kruidenthee67 Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Sterkte Gerrit! Ietje...ik heb zelf geen ervaring met de online cursus...wel met andere trajecten...maar als ik je zo lees krijg ik wel de indruk dat het goed voor je zou zijn om eea helder te krijgen, dus niet zo gek dat Gerrit in herhalingen valt.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 (bewerkt) Ietje, als je man van dit forum weet is het misschien een idee dat jij het stuk vd partner van Lytse leest en het hem daarna laat lezen.Misschien helpt het je eerlijk naar jezelf te zijn waardoor je ook eerlijk naar hem kunt zijn. Een goede relatie verdient eerlijkheid. Dit kan als jij eerlijk bent naar jezelf. ik lees steeds de deur op een kier bij jou. Het is hoog tijd die vicieuze cirkel te doorbreken voor eens en voor altijd. Of wil je nog 10 jaar doormodderen, dat kan ook. 11 juli 2014 bewerkt door lady jane kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 fijne avond nog en truste voor straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Moeilijk Ietje, maar ik heb het gevoel dat jij niet helemaal jezelf bent of durft te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 (bewerkt) Nog even een snel hallo en welterusten van mij Heerlijk laatste werkdag afgerond, net 50km gaan biken met man, tussendoor lekker op terras ergens gegeten..gezellig! Nu kop slaap-thee en heel ontspannen de vakantie in Veel bij te lezen...wat goed dat degenen die het moeilijk hebben zich hier melden. Gerrit, beterschap Wijfje, ik hoop dat het de alc is en geen hypomanie Ietje, is het bij die twee gebleven? 11 juli 2014 bewerkt door Vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Pff, ben ook een beetje onzeker hier. Man is net van medicatie veranderd, en heeft volledig tegen zijn gewoonte in gedronken. Hij is erg druk nu, en is dat nu hypomanie of gewoon een beetje dronken? Niet zo "handig" van je man en moeilijk dan om het goed in te schatten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Hoi Ietje, Dat zal hij zeggen omdat dat is wat jij laat zien. Wat laat je zien..jezelf of wat je denkt wat er van je verwacht wordt? Ietje, het is een terugkerend thema....ik herken het uit je draad... Daar moet je iets mee wil je je drankgebruik aanpakken. Maar dat is een stap die jij zelf zult moeten zetten, als je het wilt, kunt, durft, aan toe bent, niet anders kan....tja... Je bent het waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Man is gaan overgeven - drank neem ik aan - en nu gaan slapen met de afscheidsbooschap "Ik had graag wat genegenheid gehad van u." Voel me ontzettend rottig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Eenzaam Jen..............sterkte.................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Het probleem heeft zich nooit gesteld, hij drinkt amper. Vandaag ineens twee flessen witte zijn, constateer ik nu. 't Zal wel gewoon een momentopname zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Het is aan jou de waarheid te vertellen Iet dat ben je aan jezelf en hem verplicht en aan je kinderen. Ik denk dat je deep down wel weet dat je de boel nog wat mooier wilt houden dan t is. Ik was daar ook ooit iet, mijn relatie heeft het niet gered, had ik eerder eerlijk geweest en de juiste inzichten gehad (en dit forum, mag ik graag denken) dan had ik er heel anders mee om kunnen gaan. Jij bent nog jong, hebt nog zo veel mooie jaren leef ze ten volle meis! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Jen, dus jij bent schuld van zijn drinken nu?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Oei, das wel erg veel voor iemand die niet gewoon is veel/vaak te drinken Jen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Jen, dus jij bent schuld van zijn drinken nu?? natuurlijk niet! Hoezo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Jen dubbele verantwoordelijkheid nu? misschien even checken wat de meds/drank samen los kunnen maken? sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 (bewerkt) Omdat je schrijft dat hij nu naar bed is met de mededeling dat hij graag wat genegenheid had gehad? Anders; als jij me dat had gegeven had ik nu niet bezopen hoeven zijn? 11 juli 2014 bewerkt door Vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Oei, das wel erg veel voor iemand die niet gewoon is veel/vaak te drinken Jen. ja he? Vandaar dat overgeven natuurlijk. Er is iets fundamentelers aan de hand. Hij heeft veeeeeel te weinig zelfvertrouwen, zoekt soms op een bijna kinderlijke manier aandacht. Vandaag hadden we bezoek van een Afrikaans vriend van mij die zich erg geinteresseerd toonde in zijn schilderijen en tekeningen, dus hij in zijn nopjes, en dan loopt het mis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 je hebt maar één keus uiteindelijk Ietje alleen jij kan bepalen wanneer je die maakt. Wat je in het verhaal vd partner leest is hetzelfde proces ook op latere leeftijd pas kunnen nemen, dat besluit om eerlijk te zijn, jezelf serieus te nemen en je partner ook. Dan pas kan hij je steunen. Ludwig schrijft vaak: het werkt als jij eraan werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Omdat je schrijft dat hij nu naar bed is met de mededeling dat hij graag wat genegenheid had gehad? Anders; als jij me dat had gegeven had ik nu niet bezopen hoeven zijn? Nee, dat was zo niet bedoeld. Hij bezuipt zich nooit om dergelijke redenen. Maar hij vertelde me heel veel - altijd zo als hij hypomanisch is, vandaar mijn angst - ook over hoe hij zich tekort gedaan voelt. En ik kon er inderdaad niet zijn voor hem, vandaag, omdat ik gewoon bang word als hij begint te ratelen, en ook omdat ik vermoeiend vind. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Ik ben totaal geen zorgend type. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Oh, gelukkig maar Ik snap het zoals je het nu schrijft. Beangstigend lijkt me om mogelijke signalen te zien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Ja Vol, en vermoeiend. Moet ik het ziekenhuis bellen, moet ik zijn ouders bellen, ... Over een paar weken gaan we op reis, gaat dat lukken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Ietje, dat is één keer door de zure appel... We vallen allemaal in herhalingen En dat is niet erg...want we zijn er om elkaar te helpen hier... Als je het proces aangaat (niet drinken, aan jezelf werken), heeft dat ook gevolgen voor je relatie, In mijn geval positief. Dat gun ik jou ook. En wat Jane al schrijft...eerlijkheid...als je zo doormoddert gaat het ook een keer fout, met jou en/of je relatie. Makkelijk?...neuh.....maar blij dat ik de stappen wel heb gezet. De eerste is de moeilijkste... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 Ik ben, gedeeltelijk door de drank denk ik, een relatie kwijt geraakt. Twee zelfs, maar de tweede was minder diepgaand. Niet dat ik dat op dit ogenblik betreur, want, hoewel mijn verhalen misschien op iets anders wijzen, ik hou van mijn huidige man. Toch denk ik niet dat je adb moet worden voor een ander, of voor je relatie. Eerder uit respect voor jezelf. Of liefde voor het leven. Of goesting om er iets van te maken. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2014 het kan samen gaan Jen voor mijn exgenoot kon ik het niet voor mijn dochter wel. en het duurde even eer ik besefte dat ik het ook voor mezelf kon. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden