Spring naar bijdragen

Donderdag 8 mei 2014


Aanbevolen berichten

Het zou mooi zijn Rapi, als het me kan helpen.

Ik ben best rustig, ook van binnen.

Alleen 's avonds laat gaat mijn hoofd niet slapen,

maar vaak zijn eigen ding doen.

Dat slaapt zo lastig :(

en begint me zo langzamerhand op te breken.

 

Maar ja, beter zo dan mijn hoofd stilzetten op de bekende manier.

Daar twijfel ik geen moment aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, heerlijk yoga...

 

Normaal ga ik ook op donderdag, maar nu is het hier vakantie.

Ik doe yin yoga en kom helemaal tot ontspanning en vooral ook stilte in mijn hoofd..

 

Ik hoor hier ook vaak over mindfulness...ik heb altijd gedacht dat het net zoiets was als yoga, 

maar dat is niet zo...toch? Wat is het verschil/overeenkomst en hoe moet ik het zien gecombineerd met yoga?

 

Blij met het dagpact trouwens....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit,

Yoga, mindfulness, meditatie voor het slapen gaan helpt echt !

 

Kruidenthee,

Mindfulnessl ijkt erg veel op de meditatie die wij doen op yoga.

Het bewust worden van jezelf, in het hier en nu blijven.

Bijvoorbeeld, de bodyscan, wordt zowel in de mindfulness als in de medtatie gebruikt

Bij de bodyscan, scan je als het ware je lichaam.

Je ligt op een mat, ontspannen op de rug,handpalmen omhoog.

Je staat stil bij elk lichaamsdeel (teen, voet, enkel enz).

Wat voel je daar?

Voel je de contactpunten met je mat enz.

Zo "scan "je je hele lichaam.

Dit is een van de technieken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapi, ik zal ook blij voor je zijn als dat examengedoe over is....wat een gedoe...maar gelukkig het rekenhoofdstuk speelt geen rol meer.

Suikertje jij hebt toch samengewoond met vrouwen, vertel me niet dat je geen clou  hebt over oerwouden bijwerken.......

Bloed geprikt, mn lijf bekeken, mn vingers bevoeld.... plasje gedaan....bevindingen in kaart gebracht...tja... life goes on

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohohoho wat heb ik lekker gegeten mensen. Asperges, aard. puree en twee biefstukken, nou ja anderhalve want een halve is voor de hondjes. Heerlijk. mijn keuken is bijna klaar alleen krijgen we de afvoer niet helemaal waterdicht. maar morgen weer een dag. Nu nog allemaal uitvogelen hoe mijn vaatwasser en de combimagnetron werkt.

Als ik morgen soms later ben dan is er iets mis gegaan hé?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahahaha die is leuk Ger.

Nou ik krijg hem nog niet aan de praat hoor. De pest met mij is dat ik geen zin heb om alles te lezen, dat moet bij mij zo lukken, dus heb nu voor me 6 boekjes liggen waar ik eerst op ga schrijven wat waarbij hoort, dan ben ik al een heel eind. En dan ga ik iedere dag op m'n gemakkie en als ik heul veul zin heb, het zakie eens door lezen. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Gisteren in de super ging het goed, sinds die in het nwe winkelcentrum zit hoef je niet langs het pad met de drankjes en de hapjes, zogezegd.

Wat wel stressend is dat je betaald moet parkeren en dat is zo ingewikkeld dat je er voor gestudeerd moet hebben. Ook moet je inschatten hoe lang je wegblijft, dat is erg moeilijk en ik betaal ook niet graag voor niets.

Was de bieb ook nog (even) dicht, dus dat hield op. 2 boeken over Windows7 voor senioren  geleend, die zijn heel erg duidelijk is mijn ervaring.

Later kwam mijn hulp en we hebben de zolder opgeruimd, ik moest dus beslissen over wat te doen met dingen die toch herinneringen oproepen. Die wegdoen is voor mij best moeilijk, maar ik kan ook niet een huis vol troep nalaten, dus ik dus elke paar jaar iets, dat kan ik behappen.

Nu dus de kinderboeken uit 3 generaties. Ook strips  e.d. Sommige zijn wat waard, andere niet en daar heb ik geen verstand van. Zou ze graag naar een 2e handswinkel brengen of zo.

Kan iemand daar een tip in geven???

Ik was erg moe na al dit en gin al om middernacht naar bed, maar slapen ho, maar, klaar wakker.

Er kwamen allerlei herinneringen boven die eigenlijk niets met die zolderspullen te maken hadden, maar bijv. met mijn ervaringen in de Dom. Rep.

Pas toen het licht werd sliep ik af en toe in, maar met hele zware dromen.

Dus niet echt uitgerust, maar gisteren was ik ook doodmoe. Nothing that a drink cannot fix, maar ja, de bedoeling is nu juist dat niet te doen. Niet altijd makkelijk. Of zeg maar moeilijk.

Vanmiddag is de pc man een paar uur geweest en heb ik weer veel geleerd en hij heeft wat betreft instelling de puntjes op de i gezet.

Maar ook hij kon niet kopiëren plakken vanuit hier, zoals dagpact.

In de zandbak heb ik om hulp gevraagd, maar daar is nog niets uitgekomen. Mss ligt het aan deze site?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta

Toch nog even over jouw opmerking van gisteren over de eigen draadjes, dat kwam op mij heel erg naar over. Dat uitgerekend jij dit schrijft, denk maar eens aan je vorige forumleven.

Iedereen is hier vrij om te lezen en te schrijven waar hij wil. Het omgekeerde geldt ook, niemand is verplicht alles te lezen.

Ik kan me bij de uitleg van degenen die dit hier hebben verteld voegen met nog dit:

als je op je introductie op Wie is Wie schrijft, vind ik dat geen draadje voor jezelf beginnen, hoewel dat ook gebeurt.

Ik schrijf daar soms omdat dat wat veiliger voelt t/o de anonieme lezer en ik dus meer persoonlijk zaken kan vertellen, dingen die ik graag wil dat mensen die in mij geïnteresseerd zijn van mij weten om me beter te kunnen begrijpen.

Ook kan ik zo zelf mijn ontwikkeling of het gebrek daaraan teruglezen.

En als laatste iets wat ik al vaker verwoord heb: als ik een serieuze bijdrage hier lever, komt er vaak totaal geen reactie op.

Dat krijg ik vroeg of laat wel op "mijn eigen draad" en dat geeft mij moed om verder te vechten.

Zo, dat lucht op, meestal laat ik dit soort opmerkingen maar geen, maar dit is een vrij forum en dat is een groot goed, het moet niet zo zijn dat een paar oudgedienden de zaak domineren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lidia,

 

Je gaat nog steeds goed. Mooi! :rose:

Volhouden hoor!

 

Opruimen van oude spullen is lastig. Soms leuk, soms vervelend of verdrietig.

Aan de meest vreemde dingen kunnen herinneringen hangen.

 

Is de Kringloop wat voor spullen die je kwijt wilt, niet goed verkoopbaar maar nog wel bruikbaar zijn?

 

Slechts slapen is *piep* maar men zegt hier dat het over gaat.

 

Ik zal ook een met Windows7 op het forum kijken;

ik heb ook dingen gezien die niet werkten maar dacht dat het aan de security op mijn werk lag.

 

Zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia dat niet kunnen quoten heeft bij mij te maken omdat ik geen Fire Fox heb (geloof ik). een tijdje geleden hebben ze toch gewaarschuwd dat er een virus in omloop was? Toen adviseerde ze dat je een ander programma moest nemen, dat was wat safer. Dat heb ik dus gedaan en kon toen wel quoten maar had gelijk een hele hoop reclame erbij waar ik nu nog last van heb ondanks dat ik fire fox eraf geknikkerd heb.

Meerderen kunnen hier niet quoten.

O ja en vanavond maar vroeg naar bed. Ga je nog naar het E. songfestival kijken?

Ik in ieder geval wel. Vind die vrouw met die baard wel wat hebben. Anders gezegd, ik vind het heel knap dat ze zich zo gedraagt zonder dat ze zich teveel aantrekt van anderen. Tja het is een beetje apart maar lef heeft ze wel.  Ik zou zo'n bange schijterd zijn als ik dat zou willen doen. Er lopen wat gekken rond die je wat aan zouden willen doen. :blush:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...