Spring naar bijdragen

Kort even hallo zeggen


Cas

Aanbevolen berichten

Hoi Cas,

 

Voorlopig is alles goed, als het maar geen drank is.

Twee softijsjes? Moet kunnen.

Bij mij waren het vooral zoete dingen in het begin.

Van die chocolade dingen met nootjes, nogat, caramel, cocos, je weet wel.

Suikerwafels, mergpijpjes etcetera.

Dat begint nu echt minder te worden na drie maanden.

IJs ben ik niet zo van (gelukkig). Alleen een softijsje als ik voor de eerste keer in het seizoen weer van het strand af kom.

Dat doet me denken aan mijn jeugd.

 

Je schreef op de draad van Skip:

" Hallo iedereen. Mooie verhalen allemaal . Misschien heb ik het over het hoofd gezien maar ik vraag mij iets af. Als je stopt dan wordt het denken aan drank toch minder? Wanneer vanaf het moment dat je stopt gaat dat gebeuren?"

 

Ik reageer er even hier op. Dan blijft de draad van Skip meer van haar.

 

Ik kan alleen vanuit mezelf reageren.

Voor mij was de directe trek, die je ook in je lijf kunt voelen, na twee weken grotendeels weg.

Het kwam minder vaak voor en werd steeds minder heftig. Nu is het eigenlijk helemaal weg.

Een paar weken geleden moest ik nog aan drank denken, toen de zon lekker scheen en ik een hele goede dag op mijn werk had gehad.

Dat was geen trek, maar ik zag mezelf zitten met iets te drinken. Het was makkelijk om dat weer opzij te zetten.

 

Zo werkt het voor mij.

Als je echter de verhalen van andere frummers leest, dan kan het veel langer duren.

Of dat wat met de motivatie te maken heeft, weet ik niet. Maar dat lees je weleens als reactie.

 

Ook ben ik hier pas drie maanden.

Hoewel ik me erg goed, sterk, trots en blij voel, is het maar afwachten.

Er wordt hier weleens gezegd, dat je maar een armlengte van drinken af bent.

Dat het verschil maar 1 glas is. Dus dat je altijd heel dicht bij uitglijden of terugvallen zit.

Mijn gevoel zegt dat dat voor mij klopt.

 

Wanneer bij jou de trek weg zal gaan, is dus niet te voorspellen.

Ik denk dat hoe zekerder van jezelf, hoe eerder de trek weg is.

 

Ik hoop voor jou dat het snel zal gaan!

 

Succes Cas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Cas, ik vandaag een heerlijk Italiaans ijsje en een stuk pure chocola...

 

Altijd beter dan alcohol...ik snoep ook meer dan ik gewend was, en vooral ook 's avonds heb ik behoefte aan 'iets'

Dat is vaak wat chips, of wat nootjes. In het begin kun je er maar beter aan toe geven...anders is de verleiding toch wel groot.

Tenminste dat is hoe het bij mij werkte. 

 

De echte trek verdwijnt. Na een paar weken. Bij mij was het meer dat ik getriggerd werd door situaties...als ik me verveelde kon

ik plotseling enorme behoefte krijgen aan een glas wijn...of als ik boos was...of als ik de keldertrap afloop...en het rek zie waar de voorraad staat.

Oe...heel gevaarlijke momentjes voor mij. Mij hielp het om ze te benoemen naar mijn partner. Eenmaal gezegd kon ik er mee omgaan.

Open flessen worden afgedekt of 'verstopt'...letterlijk uit mijn zicht. Het wijnrek, waar nu nog een paar flessen liggen is verder gevuld met watertjes en andere frisdranken.

 

De gedachten aan drank zijn er vaker dan ik eigenlijk zou willen...dat geeft voor mij maar aan hoe hardnekkig het wel is, hoe dun het koordje is.

Het beangstigt me soms ook wel een beetje...de motivatie is groot, maar het kan toch zomaar mis gaan. Confronterend als ik het hier ook wel eens lees...

 

Alhoewel de trek mindert voel ik héél goed dat ik ook verkocht zou zijn na een glas...raar...maar dat weet ik gewoon...wanneer ik nu een glas zou nemen

gaat de fles leeg...dus simpel voor mij: de eerste slok niet.

Dat herhaal ik vaak tegen mezelf, als ik weet dat ik in een situatie kom waarin de verleiding groot is...soort van 'wapenen'.

 

Wat warrig verhaal..

Ik hoop dat je het volhoudt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok top bedankt voor jullie reactie. Zeker niet warrig skip. Vind het juist fijn om wat te horen . Bij mij zit drank zo in een vast ritme ingebouwd. Het is een part of me geworden. Het hoort gewoon bij mij. Mijn ouders gingen uit elkaar toen ik een jaar of 15 was. Vanaf toen ben ik al foute dingen gaan doen. Weet nog goed dat ik soms gewoon dronken in de klas zat. Vond het toen allemaal stoer. Maar dat drinken is altijd gebleven. Ook heb ik altijd geprobeerd om er een goed balans mee te houden. Eerlijk gezegd heeft mijn werk er nooit onder geleden. Ben ook altijd blijven werken en hard ook . Sporten gezond eten maar toch wel altijd weer die drank. In het begin is het allemaal niet zo erg .ben lang vrijgezel geweest. Je wist het wel maar ach kon alles aan toen. Pas geleden nog bij parnassia geweest die dkter vond dat ik gewoon kei gezond bent. Parnassia was het uiteindelijk ook niet. Hier heb ik meer het idee dat ik jullie kan begrijpen.

Het drinken werd pas veel erger met mijn ex relatie. Zij dronk ook veel en ik ook. We hadden echt de grootste lol. Alleen niet voor lange tijd. Daarna een hoop ellende gehad. Wel een super mooie dochter aan over gehouden plus stiefdochter. Die zie ik ook nog altijd. Haar echte vader is van de aardbodem verdwenen. Daarna leerde ik mijn huidige vrouw kennen. Daar gaat super goed en zij drinkt geen alcohol nog beter. Ze vindt het gewoon vies. Wel weet ze van mijn drankprobleem ook van lege flessen. Ik mag van haar drinken ze wilt dat het van mijzelf komt dat ik stop. Ze begrijpt mij ook wel. Zelf heeft ze een eetprobleem gehad en snoepte in haar vorige relatie veel en stiekem. Ze zegt tegen mij dat je met drank meer kapot maakt dan met snoep. Ik denk dat ze ook wel een punt heeft.

Het gekke is ik heb echt niet te klagen. We wonen echt super leuk inmiddels hebben we een zoontje . Dus in de wknden is lekker gezellig hier. Ik sport nog veel heb genoeg hobby s . Mijn werk top. Alleen dat drinken ik wordt er gewoon moe van. Ik orobeer wel twee biertjes soms alleen zodra die alcohol in mijn bloed komt dan kan ik niet stoppen. Het geeft mij ook rust rust in mijn hooft. Karin mijn vrouw (nep naam) vind dat ik soms zo druk ben dus ik ben v d week naar de dokter gegaan. Heb mijn verhaal uitgelegd ook over het druk zijn. Er is bloed afgenomen dus dat wachten we maar even af. Maar graag zou ik mijn vrij willen voelen verlost van het altijd maar denken over drank. Je bent ook altijd ik dan op zoek naar het juiste moment om te stoppen. Maar dan is er wel weer een concert je avondje vrienden etc. Dus ik denk doet het nu maar gewoon.

Ger cas

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cas,

 

Je hebt een wijze vrouw, die wil dat het uit jezelf komt als je wilt stoppen.

Ik denk dat ik het ook niet voor iemand anders had kunnen doen.

Dat is behoorlijk egoistisch, besef ik nu. Maar wel waar. Daar schaam ik me wel wat over.

 

Misschien begrijpt ze door het probleem met snoepen, dat ze zelf heeft gehad, hoe het voor jou voelt nu.

Er zijn frummers hier, die een partner hebben die eigenlijk niet begrijpt wat het probleem is.

Eigenlijk bof je hiermee.

 

Je schrijft dat je na twee biertjes niet kunt stoppen.

Voor mij is dat precies hetzelfde. Ik heb er jarenlang mee lopen klooien.

Nu gewoon maar niet vandaag. En zo iedere dag weer.

En een rust dat dat gaf toen ik dat onder controle kreeg!

 

Bij mij op de sportclub wordt aardig doorgedronken.

Daar deed ik altijd aan mee en ging dan thuis nog even lekker door.

Ik ga nog steeds sporten. Ik drink een sportdrankje, vaak aangevuld met de helft water, anders is het zo zoet.

Ook neem ik een of twee alcoholvrije biertjes. Dat vind ik best lekker, beter dan fris en het doet me niet denken aan het echte werk.

Als er mensen aangeschoten beginnen te raken, dan stap ik op. Dan is de lol er wel af.

Ik vind ze dan gewoon niet gezellig meer en dat zijn ze eigenlijk ook niet meer.

Jammer voor hun, goed voor mij. Maar wel een echte verandering dus.

 

Ook ik heb totaal niet te klagen en kon daarin dus geen verklaring vinden voor mijn drinken.

Toch was die er. Niets dramatisch hoor.

Ik ben gaan nadenken over in welke stemmingen ik nou naar drank greep.

Voor mij was dat, buiten gewoontegedrag, als ik me geirriteerd voelde, miskent, onbegrepen, weggezet, van die dingen.

Eigenlijk zijn dat hele normale emoties, want dat komt bij iedereen wel eens voor.

Het is niet normaal dat ik dan naar drank greep.

Dus ben ik gaan nadenken hoe het nou kwam, dat die emoties kennelijk zo heftig bij mij door kwamen.

Ik heb daarvoor een verklaring gevonden, die is terug te voeren naar het gezin waarin ik ben opgegroeid.

Ik was een nakomertje en had dus altijd grote mensen om mij heen, die alles beter wisten en konden, dan ik.

En waar wat ik wilde en zei, toch vaak niet echt serieus werd genomen.

Of het nu helemaal waar is en klopt, weet ik niet. Maar ik kan met die verklaring weer door, voor mij werkt het.

Ook voor jou zou er iets kunnen zijn, dat de oorzaak is dat je bij bepaalde emoties te gemakkelijk naar drank grijpt.

 

Laat je nog horen hoe je bloedtest is uitgepakt?

 

Ik vind dat je het goed doet hier Cas!

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vroeg in de morgen'

Tof datje je verhaal deelt. En ik zie je zeker als een vb. Lijkt mij geweldig om verlost te zijn vd drank. Alleen heel de wk ging het goed. Ik voelde mij sterk. Gisterochtend nog hardgelopen. Alleen gister wist ik dat het moeilijk ging worden. Ik had nee in mijn hooft. Toen zaten we twaalf uur met andere vrienden op het terras. We waren een dagje weg. Hij kwam al gelijk naar mij toe lopen. Proost Cas twee koude kletsers. Ik durfde geen nee te zeggen. Stom ik heb hier al eens gelezen als je de eerste overslaat wordt het al een stuk makkelijker. 1 werd er 2 ik dacht nog nu stoppen dan vergeef ik het je nog wel. Maar 2werd4 dan kan ik niet meer stoppen of beter wilde ik het niet. Wel ben ik blij dat ik hier ben. Ik geloof nog steeds dat ik dit gaat winnen. Wellicht was het niet het goede moment om nu al met dat stel weg te gaan . Ik ga er gewoon weer voor vandaag en vd week heb ik geen lastige verjaardag of feestje. Tuurlijk is elke dag vechten . Ik baal wel van gisteren. Mijn vrouw vond mij slapend op de bank fles wijn open en de oven met zwart stokbrood. Gewoon linke dingen maar ik wil er eerlijk over zijn. Dan maar op zo n forum. Gaat goed komen.:-)

Ltrs cas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een ieder geval de dag begonnen met een mooie morinig run door het natuurgebied waarbij ik woon. Mijn vrouw in gelicht over dit forum. Niet goed maar ik had iets goed te maken. Weer goede moed vooruit. Mooi die ochtenden ik hou v d ochtend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Cas,

Wat mooi dat je al in de natuur bent geweest. En gezond ;) Waarom is het niet goed dat jij je vrouw hebt ingelicht? Speel je hiermee geen open kaart, eerlijkheid en duidelijkheid? Wellicht is dat een goede stap? Ik vind het juist heel prettig en voel me enorm gesteund dat mijn man het weet. Maar nu is het ook altijd met me mee gegaan naar  verslavigshulp etc. Het gevoel van 'het samen doen' voelt voor mij erg prettig.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha lotus,

Vind het uit goed dat ik het tegen mijn vrouw heb ge zegt . Alleen ze was boos van gisteravond en ik wilde het goed maken met haar. Daarvoor heb ik het forum een beetje gebruikt . Ik denk ze het wel tof vind dat ik hier op zit. Dat vind ze dus ook en was ze dus minder boos. Maar we gaan er weer voor.mijn meisje is een topper die steunt mij ook plus ze drinkt helemaal niet. Des te beter voor mij :-) ( dit keer niet voor de Bob)

Grt cas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Cas

Het emotioneert me. Het is alsof ik je strijd bijna zelf kan ervaren. Het niet van plan zijn en dan toch voor de bijl gaan omdat anderen je iets aanbieden en je dat nu nog even niet kon weerstaan. Men was het immers van je gewend ...dus kon je geen nee zeggen.

Geweldig dat je je meisje van t forum hebt verteld!

Dat is toch ook een mooie stap. En elke stap die je maakt is er 1.

Ga zo door en samen met haar moet het lukken. Je hebt een goeie aan haar !

Zet m op!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cas,

 

Je hebt voor jezelf weer bewezen, dat een of twee biertjes geen optie is, dan ga je door.

Heel eerlijk schreef je hier, dat je op dat moment eigenlijk ook niets anders wilde.

Je vraagt je af of dit het goede moment was om met dat stel weg te gaan.

 

Je bent uitgegleden. Maak er gebruik van door er van te leren.

Door vooruit te kijken en de risico's in beeld te brengen, kun je plannetjes maken.

Je weet nu dat je zo'n middag als je beschreef, nu nog niet aankunt.

Daar moet je wat mee. 

Er zijn genoeg mogelijkheden. Niet gaan, de BOB spelen, aan je vrouw vragen of ze je in de gaten wil houden en wil waarschuwen,

tegen je maat vooraf zeggen dat je medicijnen gebruikt en geen alcohol mag drinken, noem maar op.

 

Zet hem op Cas! Je kunt het! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes vandaag weer de goede kant op. Had het wel ff lastig met het mooie weer. Ook nog ff bqq gehad nu lekker nuchter alles opruimen .morgen ochtend weer fit naar t werk. :-) zal nog wel moeilijk worden aan komende week. Mooi weer koppel ik gelijk met drank. Bier lekker koud. Nu maar iets anders .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Cas! :rose:

Ik wens je succes de komende week.

Andere koude drankjes zijn ook lekker ... en hebben geen nadelen.

Ik neem soms een alcoholvrij biertje, meestal niet thuis; dat vind ik goed te doen.

Lekkerder dan frisdrank. Ik heb er geen last van dat het te echt lijkt. Dat lees je hier soms ook.

 

Blijf schrijven hier, verslag doen van hoe het met je gaat.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cas,

 

Ik heb je posting op de draad van Nooitgenoeg gelezen.

Daar reageer ik hier maar op, dan blijft de draad van ons Rupsje meer voor haarzelf.

 

Weet je nu al voor jezelf, wat je doelstelling is?

Wil je wel drinken (in het weekend) maar dan normaal?

Of wil je er helemaal mee stoppen?

 

Ik denk dat je op een gegeven moment voor jezelf duidelijk moet hebben wat je wilt.

Dat hoeft nu nog niet hoor, daar kun je best even wat tijd voor nemen.

 

Als je weet wat je wilt, dan kun je daar plannetjes voor maken.

Als je het in het midden laat, dan ben ik bang dat je niet duidelijk genoeg voor jezelf bent.

Dan kun je altijd aan de zuip gaan, als dat zo uitkomt.

 

Tot je weet wat je wilt, is ieder glas dat je laat staan verdiend.

 

Ik ben benieuwd naar je antwoord!

 

Succes Cas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen deze vroege morgen,

Nu lekker aan de brinta zo op de fiets. Ga ik op reageren Gerrit ben er al een lange tijd aan t denken hoe en wat. 1 Plan is er wel veel lezen en posten hier. Ga jullie goed :-)

Ltrs Cas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brinta doe me denken aan mijn jeugd.

Brinta of havermout.

Over het hoe en wat: neem je tijd Cas.

't Is makkelijk om vragen te stellen en misschien had ik dat (nog) niet moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan soms moeilijk geloven dat ik echt ga stoppen met alcohol. Vandaag echt zo n dag dat ik al die momenten moet gaan missen. En hoe en wat ga ik dan doen in bepaalde situatie s. Ik heb eigenlijk nog helemaal geen plan. Ja de eerste drie weken zonder drank door komen . En moeilijke situaties uit de weggaan. En genieten v d dagen zonder drank en sporten dan vind ik lekker. Maar volhouden wil ikwel. Alleen ik voel langzaam die trek komen. Ook merk ik idd als er emoties opspelen de trek naar drank groter wordt. Maf toch eigenlijk zo n verslaving. Voor nu gaan we vanavond weer droog naar bed :-)

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cas je gaat goed! Leuk dat je hier blijft komen en je het bijna op vat als een soort " meldingsplicht"

Superknap!

Ik had ook niet echt een plan. Ik wist alleen : ik wil er vanaf!

Ik heb het echt per dag gedaan. Als ik te ver keek raakte ik van slag omdat het er dan zo blauwe knoperig uit zag. Helemaal nooit meer drinken??? Dat zag ik niet zitten. Ik dacht als ik er eerst maar een tijdje van verlost ben dan kan ik op den duur wel weer gewoon met de meute mee doen.

Daar ben ik een paar keer ingetuind ... Ook onder druk van anderen heb ik me om laten praten.

En dan dacht ik " ach het kan wel weer... Nu heb ik het vast wel onder controle.....

Vergeet t maar. Kon helemaal overnieuw beginnen met het hele circus.

Mijn plan was : per dag.........risico's uit de weg gaan,afleiding zoeken en volhouden. En hoe langer het volhouden hoe steviger je staat en hoe makkelijker het wordt om NEE te zeggen.

Nee tegen een ander en nee tegen jezelf !

En nu ben ik 11 maanden verder. En nu zou ik het zo zonde vinden om er weer in te trappen.

Juist nu het bijna een gewoonte wordt om het niet te doen..

Dus doe ik het vandaag niet.

Enne...... Als ik het kan .... Kan jij t ook!

Zet m op!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cas,

 

Eigenlijk heb je maar 1 plan nodig, in een a of b-variant.

 

1a: vandaag drink ik niet

1b: ik neem het eerste glas niet.

 

Je bent goed bezig Cas!

 

Ik heb de on line behandeling bij Tactus gevolgd.

Misschien is dat wat voor jou.

Op alcoholdebaas.nl kun je kijken wat dat is.

 

Succes Cas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx idd ik kijk het aan per dag en de eerste glas sla ik over. Kom net thuis van een lekkere boks trainig. Dat voelt goed. Ik zit wel al aan de vakantie te denken en zo. dan kan ik niks drinken , denk dat ik dan alleen maar boos vooruit gaat zitten staren. Probeer maar niet te ver te kijken. Voor vandaag kap ik. Ben echt moe en droog naar bed. Morgen nieuwe dag. Adios luitjes gaat jullie goed :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat goed Cas! Ik zelf kijk niet zover vooruit. Ook wetende dat de vakantie voor de deur staat. Maar ik weet ook hoe fijn, intensief, bewust, gezellig een vakantie zonder alcohol is. Geloof me, het is zoveel plezieriger. Gewoon maar besluiten 'vandaag' niet. Een afspraak met jezelf ;)

Knap zoals je het doet :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan vandaag weer Cas, je kunt trots zijn op jezelf!

 

Je ziet nu op tegen de vakantie en dat kan ik me voorstellen.

Ik weet niet over hoeveel weken jullie weg gaan/

Die weken kun je mooi gebruiken om er toch af en toe eens over na te denken.

 

Er zijn heel veel dingen, die eigenlijk leuker, makkelijker en fijner zijn zonder drank.

Dus de hele dag boos voor je uit zitten kijken op vakantie is echt niet nodig.

 

Voorlopig nog maar steeds van dag tot dag.

Het heeft bij mij zes weken geduurd voordat ik wat verder kom gaan kijken.

 

Kalm aan, het gaat nu goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een goede dag. Wil het nog steeds volhouden al heb ik soms wel mijn twijfels. Als ik het wat rustiger krijg op mijn werk zal ik eens kijken of die online behandeling iets is. Geloof echt dat een leven vol drank beter is. Al heb ik wel het idee dat ik een bepaalde leegte moet opvullen. Of dat momentje van ontspanning. Volgens mij bestaat er geen betere on spanning dan ff muziekje flesje wijn . Voor nu morgen gezond weer op :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cas,

 

Je schrijft " Geloof echt dat een leven vol drank beter is."

Is dat een verschrijving?

Ik denk dat je bedoelt dat een leven zonder drank echt beter is?

Je zult de eerste hier niet zijn overigens, die zo'n verschrijving maakt.

 

Goede dag Cas.

We horen het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...