huttula Geplaatst 3 juni 2014 Rapport Geplaatst 3 juni 2014 Afscheid nemen van je zogenaamde vriend de fles is niet zo makkelijk....denk dat er maar weinig blij waren met het echte moment.
lady jane Geplaatst 3 juni 2014 Rapport Geplaatst 3 juni 2014 ik ben bang dat je iets hebt verheerlijkt het afscheid nemen moest blijkbaar bijzonder zijn. En misschien zoek je nu een excuus om dat bijzondere alsnog te doen. Maar dit is dus wat teveel drinken is Gypsy (en het hele leven trouwens) de ene keer valt iets mee de andere keer tegen. Met drank vaker tegen dan mee. Je hebt jezelf nu bewezen dat je een echt drankprobleem hebt en als je niet oppast gaat straks je hele leven om drank draaien. Hup doe wat je je voornam en stop. dag per dag kun je er bestand tegen raken mits je doorzet.
huttula Geplaatst 4 juni 2014 Rapport Geplaatst 4 juni 2014 Hoi gipsy...jij bent de baas over je eigen leven...wij niet over jou leven. We kunnen alleen maar onze mening,ervaring laten horen de rest is up to you Succes gipsy
Skip Geplaatst 4 juni 2014 Rapport Geplaatst 4 juni 2014 En dat is ook meteen weer de valkuil ... Dat je baas bent over je eigen leven. Na enkele dagen vind je " mind" het wel weer welletjes dat je niet meer drinkt. En dan begint het gezanik in je hoofd " eentje kan toch wel" " ik vind er niks aan zo" "Wat ben ik saai " " tot wanneer denk ik dit vol te houden" " het is feest" " ik ben verdrietig" " je hebt nu wel bewezen dat je zonder kan toch" En nog veeeeeeeeeeeel meer discussie in je hoofd . Omdat je zogenaamd de baas denkt te zijn en je niet in de gaten hebt dat de drank de baas is. Dat vond ik persoonlijk niet zo'n prettig idee. Dat een doodgewone fles wijn mijn baas was. Moest toch niet gekker worden! Veel succes op je weg! En schrijf t lekker van je af
lady jane Geplaatst 4 juni 2014 Rapport Geplaatst 4 juni 2014 persoonlijk denk ik: terug naar je oorspronkelijke plan Gypsy 1/2/ jaar niet drinken, dag per dag en daarna kijken wat je echt wilt. je keus van nu lijkt ingegeven uit angst te stoppen en sociaal drinken is voor weinigen weggelegd de meeste kans van slagen daarvoor is eerst een flinke poos op 0. Met de drank nog in je lijf ben je waarschijnlijk fysiek, maar ook psychisch verslaafd. na dat half jaar is je lijf redelijk schoon en je geest ook er veel beter aan toe dan nu. Als je echt serieus voor jezelf gaat Gypsy, schakel dan via die leefstijltraining iemand in, een coach of therapeut die jou ook individueel gaat begeleiden. ik ben bang dat je het anders heel erg zwaar gaat krijgen. De deadline is gepasseerd schrijf je. Maar voor jou is het 5 voor 12, dus zorg dat je er op tijd bij bent nu.
lady jane Geplaatst 4 juni 2014 Rapport Geplaatst 4 juni 2014 ik mag het wel oneens met je zijn he Agnieta niet iedereen hoeft rock bottom te gaan om te kiezen voor stoppen
kruidenthee67 Geplaatst 5 juni 2014 Rapport Geplaatst 5 juni 2014 Door de gootsteen, alles het huis uit... En morgen weer een nieuwe dag... Succes!!
Lotus66 Geplaatst 5 juni 2014 Rapport Geplaatst 5 juni 2014 Niet opgeven. Alles aan alcohol de deur uit. Het 'monstertje' niet meer voeden. Het wordt makkelijker! Toi toi toi!
kruidenthee67 Geplaatst 5 juni 2014 Rapport Geplaatst 5 juni 2014 Stop met die onderhandeling met je zelf nu...weg ermee!
Lotus66 Geplaatst 6 juni 2014 Rapport Geplaatst 6 juni 2014 Ik hoop dat het je gelukt is om de drank alsnog weg te kieperen, en geen alternatief aan alcohol in huis te hebben. Maar vooral dat het gelukt is om de fles te laten staan!
Hanneke Geplaatst 6 juni 2014 Rapport Geplaatst 6 juni 2014 Drank wegkieperen had bij mij nooit zin. Binnen het uur stond ik in de winkel om nieuwe te kopen. Ik moest het vaste besluit nemen niet meer te drinken. Dat moest eraan vooraf gaan. Toen ik dat besluit genomen had heb ik ook alles wat met drank te maken had weggegooid. Ook de glazen waar ik soms uit dronk ( vaak dronk ik zo uit de fles) enz. Alles wat herinnerde aan drank, weg ermee. Het besluit moest ook echt uit mijzelf komen. Het hielp ook niet als een ander tegen me zei dat ik de drank door de gootsteen moest kieperen. Ik deed dat dan soms om die ander tevreden te stellen en ik vond de aandacht wel fijn. Ik vond het wel interessant. Maar nogmaals het werkte niet. In mijzelf innerlijk moest een knop om. Wel lukte het me ook alleen met hulp van de AA. De vele tips die ik daar kreeg. Het lotgenotencontact. Het aannemen van een heel nieuwe levensstijl. Ik ging na 41/2 jaar nuchter toch weer drinken toen ik dacht dat het nu wel weer moest kunnen. Niet dus. Een alcoholist kan niet sociaal drinken. Helemaal stoppen is de enige optie. Hanneke huttula reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 6 juni 2014 Rapport Geplaatst 6 juni 2014 Wijze woorden Hanneke.... Ik heb ook meerdere flessen weggegooid na té veel en spijt en goede voornemens, beloftes aan mezelf om vervolgens toch weer de kelder in te duiken. En altijd dat gevoel van zwakte en balen...bleh. Pas toen ik zelf de knop omzette kon ik het. Kwam er inzicht en besef. Mijn leven, mijn verantwoording, mijn keuze. om te stoppen, elke dag opnieuw, de eerste slok niet. Het heeft me enorm veel gebracht tot nu toe. Dat maakt dat ik het een ander zó gun dat ze ook die beslissing kunnen nemen. Tegen beter weten in.... Want als je er zelf niet klaar voor bent....ook als wil je met je verstand nog zo graag stoppen, blijf je onderhandelen met het drankmonster en verlies je ervan. En maakt het niet uit wat je omgeving tegen je zegt. Gypsy, ik gun het jou ook...maar jij moet het zelf doen. Jij alleen kunt die vicieuze cirkel doorbreken. Succes. huttula en Monster reageerden hierop 2
kruidenthee67 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Geplaatst 10 juni 2014 Hoi Gipsy, De belangrijkste afspraak maak je met jezelf: 'vandaag de eerste niet' Hulp van buitenaf kan je steun bieden. Zelf vond ik het in het begin fijn het niet te groot te maken naar buiten toe. Eerst maar eens voor mezelf waarmaken. Ik wens je succes!
Lotus66 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Geplaatst 10 juni 2014 Gipsy, Heel veel succes! En sterkte! Voor mij gold dat de afspraak met mezelf als belangrijkste gold. IK WILDE NIET DRINKEN. Ik en alleen ik. Natuurlijk mijn omgeving ook, maar ik moet het toch zelf doen. Zelf gemotiveerd zijn, zelf de alcohol laten staan. Een ander kan dat zo graag wensen, maar als ik niet wil / kan houd het op. Afspraken maken met andere had voor mij geen zin. Belangrijk was de afspraak, belofte met mezelf. Ik kon het roer 180 graden omgooien om het moment dat ik zo dik in de %^&^& zat, dat ik niets liever wilde dan mezelf terug. Mijn oude leven weer terug. Mijn vrijheid terug, mijn gezin terug. Dat was mijn motivatie. Ik heb een paar maanden refu geslikt. Heb er veel baat bij gehad. Nu zit er nog altijd 1 in mijn tas. Voor het geval dat ik denk die nodig te hebben....WK zonder drank is zoveel fijner, mooier, ontspannerder. Zet er een alternatief tegen over. Lekkere hapjes, snoepertjes....Succes!!!
Lotus66 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Geplaatst 10 juni 2014 Heb je het gevoel dat je als je Refu slikt dan stil staat? Dat gevoel had ik absoluut niet. Alles en vooral het proces van stoppen ging juist door. Ik moest wel eerst van de drank af voordat ik andere problemen kon aanpakken. Wel zijn de gesprekken gewoon doorgegaan. Voor de Refu, tijdens en na. Wel fijn dat je de indruk hebt dat als je een afspraak maakt met de spy, deze dan ook na komt.
kruidenthee67 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Geplaatst 10 juni 2014 (bewerkt) WK zonder alcohol...waarom met? Heel simpel....gewoon de eerste slok niet.... Beetje flauw.. Maar bij mij werkte dat en doet het nog steeds. Ook het voorbereiden op een situatie waarin het moeilijk kon worden. Dus vantevoren met mezelf afspreken dat ik niet wilde drinken en wat ik dan wel zou nemen. En soms een moeilijke situatie uit de weg gaan...even geen risico nemen. Als je het echt wilt Gypsy, maak je die afspraak met jezelf en gaat het je ook lukken. En met hulp om je heen en van de mensen hier kom je ook door de moeilijke momenten heen. Ik heb zelf geen ervaring met medicatie, maar misschien kun je dat overleggen met je psychiater? Maar het lijkt me zo als dat jou door de eerste moeilijke periode heen helpt....tja, dan is het goed... Eerst maar eens de alcohol laten staan....dan volgen andere dingen vanzelf, is mijn ervaring. Je kunt het! 10 juni 2014 bewerkt door kruidenthee67
Lotus66 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Geplaatst 10 juni 2014 Gerrit: begrijp ik het dan goed dat je stil stond omdat er tijdens je poging tot stoppen geen tijd / ruimte bij jou was om aan andere zaken te werken? Te druk met stoppen bv? En het stil staan niet een gevolg was van de Antabus? Want zo las ik het namelijk....Haha verkeerd gelezen wellicht.
huttula Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Geplaatst 10 juni 2014 Ik ben benieuwd Niet kwaad bedoeld hoor...hoort nog SUCCES onder
lady jane Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Geplaatst 10 juni 2014 Gipsy, klopt het dat je ergens alcohol nog steeds een beetje verheerlijkt? Het lijkt een beetje op van de doden niets dan goeds. Je wilt afscheid nemen maar wil je het ook echt?
huttula Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Geplaatst 10 juni 2014 Had ik ook niet gypsy...huisarts brrrr Toch viel het me mee toen ik hem vertelde van mijn alcoholverslaving Hij deed het balletje rollen..ik wist niets van hulp wat ik kon krijgen...medicatie Hij was de eerste die begrip had voor de situatie. Hij keek er niet vreemd van op..zijn vermoeden was bevestigd....het belangrijkste...ik had het bevestigd Ik heb de deur plat bij hem gelopen..en nog steeds voor mijn waslijst aan klachten...gehuild..mijn angst Ik kan niet zeggen dat hij mijn vriend is...maar ik ben blij dat ik hem heb Toen ik nog dronk had ik echt hele andere ideen over hem Was bang dat hij met mij zou bemoeien..ik had een geheim en dat hete verslaving...bang dat hij zou vertellen dat ik een probleem had Overal kijk je met andere ogen tegen aan als je langer gestopt bent Pak de kansen...accepteer hulp...voor jezelf
Lotus66 Geplaatst 11 juni 2014 Rapport Geplaatst 11 juni 2014 Klasse Gipsy! Heb je ook in kaart gebracht wat de moeilijke momenten voor je zijn. En een plan gemaakt hoe te handelen op die momenten, alternatieven er tegen over zetten. Probeer ook hele leuke en fijne dingen voor jezelf te doen. En jezelf belonen Succes en sterkte! Elke dag is er weer 1.
Lotus66 Geplaatst 11 juni 2014 Rapport Geplaatst 11 juni 2014 Toi toi toi vanmiddag Gipsy! Is het vieren van een verjaardag zonder alcohol moeilijk voor je dan kun je er altijd nog voor kiezen om deze / gelijke situaties even uit de weg te gaan. Mij hielp dat in het begin. Sommigen zullen ongetwijfeld baat hebben bij de 'cold turkey' methode. Zet uh op!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden