Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 april 2014


Jen

Aanbevolen berichten

Ja??? Ik vind het een nogal luie bezigheid, hahaha, ik leun achterover en lees allerlei wat ik interessant vind en doe voor de rest lekker niks, want: ik STUDEER, dus de rest van de familie probeert me niet te storen en regelt voor een gedeelte het huishouden.

Nee, sporten, dat vind ik moedig! Ik denk dat ik daar te lui voor ben, ben liever met mijn hersens bezig dan met mijn lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droogdrinken ga ik even opzoeken, die term ken ik nog niet.

 

Ik meld me droog af, heb net een biertje afgeslagen en me teruggetrokken uit het gezelschap

dat bij de buren gezellig aan het drinken, blowen en kletsen is.

 

Ik ga douchen en fris naar bed!!! Welterusten allemaal....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de andere kant, zit ik me nu net te bedenken, heeft het meer te maken met het opeisen van tijd voor mezelf, in een druk gezin, zorgt voor schuldgevoelens...maarreh...die tijd is voorbij toch??? Ik mag tijd voor mezelf opeisen toch, en hoef niet altijd dienstbaar te zijn. En wat betreft sporten sporten, ach, ik zit wel elke dag op mijn fietsje en fiets wat af.

Ik bemerk dat ik mezelf toch weer zit af te kraken, terwijl ik gewoon eindelijk eens de dingen doe die ik altijd al wilde.

wat is dat toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy, je doet het sowieso goed, of je nou 30 of 60 was. Het is ook niet nodig dat vrouwen zich onder laten sneeuwen, dat behoeft geen betoog. Het is wel vaak zo dat verslaafden geen maat kunnen houden; verslaafden die goed zijn in studeren lezen zich suf en verslaafden die goed zijn in werken worden slaven van hun eigen regime. Laat ik nou in studeren en in werken heel goed weten dat een verslaafde echt te ver kan gaan. Wat ik nog niet wist is dat als ik dat niet laat varen en me af blijf vragen waarom mijn accu toch altijd leeg is en dat ontspannen me niet lukt................tja dan weet ik nú dat ik al die jaren verslavingsgedrag heb vertoond. Dit wetend voel ik me alsof ze mijn laatste speeltje hebben afgenomen.

Eerst de drank en daarna het presteren; in beiden was ik "goed" en nu lijkt het alsof ik niks meer mag. Lijkt he? Ik weet het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, je hebt gelijk Jen, ik ben op oorlogspad! En dat komt door de therapie, maar ook echt door mijn vijftigste verjaardag. Het wordt wel eens tijd, dacht ik zo... nu niet, wanneer dan wel??

Ik ga jullie een goedenacht wensen, moet nog wat doen...slaap lekker allen en bedankt voor het gesprek! Wat leuk, Jen en Monster! T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh sorry, zie nu pas dat het laatste bericht van Gerrit en die van Monster de mijne kruisten. Graag wil ik daar nog op reageren.

MijnGerrit? Mezelf afkraken?

Mezelf minder vinden dan een ander misschien? Weet wel dat dit voor het eerst is in bijna drie jaar dat ik me zo uitspreek hier, ja, heeft toch te maken met een minderwaardigheidsgevoel. En niet durven hier.

En Monster, ja dat verslavingsgedrag, het komt in zoveel facetten weer voorbij. Maar goed dat je dat al inziet, dat helpt je om je pad verder te vervolgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is idd nog werk te verrichten. Een passie hebben mag, maar al werkend of studerend kijken wat er nog méér kan..........en méér en méér en tijdens iets wat voor pauze door moet gaan nog denken wat er nog méér moest......... dat is ontsporen. Dat is de mateloosheid van een verslaafde. En dat gedrag had ik nog niet opgegeven. Al zo lang droog maar onverstoorbaar verslaafd. Daar kwam bij mij die futloosheid van; ik had de accu weer es helemaal leeg en nu mag ik zo van mijzelf niet verder. Ik sta machteloos tegenover mijn brein dus het werk wat ik nog moet verrichten is STOPPEN. Niet te geloven, al zo lang droog en er is nog zo veel te leren. Het leven is niet saai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie hebben gelijk. Althans, dat dénk ik want ik moet nog beginnen met oefenen. Mate en geduld en rustig werken zijn woorden uit een woordenboek die ik me nog eigen mag maken. En daar ga ik morgen mee beginnen, nu meld ik me droog af. Fijne avond allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...