Spring naar bijdragen

Ik ben het helemaal zat!


JaneDoe

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Normaal gesproken ben ik niet zo'n forum-type. Ik ben nu alleen zo gefrustreerd door mezelf dat ik het maar gewoon probeer. Wie weet helpt het om gewoon mijn gevoelens en gedachten eens de wereld in te sturen.. Baat het niet dan schaad het niet, toch? Ik hoop dat iemand íets tegen me kan zeggen waar ik wat aan heb.. ik ben inmiddels wanhopig.

 

Ik ben nu zo'n 4 maanden bezig mijn alcoholprobleem aan te pakken. Tot 3 keer toe heb ik het cold turkey een paar weken volgehouden. Momenteel bevind ik me op de rand van die glibberige afgrond waarop ik zelf wederom ben gaan staan. En waarom? Ik heb geen flauw idee. Het ging hardstikke goed. Bijna geen last van ontwenningsverschijnselen gehad.. gewoon de knop om en gaan. Ik voelde me goed, happy, energieker, vrolijker. Ik volg therapie en dat maakt veel los maar het helpt.

Ik kan me een leven zonder alcohol gewoon niet voorstellen. Ookal voel ik me zoveel beter zonder, het is net of ik iets misloop.

Het lijkt wel of ik gek ben.

Ik ben er zo klaar mee. Het gemaal in mijn hoofd. Kon ik maar gewoon een maand gaan slapen. Ik lijk elke keer te vergeten waarom ik ooit heb besloten te gaan stoppen met alcohol. Dan maakt het me gewoon niks meer uit. Volgens mijn therapeut is het om emoties te onderdrukken maar ik ben bang dat ik gewoon simpelweg hou van het dronken gevoel. Dat gevoel vond ik namelijk al heerlijk lang voordat alcohol een probleem werd en ook voordat ik emoties had die ik wilde onderdrukken. Het is één groot dilemma en ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik ben vast niet de enige..

Sorry voor mijn gezeur. Ik wens iedereen heel veel succes en sterkte met hun eigen strijd.

 

Groetjes

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom JaneDoe

onze nieuwe jojo ;)

t is net als wanneer je naar de tandarts moet

ineens geen klachten meer :blush:

je gaat verheerlijken wat geweest is

zowel na het stoppen

als tijdens de kater

wanneer je weer fris wilt zijn.

Het leven is één groot in beweging zijn Jane

er is geen stilstand

soms even een time out

Een maand slapen zou een langere time out zijn

maar niets nieuws brengen.

Of je stopt of niet

je mag leren omgaan met de getijden in je leven.

Je houdt van het dronken gevoel schrijf je,

maar ik denk niet van de katers erna?

Ik houd nu van de momenten waarin ik me soms

dronken van geluk voel. Om niks soms, gewoon

ervaren dat ik dat gevoel sporadisch heb en er niks voor nodig heb.

Geluk is een streven las ik ooit.

Maar mijn ervaring is dat het ook in een subtiel moment kan zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MijnGerrit,

 

Dankje voor je reactie. Tot nu toe ben ik al veel herkenbare verhalen tegengekomen hier. Ook wat jij schrijft herken ik. Dat is al heel fijn, om te weten dat ik niet de enige ben en eindelijk een plek heb gevonden waar ik begrepen kan worden.

En je hebt gelijk, "gezeur" is niet het goede woord. Ik zei dat niet omdat ik zelf de grootte van het probleem niet zie, maar omdat ik er altijd maar vanuit ga dat ik een ander lastig val als ik mijn problemen beschrijf. Iets waar ik aan probeer te werken.

 

Ik vind het echt super dat je al 5 maanden niks gedronken hebt! Je hebt zeker reden om trots te zijn. Heel fijn ook om te lezen dat je geen reden ziet om weer te gaan drinken. Voor jou natuurlijk in de eerste plaats, maar zo zie ik ook een lichtje aan het eind van de tunnel.

 

Van tevoren bepaalde "triggers" in kaart brengen is een goede tip. Het willen is er zeker en ik ben ook bereid er hard aan te werken, meestal, maar af en toe is de motivatie ineens helemaal weg. Vooral omdat ik er alleen voorsta en eigenlijk weinig tot geen back-up heb. Toch moet het me lukken op eigen kracht vind ik, wel met therapie. En dat dat tot nu toe niet is gelukt frustreerd me. Maar na een tijdje rondkijken hier zie ik ook dat dat niet heel raar is. Er zal dus iets moeten veranderen. Ik denk dat ik wat dat betreft veel kan hebben aan dit forum.

 

Nogmaals bedankt voor je reactie en de goede tips. Heel veel succes verder en blijf sterk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje lady jane,

 

Wat een mooie woorden.

Dat is een goed punt, een maand slapen zou niks nieuws brengen. En wat drinken lijkt helemaal niet zo erg na een paar weken geen alcohol.. want een of twee glaasjes was toch altijd lekker en helemaal niet zo erg? Totdat na dat ene glaasje ineens de fles leeg moet en ik niet meer weet hoe ik in bed terecht ben gekomen. En ja, met een flinke kater wakker word.

Dat gelukkige gevoel heb ik ook mogen ervaren in mijn nuchtere weken. Zomaar ineens. Ik voelde me bijna verliefd soms zonder reden.

"Geluk is een streven", dat vind ik mooi. En het zit inderdaad soms in de kleinste, onverwachte hoekjes.

Pfff ik moet daar weer naar terug en het vasthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je leven compleet is..goed voelt..tevreden bent...zinvol is

Hebben we geen ander lekker gevoel als drank nodig

Drank is niet lekker..drank verlekkerd

Drank versterkt gevoelens..zodat de pure gevoelens niet meer waardevol zijn

Drank is geen vriend...drank is een egoist...drank wil meer van jou dan je kan geven

Makkelijkste weg is jij en het glas

Moeilijkste weg is jij zonder glas

Waarom....omdat ook jij het waard bent

Succes en welkom hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Jane,

 

Als je wilt stoppen moet er iets nieuws in je leven komen. Alleen stoppen en verder niets lukt niet. 

 

Ik merkte bij mijzelf dat zolang ik het leven zinloos vond, geen doel had en mezelf een waardeloze prul vond  bleef ik drinken.

 

Ik had en heb ook nog wel dat ik snel denk dat mensen me vinden zeuren. Maar dat is een valkuil. Je verhaal doen, hulp vragen is nodig want in je eentje stoppen is bijna onmogelijk.

 

Ik werk iedere dag hard aan mijzelf. Voor mij houd dat in dat ik aktief bezig ben met de AA en de 12 Stappen. Ik heb ook de onlinebehandeling gedaan. Ik heb ontdekt dat verveling mij triggerde. En verveling is niet alleen dat je niet weet wat te doen maar wat daarmee samenhangt is dat je baalt van jezelf, jezelf waardeloos vindt. Dat dronk ik weg.

 

En ja, ik dronk ook om de roes. Om op die manier mijn tijd door te komen en van dat akelige gevoel van nietswaardig te zijn en een nietsnut af te komen.

 

Ik heb geleerd een hele nieuwe invulling aan mijn leven te geven. Voor mij door de AA en de kerk en alles wat daarmee samenhangt.

 

Ben ik nu gelukkig? Ja. Niet euforisch. Maar gewoon een rustig, bestendig gevoel van rust wat er ook gebeurt. Dat wil niet zeggen dat ik niet eens van slag kan zijn. Maar ik weet nu wat te doen om de innerlijke rust weer terug te krijgen zonder drank.

 

Ik wens je veel moed en sterkte en creativiteit toe om je leven om te gooien. Zonder drank is het echt veel leuker en de moeite waard.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drank is een ding, geen persoon

geen vriend en geen vijand.

Zolang we ons dat niet realiseren

geven we macht aan iets dat dus

sterker kan worden dan nodig.

Opium is ook een iets. Maar geen

haar op mijn hoofd om dat te proberen,

laat staan er slecht mee om te leren gaan.

Ik hoef dus geen opium te gebruiken en drank

heb ik ook niet nodig om mijn leven te verrijken.

Laat staan dat ik iets macht geef om mij te vernietigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi JD welkom! En kom hier maar lekker zeuren! Dat doen we hier allemaal.

De buitenwereld noemt het zeuren.... Want die wereld snapt niets van ons probleem.

Maar hier kun je je ei kwijt.. En niemand vindt t stom of vervelend.

Sterker nog : het is woest knap als je hier komt. Je ziel en zaligheid open en bloot geven dat is nogal wat.

Dus kom maar op! We leven met je mee en leren ook weer van jou

Doe(n) Jane!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een fijne reacties allemaal zeg. Zoveel steun had ik niet durven verwachten. Ik voel me een stuk sterker.

Verveling is voor mij ook een trigger. Me waardeloos voelen.. ik ken het helemaal.

Zo fijn om begrepen te worden en om de verslaving beter te leren begrijpen door wat jullie schrijven. Al 10 jaar loop ik rond met dit geheim en niemand die het wist. Wat ben ik blij dat ik dit forum tegen ben gekomen. Ontzetten bedankt allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MijnGerrit,

 

Ik heb ook een aantal mensen ingelicht omdat ik dacht dat ik de steun goed zou kunnen kunnen gebruiken. Helaas weten ze me niet steunen. De een zegt het gewoon, dat kan ik dan nog waarderen. De ander negeert de hele issue compleet. Dan is voor mij de drempel ook weer te hoog om erom te vragen, aangezien ze me niet begrijpen. Ik merk nu al dat dit forum me echt goed doet dit al is het allemaal anoniem en digitaal. Misschien is dat ook wel beter. Sommige dagen wil ik er namelijk helemaal niet over nadenken. Maar ik voel me ontzettend gesteund!

 

Ik zal eens kijken op de Dagdraad. Vind het een mooi idee een dagpact.

 

Jij ook veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gaat t ?

Ook in mijn situatie kreeg ik geen steun.

Maar dat heeft me alleen maar strijdbaarder gemaakt. " hoezo gaat dat niet lukken ???

Ik dacht t wel ! "

Hier snapt iedereen je dus kom maar vaak hier.

Even lezen, schrijven, slikken, zuchten ( van verlichting of opluchting) klagen of trots zijn...Alles mag

En ook als t nog niet helemaal gaat zoals je zelf zou willen kom dan ook. Het is niet erg .

We zijn allemaal 12 keer op ons muiltje gegaan voordat het de 13e keer echt lukte. Door dat te delen voel je je wat minder eenzaam in de strijd

Kom op hè Jane D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai,

Het gaat goed. Vandaag is mijn 5de dag nuchter :) Ineens lukt het weer. Nu hopen dat het zo blijft en eraan blijven werken.

 

Hoe gaat het met jou?

 

Ik snap wat je bedoelt met dat het je strijdbaarder heeft gemaakt, dat is echt een hele goede instelling! Soms voel ik me ook zo. Maar dan wordt ik weer somber om iets (of niets). Volgens mijn therapeut heb ik een stemmingsstoornis. Als ik eenmaal weer in een dip zit wordt het heel lastig. Dan denk ik ook ach, als het toch niemand wat kan schelen wat maakt mij het dan nog uit? Heel stom maar zo gaat het.

En zoals huttula zegt wil niemand er eigenlijk over horen. Ze weten ook niet wat ze ermee aanmoeten en dat is wel logisch. Dat weten we zelf tenslotte vaak ook niet.

Vallen en opstaan hè.. Mijn plan is om voorlopig te blijven staan! Dat wens ik iedereen toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JD die somberte heeft alles met drank te maken waarschijnlijk.

Bij mij waren ze pas na een jaar echt helemaal weg.

Gelukkig kwamen er na het stoppen wel meer "ups"

dat maakte het volhouden toch zeer de moeite waard.

maar het is logisch dat alles wat je met drank onderdrukte

(en dat waren vast niet de nog leuke dingen in je leven)

alsnog aan de oppervlakte kwam. Het valt te doen, maar ga

niet toegeven met drank, want dan ga je jojo-en en net als

met jojo-en met gewicht, word je daar niet beter van.

Ontgiften wil je liefst ook maar één keer, toch?
Volhouden meis, het loont! :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi JD,

 

Erg herkenbaar wat je schrijft. Helaas moet ik bekennen dat ik dat idee ook heb. Ik kan me niet voorstellen hoe ik mijn leven moet inrichten zonder drank. Niet omdat het mijn leven dan leuker of minder leuk wordt, maar het idee om niet meer mee te doen met wat als sociaal gedrag wordt gezien. Terwijl ik toch op feestjes vaak met de auto ga en dan niet drink (ik drink dan als het moet wel thuis, zoals Gerrit het ergens schreef). Dan heb ik een andere avond, maar niet beter of slechter.

Uiteraard valt er een grote last van mijn schouders, zowel qua fysieke aspecten als psychisch, op de momenten dat ik mij aan mijn eigen verlangen en afspraken houd, maar als de rest van mijn levensinvulling niet wijzigt zoals Hanneke hierboven schreef...

Ik was anderhalve week op vakantie, ben door een lichte ontwenning heengegaan, mede door gebrekkige nachtrust in een vreemd vakantie bed. En nu, na twee weken weer te hebben gewerkt ben ik gisteravond van de wagen gevallen. Werd gek van mijn suizende oren en van dat vervelende werk, feest op het strand en ik ging meedoen met de rest. En eerlijk gezegd heb ik er nog geen seconde spijt van.

Dronken ben ik niet geworden, ik kan me de hele avond nog herinneren en het was een topavond. Ik geniet nog na.

Het enige wat ik nu denk: ik las een bericht van River, die zich na jaren weer heeft aangemeld en die meldde dat ze er destijds blijkbaar nog niet aan toe was, ben ik er dan ook niet aan toe?

Wat een rotsmoes! Erger, mijn oren suizen minder... da's geen goed nieuws.

 

Volgende week wel een afspraak met een behandelaar. Het forum helpt me zeker om te matigen, maar lange termijn stoppen vergt toch wat meer! Dat is voor mij maar weer eens bevestigd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...