erik Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 De "sterkere" in een relatie..Jen? Dat klopt niet in mijn beleving. In een relatie behoor je gelijkwaardig te zijn, niets meer, niets minder. Ik zie niet perse contradictie, Volgens mij kan de een prima sterker zijn dan de ander en toch gelijkwaardig zijn. Gelijkwaardigheid is imo een grondhouding hoe je tegenover elkaar staat. Zo lang sterker niet lijdt tot overheersen en zwakker niet tot ondergeschikte houding.... Vol reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 (bewerkt) Vind je dit normaal praat dan Jen? Dat jij de sterkere bent? En dan nog.. Wat doet het met jou? Wat een &^% van een psych..hij legt jou iets op. Dit is de tweede keer vandaag dat het woord normaal misbruikt wordt. Zoals Lotus schrijft; wat is een normaal persoon, wat is normale praat. Wat is er mis dat iemand zijn zienswijze geeft? En iets opleggen zegt denk ik meer over jou Agnieta. Zo ontzettend vaak geven mensen een zienswijze, Als je dat verward met opleggen tja dan laat je dat gebeuren en dat laten gebeuren zegt iets over je, Het enige wat er imo mee mis is is dat het niet in termen van gedrag geformuleerd is. Volgens mij kan je altijd en overal gedrag observeren en dit benoemen. Gedrag is ook werkbaar voor een koppel. De boodschap dat je sterker bent....ik zou iets hebben van dat zal wel maar wat gaan we er vervolgens concreet in gedrag binnen een relatie mee doen.....waarbij eerst vast moet komen te staan of het gedrag van sterk en zwak wel problematisch is of dat er feitelijk geen probleem is. 22 mei 2014 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 (bewerkt) zo...ik ben weer bijgelezen! Wel interessante opmerkingen over 'gelijkwaardigheid' etc. in een relatie. Wat Erik zegt lijkt me heel kloppend! De één kan best sterker zijn in iets dan de ander, maar dit maakt een relatie niet meteen ongelijkwaardig! Hier een frisse, opluchtende week met leuke werkzaamheden die mijn alertheid vragen veel sportieve aktiviteiten en fijne sfeer in huis. Morgenochtend nog werken (nouja, scholing volgen) en dan weekend. Nu lekker met boek op de bank, verkiezings-uitslagen op de achtergrond en straks op tijd naar bed. Trusten vast ! edit- terwijl ik type heeft Erik weer een wijze opmerking! 22 mei 2014 bewerkt door Vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 (bewerkt) 22 mei 2014 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Waar is Water? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 @Rapilos; Beetje energie opgedaan weer? Wat hebben we af en toe toch een hectisch vak. Hoop dat je bij de overleden persoon terugkijkt op dat jij met je team goede zorg geleverd hebben in de tijd dat diegene er nog was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Niks terug gelezen... Zit er hier een beetje doorheen! Dag van optimisme,maar ook een dag van confrontatie met mezelf... Optimisme dat er dankzij mijn verpleegkundig niveau een kans inzit dat mijn contract verlengd gaat worden, al heb ik nog geen toezegging gekregen. Confrontatie met mezelf bij het bijwonen van verplichte workshop op werk over psychiatrische ziektebeelden! Depressie, zoveel herkenbaar! Paar keer bijna in tranen daar gezeten... Zo'n workshop zou je bijna weer van in een depressie belanden als je net omhoog aan het klimmen bent! Afijn, ben mentaal uitgeknepen en fysiek doodmoe na deze enerverende dag en duik vroeg mn bedje in, in de hoop de slaap te kunnen vatten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 (bewerkt) Trusten Blondie ik hoop dat je je gelijk aan de slaap kan overgeven. Ben je morgen een beetje uitgerust. Deze dagen hakken er in. 22 mei 2014 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Tnx Bol!!!!! Geannuleerd... Pfffffff....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 That's it Sid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cas Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Wel trust en iedereen v d nieuwe jongen hier. Ben de notebook aan t kijken. Beetje een vrouwen film maar wel leuk. Vandaag een gezonde dag . Morgen ook :-) Grt cas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Afgesproken Cas, morgen doen we de dag van vandaag over. Cas reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Erik, dank voor je reactie, ik voelde me een beetje aangevallen geef ik toe. Natuurlijk zijn we gelijkwaardig. Alle mensen zijn gelijkwaardig. Het gaat erom dat ik kennelijk de boel overeind moet houden, wat ik probeerde door te schuiven naar mijn man, en wat niet werkt. De psych heeft dan ook voorgesteld om familiehulp in te schakelen, omdat ik met mijn voltijdse job wellicht aan de top van mijn kunnen zit. erik en Mai reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Waarom vind je het niet prettig om de sterkere te zijn? Ik ben het van mijn vorige relatie gewoon om de zwakkere te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Hakken er zeker in bol... Na zo'n dag besef ik maar al tegoed dat ik mijn burn-out/depressie nog lang niet te boven ben... Vraag me ook eerlijk gezegd wel af wat mijn projectleiding in hemelsnaam verwacht van iemand die net aan het opklimmen is vanuit depressie? Om diegene dan naar zo'n workshop te sturen... Moet nog effe nadenken hoe ik dat duidelijk ga maken naar hen... Zeker niet bevoordelijk voor herstel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 22 mei 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Welterusten 'bed gaande' Frummers. Blondie: Ik hoop dat je na zo'n innerverende dag de slaap een beetje kunnen vatten. Juist op deze momenten zo belangrijk. Rapi: Nooit leuk een werkdag waarin je afscheid moet nemen. Soms voor de persoon zelf wel 'goed'. Fijn voor iemand die gedurende zijn / haar verblijf goede zorg heeft mogen ontvangen. Vol: Lekker zo'n week waar je goed op terug kunt kijken. Suiker: Wat fijn voor je dat er nu schot in zit! Je hondje krijgt vast een goed opvang adres. Vandaag was voor mij een minder leuke / fijne dag. Nu nog uit mijn hummetje...Maar .....morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik ga zo ook afsluiten. Kan ik nog even in mijn sopje gaar koken... Met een goed boek dan maar.... Tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Slapen lukt hier niet vooralsnog... Opgefokt en hyper! Gevaarlijke combi.. Maar gelukkig Refu binnen! Pfff... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Wat zitten jullie nou te bazelen??????????? MF!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 (bewerkt) Blondie een warme douche afgewisseld door koud water? Dan moet je lichaam even hard werken. Of de dag helemaal doornemen in de h. kamer en dan proberen te gaan slapen? Dit zijn altijd vervelende dingen als je je zo opgefokt voelt. heb je geen boek wat je even kunt lezen? Glas warme melk of bouillon? Ik ga afsluiten want de finale gaat beginnen. Tot morgen mensen. 22 mei 2014 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 mai... haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
super1975 Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Ook ik meld mij hier droog af, tot morgen en welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Van alles al geprobeerd van douche tot melk met honing tot meditatie, Bol Probeer er nu maar in te berusten dat het een zware slapeloze nacht gaat worden... Wie weet door acceptatie wat is, vind ik toch mijn rust! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Wat zitten jullie nou te bazelen??????????? MF!!!!! Sorry? Bazelen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 Hoe krijg ik em weg Er is een mooiere Deze.. Chips! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 22 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2014 hey Mai, je mag hier geen filmpjes meer posten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden