kruidenthee67 Geplaatst 29 mei 2014 Rapport Geplaatst 29 mei 2014 Niet fijn, maar wel top hoe je jezelf staande hebt gehouden in de 'modder' Leermomentje zullen we maar zeggen.....en die je neem mee voor een volgende keer Je hebt de verleiding weten te weerstaan en dat is echt giga belangrijk!! Sterkte
Lotus66 Geplaatst 30 mei 2014 Auteur Rapport Geplaatst 30 mei 2014 (bewerkt) Verwijderd 10 februari 2015 bewerkt door Lotus66
blondie6173 Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Geplaatst 30 mei 2014 Lotus, sterke vrouw. Ik volg je met bewondering. Top hoe je zonder drank en zonder de Refu de code rood+++ getackeld hebt. Probeer toch wat te genieten van je uitje, het is je zo gegund!
Lotus66 Geplaatst 30 mei 2014 Auteur Rapport Geplaatst 30 mei 2014 (bewerkt) Verwijderd 10 februari 2015 bewerkt door Lotus66
Lotus66 Geplaatst 3 juni 2014 Auteur Rapport Geplaatst 3 juni 2014 (bewerkt) Verwijderd 10 februari 2015 bewerkt door Lotus66 kruidenthee67, dribbeltje en Skip reageerden hierop 3
Skip Geplaatst 3 juni 2014 Rapport Geplaatst 3 juni 2014 Wat mooi Lotus om te lezen. Net of ik mezelf lees. Bijna plaatsvervangende schaamte als je anderen aangeschoten ziet.... En meteen de klik naar ....zo was ik ook... En zo ziet het er dus uit..... En heel lief dat je zo gesteund wordt. Geniet van de rust en van het besef hoe mooi het is nu Ga door ! Dag voor dag☀️
lady jane Geplaatst 3 juni 2014 Rapport Geplaatst 3 juni 2014 mooi Lotus, en ja jouw medelijden zou zo maar bij de euforie van het stoppen kunnen horen. Dan ga je je goed voelen en dat is heerlijk. Het gevaar dat je dan anderen "slecht" gaat vinden en medelijden krijgt ligt op de loer. Nog ff en je krijgt bekeerdersneigingen. Maar ook jij en ik zijn er nog niet. En velen las ik hier hebben een terugval of uitglijder soms na jaren nog. En dat kan heftig en heel lang duren. Ik had ooit na 7 maanden niks een terugval van ettelijke jaren. En onbewust ben ik nog steeds alert. Ik zit ook niet voor niks nog steeds hier. Nu verkeer ik nog zelden in gezelschap van mensen die teveel gedronken hebben en zie het van een afstandje aan. Het past niet meer bij mij, dus ik zoek het niet op. Bij familie kan ik soms nog iets van mededogen voelen, vooral bij een zus. En ook kan ik meegenieten op momenten dat mensen er gewoon (incidenteel hoop ik) een knalfeestje mee maken. Bij mijn dochter houd ik mijn hart vast, die drinkt amper, af en toe te veel zoals bij een 18 jarige past. Ik hoop en bid dat het zo blijft. Want ze zou zo maar meer op mij kunnen lijken dan ik wil op dit gebied.
Lotus66 Geplaatst 3 juni 2014 Auteur Rapport Geplaatst 3 juni 2014 (bewerkt) Verwijderd 10 februari 2015 bewerkt door Lotus66
kruidenthee67 Geplaatst 4 juni 2014 Rapport Geplaatst 4 juni 2014 Fijn Lotus... We zijn er allemaal nog niet, en die armlengte...maar toch...de positieve ervaringen zijn zó belangrijk om het vol te houden! Gek he..dat gevoel van vrijheid...ik herken het...waardevol is het...net als tevreden kunnen zijn! Ben blij voor je!
Lotus66 Geplaatst 5 juni 2014 Auteur Rapport Geplaatst 5 juni 2014 (bewerkt) Verwijderd 10 februari 2015 bewerkt door Lotus66
blondie6173 Geplaatst 5 juni 2014 Rapport Geplaatst 5 juni 2014 Nogmaals sterkte lieve Lotus! Meer weet ik even niet te zeggen...
Lotus66 Geplaatst 5 juni 2014 Auteur Rapport Geplaatst 5 juni 2014 (bewerkt) Verwijderd 10 februari 2015 bewerkt door Lotus66
huttula Geplaatst 5 juni 2014 Rapport Geplaatst 5 juni 2014 Moeilijk mooie bloem...lege plek vult zich met mooie herrinneringen...dat pakken ze je niet meer af.
kruidenthee67 Geplaatst 5 juni 2014 Rapport Geplaatst 5 juni 2014 O...sterkte Lotus..mooi hoe je zelf het mee hebt kunnen afronden...bijzonder!
Lotus66 Geplaatst 11 juni 2014 Auteur Rapport Geplaatst 11 juni 2014 (bewerkt) Verwijderd 10 februari 2015 bewerkt door Lotus66
Menja42 Geplaatst 11 juni 2014 Rapport Geplaatst 11 juni 2014 Mooi om te lezen Lotus, dat je bezig bent met dingen die je leuk en fijn vindt om te doen. Sorry van de hond. Kan me herinneren dat toen onze katten beiden waren overleden, ik toch lang, als ik bij mijn ouders op bezoek was en de tuindeur opende, de neiging had te gaan roepen. Ik was echt dol op ze. Vijf maanden, wauw gefeliciteerd, ik kan me daar nog niets bij voorstellen, maar door jullie verhalen te lezen begint zich langzaam een concreet idee te ontstaan dat ik dat hopelijk ook eens kan zeggen! En dat geeft een goed gevoel, al weet ik nu nog niet zo goed welk pad van hulp ik moet gaan bewandelen. Ik ben er voor om medische ondersteuning te gebruiken, maar wat en bij wie kan ik dat halen. Mijn huisarts is door mijn verleden nogal nonchalant geworden. Voor mijn laatste poging vroeg ik hem om Campral, dat kreeg ik zonder dat mijn leverwaarden waren onderzocht en terwijl ik nog niet was gestopt! En een verslavingsarts zei eens: nou, gaan we lekker een week niet drinken en dan mag je aan de Campral. Tja, als dat me zomaar lukt, dan zat ik hier niet, toch, zei ik toen!? Een voordeel, mijn rugzak met bagage heb ik al uitvoerig geleegd en mijn leven heb ik op orde gebracht, tot psychologische dagbehandeling aan toe. Levensstijlcursus t.a.v. alcohol heb ik ook gehad. Mogelijk (te) kort door de bocht, maar ik zit eigenlijk opgescheept met het laatste restant van een copingsmechanisme uit een heel slechte periode uit mijn leven, waarvan de 'noodzaak' overbodig is geworden, maar waar ik door het zwaar verslavende effect niet meer op eigen kracht van af kom. En dat ervaar ik als verstikkend en alle levensvreugd opzuigend. Dat loslaten kan niet anders dan bevrijdend voelen! Fijne dag!
blondie6173 Geplaatst 27 juni 2014 Rapport Geplaatst 27 juni 2014 Lotus, Ook ik schrik van je terloopse berichtje op de dagdraad over het drinken van een wijntje. Bewust gekozen om weer eentje te nemen of niet ? Ben benieuwd...
lady jane Geplaatst 27 juni 2014 Rapport Geplaatst 27 juni 2014 was dit je eerste glas na je stopdatum 18 januari Lotus? Ook ik verbaas me over hoe je het vertelt, ben benieuwd wat het voor je betekent en hoe je verder wilt.
Lotus66 Geplaatst 27 juni 2014 Auteur Rapport Geplaatst 27 juni 2014 (bewerkt) Verwijderd 10 februari 2015 bewerkt door Lotus66
Skip Geplaatst 27 juni 2014 Rapport Geplaatst 27 juni 2014 Als je dit zo beschrijft ben jij dus het beroemde " LOTus uit de loterij" ( een van de weinigen .....) Ik gun je van harte dit geluk En wees zuinig op je prijs en vooral niet te vergeten om er van te genieten.!!
kruidenthee67 Geplaatst 27 juni 2014 Rapport Geplaatst 27 juni 2014 Hoi Lotus, Ik vond het erg moeilijk om te reageren... In eerste instantie schrikken... En nu houdt het me wel een beetje bezig... Ik weet dat ik zeker voorlopig niet sociaal kan drinken. En misschien wel nooit. Maar ik vraag me ook af waarom ik het nog zou willen? Wat voegt één glas wijn toe? Of een biertje? Ik krijg het benauwd bij de gedachte dat anderen me niets mogen geven na ééntje...gecontroleerd moeten worden. De tijd van afspraken ken ik ook...'door de week niet'..of 'ik mag er twee vanavond'. Ook een afhankelijkheid die ik niet fijn vond. Onder begeleiding van de psycholoog...lijstje bijhouden...uiteindelijk leverde me dat niet op dat ik sociaal kon drinken, werd alleen moe van het ge-onderhandel...en het toch weer uit de hand lopen op termijn... Ik ben wel nieuwsgierig naar waarom jij het wilt proberen. Voor mij geeft het rust om het niet te doen...ook al is dat niet altijd gemakkelijk. Verder sluit ik aan bij vorige spreker...blijf scherp... Succes en alle goeds Lotus!
huttula Geplaatst 27 juni 2014 Rapport Geplaatst 27 juni 2014 10 % ...wie weet hoor jij erbij Raar zeggen maar ik ben wel benieuwd ...
lady jane Geplaatst 27 juni 2014 Rapport Geplaatst 27 juni 2014 (bewerkt) Ik heb even alles teruggelezen want blijf zorg voelen. Nog geen maand geleden schreef je dat je na een incident wel 10 x voor de drankkast had gestaan. Niet gedronken, maar het spande erom als ik goed las. Een paar dagen verder schrijf je; die armlengte zal altijd blijven. En nu is je arm dus licht gebogen al. Het leest alsof je een weloverwogen plan hebt. En natuurlijk bepaal jij dat plan en de uitvoering. Bij mij komen toch al mijn eerdere plannen, afspraken met exgenoot, eerlijke biechten, stiekemere verzwijgingen en langzamerhand toch weer aan meer dan verantwoord was. Wees alert Lotus, want de Refu slikken op het juiste moment vergt veel inzichten, verantwoordelijkheid nemen en de discipline om adb te blijven nu. Ik wens je wijsheid en kracht 27 juni 2014 bewerkt door lady jane
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden