Spring naar bijdragen

Kort even hallo zeggen


Cas

Aanbevolen berichten

Cas, zal inderdaad een verschrijving zijn toch? Ik herken het wel. De gedachten dat er geen betere ontspanning bestaat dat een wijntje en een fijn muziekje. Door het wijntje te laten staan zul je onder vinden dat er een nog betere ontspanning bestaat. Het is een gedachten gang die niet klopt met de werkelijkheid. Bij mij zat dat tenminste tussen de oren. 

He, maar so far so good! Goed dat je nadenkt over een evt on line behandeling!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen bedoelde idd zonder . Zo maar vannacht raar gedroomd dat ik keihard zat te drinken. Toen werd ik vannacht wakker was het een droom. Zo ik echt blij. Gisteren wel nog nee kunnen zeggen tegen iemand die mij een biertje aan bood. Een ieder geval gezond weer wakker. Vandaag weer een nieuwe dag. Mag ik jullie wel bedanken voor jullie reacties :-) doet mij goed. Er is wel een gaaf festifal vandaag bij mij om de hoek. Ik denk dat ik die nog maar even af sla. We leven maar dag per dag blijf het wel gewoon nog heel moeilijk vinden.soms denk ik echt dat ik geen probleem heb. Ben toch een gezonde jongen. Valt best te combineren allemaal denk ik dan. Maar dat zal wel de drank zijn. Het zit allemaal tussen de oren idd. Ik denk dat het voor sommige mensen gewoon niet is weggelegd. En daar hoor ik ook bij en dat zal ik moeten accepteren. Ook een mooie dag vandaag :-)

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Cas,

Soms is het verstandig om nog even weg te blijven van 'activiteiten' die voor jou gerelateerd zijn aan gezelligheid, feestgedruis, alcohol....Ik heb in het begin van mij carriere als ADB heel bewust ook bepaalde situaties ontlopen. Ik voelde mezelf dan ook niet sterk genoeg, en had geen zin om het mezelf al moeilijker te maken dan dat het al voor me was.

Succes en sterkte vandaag!

 

Is het dagpact niets voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cas, drank is nog even het middelpunt van je leven,

je staat ermee op en gaat ermee naar bed, droomt

erover en bent aan het verwerken. Fysiek, maar juist ook

psychisch is het heel geleidelijk ontstaan doordat je ooit

van niets, via matig naar onmatig ging.

Logisch dat het belangrijk is dat je er zo bewust en ook onbewust

mee bezig blijft nog even. Zodat je straks weet dat dit nodig was.

Om de motivatie te behouden. Om te leren met twijfel en verleiding om te gaan.

En daar toch niet aan toe te geven.

Want er is meer in het leven. Veel meer.

Er zijn miljoenen mensen die niet drinken en dat nooit missen.

Voor ons heeft drank een te grote rol gekregen in ons leven, zo groot dat we

ervan afhankelijk moesten worden om in te zien hoe absurd we eigenlijk bezig zijn/waren.

Naarmate je je proces doorwerkt en inzichten krijgt ga je er ook meer naar handelen. Zoals nu, even dat festival niet,

zodat het later weer wel kan, en dan met een frisje of alcovrij drankje.

Dat kun je dan ook weer waarderen, voelt zelfs de euforie soms van het sterker worden.

Jij hebt dit niet meer nodig. Sterker nog, je functioneert veel beter zonder.

Het oogsten begint als je van een flesje water geniet zonder bijgedachten.

En dan sporadisch nog denkt; hee normaal was nu al aan mijn ?e borrel/bier/..... bezig.

Maar op een gegeven moment zijn zelfs die momenten weg.

En dan leef je in een werkelijkheid waar je nu nog even van kunt dromen. sweet dreams :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cas,

 

wat ben jij goed bezig! Top!

Situaties die je normaal beleeft met drank zijn zonder drank ook leuk.

En ze even ontlopen omdat je bang bent om verleid te worden is een goeie tactiek.

 

Ik heb zojuist mijn eerste alcoholvrije vakantie erop zitten....

Door er alvast over na te denken, het hier te delen, toch mijn plan te bepalen

is het me gelukt. En man, wat doet dat goed! Een positieve ervaring die me sterkt

in de keuze die ik gemaakt heb...die ik overigens ook nog steeds per dag bekijk:

'Vandaag de eerste slok niet'

En met veel kleine stapjes kom je ook hééééél ver!

 

Gaat jou ook lukken Cas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cas,

 

Dromen over alcohol als je aan het stoppen bent.

Voor mij heel bekent en soms heel benauwend.

Ik heb een paar keer gedroomd dat ik gedronken had en dat dan hier op het forum moest vertellen.

Oh wat erg.

Daarom vind ik de mensen die een uitglijder hebben en dat gewoon zeggen, zo knap.

 

Dag voor dag, heel goed Cas.

 

Dat je drank best kunt combineren met je leven is voor sommige mensen inderdaad een verkeerd idee.

In ieder geval voor mij en waarschijnljk ook voor jou.

Dat dergelijke ideeen zo af en toe de kop op steken, is bekend en hoort erbij.

Ik ben nu ruim 3 maanden droog en merkte vrijdagmiddag met het opruimen op mijn werk ook dat er iets de kop op stak.

Ook mensen die al jaren niet meer drinken, zeggen soms dat ze maar een glas of een armlengte van de drank af zijn, nog steeds.

 

Je bent hier nu twee weken.

Ik vind dat je het heel erg goed doet.

En dat je heel erg goed over de dingen nadenkt en inzicht hebt.

Ik heb daar respect voor.

En ik word er zelf blij van hoe jij bezig bent.

 

Ga goed Cas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Gerrit,

3 maanden dat is best al een lange tijd. Goed bezig man. Gisteren had ik ook weer een moeilijk moment toch nee kunnen zeggen. Ik merk wel als je de eerste al over slaat dan heb je al een goede zet. Zelf probeer ik hier op deze forum wel actief mee te doen. Ik heb het idee dat dat wel helpt. Plus ik loop dan niet voor mijn probleem weg. Blihf het nog gewoon heel lastig vinden. Baal gewoon dat ik dit probleem heb. Waarrom kan ik niet gewoon af en toe gek doen ja met drank klinkt wel heel raar. Eigenlijk is drank ook wel makkelijk . Ben een keiharde werker durf ik te zeggen van mijzelf. Alleen geestelijk Ben ik echt lui. Nou ja beetje raar gepraat andaag gaan we er weer wat van maken en morgen weer. Op een gegeven moment zal ik er echt in geloven dat ik echt wil stoppen. Gisteren had ik echt mijn twijfels maar toch nee gezegd dat was goed.

Ga je goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw Cas...dat is nou karakter! 

Dat je nee zegt terwijl je twijfelde...hoezo 'geestelijk lui'?

Top! Alcohol is gewoon een heel vervelend monster (sorry Monster) dat je probeert te verleiden!

 

Ik probeer het nu wel eens om te draaien: Er zijn zoveel mensen op de wereld die het zonder alcohol ook leuk hebben.

En eerlijk gezegd heb ik de alcohol nooit nodig gehad om het gezellig te hebben of om uit mijn dak te gaan. 

Maar om in een roes te komen om scherpe randjes van gevoelens/emoties af te halen...en dat maakt het zo moeilijk om te stoppen.

 

Maar Cas, na veel kleine en soms grote positieve ervaringen, zoals je gisteren zelf ook beleefd hebt wordt het wat gemakkelijker.

Dag voor dag, stap voor stap, vandaag de eerste slok niet.

 

En fijn dat je het hier deelt...goed voor jezelf maar ook voor ons!

 

Man, je doet het hartstikke goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook thnx iedereen vandaag weer een goeie dag gehad. Jullie ook? Aankomende week zal alleen donderdag lastig worden daar kom ik niet onderuit. Ik ga maar gelijk voor mijn eerste cola die dag als er iets aangeboden wordt. Verloopig bouw ik mijn dagen zonder verder uit, ben er wel blij dat ik die stap genomen heb . Maar ik wil die gedachten vasthouden. Ik heb vaak ge zegt dat ik wil stoppen maar dan sluipte het er gewoon weer in. Dat wil ik nu voor zijn!! Alleen soms wordt ik gek van dat malen in mijn hooft dan was drank echt een uitkomst. Die momenten vind ik moeilijk. Ik denk wel dat dat malen minder wordt naarmate je langer gestopt bent met drinken. Er zijn zoveel mooie dingen in het leven. En die heb ik vaak weg gedronken dat is zonde. Je denkt altijd dat je van het leven geniet met drank op. Nou moet ik wel zeggen ik heb heel veel leuke momenten mee gemaakt met feestjes vrienden ook onder invloed maar toch tof. Dat zal wennen worden allemaal. Ok een gezonde cheers van hier . Ik ga gezond slapen:-)

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Cas, hier ook een fijne dag gehad...

 

Goed dat je die donderdag al in beeld hebt, kun je voorbereiden en 'wapenen', echt dat helpt!

Door nu al te kiezen voor die eerste niet, maar cola te nemen wordt dat al een beetje vanzelfsprekend

en kun je de verleiding beter weerstaan! Dat gaat je lukken.

Tja, alcohol als verdoving is me niet vreemd...het levert je alleen niks op, maar dat weet je al.

Het malen wordt niet vanzelf minder...maar als je helder bent, blijft kun je het wel beter aanpakken.

Maar dat is wellicht de volgende stap, de stapjes één voor één...dan kom je er ook!

 

Goeie nacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx kruidenthee :-) jij ook goedenacht donderdag gaat mij ook leuk en ben soms bang maar zie het ook wel als een uitdaging. Ik weet van mijzelf ( ik hoop niet dat dit als groot praat over komt) maar als ik echt wil dan lukt het mij ook. Slaap lekker voor straks. Aan leuke dingen denken dat helpt als je wilt gaan slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan weer Cas.

En nog vooruit kijken, donderdag in beeld, helemaal prima.

 

Ook ik heb een prima dag gehad en ben al lekker moe.

Dus kan ik straks waarschijnlijk wel slapen.

 

Je heb het over een onrustig hoofd.

Ook daar zijn er hier wel meer, die daar last van hebben.

En ook daar zijn oplossingen voor, mocht het blijven.

 

Daar hebben we het nog wel over dan.

 

Ga goed Cas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een moeilijke dag. Weer veel twijfels of ik dit wel allemaal wil volhouden. Vindt het nog heeeeeeeel erg mogelijk en dan zeg ik het netjes. Lastig een verslaving. Zo maar lekker eten lasagne en net lekker hardgelopen door de regen. Zit alleen maar voorruit te kijken en hoe ik die momenten allemaal zonder moet doen. Maar proberen om toch even her iets te melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cas,

 

Zo herkenbaar ...

Lastig is nog vriendelijk omschreven, het is zwaar *piep*.

 

Maar het kan.

Drank heeft eigenlijk geen voordelen, als je erover nadenkt.

Problemen zet je alleen maar onder water, je sloopt je lichaam

en allemaal andere zaken.

 

Al bij de on-line behandeling gekeken?

Dat kan juist bij dit soort zaken helpen, structuur aanbrengen.

 

Hou vol Cas!

Je bent goed bezig.

1 zo'n slechte dag laat je de boel toch niet verpesten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het moeilijke van een verslaving overwinnen..twijfels...keuzes..herinneringen..gevoelens

Alles went

Ook met drank...gewenning en steeds meer willen...behoefte...smaakt naar meer...meer en meer

Stoppen is ook echt een keuze...een belofte aan jezelf

Eenmaal gemaakt..zijn er geen twijfels meer

Wel rotmomenten...zelfmedelijden...pijn..waarom zij wel en ik niet

Vaak voel je dit op de meest momenten waar veel gevoel bij komt....boos..blij..bang..bedroefd

Maar het maakt je ook sterker..zelfvertrouwen,respect

Want dat doet een verslaving overwinnen

Als je dit kan overwinnen is al het andere ook te doen wat op je pad komt

Das mijn ervaring....succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee nog niet gekeken bij de online. Wel uitslag bloedonderzoek zag er allemaal goed uit :-) . Afspraak binnenkort bij der psychiater . Toch even mij goed onder de loep nemen. En ik ga er nog steeds voor. Vechten als een leeuw zal ik en idd veel voordelen. Alleen die zie ik moeilijk. Maar komt vanzelf. Het helpt ook wel om toch even hier iets te schrijven. Ik wil verder maar kan het niet alleen. Voor nu zo een lekkere bak koffie met wat lekkers. Dag per dag :-)

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hier schrijven helpt inderdaad ook Cas...goed dat je dat doet.

We herkennen het allemaal...als je door die eerste moeilijke periode komt wordt het iets beter te doen.

 

Ik heb vandaag een reep chocola opgegeten...was niet de planning, maar 'normaal' had ik wellicht een borrel genomen..

Die moeilijke momenten blijven...die zijn ooit de reden geweest voor verdoving...dus makkelijk...euh...wel wat makkelijker,

maar het gaat je wel veel opleveren zoals hierboven al beschreven door Hut en Gerrit.

 

Je doet het voor jezelf!

De verleidingsmomenten in kaart brengen werkte voor mij ook goed. Soms maakte het me wat moedeloos, maar 

het helpt me ook vantevoren een keuze te bepalen en die vol te houden.

 

Enne...dag voor dag is een prima gedachte...te overzien.

Extra hulp? Héél goed! Van ons of online, of een andere hulpverlener,

wat bij jou past!

 

Je doet het goed Cas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt kruidenthee,

zeker in het begin is het gewoon lastig. Helemaal in het begin was ik er zo zeker van en nu krijg ik in eens allemaal twijfels. Ga ik heel veel dingen voor mijn goed praten en zo. Maar ik voel mij goed als ik nee kan zeggen maar ook niet altijd. Dan voel ik mij met alcohol veel sterker en zelf verzeker der denk ik dan. Of gewoon even die ontspanning gewoon goed relatieveren van alles met een drankje dat mis ik ook. Maar komt wel denk ik . Kan ook zonder drank . Alleen het zit er al zo in dat het alle maak met moet zijn. Met heel veel dingen eigenlijk. Overal hoort wel een drankje bij. Allemaal van die dingen die je jezelf allemaal heb wijs gemaakt dat je het zelf ook geloofd. Ik kan ook niet stil zitten en vaak met drank lukte mij dat wel. Zit nu een film te kijken maar dan zit ik ook half te stuiteren hier op die bank. Overal aan denken. Pfff haha lastig ach komt goed ff door bijten.

Ga jullie goed Grt cas

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cas,

Nog even voordat ik de computer ga afsluiten  ;)

Relativeren met een drankje...nee juist nu ik niet meer drink kan ik beter relativeren!

Het zijn inderdaad patronen, gewoontes en zelfs gedachtes die bepalen dat het erbij hoort...

 

En door die nu te doorbreken springt die drankduvel af en toe op je schouder om met je onderhandelen,

twijfels te zaaien....'kan ik het wel volhouden, eentje kan geen kwaad, ik heb het best onder controle...

Ksssst stuur 'm maar weg! Je hebt 'm echt niet nodig om zelfverzekerd te zijn!

 

Hou vol Cas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou vol hoor Cas!! Je gaat goed!

 

Ik herken die twijfels, gedachten en vinden dat bij alles wat je doet een drankje hoort. Het idee te hebben met een drankje beter te kunnen ontpannen, relativeren, gezelliger te zijn....Maar niets is minder waar! Bij mij moet de term 'alcohol' eerst uit mijn systeem. En het ervaren dat het leven zonder alcohol in alle opzichten prettiger is. Maar soms ook zo *pieperdepiep* moeilijk!! Hoe langer en vaker ik het monster bleef voeden hoe gevaarlijker en moeilijker dat beest voor me werd.

Hou vol Cas. Je gaat goed! In de tijd wordt het makkelijker....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou lotus bewondering voor jou. Zelf waag ik mij nog niet aan dit soort weekenden. Het is erg maar als ik nu nog niet zou kunnen drinken op fesstje etc wordt ik echt chagrijnig. Net een klein kind . Maar we houden vol. Wordt wel lekker weer , beter!

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag moeilijk momentje rek betaald in de kroeg. Hij was niet hoog alleen er werd mij gelijk een nieuwe aangeboden. Nee doe mij maar een bak koffie. Die smaakte ook lekker, daarna ff lekker hardgelopen toen een lekkere maaltijd nu even dit opschrijven. Op naar het volgende moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterk Cas! Mooi man!

 

Inderdaad op naar het volgende moment.

 

Ik had vanmiddag een receptie.

Verbazend dat er toch veel mensen zijn die niet drinken.

Dat had ik nooit zo in de gaten.

 

Ik sond naast iemand die een glas bier had en al wat op had.

Ik vond het zelfs stinken. Kun je nagaan!

 

Ga goed Cas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...