Spring naar bijdragen

Zondag 27 april 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hoi Ietje,

 

Je bent er goed mee bezig:

delen, plannen maken.

Voor wat het waard is kijk ik tussen het werk door de komende week ook even of je er bent.

 

Succes hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei, wat jammer nou, he gat!

Ik ben ook dol op de vogeltjes in mijn tuin.. de vrijheid die ze hebben vind ik zo mooi.

Van de week hele dagen liggen kijken naar ze, heb nog maar een enkele dennenboom in mijn minituintje, maar die is wel fors.

En stikt van de beestjes, dus de rest van de tuin ook.

Voor mij niet leuk, voor de vogels wel.

Heb nu ook twee nestjes in de tuin.

Daar geniet ik zoooooo van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onlangs ging het erover waarom iemand op dit forum schrijft.

Ik heb de neiging om even een zwaar woord te gebruiken: overlevingsdrang.

 

Vandaag hoorde ik dat tijdens de Groote Oorlog moestuintjes gemaakt werden achter de loopgraven. Nu ga ik mijn leven niet met de Groote Oorlog vergelijken, maar soms is dit forum mijn moestuin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, je zult er maar weinig naast zitten. Maar hier komen veel mensen, ieder in hun eigen fase van herstel. De één komt steun halen. Echt heel goed en echt heel slim. De ander komt afleiding brengen en halen. Weer een ander komt steunen, meeleven schenken en meedenken in dilemma's. Voor die laatste groep zal overlevingsdrang misschien wat minder aanspreken. Schrijven op dit forum is voor mij: de focus scherp houden en beseffen waar ik vandaan kom en waar ik naartoe moet. Halen en brengen, want samen staan we sterker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen: wat mooi die moestuin. Wie zaait zal oogsten. Het hele leven is een proces. Ietje:  vast en zeker tot morgen. Ik zal ook proberen mijn neus hier te laten zien. Ik hoop voor jou alvast op een goede start.  Ik meld me nu dan ook af. Voor degene die er nog even zijn wens ik een fijne voortzeting. Voor de bedgangers een welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrenzen is het werkwoord. Dus voor jezelf bedenken waar jouw grenzen liggen en wat jij nog toelaatbaar vindt en wat niet. Duidelijk begrenzen dus.

Het is een onderdeel van MIJN therapie. Eerst bedenken, waar liggen mijn grenzen dan? Tot hoever wel of niet? En dan begrenzen: heeee, jij gaat hier niet overheen, dit gaat mij te ver , wil ik niet, hier ligt mijn grens. Tegelijkertijd verwoorden wat je eventueel wel wil..

Ja, ik wil hier ook niet de therapeut uithangen, Jopie zei:brrrr

Ik kan je alleen als advies geven, voordat je je overrompeld voelt door anderen, bedenk voor jezelf eens wat je nog toelaatbaar vindt en wat niet.

Zoek dus die grenzen en begrens dat ook naar anderen toe: tot hier en niet verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...