Spring naar bijdragen

zondag 20 juli

Aanbevolen berichten

Ik zal je wat zeggen waar ik me enorm aan heb geergerd Peet. Wij mochten tijdens opname geen borrelnoten, winegums en droge worst kopen. Zelfs bier en wijn reclame werd weg gezapt tijdens kijken naar verplichte tv journaal. Idd, hoe wil je dan mensen voorbereiden op terugkeer in maatschappij.

Heb er ook wel discussies over gevoerd, maar ja, geen wijken van hun kant en helpt dan toch niet.

Ik zie hier elke ochtend bevoorrading van bier en andere drank hier bij supermarkt.

Heb veel mensen uit randstad ed daar ontmoet, ze wilden weg uit gebruikersomgeving. Begrijp ze wel, maar als je echt iets wil gebruiken is dat niet afhankelijk van omgeving, maar van jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Peet

Weet je dat ik er wel heel veel aan hulpverlening, ondanks frustraties aan heb gehad.

Maar waar ik me wel aan ergerde is dat er me bij eindgesprek werd verteld dat mocht het mis gaan, ik direct weer terecht kon daar. Ik schrok daar van. Vond het eigenlijk vrijgeleide om toch maar weer te gaan drinken.

Heb daar ook vele mensen getroffen die daar al veel vaker waren geweest. draaideurverslaafden noemde ik dat. maar ja dat wordt ook in de hand gewerkt door de hulpverlening.

Ik las gisteren of eergisteren denk ik, weet niet zeker of het van Agnieta kwam dat alcoholisme ook ziekte is.

Twijfel daarover, dat beweerden ze ook bij verslavingzorg. Komt dan op mij over, je kan er zelf niks aan doen, je hebt nu eenmaal, het is net als suikerziekte. Vrijbrief om je weet wel

Ik ben geen heilige en meen zeker niet waarheid in pact te hebben,

Vandaag vervelende sms van ex waar ik niet op zat te wachten, maar ze krijgt mij niet meer klein. Ik jank wel hier, maar dat is het dan ook.

Waarbij ik niet wil zeggen dat ik stabiel ben, maar werk er wel aan en weet ook dat ik het niet alleen kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ja zeg.....alsof ik wat zinnigs weet, echt niet anders was het niet zover gekomen maar dat gemiere.... over woordkeuze slaat op niets, humor, scherpe humor, zoals A3 prima, breekt de boel soms even open...... zolang diegene over wie het gaat maar mag bepalen hoe hij/zij reageert, Agnieta chapeau!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las gisteren of eergisteren denk ik, weet niet zeker of het van Agnieta kwam dat alcoholisme ook ziekte is.

Twijfel daarover, dat beweerden ze ook bij verslavingzorg. Komt dan op mij over, je kan er zelf niks aan doen, je hebt nu eenmaal, het is net als suikerziekte. Vrijbrief om je weet wel

Ik geloof ook niet dat ik als alci, ziek ben. En inderdaad het is voor sommigen een vrijbrief om te blijven zuipen.

Ik geloof meer in het besef dat je zelf verantwoordelijk bent voor het doen en laten in je leven. Het is mijn keuze als ik ga drinken niemand anders.

Ik vond de drank altijd veel belangrijker dan m'n leven, maar om nu te denken dat ik als verslaafde ziek ben, nee dat niet. Ik was gewoon niet sterk genoeg. Ik kon niet van de drank afblijven en wilde rust in m'n hoofd. Dan ben ik niet ziek, ik kon alleen niet ontspannen en dingen van me afzetten.

Dat kan ik nog heel moeilijk alleen besef ik verdraaid goed dat de drank het allemaal nog eens extra moeilijk maakt. Alleen al die katers en duffe dagen daarna die ik dan weer weg moest drinken, en alleen al de gedachte aan drank mij gelukkig kon maken.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi uitgelegd Gerrit.

En door je eigen werken aan en nadenken over, alternatieven zoeken, jezelf beschermen als je nog niet zover bent, ben je intussen een heel eind gekomen. Chapeau. Temeer omdat je vrouw nog wel iets drinkt, en daar zie je ook mee te dealen. Dat mag ook wel eens gezegd.

Ik denk dat het van 2 kanten werkt. Dat zie ik tenminste hier. Door een tijd niet te drinken doorbreek je oude patronen, ontwikkel je nieuwe en ervaar je dat het kan en dat het goed voelt. Daardoor krijg je nieuwe inzichten.

Van de andere kant wordt het gemakkelijker om de drank te laten staan door je oude overtuigingen te onderzoeken en te ontmaskeren, er niet meer in te geloven. Nieuwe inzichten.

Uiteindelijk een wisselwerking. Ontkoppelen van situaties, emoties en drank.

Ik geloof geen enkel voordeel meer van drank. Maar ik weet al te goed hoe moeilijk het in het begin kan zijn als je overtuiging nog niet zo sterk is. Daarom heb ik bewondering en begrip voor de knokkers, degenen die kiezen voor veiligheid in plaats van risico, voor wie toch weer opstaat na een uitglijder, die hun trek knarsend uitzitten.

Zolang je blijft geloven in voordelen van drank voor jezelf, wordt het heel moeilijk denk ik. Bijna onmogelijk. Daarom denk ik dat het meer om onderzoek en inzicht gaat dan om wilskracht. Maar alles wat op dat moment voor jou helpend is werkt.

Ik vroeg me af Toen ik Peet las, hoe oud hij was toen het hem lukte om te stoppen en hoeveel pogingen hij heeft gedaan om te minderen of te stoppen voor bij hem de knop omging. En hoe ging dat dan bij hem, die knop om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Sugar en vind je dat mooi of niet? Ikzelf kan daar niet genoeg van krijgen. Heerlijk beschermd in mijn huisje, en laat het buiten maar stormen er onweren.

Ging vroeger als het s'zomers onweerde altijd buiten zitten, kijken naar het weerlicht en genieten van de donder.

Nou doe ik dat niet meer, dat durf ik niet, maar lekker binnen met zwaar weer daar geniet ik nog steeds veel van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi akelei, ik ga idd wetenschap niet tegenspreken over of alcohol een ziekte is. Het probleem wat ik er mee had is dat bij mij bij verslavingzorg het te stellig werd gezegd dat je er er zelf niks aan kon doen. Het kwam bij mij zo over dat het net als astma of suikerziekte is.

Misschien verwoord ik het niet goed, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

En jammer dat je ziek wordt van melk, maar ja hoop dat dat enige is.

Regent hier nu net, maar wacht eigenlijk op dat het gaat waaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...