Spring naar bijdragen

ik moet stoppen, maar hoe? poging 1000!

Ella

Aanbevolen berichten

Dank je Gerrit.

Komt goed. De dip niet onder de knie, maar dat motiveert mij alleen maar meer om niet te drinken.

Het voordeel bij mij is dat wanneer ik me down voel ik juist geen zin heb in alcohol maar een soort vechtlust krijg.

Mijn trigger momenten zijn juist wanneer ik me goed en euforie voel. 

Dat is me al heel duidelijk inmiddels.

Dus; trek me aan mijn jasje wanneer ik begin te hyperen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ella,

Belangrijk joh..die inzichten!

Ik kwam juist in de neerwaartse spiraal...me down voelen, drinken om te verdoven, nog meer down voelen...juist geen vechtlust...zo zie je maar, bij iedereen anders.

Mooi hoe je voor 'jezelf' stopt..dat is volgens mij essentieel om het vol te houden.

In de periode voorafgaand en ook in het begin van het stoppen had ik een documentje op mijn bureaublad staan...op de momenten dat ik me kl..voelde typte ik daar ongecensureerd mijn verhaal. Soms ook 's nachts als ik lag te malen. Dat heeft me ook erg geholpen om letterlijk 'dingen uit mijn hoofd te schrijven'. Heel af en toe las ik wat terug en zag ik terugkerende patronen....Onlangs heb ik het weggegooid...kan nu hier schrijven  :)

Maar het heeft mij geholpen.

En niet té veel hyperen da's ook vermoeiend hihi! Balans...en die gaat uiteindelijk ook wel komen....

Succes Ellabella!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij emoties denken we vaak in rot gevoelens..verdriet

Emoties zijn ook fijne gevoelens..blij

Gekke is dat als we ons goed voelen moet het altijd versterkt worden...zon..blij..ijsje of drankje

Dat blije gevoel was er al..zon..blij...heb je genoeg aan...kan je op teren

Het is een gewoonte geworden om het te versterken

Wij zijn de simpele gevoelens niet meer gewend

Mooi van je zelf kennis Ella...goed bezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Na weer een periode van drinken kom ik langzaam weer kijken.

De afgelopen weken mij toch niet kunnen beheersen. De vakantie, zon...redenen zoals altijd.

Elke avond weer 1 fles wijn, om weer tot de conclusie te komen dat het niets toevoegt.

Die ene fles maakt mij niet eens dronken. En toch zit de gewoonte er weer in.

Of het mij vandaag lukt niet te drinken dat weet ik nog niet, maar ik kom weer meelezen en probeer het roer weer om te gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ella

Ja en nu weet je het zeker...het voegd niks toe

Tis wat je zegt..die ene fles word je al niet dronken van

Dus de roes zul je ook niet meer krijgen..het lichaam eigenlijk je koppie is gewend en gaat om meer vragen

En meer..en meer

Jij bent het die de cirkel kan doorbreken

Je weet dat je het kan...nu nog doen

Succes ga ervoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een herkenbaar draadje Ella, mooi zoals je de dingen beschrijft, het raakt me omdat ik zoveel vergelijkingen zie met mezelf dus is het ook weer confronterend en helpend voor mij. Ook het weer drinken is helaas herkenbaar, ben vanaf nov. 2013 hier actief maar steeds teruggevallen. Nu vanaf 28 juli droog.....

Hoop dat je het roer weer om kunt gooien en hoop meer van je te lezen!

Zet hem op!

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ella merk je dat je jezelf

ergens al toestemming geeft

om vandaag weer wel te drinken?

en morgen dan?

en overmorgen?

of de knop vandaag omgaat of volgende week, maand, jaar

dat bepaal jij.

Hoe je gedrag dus falen of overwinnen wordt

dat bepaal jij

ga je voor kwaliteit van  je leven

of kies je er nog voor je behoefte aan drinken

nog groter te maken?
Want ja als je aan die fles alweer gewend bent

dan zit je in de glijdende schaal naar beneden he,

dat weet je natuurlijk ook best,

maar je komt hier niet voor niets weer  schrijven

dus ergens wil je dit niet meer.

kwestie van handelen nu Ella, kom op, je kunt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Stella,

ik zag je draadje net pas, zeker omdat het naar boven was gehaald. Ik moet het verder nog lezen, maar wil je alvast zeggen dat je 1e bericht door mij zou kunnen zijn geschreven.

Blijf hier komen, dat geef ik je alvast als raad mee, want als ik dat niet deed ging het met mij precies zoals als jij zo mooi en duidelijk verwoord hebt.

Het kan, velen gingen je voor en het is waar wat Jane zegt, je bent nog jong.

Stel je mij voor, 70 jaar en nu pas de werkelijkheid onder ogen gezien en de juiste beslissing gemaakt.

Ik spreek natuurlijk voor mij zelf. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de berichtjes en speciaal die van jou Lidia. 70 jaar en dan die beslissing maken. Petje af!

Voor mij weer dag 2 .

Ik vind het moeilijk. Niet het stoppen, maar het idee voor lang te stoppen.

Ja, ik weet het, het is de verslaving, maar ik kan zo genieten ook van dat flesje wijn per avond; de scherpe kantjes eraf, niet humeurig van de lange werkdag.

Nog wat energie voor het huishouden.

Maar, het is ongezond en dat knaagt aan mij, net als de katers in de ochtend.

Ik kijk maar weer per dag. Ik ken mezelf en meer dan die dag kan ik niet waarmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Gerrit. Ik heb nog niks concreets gedaan.

Ik stoei nog steeds. Ik moet zeggen dat ik er wel veel bewuster mee bezig ben en ook vaker dagen niet drink.

Ik probeer mezelf op dit moment te her programmeren, door andere bezigheden te zoeken in de avonden; niet drinkende vrienden uitnodigen, lezen, sporten.

Ik weet niet waarom, maar blijkbaar zijn de nadelen nog niet groot genoeg?

Afgelopen week heb ik 2 keer een flesje wijn op, over de hele avond. Daar kan ik mee leven.

Alcohol is een vervelende verslaving. Maar, op dit moment ben ik er nog of weer niet aan toe om drastisch te stoppen. Misschien omdat ik dat al vaak heb geprobeerd en dan weer terug val in mijn oude gedrag en daar weer maanden in blijf hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...