Spring naar bijdragen

Maandag 9 juni

Aanbevolen berichten

En ik zelf heb deze morgen eens werk gemaakt om te werken aan mijn wens wat meer sociale contacten op te doen. Ik kreeg maanden terug geen enkel antwoord op een berichtje van mijn vroegere buurvrouw en vriendin in het studentenhuis. Nu reageerde ze een keer op mij en kreeg gelijk een berichtje dat ze nogal overwerkt thuis zit. Zo zie je maar weer; geen overhaaste conclusies trekken als iemand niet reageert, het kan een hele logische reden hebben.

Ze was tevens de beste vriendin van mijn ex. We deden veel met ons 3-en. Het is gek om iemand terug te zien die dat verleden zo goed kent. Maar nu is ze aan het promoveren op zaken in de gezondheidszorg die veel met mijn werk te maken hebben. Heb gelijk mijn beste vriend uit mijn jeugd ook een bericht gestuurd.....uiteindelijk is vooruitkomen een kwestie van doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar moet ik me dan voor schamen?

Ik ben toch geen oma?

Ik schreef al dat je een mooie vrouw bent en een mooi kind hebt en dat meende ik. Ook is het een liefdevolle foto van jullie zo samen.

Het is nu eenmaal een feit dat er een bepaald stigma is van de alcoholist. Werkgevers, mensen uit je buurt weet ik veel wie vormen een heel beeld van je als ze dit lezen en al helemaal als je de zaken rondom oxazepam en contactregelingen met kinderen bijhaalt. Een verhaal ontstaat zo in een oogwenk.....

Ik zeg niet dat jij je moet schamen voor je verhaal, juist niet. Ik zeg wel dat je het in ogenschouw moet nemen dat mensen je wel negatief beoordelen door dit soort punten!

Als ik je geen waardevol persoon zou vinden deed ik echt niet zoveel tikwerk om je op andere gedachten te brengen. Dan zou ik je stimuleren om meer te posten....Wij hebben echt het beste met je voor.....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen paniek mensen.

Het gebeurt niet zo snel dat al je bekenden hier meelezen.

Ik zie ook niet hoe je deze foto via Google zou kunnen vinden, er staan geen echte namen bij.

De moderator haalt hem later wel weg.

Wat een heerlijk lang weekend.

En ja, de gewone dingen. Broodbakken, wassen en lekker lezen bij mijn vijvertje met padjes en libellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De geur van versgebakkenbrood en net opgehangen was.

Geluk zit in de kleine dingen.

En soms ook wel in de wat grotere dingen.

Toeren in je nieuwe auto.

Wetende dat die ook weer gaat wennen.

Maar nu mogen we nog even van het gloedjenieuwe genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Acanthus sterkte en wijsheid. Veel meer weet ik er niet op te zeggen.

Vanmorgen met onweer wakker. En toen stond ik zomaar om kwart over 5 mijn tuintje te schoffelen. Om 6.15  ging ik naar het klooster. Daar de Metten en toen gezellig mee ontbeten met de zusters en een paar gasten.

Nu afwachten wat voor weer het verder wordt.

Een mooie tweede Pinksterdag iedereen en sterkte voor wie het nodig heeft.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de berichtjes van Acanthus gelezen. Lang getwijfeld of ik hierop wilde reageren. Doe het toch.

Ik schrijf nu vanuit mijn ervaring.

Ik ben namelijk een dochter die het contact met haar ouders heeft verbroken. Gewoon omdat het contact mij teveel werd en ik hun last niet kon dragen. Hierdoor zagen mijn ouders hun kleinkind ook niet.

Inmiddels is er weer voorzichtig contact. Waardoor ?? Doordat ik keihard aan mezelf heb gewerkt en de verantwoordelijkheid heb genomen voor mijn leven en mijn innerlijke zooi heb opgeruimd. En omdat mijn ouders me in die tijd op mijn verzoek met rust hebben gelaten en zelf ook hulp hebben gezocht.

Hierdoor is er een nieuwe situatie verandert en kijken we in het hier en nu welk contact er mogelijk is.

Medicatie, liegen tegen de huisarts en ongevraagd foto's op het internet plaatsen zullen er niet voor zorgen dat er contact zal zijn.

Ik als dochter zou hier woest om worden en dit zal dus niet bijdragen aan een hernieuwd contact. Integendeel zelfs.

bewerkt door Kastanje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen,

Alweer uitgewerkt.

was druk vanochtend,

Met z,n tweeen, voor 2 grote afdelingen.

Maar, alles is weer goedgekomen.

Heerlijk, dat ik werk heb!

Ancanthus,

Ik schrok erg van de foto, die je geplaatst hebt.

Sorry, maar denk na joh, dit is toch wel schenden van de privecy,

Misschien wil je hem nog weghalen.

En stop met drinken.

Wens je heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en mijn handwasje, witte t-shirtjes, 

ligt op het grasveld te bleken. 

Klinkt misschien idioot

maar daar kan ik gelukkig van worden. 

Toen klein, heel klein, was hadden we een buurvrouw zo'n echte Zeeuwse die ook nog in klederdracht ging. 

Ze hadden een tuin waar één stuk gras absoluut verboden toegang was: de bleek. 

Daar lagen de lakens en andere witte stukken te drogen/bleken in de zon. 

En ja.... van die herinnering en van het leven toen kan ik ook gelukkig worden..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wijfie, goedemiddag, 

Tijd geleden dat wij gelijk hier waren. 

Ik had een paar dagen geleden een berichtje voor je achtergelaten.. ivm jullie nieuwe hondje, ik weet niet of je altijd alles bij leest, vandaar hier nog even ongeveer de tekst: 

'Wijfie toch weer een hond? 

Heerlijk voor jullie allebei. 

Maar heb je goed nagedacht over je keus voor zo'n grote hond?

Want ze worden gewoon groot. 

Zou het misschien handiger zijn een wat kleiner formaatje uit te kiezen zodat J. als hij op een gegeven moment niet zoveel kracht meer heeft toch ook met haar kan wandelen??  

praktisch iedere hond maakt een periode mee dat hij/zij een beetje uit gaat proberen. 

J is op leeftijd .... 

Ik heb het zien gebeuren hoor: een oude man die een hartstikke lieve en gehoorzame grote hond uitliet... hond zag een bekende, wilde er vol enthousiasme op af ...... baas lag ondersteboven met een gebroken heup als gevolg. 

Maar het is en blijft uiteraard jouw eigen beslissing. 

Was alleen even bang dat je niet echt bij het groot worden van zo'n hummeltje hebt stil gestaan. 

En toen je de vorige hond kreeg was J nog een heel stuk jonger... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...