je de AA? Heb je al eerder geprobeerd het aan te pakken? En hoe dan? Zomaar een paar vragen omdat je daar om vroeg.

Heel veel moed en sterkte.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor al jullie antwoorden, ik reageer een beetje laat, ik tik het liever op de computer dan op het kleine schermpje van mijn telefoon.

Ik drink wanneer ik zin heb erin, en niet omdat ik me rot voel. Gisteren weer de mist in gegaan. Het was een uur of 4? Gok ik en het liep lekker thuis, dus ik had zin in rose, manlief naar de winkel toe om een fles te kopen, zelf drinkt hij alcoholarm bier. Gevolg is dat de hele fles leeg is.

Ik heb ook heel vaak drank weggegooid. Zoals het hier staat beschreven bij velen zo gaat het ook bij mij. Helaas.

Ik begin graag aan het einde van de middag. En het maakt me eigenlijk niet uit of het nou sterke drank is of rose. Ik drink gewoon door.

Ik heb wel van de AA gehoord natuurlijk alleen ik ging en ga dr soms nog een beetje van uit dat ik geen drankprobleem heb.

Zondag en maandag heb ik niets gedronken en toch ga ik de mist in. Met dat manlief naar de winkel liep dacht ik, neeee niet kopen, niet doen.

Al vaker met hem afgesproken dat hij niets moet kopen voor mij, dat ik maar zelf moet lopen als ik er zon zin in heb maar ook wel dat ik door zeur en dat hij nu zoiets heeft van, ik haal het wel maar ga niet de volgende dag lopen zeuren dat je er zo van baalt.

Voordat ik deze relatie kreeg kon ik alleen heel veel drinken met uitgaan, en thuis nam ik savonds af en toe 1 of 2 glazen rode wijn meer niet.

Toen kreeg ik de relatie das zon negen jaar geleden en toen is het erin geslopen. Ik word er vrijer van, en ik denk niet zo heel veel na maar doe vaak gewoon.

Ik ben hoog sensitief en als ik alcohol op heb dan heb ik niet zo heel veel last van anderen.

Heb ik een probleem? Denk het wel toch, 5 of 5 liter per week aan rose, is dit problematisch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna,

Het sluipt erin, nu een fles per dag en als je een jaar verder bent kan het 2 flessen worden.

Mijn psych vond 1,5 a 2 flessen niet echt een alcoholist, maar er wel dichtbij en een groot risico om een echte alcoholiste te worden.

En ik maar mezelf voor de gek houden dat ik gewoon zounkunnen stoppen als ik maar wilde.

Mooi niet waar dus. Toen het regelmatig de spuitgaten uit liep en ik regelmatig met dubbele tong van een feestje wegging begon ik me behoorlijkste generen. Ik wil me een dame blijven voelen, maar mijn gedrag was er niet meer naar.

Na ettelijke pogingen met Campral, hulp van de ha, wat allemaal niet lukte, heb ik de stap genomen om nu daadwerkelijk iets te zoeken om de knop om te kunnen draaien.

Door dit forum kwam ik op baclofen, waar ik al eerder over had gelezen en ben daar nu mee bezig.

Ook ik ben hoogsensitief, ook al vind ik dat relatief.

Wanneer ben je hoogsensitief, sinds ik weet dat ik dat heb, merk ik ook bij vele anderen dat ze het hebben.

Het lijkt meer dat alle wat meer begaafde mensen gewoon gevoeliger zijn.

Ik verveel me snel met andere mensen en door wijn kan ik me gemakkelijker aanpassen en doe dan idd ook maar gewoon mee.

Ik ben dus bang dat als ik helemaal niks meer drink ik in stilte op de achtergrond zal blijven.

Daar moet ik aan werken om zonder drank me aan te kunnen passen en mee te kunnen doen in de goed weer praatjes van anderen.

Dat hoort kennelijk erbij als je sociaal wilt zijn.

Of misschien moet ik accepteren dat ik niet zo sociaal ben.

Voor mij lastig, omdat mijn partner heel sociaal is en de gave heeft zich met allerlei soort mensen kan vermaken.

Ik vind dat erg vermoeiend en vind altijd rust aan mijn laptop.

Mijn hoofd moet dan gaan werken en dat geeft me rust.

Ik maak graag websites en dat is nu een hobby die maar weinig dames hebben, ik heb niemand waarover ik daarmee kan sparren, behalve dan ook weer op een forum op internet.

Misschien zit daar ook bij jou een probleem?

Een tip: laat je man zo'n klein flesje wijn meenemen ipv een grote fles.

Bij mij werkt zoiets niet, omdat mijn man ook wijn drinkt en dan ga ik over om van 'zijn wijn' te drinken.

Groetjes en succes.

Pindarotsje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...