Spring naar bijdragen

Donderdag 22 mei

Lotus66

Aanbevolen berichten

De "sterkere" in een relatie..Jen?

Dat klopt niet in mijn beleving.

In een relatie behoor je gelijkwaardig te zijn, niets meer, niets minder.

Ik zie niet perse contradictie, Volgens mij kan de een prima sterker zijn dan de ander en toch gelijkwaardig zijn. Gelijkwaardigheid is imo een grondhouding hoe je tegenover elkaar staat. Zo lang sterker niet lijdt tot overheersen en zwakker niet tot ondergeschikte houding....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind je dit normaal praat dan Jen?

Dat jij de sterkere bent?

En dan nog..

Wat doet het met jou?

Wat een &^% van een psych..hij legt jou iets op.

Dit is de tweede keer vandaag dat het woord normaal misbruikt wordt. Zoals Lotus schrijft; wat is een normaal persoon, wat is normale praat. Wat is er mis dat iemand zijn zienswijze geeft?

En iets opleggen zegt denk ik meer over jou Agnieta. Zo ontzettend vaak geven mensen een zienswijze, Als je dat verward met opleggen tja dan laat je dat gebeuren en dat laten gebeuren zegt iets over je, 

Het enige wat er imo mee mis is is dat het niet in termen van gedrag geformuleerd is. Volgens mij kan je altijd en overal gedrag observeren en dit benoemen. Gedrag is ook werkbaar voor een koppel. De boodschap dat je sterker bent....ik zou iets hebben van dat zal wel maar wat gaan we er vervolgens concreet in gedrag binnen een relatie mee doen.....waarbij eerst vast moet komen te staan of het gedrag van sterk en zwak wel problematisch is of dat er feitelijk geen probleem is. 

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo...ik ben weer bijgelezen!

Wel interessante opmerkingen over 'gelijkwaardigheid' etc. in een relatie. Wat Erik zegt lijkt me heel kloppend!

De één kan best sterker zijn in iets dan de ander, maar dit maakt een relatie niet meteen ongelijkwaardig!

Hier een frisse, opluchtende week met leuke werkzaamheden die mijn alertheid vragen

veel sportieve aktiviteiten en fijne sfeer in huis. Morgenochtend nog werken (nouja, scholing volgen) en dan weekend.

Nu lekker met boek op de bank, verkiezings-uitslagen op de achtergrond en straks op tijd naar bed.

Trusten vast !

edit-  terwijl ik type heeft Erik weer een wijze opmerking! 

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rapilos;

Beetje energie opgedaan weer? Wat hebben we af en toe toch een hectisch vak. Hoop dat je bij de overleden persoon terugkijkt op dat jij met je team goede zorg geleverd hebben in de tijd dat diegene er nog was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks terug gelezen...

Zit er hier een beetje doorheen!

Dag van optimisme,maar ook een dag van confrontatie met mezelf...

Optimisme dat er dankzij mijn verpleegkundig niveau een kans inzit dat mijn contract verlengd gaat worden, al heb ik nog geen toezegging gekregen.

Confrontatie met mezelf bij het bijwonen van verplichte workshop op werk over psychiatrische ziektebeelden!

Depressie, zoveel herkenbaar!

Paar keer bijna in tranen daar gezeten...

Zo'n workshop zou je bijna weer van in een depressie belanden als je net omhoog aan het klimmen bent!

Afijn, ben mentaal uitgeknepen en fysiek doodmoe na deze enerverende dag en duik vroeg mn bedje in, in de hoop de slaap te kunnen vatten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik,

dank voor je reactie, ik voelde me een beetje aangevallen geef ik toe.

Natuurlijk zijn we gelijkwaardig. Alle mensen zijn gelijkwaardig.

Het gaat erom dat ik kennelijk de boel overeind moet houden, wat ik probeerde door te schuiven naar mijn man, en wat niet werkt.

De psych heeft dan ook voorgesteld om familiehulp in te schakelen, omdat ik met mijn voltijdse job wellicht aan de top van mijn kunnen zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hakken er zeker in bol...

Na zo'n dag besef ik maar al tegoed dat ik mijn burn-out/depressie nog lang niet te boven ben...

Vraag me ook eerlijk gezegd wel af wat mijn projectleiding in hemelsnaam verwacht van iemand die net aan het opklimmen is vanuit depressie?

Om diegene dan naar zo'n workshop te sturen...

Moet nog effe nadenken hoe ik dat duidelijk ga maken naar hen...

Zeker niet bevoordelijk voor herstel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten 'bed gaande' Frummers.

Blondie: Ik hoop dat je na zo'n innerverende dag de slaap een beetje kunnen vatten. Juist op deze momenten zo belangrijk.

Rapi: Nooit leuk een werkdag waarin je afscheid moet nemen. Soms voor de persoon zelf wel 'goed'. Fijn voor iemand die gedurende zijn / haar verblijf goede zorg heeft mogen ontvangen.

Vol: Lekker zo'n week waar je goed op terug kunt kijken.

Suiker: Wat fijn voor je dat er nu schot in zit! Je hondje krijgt vast een goed opvang adres.

Vandaag was voor mij een minder leuke / fijne dag. Nu nog uit mijn hummetje...Maar .....morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik ga zo ook afsluiten. Kan ik nog even in mijn sopje gaar koken... ;) Met een goed boek dan maar....

Tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie een warme douche afgewisseld door koud water? Dan moet je lichaam even hard  werken. Of de dag helemaal doornemen in de h. kamer en dan proberen te gaan slapen?

Dit zijn altijd vervelende dingen als je je zo opgefokt voelt. heb je geen boek wat je even kunt lezen? Glas warme melk of bouillon?

Ik ga afsluiten want de finale gaat beginnen. Tot morgen mensen. :moon:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...