Spring naar bijdragen

Wanneer houdt dit op?


Sprankeltje1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Jaren geleden las ik al het forum en voelde mijzelf bijna thuis. Na zeer domme acties waar ik nog steeds niets van begrijp (of toch wel), want ja je probeert toch juist te verbergen dat je drinkt en dan zulke opvallende acties doen dat het juist opvalt zijn niet erg handig.

Schuldig...dat is eigenlijk het ergste wat ik voel, iedere dag weer. Ik stop ermee...trillingen...dit kan niet meer...maar nog geen enkele dag is het mij gelukt hiermee te stoppen. Ongelooflijk balen, hoe kan ik het weer zover laten komen. Ik was zo sterk altijd, ik heb zo'n goede relatie en een prachtig kind...WAAROM doe ik dit. En ja, ik ben boos zo boos op mezelf. Ik moet hiermee stoppen, het sloopt mij en mijn gezin. Ik krijg veel minder energie en voel me even blij, maar toch niet lang. Het herstel kost zoveel tijd. Waarom doe ik dit! Dus...zo loop ik alweer maanden rond..nu stop ik...nu is het klaar...kijk eens naar wat je hebt, waarom doe ik dit. Het kan zo leuk zijn...waarom doe ik dit....

 

Pffff...dit is zo moeilijk! Ik wil het echt niet meer, maar zie in dat ik het zelf niet kan. En oke, ik kan wel verdrinken in het feit dat ik  'zielig' ben omdat ik flinke tegenvallers heb ervaren, maar ik word zo boos dat ik mijzelf zwak maak en er eigenlijk niets aan doe om onrechtvaardigheid juist te bestrijden met andere middelen dan drank.

 

Gisteren vertelde ik mijn partner in tranen dat ik niet meer kon...ik wil zo graag anders zijn.

Het ergste was nog dat hij bevestigde dat het inderdaad niet goed ging. Ik wil hem niet kwijt, maar zeker mijn dochter niet. Ik begrijp niets van mezelf.

Dit forum is fijn om als steun te hebben met zoveel herkenbare verhalen.

Ik drink iedere dag 1 fles wijn...standaard...en jezelf maar voor de gek houden...ach het is nog geen sterke drank. Maar, je gevoel en de reactie van 1 fles wijn zijn best heftig. Dit moet stoppen!

 

Graag zou ik dit met jullie ondersteuning willen. Mijn HA wil ik hier absoluut niet bij betrekken.

 

Het moet me lukken toch???

bewerkt door Sprankeltje1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Sprankeltje,

Welkom op dit forum! Wat enorm goed dat je de weg hier naartoe gevonden hebt en er gebruik van maakt. Ik wens je heel veel sterkte en succes. Wat een enorme strijd he! Herkenbaar hoor. Ik heb het ook heeeeel ver laten komen. Zover dat mijn man en zoon tijdelijk ergens anders verbleven. Dat was het punt dat bij mij het roer 180 graden om is gegaan. Ik wilde zo niet verder leven. Ik wilde mezelf terug, mijn gezin, mijn oude leven....Ik wilde de strijd (niet) meer alleen leveren en heb hulp gezocht. Dit had ik nodig. Verslavingszorg was de weg die ik ingeslagen heb (dit na een psycholoog elders) Maar ik wilde eerst van de drank af. De een heeft voldoende aan een forum, online behandeling, de ander zoekt de hulp elders. En er zijn er die kunnen het ook alleen. Het is een kwestie van ervaren, daar waar jij het meest bij gebaat bent. Nogmaals heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Sprankeltje

je wilt weer sprankelen

neem ik aan.

door je te bevestigen dat

het niet goed gaat, helpt je partner je.

Hij is eerlijk, al had jij misschien liever

gehoord: valt wel mee hoor lief.

Door hier te gaan schrijven ben je al een stap

verder dan toen je nog las, ooit. je wilt dus echt.

Gebruik ons, de online training, als gereedschappen

die jij gaat leren hanteren. Als je weer tevreden

bent met jezelf, ben je het ook weer met partner en kind.

De omstandigheden die je schrijft zijn er dan misschien nog wel,

maar jij kunt die beter aan. Stoppen met drinken is een absolute

voorwaarde. Ga het aan joh, het is het zo waard, jij bent het zo waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee sprankeltje...

Er is nog hoop! Ook voor jou! Kijk voor de grap eens naar de forumdeelnemers . Al deze mensen gingen jou voor in het proces. Allemaal levens die op de een of andere manier ontwricht waren en misschien nog zijn.

En veel van die levens zijn drastisch veranderd.

Omdat ze ook inzagen dat het een keer moest ophouden.

Net als jij heb ik ook eerst een tijd mee gelezen en dat gaf me al zo'n opluchting dat ik niet de enige was. Dat ik niet stom was of slap maar gewoon machteloos tegen drank. Mateloos. Oeverloos.

Maar sprankeltje : niet hopeloos!

Ga er voor!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken het zo goed ik ben ook helemaal in de fout en ben de hele dag en avond bezig om volledig te stoppen en lees uren lang herkenbare verhalen op het forum

De tranen zijn opgedroogd en de emoties zijn kil en toch voel ik veel verdriet en pijn en wil ik zo graag beter worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sprankeltje!ja..bijna dagelijks een fles wijn was hier ook zo. Soms zelfs bewust 1l ipv 750ml :(

Nu korte tijd hier, wat vooral helpt om (letterlijk en figuurlijk) nuchter naar mijn gedrag te kijken.

Ik hoop dat je dat ook vindt hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...