Spring naar bijdragen

Gipsy even voorstellen

Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Wat goed Gipsy, meteen gebeld om 9.00 in de ochtend al. Hoop dat je snel een gesprek krijgt waar je afspraken over het totaal kan maken. Zou je aanraden je goede voornemens van niet drinken mee te nemen in dat totaal en samen met psychiater en facteam te doen. Meer integraal en meer samen met hen ipv alleen nu het onderdeel niet drinken radicaal aan te pakken door van een fles naar 0 te gaan in een dag.

Toch is je voornemen van niet drinken wel heel goed. het lijstje dat je gisteren gepost had is echter best veel punten.

Wat ik vooral wil zeggen is; je hoeft het niet allemaal alleen uit te vogelen. Voor steun bij het niet drinken zijn wij en voor de lastiger psychische problemen een heel facteam.

Succes :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mezelf echt voor me zien als ik dat lees over een mini slok. Fles aan de mond stiekem, klein slokje....kijken naar het niveau van hoe ver het vloeistof niveau van wijn gezakt is door dat mini slokje. Is bijna niks....mezelf wijsmaken dat er best nog een mini slokje kan want 2 mini slokjes is immers nog steeds mini en stelt niks voor......

En saved by the bell is gered door een externe omstandigheid. Waar was het gestopt met mini slokjes als je niet onderbroken werd en zelf de keuze had moeten maken na geproefd te hebben van ik stop na 1 mini slok.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve gipsy

het is niet dat ik je die mini slokjes niet gun, maar je voed er het drankduiveltje mee en

houd jezelf voor de gek.

het slechts voor weinigen onder ons weggelegd om te minderen.

ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen ik heb het 1.5 jaar lang geprobeerd.

goed dat je alle hulp aanneemt die je aangeboden wordt!!

ga door en de adb is je van harte gegunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gipsy,

Hoef je helemaal niet over te piekeren. Je drinkt gewoon vandaag niet. En morgen wordt vanzelf weer vandaag.

Het gaat er ook niet om wanneer je weer mag drinken. Je mag altijd. Maar je wil niet, omdat je weet wat het je brengt.

Hoewel, die laatste alinea moest in de 'ik vorm' staan. Want misschien zie jij dat helemaal anders....

Vandaag lekker samen droog!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy, supergoed dat je aan het nadenken bent over je stopdoelen. 

Wat je misschien kan helpen is om een soort "hoger doel" voor jezelf te stellen, een doel waar je volmondig JA tegen kan zeggen, voor de rest van je leven zelfs. Een soort van richtlijn op je levenspad, waar je al je andere doelen aan vast kunt knopen. Je kunt denken aan zoiets als "zelfliefde", of "balans", of "vrij zijn", of "gezond zijn", of "respect"… iets dat te maken heeft met jouw belangrijkste waarden en verlangens.

Als dat hogere doel in gevaar komt, weet je dat je in de gevarenzone zit met je andere doelen.

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gipsy,

Ik vind de posting van Yogajuf wel mooi. Ik ben erg benieuwd wat je daar van vindt en of je er iets mee kunt.

Verder weet je hoe ik er over denk. "Alcohol voegt niets toe". Ook voor Gipsy niet naar mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had mijn wijzende vingertje al in de lucht en toen kwam daar yogajuf  :)

Dat is erg mooi omschreven...en ik zou dan inderdaad het accent leggen op jouw belangrijkste 'waarde of waarden'. 

Wat is waar jij voor wilt gaan? Je passie...waar je voor opstaat....ik weet bijna zeker dat alcohol daar niet in past  :)

Wat gun ik jou dat je 'drinken' los kunt laten...dan ga je de stappen echt zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben erg benieuwd eigenlijk naar wat jij echt belangrijk vind en ondertussen denk ik ook zelf weer eens na over mijn kernwaarden.....en probeer te denken aan de waarden die zo dicht mogelijk bij mezelf liggen want intrinsieke motivatie (motivaties die uit de kern van jezelf komen) zijn het sterkst. 

Waarom heb je bijvoorbeeld niet afgezegd en ben je toch ondanks je moeheid en afspraken moeten verzetten toch gegaan? Waarom was dat zo belangrijk? Dit is maar een voorbeeld maar het valt me op van he daar doet Gypsy veel moeite voor en zal dus een belangrijke reden hebben. Een reden die je in elk geval motiveert tot een hoop actie. Actie in dingen wel doen ipv het denken aan drinken niet doen. Niet drinken is geen invulling van je leven.....wat is het wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...