Skip Geplaatst 31 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2014 Oeps! Oooooow erg Ja optie c .... Dan maar met de billen bloot. Vertel maar van dit forum...... Laat t haar lezen. En ook andere verhalen. Bij "wie is wie" zijn er een flink aantal die een biecht hebben afgelegd. Misschien kan ze dan begrijpen dat je naar een besluit om te stoppen toe moet groeien. Het is nooit de bedoeling geweest om je zus te be-"piep"-en. Alleen die drankdraak is zooo lastig te verslaan Veel succes !!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2014 Gipsy lees je eigen draad eens een paar keer goed over...er staat zoveel in over jezelf Gedachten ,twijfels het zijn maar luchtballonetjes met tekst..je kunt ze zo lek prikken De wil is groot bij jou..de ballonnetjes maken het moeilijk Deze doen je liegen en bedriegen..deze maken dat je steeds verder van je padje afraakt Maak je WIL steeds groter door niet te luisteren naar je gedachten Je wil groeit door zelfvertrouwen,zelfrespect Je kunt de belofte die je met jezelf aangaat..stoppen...waarmaken. Eerst jezelf verrtrouwen en dan win je ook het vertrouwen van anderen He jij kan het ook..vertrouw op jezelf..je bent het waard Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2014 ik zag je nog laat ingelogd Gipsy maar niets gemeld hier dus. maak me wat ongerust over wat dat dan betekent. geen bericht is hier vaker geen goed bericht dan op andere plekken. houd moed meis, wij waren ooit ook aan die fase waar jij nu zit. blijf schrijven/delen hier het helpt echt. de aanhouder wint he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 2 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2014 Succes...go for it Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 2 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2014 Hoi hoi Gipsy,Wat goed dat je zo eerlijk en open naar je zus bent geweest. Dat is best een moeilijke stap, en je hebt hem genomen. Ik hoop dat zij een grote steun voor je zal zijn. Ik had / heb er veel baat bij gehad om iemand in mijn 'noodplan' op te nemen. Een hulp troep als het ware. Iemand die op de hoogte is van je plan en die je kunt bellen, contacten op het moment dat je het vreselijk moeilijk hebt. Ik hoop dat jij ook zo iemand vindt / hebt. Wellicht je zus. He, heel veel sterkte en succes vandaag. En natuurlijk heel veel plezier op een ADB leven. Want plezier zul je dan hebben! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 2 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2014 Das verslsving...je hebt steeds meer nodig om het te voelen Weet mijn laatste keer nog goed kokhalsend om de grote hoeveelheid van het goedje weg te werken...om uiteindelijk beroerd in slaap te vallen Succes gipsy..met stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 2 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2014 Wel mooi : gipsy nog een keer tipsy Dat je dit bewust doet ! De angst op je snaveltje te vallen ken ik ook. De eerste keer dat ik stopte blies ik hoog van de toren. Foute boel want iedereen volgt je met argusogen( hoewel men het niet begreep waarom ik dan perse zo drastisch was. Ik kon het toch wel gewoon bij een of twee laten....????) Toen het inderdaad de eerste keer toch te vroeg was voor deze stap voelde het als een enorme blamage dat ik na 5 maanden voor de bijl ging Maar goed ....dat maakt je ook weer krachtiger voor een volgend level. Dus gipsy misschien is dit voor jou ook het juiste moment! Gedenkwaardig! Zet m op! We leven mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 3 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2014 Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaan is gisteren. En niet minder...Vandaag het begin van een ADB leven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trosje Geplaatst 3 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2014 Ik heb wat jij hebt ook gehad maar ik stel mezelf de vraag:waarom ?wat heb je eraan?schiet je er iets mee op? Nee? Nee echt niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 3 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2014 Afscheid nemen van je zogenaamde vriend de fles is niet zo makkelijk....denk dat er maar weinig blij waren met het echte moment. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2014 ik ben bang dat je iets hebt verheerlijkt het afscheid nemen moest blijkbaar bijzonder zijn. En misschien zoek je nu een excuus om dat bijzondere alsnog te doen. Maar dit is dus wat teveel drinken is Gypsy (en het hele leven trouwens) de ene keer valt iets mee de andere keer tegen. Met drank vaker tegen dan mee. Je hebt jezelf nu bewezen dat je een echt drankprobleem hebt en als je niet oppast gaat straks je hele leven om drank draaien. Hup doe wat je je voornam en stop. dag per dag kun je er bestand tegen raken mits je doorzet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2014 Hoi gipsy...jij bent de baas over je eigen leven...wij niet over jou leven. We kunnen alleen maar onze mening,ervaring laten horen de rest is up to you Succes gipsy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 4 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2014 En dat is ook meteen weer de valkuil ... Dat je baas bent over je eigen leven. Na enkele dagen vind je " mind" het wel weer welletjes dat je niet meer drinkt. En dan begint het gezanik in je hoofd " eentje kan toch wel" " ik vind er niks aan zo" "Wat ben ik saai " " tot wanneer denk ik dit vol te houden" " het is feest" " ik ben verdrietig" " je hebt nu wel bewezen dat je zonder kan toch" En nog veeeeeeeeeeeel meer discussie in je hoofd . Omdat je zogenaamd de baas denkt te zijn en je niet in de gaten hebt dat de drank de baas is. Dat vond ik persoonlijk niet zo'n prettig idee. Dat een doodgewone fles wijn mijn baas was. Moest toch niet gekker worden! Veel succes op je weg! En schrijf t lekker van je af Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2014 persoonlijk denk ik: terug naar je oorspronkelijke plan Gypsy 1/2/ jaar niet drinken, dag per dag en daarna kijken wat je echt wilt. je keus van nu lijkt ingegeven uit angst te stoppen en sociaal drinken is voor weinigen weggelegd de meeste kans van slagen daarvoor is eerst een flinke poos op 0. Met de drank nog in je lijf ben je waarschijnlijk fysiek, maar ook psychisch verslaafd. na dat half jaar is je lijf redelijk schoon en je geest ook er veel beter aan toe dan nu. Als je echt serieus voor jezelf gaat Gypsy, schakel dan via die leefstijltraining iemand in, een coach of therapeut die jou ook individueel gaat begeleiden. ik ben bang dat je het anders heel erg zwaar gaat krijgen. De deadline is gepasseerd schrijf je. Maar voor jou is het 5 voor 12, dus zorg dat je er op tijd bij bent nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2014 ik mag het wel oneens met je zijn he Agnieta niet iedereen hoeft rock bottom te gaan om te kiezen voor stoppen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 5 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2014 Door de gootsteen, alles het huis uit... En morgen weer een nieuwe dag... Succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 5 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2014 Niet opgeven. Alles aan alcohol de deur uit. Het 'monstertje' niet meer voeden. Het wordt makkelijker! Toi toi toi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 5 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2014 Stop met die onderhandeling met je zelf nu...weg ermee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 6 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2014 Ik hoop dat het je gelukt is om de drank alsnog weg te kieperen, en geen alternatief aan alcohol in huis te hebben. Maar vooral dat het gelukt is om de fles te laten staan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 6 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2014 Drank wegkieperen had bij mij nooit zin. Binnen het uur stond ik in de winkel om nieuwe te kopen. Ik moest het vaste besluit nemen niet meer te drinken. Dat moest eraan vooraf gaan. Toen ik dat besluit genomen had heb ik ook alles wat met drank te maken had weggegooid. Ook de glazen waar ik soms uit dronk ( vaak dronk ik zo uit de fles) enz. Alles wat herinnerde aan drank, weg ermee. Het besluit moest ook echt uit mijzelf komen. Het hielp ook niet als een ander tegen me zei dat ik de drank door de gootsteen moest kieperen. Ik deed dat dan soms om die ander tevreden te stellen en ik vond de aandacht wel fijn. Ik vond het wel interessant. Maar nogmaals het werkte niet. In mijzelf innerlijk moest een knop om. Wel lukte het me ook alleen met hulp van de AA. De vele tips die ik daar kreeg. Het lotgenotencontact. Het aannemen van een heel nieuwe levensstijl. Ik ging na 41/2 jaar nuchter toch weer drinken toen ik dacht dat het nu wel weer moest kunnen. Niet dus. Een alcoholist kan niet sociaal drinken. Helemaal stoppen is de enige optie. Hanneke huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 6 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2014 Wijze woorden Hanneke.... Ik heb ook meerdere flessen weggegooid na té veel en spijt en goede voornemens, beloftes aan mezelf om vervolgens toch weer de kelder in te duiken. En altijd dat gevoel van zwakte en balen...bleh. Pas toen ik zelf de knop omzette kon ik het. Kwam er inzicht en besef. Mijn leven, mijn verantwoording, mijn keuze. om te stoppen, elke dag opnieuw, de eerste slok niet. Het heeft me enorm veel gebracht tot nu toe. Dat maakt dat ik het een ander zó gun dat ze ook die beslissing kunnen nemen. Tegen beter weten in.... Want als je er zelf niet klaar voor bent....ook als wil je met je verstand nog zo graag stoppen, blijf je onderhandelen met het drankmonster en verlies je ervan. En maakt het niet uit wat je omgeving tegen je zegt. Gypsy, ik gun het jou ook...maar jij moet het zelf doen. Jij alleen kunt die vicieuze cirkel doorbreken. Succes. huttula en Monster reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Ik ben benieuwd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Hoi Gipsy, De belangrijkste afspraak maak je met jezelf: 'vandaag de eerste niet' Hulp van buitenaf kan je steun bieden. Zelf vond ik het in het begin fijn het niet te groot te maken naar buiten toe. Eerst maar eens voor mezelf waarmaken. Ik wens je succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Gipsy, Heel veel succes! En sterkte! Voor mij gold dat de afspraak met mezelf als belangrijkste gold. IK WILDE NIET DRINKEN. Ik en alleen ik. Natuurlijk mijn omgeving ook, maar ik moet het toch zelf doen. Zelf gemotiveerd zijn, zelf de alcohol laten staan. Een ander kan dat zo graag wensen, maar als ik niet wil / kan houd het op. Afspraken maken met andere had voor mij geen zin. Belangrijk was de afspraak, belofte met mezelf. Ik kon het roer 180 graden omgooien om het moment dat ik zo dik in de %^&^& zat, dat ik niets liever wilde dan mezelf terug. Mijn oude leven weer terug. Mijn vrijheid terug, mijn gezin terug. Dat was mijn motivatie. Ik heb een paar maanden refu geslikt. Heb er veel baat bij gehad. Nu zit er nog altijd 1 in mijn tas. Voor het geval dat ik denk die nodig te hebben....WK zonder drank is zoveel fijner, mooier, ontspannerder. Zet er een alternatief tegen over. Lekkere hapjes, snoepertjes....Succes!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Heb je het gevoel dat je als je Refu slikt dan stil staat? Dat gevoel had ik absoluut niet. Alles en vooral het proces van stoppen ging juist door. Ik moest wel eerst van de drank af voordat ik andere problemen kon aanpakken. Wel zijn de gesprekken gewoon doorgegaan. Voor de Refu, tijdens en na. Wel fijn dat je de indruk hebt dat als je een afspraak maakt met de spy, deze dan ook na komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden