Spring naar bijdragen

Nieuw


george

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de reactie.

 

Ik fiets vooral en na een tochtje van 150km kan een trapistje wel smaken, maar geen 8...

 

Ik ben een sociale drinker, zeker met het mooier weer, terrasjes doen.

 

Maar nu gaat er toch een lichtje branden, ons huis geraakt niet afgewerkt, ben veel moe, moet mij herpakken.

 

Ik heb al herkenbare verhalen gelezen op het forum, ik ben dus niet alleen. Mijn eerste opdracht is het komend weekend geen druppel aan te raken, eens maandag heb ik toch geen zin in alcohol. Mijn probleem is vooral als het vrijdag is, werkweek gedaan en het weekend kan beginnen, met collega's iets gaan drinken niets eten en blijven drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi George,

 

Welkom.

 

Je verhaal komt me bekend voor. Mijn broer 'kan' (en lang geleden kon ik) dat namelijk ook. Hij is jonger dan ik, maar we hebben dezelfde hoogsensitieve hersenen (evenals mijn jongere zus).

Ik vecht iedere dag en verlies ook nog iedere dag. Mijn zus heeft een haat-liefde verhouding ontwikkeld met voeding, zal ook op dagelijkse basis strijd zijn, maar mijn broer doet het anders. Hij heeft een slechte periode gehad waarin hij een tijdje ook iedere dag dronk, tot het moment dat hij besefte dat hij niet meer de baas was. En van ene op de andere dag ging er een knop om. Maar nu komt het, hij werd van dag- weekendconsument al zeker tien jaar. En de laatste jaren zitten er steeds enkele weekeinden tussen waarin hij perse niet wil drinken. Maar ja, als hij uit verveling, onvrede met zijn saaie baan, etc. wel drinkt dan is het van vrijdagavond tot zaterdagavond en misschien zelfs wel zondagochtend, dat weet ik niet helemaal zeker. Dan is hij psychisch (en fysiek natuurlijk) weer aardig van de kaart, maar daar hersteld hij dan van, omdat hij daarna enkele weken clean blijft. Wat wel zo is, is dat hij een sociale angst heeft ontwikkeld waarvoor hij een antidepressivum gebruikt, in een dosis die bijkans homeopatisch aandoet (hoog sensitieve hersenen hebben weinig nodig), maar die weldegelijk zijn angsten afvlakken. En daardoor komt hij mijns inziens niet in actie, omdat de situatie nooit 'te erg' lijkt in zijn 'gedrogeerde' beleving. Maar de kwaliteit van zijn leven is niet veel beter dan die van mij.

Ik hoop dan ook dat ik hem kan helpen als hij ziet dat ik vorderingen maak.

 

En ja, genoeg vrienden om mij heen doen wat jij ook doet. En ik kan niet ver genoeg meekijken in hun huiskamer, maar ik vermoed dat op zijn minst 1 van hen ook kampt met het feit dat hij/zij meer drinkt dan gewenst, maar de meesten hebben er geen problemen mee, omdat hun leven er (nog) niet door in de problemen is gekomen. Ze zijn bijna allemaal wel goed terechtgekomen en hebben bijna allemaal wel een fijn gezin en stabiel leven.

 

Succes komend weekeinde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom boy george

je bent nu nog jong

dan lijkt dit drinkgedrag te kunnen

maar het gaat je opbreken ben ik bang

want de afhankelijkheid is er

Ik heb lang zo gedronken

en van lieverlee werden de weekends langer

en was de woensdag ook wel een leuke avond om

met een drankje de week doormidden te zagen.

Je kunt overwegen de online training van deze site

te gaan doen, dan krijg je inzichten en tips speciaal

op jouw situatie en kun je er ook mee handelen om

er verandering in aan te brengen. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen George,

 

Het eerste wat bij mij opkomt is: Verander de weekenden. Ga iets heel anders doen in het weekend dan je gewend was. Zorg dat je je niet verveeld. Ik weet dat voor velen helpt een meeting van de AA te volgen. In grote steden zijn er iedere dag wel meetings en ook zondag. ( ik ga op zondag). Je geeft dan een heel andere invulling aan het weekend.

 

Ik heb geen ervaring hiermee. Ik dronk de hele dag en iedere dag van de week.

 

Heel veel succes.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo George,
Welkom op het forum. Ik hoop dat je hier alle steun vindt die je kunt gebruiken. Door de voorgangers zijn al veel tips gegeven. Bij mij was het van belang dat de alcohol 'uit mijn systeem' moest. Uit het systeem van denken en doen. Ik heb daartoe mijn dagprogramma verandert, momenten waarop ik dronk daar waar het kon omgezet in alternatieven. Daar waar het niet kon iets anders te drinken dan alcohol. Alle frisjes, watertjes en sapjes zijn de revue gepasseerd ;) Ik ben geheel gestopt met drinken. Ook heb ik toen al het alcohol de deur uit gedaan. Een tijd ook niet geschonken voor visite. De voor mij moeilijke situaties (triggers) zoveel mogelijk uit de weggegaan. Mijn omgeving op de hoogte gesteld, zodat ook zij er rekening mee hielden (en steun ontvangen) Ook heb ik een tijd Refusal geslikt.  Kijk wat voor jou het beste werkt, en het meeste aan hebt.

Ik wens je heel veel sterkte en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag eerste test, ik heb idd een plannetje, eerst een paar herstellingen aan tuinhuis en dan samen met de zoon naar voetbal kijken, thuis in zetel.

Thuis drink ik normaal niet. Som wel goesting om met het mooie weer een terrasje te doen, maar op tanden bijten en aan iets anders denken. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

gemengde gevoelens, vrijdag niets gedronken en veel in tuin gewerkt, en voetbal gekeken. Zaterdag naar een feestje en een bier gedronken maar in de mate. Gisteren met maten op café was minder, ben wel ontgoocheld nu. Positief is vrijdag, nu ga ik verder, zaterdag moeten wij naar een feest, ik wil geen alcohol drinken, ik droom van een weekend zonder alcohol.

Ik heb mij op maandag al veel slechter gevoeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit ben ik mee gegaan met een vriend, inmiddels kennis, naar de AA. Daar was iemand die al een tijdje clean was en die adviseerde, dat kan ik een grote stad, om een paar weken lang iedere dag een AA bijeenkomst bij te wonen. Dat vind ik logistiek lastig, maar die man maakte wel een punt. Door dat te doen doorbreek je allerlei eigen cycli en krijg je een berg aan stimulatie. Dus ook al zou het een aantal keer per week zijn voor een maand of zo, dan kan je volgens mij structurele verandering aanbrengen in jouw motivatie en gedachten.

 

Alle beetjes helpen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi George,

 

Eerder vandaag heb je al een reactie van mij gehad in een PB.

Ik ben benieuwd wat je hier verder aan reacties gaat krijgen.

 

Ook jij kunt het; het is alleen even zoeken wat het voor jou doet.

 

Succes man, stug doorgaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi George,

 

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik je kan adviseren...

Veel is al benoemd...dat patroon doorbreken door een ander ritme/bezigheden te hebben dan normaal.

Moeilijke situaties echt even vermijden.

Alternatieven die je kunt nemen ipv alcohol?

Heb je mensen in je naaste omgeving die je mee kunnen helpen de eerste slok niet te nemen? 

Bij mij was dat mijn partner...die heeft me vooral de eerste weken wel eens kunnen behoeden om de eerste te nemen.

Daar hadden we wel goede afspraken over gemaakt overigens...

Of een reminder in je zak die je er aan blijft herinneren dat je voornemen is de eerste slok niet te nemen?

 

Ik wens je dat het je gaat lukken George!!!

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

George, wat mij erg veel geholpen heeft, is hier op het forum lezen en schrijven.

In het begin was dat een gedeeltelijke vervanging voor drank.

Ik was er zo mee bezig, dat ik toch vaak niet aan drank dacht.

Verder kwam er dan weinig uit mijn handen, dat begint nu pas weer een beetje te komen.

Ook een idee misschien?

 

Horen we van je?

We hebben allemaal in hetzelfde schuitje gezeten George.

Niets nieuws onder de zon.

 

Hup George!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...