Spring naar bijdragen

Opname


Aanbevolen berichten

Hallo DV,

Alleereerst van harte welkom op dit forum! Wat moedig en dapper dat je met jezelf en je probleem aan de slag gaat! Je bent het waard! Ik heb mezelf twee weken laten opnemen in een verslavingskliniek. Dit van het ene op het andere uur. Ik was zo ontzettend klaar met mezelf. Ambulate hulp heeft met spoed een plekje voor me gezocht. Ik heb er hele goede ervaringen mee. Dit klinkt natuurlijk raar, want ik wilde daar helemaal niet zijn, maar wa was het nodig voor mij. Doodeng vond ik het bij aankomt. Niet weten wat je te wachten staat. Gescheiden zijn van mijn gezin (en ook nog eens een dik uur rijden voor hen) Wat kwam ik allemaal tegen, hoe zou ik mezelf tegen komen. De confrontatie...Amaai, maar wat was het een leerzame periode voor mij. Ik ben toen tot bezinning gekomen en het roer is voor mij 180 graden om gegaan. Je hebt een strak dagprogramma met veel gespreksmomenten (ten minste zo was dat bij mij) Ik volgde de SRA training. Een training dat inzicht geeft mbt je drank gedrag (wanneer en waarom) en het leren zoeken / toepassen van alternatieven. Een soort van gedragstherapie eigenlijk. Daarnaast individuele gesprekken en natuurlijk ook een hoop ontspanning en lol want dat was er ook. Het was heerlijk om ergens een plek te hebben waar je begrepen en gerespecteerd werd. Medische begeleiding vond ik ook erg fijn. Kortom, ik ben erg blij dat ik het gedaan heb hoe moeilijk, hard werken en confronterend het ook was. Ik mocht nog een aantal weken langer blijven, maar heb dat niet gedaan. Ik vond dat ik voor dat moment even genoeg 'geleerd' had. Ook al was het misschien wel handiger geweest om de kans op een terugval minder groot te maken...Gelukkig is dat tot nu toe bespaard gebleven.

Ik wens je heel veel kracht en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi DV

Hier geen ervaring met opname maar wil je wel heel veel succes wensen.

Ik heb wel veel hulp gehad betreft verslaving en alles erom heen

Hulp werkt als je het aanvaard en een kans geeft.

Verder is het hard ,keihard aan jezelf werken...meer als je normaal van jezelf kan verwachten

Succes en sterkte...je bent het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Bedankt voor de reacties. Het wordt inderdaad een opname met een streng regime. Ik zie er sterk tegenop, maar op mijzelf of met ambulante zorg red ik het niet. Dus dit is het laatste redmiddel.

Ik zal een kijken bij Suikertje.

 

Ik laat wel weer van me horen als het zover is.

 

Groet D.V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MijnGerrit,

 

Het klopt, ik drink nog steeds. Ik was geminderd maar de laatste twee weken wordt het weer meer.

Ik sta op de wachtlijst voor opname, en zodra ik weet wanneer laat ik het wel weten. En ik heb al een

bericht achtergelaten bij Suikertje.

 

Bedankt voor het hart onder de riem.

 

D.V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo DV,

Na een periode va zelfstandig stoppen en weer beginnen en weer stoppen en weer falen..............beland in een verslavingskliniek. Strak regime. Geen internet, geen radio, beperkt tv, kamer delen met meerdere mensen en alles wat werd aangeboden was verplicht. Maaltijden, therapieën van yoga en cardio tot lezingen en meetings. Alleen wc-gang mocht alleen.

Dit is het uiterlijk.

Het was helemaal niet moeilijk.

Er was volledige abstinentie bij iedereen. Ieder boek, iedere activiteit stond in het teken van opsporen van verslavingsgedrag. Niet de alcohol was het gespreksonderwerp; onmatigheid en vluchtgedrag was het gespreksonderwerp. Ik werd gedwongen naar mijzelf en naar mijn diepere angsten, boosheid en weerstand te kijken. Ik werd gedwongen naar mijn fouten en mijn karaktertrekjes te kijken.

Eenmaal uit de kliniek was de knop ZO VOLLEDIG OM dat ik mij niet kon voorstellen dat alcohol ooit een probleem voor me was geweest. Ik ben verslaafd. Ik ben onmatig. Ik weet van geen ophouden. In niets.

Ik kan mij niet meer voorstellen dat ik ooit nog alcohol zal gebruiken. Ik kan mij niet voorstellen dat ik een terugval zal riskeren. Het kán, ik ben niet beter dan een ander. Maar ik weet nu geen reden om het ter discussie te stellen. Ik ken mijn smoezenboek. Als ik terugval dan zal dat geen donderslag bij heldere hemel zijn. Dan zijn er voortekenen geweest die ik genegeerd heb. Dit soort dingen leer je in een verslavingskliniek en iedereen die worstelt die gun ik dit.

Velen suggereren dat het hard werken is. Ik heb alles en méér gedaan dan er gevraagd werd, maar toch heb ik het niet als hard werken ervaren. Eerlijk worden, open worden en dagelijks bereid zijn om te veranderen en te accepteren dat MIJN methode niet werkte, oftewel overgave, heeft al het werk gedaan.

Eerlijk worden naar anderen en naar jezelf over werkelijk alles is heel wat. Daar doe je de hele periode in de kliniek over. Na de kliniek begon ik pas met grenzen stellen, ware zelfacceptatie en opruimen van puin uit de jeugd. Alcohol was toen al vér uit beeld.

Het is overgave en dat is spannend. Ook leerzaam en voor ons levensreddend. Ik gun het je!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Monster,

 

Het strakke regime dat jij hebt ondergaan is een stuk strakker dan dat ik zal ondervinden. Hert regime bij mij zal bestaan uit: je doet mee aan alle activiteiten en therapieën, of je het nu nodig of wenselijk vindt of niet. Verder mag je in de avonduren doen wat je wilt, op je eigen kamer wel te verstaan. Iedereen heeft een eigen kamer, dit was voorheen niet zo. Je mag 's avonds ook naar het restaurant om een kopje koffie te drinken als je dat wilt. Maar je mag niet van het terrein af, moet altijd melden waar je bent en natuurlijk blazen als je terug komt. En meerdere keren per week plassen in een bekertje onder toezicht.

 

Zelfacceptatie en puin ruimen uit je jeugd, een waar woord. Ik hoop dat ik er net zo uit kom als jij. Ik zie er enorm tegenop maar ik weet ook dat ik geen andere keuze heb. En het smoezenboek, op het gegeven moment wordt het een encyclopedie. En dat je mij het gunt om er beter uit te komen waardeer ik zeer. Maar het belangrijkste is dat ik het mijzelf gun. En spannend is het zeker.

 

Bedankt voor je positieve reactie, ik spring in het diepe.

 

Groeten D.V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dappere Vinnie,

 

Je hebt een paar waardevolle reacties gekregen denk ik. Bemoedigend ook.

Je springt in het diepe en dan " zwemmen, kreng"

 

Wanneer ga je?

Ontzettend veel succes alvast, volle bak daar hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MijnGerrit,

 

Ik sta op de wachtlijst. Ik ben berijkbaar en opneembaar. Het zal niet lang duren is mij verteld. Ik heb eerst nog een afscheid van een collega komende maandag. Ik denk een weekje ongeveer.

 

Zodra ik het weet laat ik het horen. En dit kreng gaat zwemmen, in welke slag dan ook!!

 

Bedankt voor alle reacties.

 

Groet D.V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi DV,

 

hier een berichtje van iemand die hetzelfde besluit als jij heeft genomen.

Ik ben ook op een wachtlijst gezet voor opname. Morgen heb ik mijn eerste gesprekken.

Eerst een uur wachtlijstgroep en daarna een gesprek over het behandelplan.

Ik weet ook helemaal niet wat ik kan verwachten en ben er best wel zenuwachtig voor.

Als je wilt kan ik je laten weten hoe het gegaan is. Heb jij deze gesprekken al allemaal gehad?

Nou we gaan er in ieder geval voor. Misschien kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden?

Ik ben trouwens al erg lang aan het sukkelen. En dit is ook mijn laatste hoop.

 

Groetjes van Jootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jootje, ik reageer meestal niet op andermans draad.

Ik zie je eigenlijk nooit en maak dan nu een uitzondering:

ontzettend dapper dat je dit doet, heel veel succes!

En ook voor jou geldt: volle bak, 100% overtuiging, dat schijnt het beste te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jootje,

 

Het eerste uur wachtlijstgroep heb ik achter de rug, evenals het behandelplan.

Net als jij ben ik er ook een beetje zenuwachtig over. Ook ik weet niet wat mij te wachten staat. Dit wordt

ook niet helemaal duidelijk tijdens deze gesprekken. Ik denk dat je het maar over je heen moet laten komen.

 

Ik weet niet zeker of ik tijdens mijn opname over internet beschik. Maar indien dit zo is wil ik je zeker op

de hoogte houden.

 

Ook ik sukkel al lang, zo gaat dat met de meeste verslaafden. Wat je ook gebruikt.

 

Ik wens je, zoals mijzelf, het beste toe. Laten we wat van het leven maken i.p.v. het te vergallen.

 

Het allerbeste, zoals ze op tv zeggen, sloop de crisis!

 

D.V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo DV en Jootje,

Ook ik reageer meestal niet op andermans draadje, Jootje je kan als je wil een eigen draadje aan maken? Nu dan toch maar even mijn reactie op deze draad, Ik wil jullie beide heel veel succes wensen! Ook is was zenuwachtig. Alhoewel ik daar niet veel tijd voor had omdat ik me van de ene op de andere minuut heb laten opnemen. Maar lieve mensen, wat is het een goede keuze geweest. En dat wens ik jullie ook zo ontzettend toe! Je bent het waard! Het is al een heel dapper en moedig besluit. Ik durf (bijna) mijn handen er voor in het vuur te steken, dat het jullie geen spijt krijgen. Ik had daar trouwens wel internet middels een gedeelde computer, maar dat is overal wellicht weer anders. Ik wens julie heel heel heel veel sterkte en succes! Ga ervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...