Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

goedendag iedereen. Vandaag toch de stap genomen om mijn probleem toe te geven aan mezelf. En op deze manier er wat aan te doen. Dus hallo ik ben nieuw.

Geplaatst

Ha Gerrit,

Bedankt voor je berichtje. Ik ga zeker eerst even goed kijken . Ook hoe het werkt allemaal. Toffe profiel foto kicke boot.

Geplaatst

Hallo Cash,

Wees welkom! Wat goed en dapper dat je erkend dat je een probleem hebt. Dat is al een hele stap en die heb je genomen. De volgende stap heb je ook al gemaakt door aan je probleem te willen werken. Top! Je neemt jezelf serieus en je bent het waard om je probleem aan te pakken, en daarmee alcohol de baas te worden. Het is een hele strijd die je gaat leveren, maar het levert zoveel goeds en moois op. En dat verdien je! Ik hoop dat je hier veel steun, tip, erkenning, herkenning zult vinden. Je staat niet alleen. Voor nu, eerst maar eens rond snuffelen ;) Heel veel succes, sterkte en kracht toegewenst!   

Geplaatst

Vandaag een mooie dag gehad, lekker gewerkt mijn kleine ventje gezien schoonmoeder goed gekookt. Schildrijtje afgemaakt en morgen weer lekker werken. Elke dag met de fiets dus dat zit wel goed. Meisje naast me op de bank goede tijden slechte tijden..beetje jammer v die serie dan.

Geplaatst

Ha lady Jane,

Bedankt en Mandela is wel een held. Het gedicht uit de film invictus vind ik mooi over mijn onoverwinnelijk/ ziel. Nu maar

Even in het echt proberen. Dan blijf ik jullie wel maar even lekker lastig vallen.

Grt Cash

Geplaatst

Dag Cash,

Welkom hier. Goed dat je toegeeft dat je een probleem hebt en er iets aan gaat doen.

Je vindt je weg hier vast wel.

Succes.

Hanneke

Geplaatst (bewerkt)

Hallo Hanneke,

Bedankt voor je berichtje. Ik ga mijn best doen. Rustig aan voel mij best goed. Door de week heb ik

Er minder moeite mee. Wknden is echt lastig voor mij.

Grt cash

bewerkt door cash
Geplaatst (bewerkt)

Ha Gerrit,

Omdat ik meestal niet drink door de weeks. Heb een baan waarbij ik heel vroeg begin. Als ik te vaak zo vroeg niet scherp ben dan gaat het niet goed komen. Dus mag ik van mezelf heel veel drinken in t wknd daar kijk ik dan ook echt naar uit.nu wat minder dan.

Komt goed zie het wel als een mooie uitdaging. :-)

bewerkt door cash
Geplaatst

Zo vandaag lekker naar de boksschool geweest. Morgen mijn eerste uitdaging. Mijn meisje is weg een nachtje met ons kleine manneke. Kijk er soms al naar uit dan weer niet . Gelijk eten als ik thuis komt . Dat helpt meestal dan zit ik vol minder snel trek.

Geplaatst

Ok bedankt Gerrit. Zelf vind ik een gaafe film kijken wel euk. Of ik ga verder met een schilderij. Een ieder geval ik moet idd wat te doen hebben. Ook wil ik niet te laat naar bed. Meestal maak ik al eerder onbewust de stap in mijn hooft om morgen te gaan drinken. Dus als ik die gedachtes krijg dan probeer ik er maar niet teveel aan te denken. Komt goed, ik hou je op de hoogte.

Geplaatst

Lijk me een goed plan Cas. Eerst goed eten en dan bv schilderen. Daar kun je je gevoel in kwijt. Bovendien ben je dan niet passief bezig. Mij helpt het tenminste wel om mijn ziel en zaligheid in mijn hobby (beetje werk geworden voor mij) te leggen. Je onderdrukt / verdoofd je gevoelens dan niet met alcohol, maar in jouw geval komen ze er juist uit. En nog wel op een doek! Oh ik vind het nog een mooi gebeuren ook :) Succes en sterkte morgen!

Geplaatst

Ha Gerrit, ja gaat goed , had het er wel even moeite mee. Ook door de zon , als het mooi weer wordt dan vind ik het ook heel lastig.

Het wordt van t wknd mooi weer. Dat gaat moeilijk worden. Maar vandaag was ik wat later klaar met werken. Gelijk gegeten toen ik thuis kwam. Lekkere pasta. Pasta vind ik echt lekker. Nu ff lekker op de bank . Vandaag gaat goed komen. Beter!!

Geplaatst

Super gedaan Cas :rose: Het weekend wordt voor mij ook lastig. Ik ga ook een plan maken. Lastig is wel de visite, ik heb wel bier (en dan ook wijn) in huis dus mezelf wapenen lijkt me niet verkeerd. We gaan er voor he!

Geplaatst (bewerkt)

Ja zeker gaan we ervoor. Ik ga met een andere fam met kids op pad. Mijn vrouw gaat goed met haar om. De kinderen met elkaar en hij en ik zitten dus samen vaak aan t bier. Zal deze keer gewoon nee zeggen. Heb wel een goed excuus over twee weken heb ik een hard loop wedstrijd. Daar wil ik echt fit voor zijn. Ik wil er verder met hem er niet op in gaan. Wil het eerst van mijzelf winnen voordat ik aan mensen ga vertellen dat ik gestopt bent met drinken. Verloopig denk ik elke dag veel aan drank. Ik hoop dat dat minder wordt. Je vind nu wel zo snel een smoes om te gaan drinken. Soms heb je het helemaal niet door en dan ligt heel dat plan al op tafel. Om dan nee te gaan zeggen tegen jezelf zou ik echt knap vinden. Maar kom op dit wknd gaan we gewoon aan de appels lekker gezond . Beter!

bewerkt door Cas
Geplaatst

Och Cas, ik vandaag een heerlijk Italiaans ijsje en een stuk pure chocola...

Altijd beter dan alcohol...ik snoep ook meer dan ik gewend was, en vooral ook 's avonds heb ik behoefte aan 'iets'

Dat is vaak wat chips, of wat nootjes. In het begin kun je er maar beter aan toe geven...anders is de verleiding toch wel groot.

Tenminste dat is hoe het bij mij werkte. 

De echte trek verdwijnt. Na een paar weken. Bij mij was het meer dat ik getriggerd werd door situaties...als ik me verveelde kon

ik plotseling enorme behoefte krijgen aan een glas wijn...of als ik boos was...of als ik de keldertrap afloop...en het rek zie waar de voorraad staat.

Oe...heel gevaarlijke momentjes voor mij. Mij hielp het om ze te benoemen naar mijn partner. Eenmaal gezegd kon ik er mee omgaan.

Open flessen worden afgedekt of 'verstopt'...letterlijk uit mijn zicht. Het wijnrek, waar nu nog een paar flessen liggen is verder gevuld met watertjes en andere frisdranken.

De gedachten aan drank zijn er vaker dan ik eigenlijk zou willen...dat geeft voor mij maar aan hoe hardnekkig het wel is, hoe dun het koordje is.

Het beangstigt me soms ook wel een beetje...de motivatie is groot, maar het kan toch zomaar mis gaan. Confronterend als ik het hier ook wel eens lees...

Alhoewel de trek mindert voel ik héél goed dat ik ook verkocht zou zijn na een glas...raar...maar dat weet ik gewoon...wanneer ik nu een glas zou nemen

gaat de fles leeg...dus simpel voor mij: de eerste slok niet.

Dat herhaal ik vaak tegen mezelf, als ik weet dat ik in een situatie kom waarin de verleiding groot is...soort van 'wapenen'.

Wat warrig verhaal..

Ik hoop dat je het volhoudt!

Geplaatst (bewerkt)

Ok top bedankt voor jullie reactie. Zeker niet warrig skip. Vind het juist fijn om wat te horen . Bij mij zit drank zo in een vast ritme ingebouwd. Het is een part of me geworden. Het hoort gewoon bij mij. Mijn ouders gingen uit elkaar toen ik een jaar of 15 was. Vanaf toen ben ik al foute dingen gaan doen. Weet nog goed dat ik soms gewoon dronken in de klas zat. Vond het toen allemaal stoer. Maar dat drinken is altijd gebleven. Ook heb ik altijd geprobeerd om er een goed balans mee te houden. Eerlijk gezegd heeft mijn werk er nooit onder geleden. Ben ook altijd blijven werken en hard ook . Sporten gezond eten maar toch wel altijd weer die drank. In het begin is het allemaal niet zo erg .ben lang vrijgezel geweest. Je wist het wel maar ach kon alles aan toen. Pas geleden nog bij parnassia geweest die dkter vond dat ik gewoon kei gezond bent. Parnassia was het uiteindelijk ook niet. Hier heb ik meer het idee dat ik jullie kan begrijpen.

Het drinken werd pas veel erger met mijn ex relatie. Zij dronk ook veel en ik ook. We hadden echt de grootste lol. Alleen niet voor lange tijd. Daarna een hoop ellende gehad. Wel een super mooie dochter aan over gehouden plus stiefdochter. Die zie ik ook nog altijd. Haar echte vader is van de aardbodem verdwenen. Daarna leerde ik mijn huidige vrouw kennen. Daar gaat super goed en zij drinkt geen alcohol nog beter. Ze vindt het gewoon vies. Wel weet ze van mijn drankprobleem ook van lege flessen. Ik mag van haar drinken ze wilt dat het van mijzelf komt dat ik stop. Ze begrijpt mij ook wel. Zelf heeft ze een eetprobleem gehad en snoepte in haar vorige relatie veel en stiekem. Ze zegt tegen mij dat je met drank meer kapot maakt dan met snoep. Ik denk dat ze ook wel een punt heeft.

Het gekke is ik heb echt niet te klagen. We wonen echt super leuk inmiddels hebben we een zoontje . Dus in de wknden is lekker gezellig hier. Ik sport nog veel heb genoeg hobby s . Mijn werk top. Alleen dat drinken ik wordt er gewoon moe van. Ik orobeer wel twee biertjes soms alleen zodra die alcohol in mijn bloed komt dan kan ik niet stoppen. Het geeft mij ook rust rust in mijn hooft. Karin mijn vrouw (nep naam) vind dat ik soms zo druk ben dus ik ben v d week naar de dokter gegaan. Heb mijn verhaal uitgelegd ook over het druk zijn. Er is bloed afgenomen dus dat wachten we maar even af. Maar graag zou ik mijn vrij willen voelen verlost van het altijd maar denken over drank. Je bent ook altijd ik dan op zoek naar het juiste moment om te stoppen. Maar dan is er wel weer een concert je avondje vrienden etc. Dus ik denk doet het nu maar gewoon.

Ger cas

bewerkt door Cas
Geplaatst

Die soft ijsjes doe ik trouwens nooit meer. Ik heb die dag daarna alleen maar op de toilet gezeten. Volgens mij worden die apperaten niet goed schoon gemaakt :-(

Geplaatst

Goedemorgen vroeg in de morgen'

Tof datje je verhaal deelt. En ik zie je zeker als een vb. Lijkt mij geweldig om verlost te zijn vd drank. Alleen heel de wk ging het goed. Ik voelde mij sterk. Gisterochtend nog hardgelopen. Alleen gister wist ik dat het moeilijk ging worden. Ik had nee in mijn hooft. Toen zaten we twaalf uur met andere vrienden op het terras. We waren een dagje weg. Hij kwam al gelijk naar mij toe lopen. Proost Cas twee koude kletsers. Ik durfde geen nee te zeggen. Stom ik heb hier al eens gelezen als je de eerste overslaat wordt het al een stuk makkelijker. 1 werd er 2 ik dacht nog nu stoppen dan vergeef ik het je nog wel. Maar 2werd4 dan kan ik niet meer stoppen of beter wilde ik het niet. Wel ben ik blij dat ik hier ben. Ik geloof nog steeds dat ik dit gaat winnen. Wellicht was het niet het goede moment om nu al met dat stel weg te gaan . Ik ga er gewoon weer voor vandaag en vd week heb ik geen lastige verjaardag of feestje. Tuurlijk is elke dag vechten . Ik baal wel van gisteren. Mijn vrouw vond mij slapend op de bank fles wijn open en de oven met zwart stokbrood. Gewoon linke dingen maar ik wil er eerlijk over zijn. Dan maar op zo n forum. Gaat goed komen.:-)

Ltrs cas

Geplaatst

Vandaag een ieder geval de dag begonnen met een mooie morinig run door het natuurgebied waarbij ik woon. Mijn vrouw in gelicht over dit forum. Niet goed maar ik had iets goed te maken. Weer goede moed vooruit. Mooi die ochtenden ik hou v d ochtend

Geplaatst

He Cas,

Wat mooi dat je al in de natuur bent geweest. En gezond ;) Waarom is het niet goed dat jij je vrouw hebt ingelicht? Speel je hiermee geen open kaart, eerlijkheid en duidelijkheid? Wellicht is dat een goede stap? Ik vind het juist heel prettig en voel me enorm gesteund dat mijn man het weet. Maar nu is het ook altijd met me mee gegaan naar  verslavigshulp etc. Het gevoel van 'het samen doen' voelt voor mij erg prettig.  

Geplaatst

Ha lotus,

Vind het uit goed dat ik het tegen mijn vrouw heb ge zegt . Alleen ze was boos van gisteravond en ik wilde het goed maken met haar. Daarvoor heb ik het forum een beetje gebruikt . Ik denk ze het wel tof vind dat ik hier op zit. Dat vind ze dus ook en was ze dus minder boos. Maar we gaan er weer voor.mijn meisje is een topper die steunt mij ook plus ze drinkt helemaal niet. Des te beter voor mij :-) ( dit keer niet voor de Bob)

Grt cas

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...